Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.05.2024 14:03



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 30.04.2015 10:26
Posty: 92
Imię: Tomek
Quad: XMR1000R
Poprzednie quady: Out800
PostWysłany: 13.04.2016 19:20 
Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Witam, wracając z niedzielnej wycieczki mój outlanderek przy spokojnej jeździe zgasł i już nie odpalił. Nie dawał rady nawet zakręcić. Holowanie do domu. Ładowanie, kręci lepiej ale nie odpala.
Na drugi dzień umyłem, naładowałem.
Out odpalił, zrobiłem krótka rundę bez ciśnięcia, niby dobrze.
Laweta i serwis niech sprawdzą co się dzieje.
W serwisie zgasł zimny przy gazowaniu i już nie odpalił.
Sprawdzili ciśnienie oleju, brak. Ciśnienie w cylindrach grubo poniżej normy.

Diagnoza zatarty silnik, wycena wyciska łzy.

Zabrałem gada do domu.

Dziś ni z gruchy ni pietruchy odpaliłem. Zapalił natychmiast.
Pochodził do pierwszego wyłączenia wentylatora. Nie odpalił.
Podłączyłem drugi aku i odpalił.
Nie dmucha z bagnetu olejem.
Pojechałem na rundę, pełen but i nie ma straty mocy.

Jak by nie miał kompresji na cylindrach to chyba mocy by nie było?

Aktualnie jest tak, że nagrzany raz pali odrazu, raz z trudem, raz prąd znika i na woltomierzu znikają cyferki jak by wcale zasilania nie miał.

Ma ktoś jakiś pomysł, koledzy doradzili wymienić olej i dać ceramizer.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 13.04.2016 21:12 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Ciśnienie na cylindrach zrobić nie problem, kiedyś tłoki z pierścieniami na pierwszy szlif kosztowały po 250zł i szlif 150zł w libercu teraz może być taniej gorzej jak wał się zaciera bo to już dużo większe koszty !!!


A coś na 100% ci się zaciera bo na zimnym pali a jak się nagrzej to nie pali to właśnie objaw że coś się zaciera !!! jak daje z korka olejem i pewnie w filtrze też jest olej przedmuchany przez odmne to masz szczęście bo wygląda tylko na tłoki i cylindry


jeden cylinder mam i może jakieś tłoki nominalne jak byś potrzebował kupić :D

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


Ostatnio zmieniony przez palestyna, 13.04.2016 21:12, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 30.04.2015 10:26
Posty: 92
Imię: Tomek
Quad: XMR1000R
Poprzednie quady: Out800
PostWysłany: 14.04.2016 11:33 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Palestyna dzięki za informacje, na razie wlałem Flush Liqui Moly‎, wymieniłem olej i dodałem Liqui Moly Ceratec, w filtrze oleju opiłek metalu nie ma. W airboxie było trochę wody.

Po odpaleniu ładowanie na wolnych obrotach skoczyło o 0.2.
Odpala zimny i ciepły. Popołudniu zapuszczę go na kilka godzin żeby ceratec dostał temperatury.

Wieczorem pojadę na testy, a jutro na serwis mierzyć ciśnienia.
Do jutra muszę dać znać Atvpolska czy się wycofuję z PPP.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 14.04.2016 21:23 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Jak nie dmucha oleju do odmy i po odkręceniu korka wlewu oleju nie wywala oleju to niestety znaczy że panewka albo wał się zaciera :D

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.12.2015 22:08
Posty: 93
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 25.04.2016 06:21 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Palestyna co Ty za bajki piszesz o tej odmie i wlewie oleju. Jeśli żuca olej odmą to oznaki na zużyte pierścienie lub cylinder lub była rolka i olej dostał się do odmy .

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 25.04.2016 08:43 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
Czytaj dokładniej !!!!!!!!!!!! JAK NIE DMUCHA I NIE WYWALA Z KORKA :D

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 25.04.2016 10:52 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
A czy wcześniej brał olej czy kopcił na niebiesko szczególnie przy przegazowaniu bo jak nie to to tłoki pierscienie na pewno są ok

i co to znaczy że cisnienia oleju nie ma gdyby nie było to uwierz mi nie przejechałbyś 100m i silnik by staną

wykręć filtr oleju i dokładnie oglądnij(możesz też spuścić olej i przelać go przez szmate szukając miedzi) w poszukiwaniu opiłków miedzi
możesz też odkręcić plastikowy korek w deklu silnika i wkładając imbus 14mm kręcić wałem ręcznie czy nie ma za dużych oporów

ogólnie mi to wygląda na typowy problem braku styku na kablach
trzeba wykręcić wszystkie przewody od aku i wyczyścić końcówki oraz miejsca ich montażu, sprawdzić ładowanie na odpalonym wyczyścić przewody układu ładowania
sprawdzić bezpieczniki czy nie są zaśniedziane szczególnie te z tyłu quada

aha i jeszcze przewody akumulatora czesto lubią być ukiwane zasniedziałe pod izolacją końcówki co najcześciej jest powodem cieżkiego odpalania na ciepłym silniku

-- dodano 25.04.2016 10:52 --

a i czy pokazuje jakieś błędy,
a z ciekawości jaka była ta wycena


Ostatnio zmieniony przez maniekitr, 25.04.2016 10:52, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 30.04.2015 10:26
Posty: 92
Imię: Tomek
Quad: XMR1000R
Poprzednie quady: Out800
PostWysłany: 25.04.2016 18:11 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
quad jeździ i odpala, nie ryzykuję, 3 razy umyty i zdemontowane co potrafiłem, w tygodniu trafi na serwis , rozbiorą silnik i powiedzą,
naprawię dobrze i sprzedam, jak dół silnika to 7500zl, do zaakceptowania
kusi mnie nowy XMR 1000r


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 28.06.2016 22:07 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
I co tam wyszło ??

co do ceny dołu to za 6000 kupisz cały silnik sprawny

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 30.04.2015 10:26
Posty: 92
Imię: Tomek
Quad: XMR1000R
Poprzednie quady: Out800
PostWysłany: 08.08.2016 20:12 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
cześć, panewek na wale już praktycznie nie było, sprzedałem w takim stanie, koleś robi generalke silnika w QC
wymienia dół i górę
czeka na części z US
na dniach powinien być zrobiony


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 08.08.2016 21:50 
Re: Outlander 800r, rok 2010, 9000km, 444Mh-zatarcie
No to diagnoza trafiona :D :D a miał być wyładowany akumulator :D

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.