Autor |
Wiadomość |
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 16.08.2017 12:06
Re: OPONY - cała prawda?
To już drugi głos pozytywny w sprawie VIPR, ja mogę dodać od siebie że w naszym teamie kolega ma je założone w rozmiarze 27' na Outlanderze 650 i nie narzeka na zbytnie zmulenie za to trakcja jest wyśmienita. W błocie głębokim ustępuję Zilli czy MudLiteXl ale przewyższa je znacznie żywotnością, zaskakująco dobrze sprawują się w śniegu i na kamieniach. Niestety nie są tanie ale i tak tańsze niż Pitbull. Ps Sławku, wybory dopiero za 2 lata
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
gawronski_m
Rejestracja: 20.11.2015 18:27 Posty: 44 Miejscowość: Gdańsk / Kwidzyn
Imię: Miłosz
Quad: Can Am Outlander Max 1000 XTP
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 -skradziony
|
Wysłany: 16.08.2017 12:27
Re: OPONY - cała prawda?
Powiedzcie jak mają się VIPR do BH1/2 pod względem użytkowania? Bieżnik inny, masa podobna do BH1 choć tu trudno porównać bo inne rozmiary / szerokości Tak naprawdę to na stronie producenta wszystkie opisy wskazują, że są one podobne oprócz skał BH1 lepsze. Myślę, że charakterystyka podobne do PitBula ale z pewnością lżejsze co na pewno jest dużą zaletą. Jeżeli są jak mówisz bardzo wytrzymałe na ścieranie to jest to bardzo duża konkurencja do Pitbula. Ja jeżdżę na Pitbulu i bardzo sobie chwalę trakcję ale jednocześnie uważam, że trochę ciężkie. Outy 100XTP co prawda nie odczuwa tego w mocy, jednakże latając trasy szybkie po polnych drogach brakuje mi zwinności i lekkości maszyny. Wiem wiem Outlander Max 1000 XTP nie jest stworzony do szybkiego latania bo do tego lepsza Renia lub Scrambler, ale długość Max'a i jego masa powoduje, że jest niezwykle stabilny przy zapieprzaniu. Pitbule do takiej jazdy mają zaletę niezniszczalności ale są ciężkie. Zostawię je na techniczne latanie po lesie i mokradłach oraz na zimę (BH1 w Grizlaku nie ogarniały dobrze śniegu), ale na dłuższe wyjazdy po twardym szukam czegoś lżejszego, wytrzymałego i niezniszczalnego. Cena nie ma znaczenia bo te droższe z reguły dłużej służą, a po drugie na firmę... A może dokupię jeszcze Zillę bo też lekka w 27" i wtedy się zastanowię co zostawić. Przekładka kół nie jest dla mnie problemem bo mam 2 takie same komplety a faktycznie albo latam szybko samemu długie trasy, albo taplam się z kolegami w błocie (oni mają całkiem łyse fabryczne)
|
|
|
|
bomba-polak
Rejestracja: 29.03.2015 06:30 Posty: 254 Miejscowość: Czernichów
Imię: Zmora
Quad: Bomba
Poprzednie quady: Bombowe :)
|
Wysłany: 16.08.2017 13:42
Re: OPONY - cała prawda?
Kolego, wydaje mi się ze dość dokładnie opisałem to w artykule dla Quadmanii jak robiłem testy - właśnie porównując do BH1. Praktycznie wszystkie wówczas przez ze mnie wymienione opisy znalazły potwierdzenie w kolejnym teście - czyli może świadczyć że moja opinia była obiektywna. Prześlij mi maila na PW a wyślę ci materiał (niestety nie wiem czy mam prawo udostępniać cały artykuł publicznie na forum ) Potwierdzam że VIPR jest gumą zaskakująco dobrze spisującą się na śniegu co potwierdziło się w zimowym ataku na Pikuj na UA w ubiegłym roku. W tych warunkach BH1 całkowicie poległy. To guma która ma dużo lepsze trzymanie na boki i wręcz rewelacyjne prowadzenie na szutrze. Wytrzymałość moim zdaniem co-najmniej taką jak BH. Prowadzenie na twardych nawierzchniach bardzo dobre - oczywiście jak napisał Jacek to nie jest guma błotna więc z zillami w błocie na pewno nie powalczy. Ja używam na OUTcie 800 i ... nie odczuwam braku mocy
_________________ ZMORA ZaZu Quad Team Quadowa Grupa Południe
Ostatnio zmieniony przez bomba-polak, 16.08.2017 13:42, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
gawronski_m
Rejestracja: 20.11.2015 18:27 Posty: 44 Miejscowość: Gdańsk / Kwidzyn
Imię: Miłosz
Quad: Can Am Outlander Max 1000 XTP
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 -skradziony
|
Wysłany: 16.08.2017 13:47
Re: OPONY - cała prawda?
Bomba - wysłałem Ci wiadomość prv... Miałeś jakieś doświadczenie z Pitbulami? Bo te znam dobrze i do nich jestem w stanie odnieść się z innymi oponami. BH1 w poprzednim quadzie nie zachwycały mnie a w trudnym terenie legły szybko. Świetnie za to szły bokiem zimą po leśnych asfaltach
|
|
|
|
bomba-polak
Rejestracja: 29.03.2015 06:30 Posty: 254 Miejscowość: Czernichów
Imię: Zmora
Quad: Bomba
Poprzednie quady: Bombowe :)
|
Wysłany: 16.08.2017 14:30
Re: OPONY - cała prawda?
Pitbule ma kolega ale ja nie jeździłem wiec się nie będę wymądrzał Może poza faktem że tam gdzie pojechał kolega, pojechałem i ja Już szukam i wysyłam Co do driftowania to przynajmniej tam gdzie bardziej przyczepne podłoże na VIPRach trudniej się driftuje - konstrukcja bieżnika - Na słynnym Bukownie w dużej piaskownicy drifty na BH były przyjemnością przy VIPRach trzeba było uważać żeby nie złapały przyczepności lepiej, generalnie było trudniej.
_________________ ZMORA ZaZu Quad Team Quadowa Grupa Południe
|
|
|
|
gawronski_m
Rejestracja: 20.11.2015 18:27 Posty: 44 Miejscowość: Gdańsk / Kwidzyn
Imię: Miłosz
Quad: Can Am Outlander Max 1000 XTP
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 -skradziony
|
Wysłany: 16.08.2017 15:17
Re: OPONY - cała prawda?
Z pewnością pojawi się więc wiele pytań... czemu więc VIPR a nie któryś z BH (na których jeżdżą wszyscy). Vipr to chyba nowa konstrukcja? Czy też w Polandii jej nie było jak dotąd?
|
|
|
|
bomba-polak
Rejestracja: 29.03.2015 06:30 Posty: 254 Miejscowość: Czernichów
Imię: Zmora
Quad: Bomba
Poprzednie quady: Bombowe :)
|
Wysłany: 16.08.2017 15:31
Re: OPONY - cała prawda?
Nowa konstrukcja ale znana od 2 lat - Dlaczego jej nie było? może dlatego że do chwili kiedy dwie osoby (Ja i Tomcat) nie zainteresowaliśmy się nią nikt nie podjął się na nich jeździć. Dlaczego? Możliwe że: 1. Guma przez producenta dedykowana do UTV/STS 2. Guma droga relatywnie i brak było o niej informacji Podjąłem się ją nabyć i sprawdzić, dziś z perspektywy czasu nie żałuję..ale wiadomo... ryzykowałem, mogła to być droga wtopa Dlaczego szukałem? Bo denerwowały mnie słabe parametry błotne BH, bo szukałem opony która będzie bardziej odpowiadała mojemu stylowi i formie spędzania czasu na quadzie. Na VIPRach zrobiłem 3 tysiące km (co-najmniej), 3 razy byłem na Ukrainie w rożnych porach roku - wiosna, lato, zima, zaliczyłem na nich ciężkie rajdy przeprawowe takie jak Dzikowisko, regularnie trenuje na drapkach i trawersach w Miękini, dodatkowo kilka wypadów w wodzie, kamieniach, w tym ostrych... Generalnie, poprzednią oponą na której jeździłem najwięcej było BH1, wg mnie VIPR przewyższa popularną BH, choć jak ktoś nie jeździ w zimie w górach czy choćby sporadycznie w błocie ...pytanie czy warto wydawać kasę na droższe gumy - na to pytanie pewnie już trudniej odowiedzić. Ja nie żałuje wyboru..ale nie muszę Ci chyba tłumaczyć że rodzaj gumy jaką dobierzesz jest uzależnione od wielu aspektów, jak jeździsz, gdzie i na jakich nawierzchniach Jedno jest pewne ..Twoja 1000 na pewno tej gumy nie poczuje
_________________ ZMORA ZaZu Quad Team Quadowa Grupa Południe
|
|
|
|
gawronski_m
Rejestracja: 20.11.2015 18:27 Posty: 44 Miejscowość: Gdańsk / Kwidzyn
Imię: Miłosz
Quad: Can Am Outlander Max 1000 XTP
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 -skradziony
|
Wysłany: 16.08.2017 19:29
Re: OPONY - cała prawda?
Znalezienie czegoś o VIPR jest nie lada sztuką. Opona bardzo mało rozpowszechniona. Z tego co widzę to jest to alternatywa Pitbulla. Wszędzie się sprawdza, w każdy teren pojedzie i dobrze się prowadzi. Niestety cały komplet Vipr waży raptem 3,6 kg mniej od Pitbull, choć trzeba zaznaczyć, że jest szersza o 1 cal na przód i tył. Czy to dobrze, że szersza? Różnie mówią. Na pewno lepiej wygląda Prowadzą się mam wrażenie podobnie i w mocniejszych maszynach się sprawdzą. Na tych oponach z pewnością bym pojechał na UA i gdziekolwiek dalej gdy teren jaki tam znajdziemy będzie wielką zagadką... Jednakże do szybkich przelotów i zabawy na szutrach obydwie są zbyt przyczepne. No czasem to nam ratuje życie ale jednak... Oczywiście mocą nadrabiamy i zawsze da się polecieć bokiem, ale i tak waga ma znaczenie. Jaka więc lekka opona uniwersalna (nie Altrack bo za cienka) jest warta uwagi? Czy oprócz BH2 nic markowego nie będzie godne uwagi? Koledzy?
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 16.08.2017 20:30
Re: OPONY - cała prawda?
Vipr o 3,6kg mniej niz Pitbull? To chyba jakas literówka. Vipr 26' komplet 102lbs - 46,2kg Pitbull 26' bg 2,5 134lbs - 60,7 kg
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
gawronski_m
Rejestracja: 20.11.2015 18:27 Posty: 44 Miejscowość: Gdańsk / Kwidzyn
Imię: Miłosz
Quad: Can Am Outlander Max 1000 XTP
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 -skradziony
|
Wysłany: 16.08.2017 21:01
Re: OPONY - cała prawda?
No nie do końca... Przy rozmiarach 26" w PB i VIPR to może i tak ale jako, że Pitbull 25" to rzeczywisty rozmiar 26" więc porównałem ten rozmiar z VIPR 26" Napisałem dodatkowo, że VIPR jest szerszy i tylko wtedy gdy porównujemy PB 25" i VIPR 26".
-- dodano 16.08.2017 20:59 --
Gdybym miał to ocenić wirtualnie to VIPr jest procent bardziej "ON" a Pitbull bardziej "OFF" Road... Założenia użytkowania tych opon uważam są takie same - ekstremalne opony uniwersalne. I obydwaj producenci wskazują je do UTV
Ostatnio zmieniony przez gawronski_m 16.08.2017 21:01, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 16.08.2017 21:08
Re: OPONY - cała prawda?
Ok, czyli masz Pitbulla XOR nie bg2,5 ale wtedy też nie do końca jest to prawda co napisałeś bo komplet 113,4 lbs czyli 51,4 kg , a więc 6,2kg więcej nie 3,6kg.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
gawronski_m
Rejestracja: 20.11.2015 18:27 Posty: 44 Miejscowość: Gdańsk / Kwidzyn
Imię: Miłosz
Quad: Can Am Outlander Max 1000 XTP
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 -skradziony
|
Wysłany: 16.08.2017 21:21
Re: OPONY - cała prawda?
A i tu masz rację Ciekawostką jest, że VIPR jest lżejszy od BH1 w 26" o 4kg na komplecie. Może faktycznie to ciekawa alternatywa dla wszem polecanego BH1? Jeździ ktoś jeszcze na takich?
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 16.08.2017 22:40
Re: OPONY - cała prawda?
Pewnie też dla tego że Vipr trzyma wymiar a BH jest oversized.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 17.08.2017 10:40
Re: OPONY - cała prawda?
Urwał nać .... kij w mrowisko wbijasz kolego gawronski_m Obiektywnie rzecz ujmując mi na oponach nie zależy a opinią kieruje się najbardziej mój portfel. Nie jestem wariatem i w garażu mam dwa komplety. Jeden na kołach a drugi fabryczny Carliste na "zapas". Kupiłem BH 1.0 26x12x12 i 26x12x9 W nosie mam ich wagę, w nosie mam ich opory toczenia czy gęstość bieżnika. Co ja jestem? Gość z laboratorium? Opona ma być wytrzymała i taka, która po 3 tyś km nie idzie do śmieci. Jeździłem na arbuzach robiąc na nich w 3 lata tyle km co ludzie nie robią przez całe życie. Wyrobione zdanie takie samo jak wszystkich - to nie jest opona do błota. Dobra na szutry i leśne dukty. Nie do błota. I pomimo iż "znawcy" mówili, że ta opona to "kał" ja mam o niej inne zdanie i w nosie mam to co mówią inni. Do kamana założyłem Bighorny, jeżdżą w wodzie, na górkach, przejeździłem 7 dni w Rumuńskich karpatach, widziały błoto, "masełko", powalone drzewa, gałęzie, skały, kamienie, górki o których nawet nie śniłem, rzeki, strumienie, wyschnięte koryta i co? Nigdy nie zbrakło mi mocy i trakcji. Opona gryzła czy to ziemie czy kamienie i nic jej nie dolega. Czy zilla jest bardziej uniwersalna? Moim zdaniem może być. Ale czy jej wytrzymałość na przebieg będzie podobna? Nie sądzę. Nie martwi mnie 7 kg w tą czy w tamtą. Jak łożysko się zużyje to je wymienię. Nie przemawia do mnie tekst w stylu "zawieszenie szybciej się zużywa" - ludzie co się stanie półosi (I NIE TEORETYCZNIE) na oponie cięższej o 5 czy 8 kg? Ja nie widzę zużycia większego czy mniejszego. Łożysko kosztuje 70 zł i co to taka tragedia? Nie spotkałem się z problemami "zużycia" półosi nawet w qudzie, gdzie pitbulle założone są od 8 tyś km a inspekcja tylnego mostu nie wykazała żadnego zużycia. I co? Ktoś mi powie, że ma to aż tak ogromny wpływ na zawieszenie/napęd? Jedynie co to na pasek trzeba uważać bo przez zapas trakcji potrafi się smażyć szybciej.
|
|
|
|
bomba-polak
Rejestracja: 29.03.2015 06:30 Posty: 254 Miejscowość: Czernichów
Imię: Zmora
Quad: Bomba
Poprzednie quady: Bombowe :)
|
Wysłany: 17.08.2017 12:37
Re: OPONY - cała prawda?
_X_8_ napisał(a): Urwał nać .... kij w mrowisko wbijasz kolego gawronski_m Bez przesady - po prostu szuka alternatywy _X_8_ napisał(a): Jeździłem na arbuzach robiąc na nich w 3 lata No to jest dobry pomysł.. gawronski_m a myślałeś o ABUZZach? To faktycznie guma na szutry i jak to napisałeś do jazdy z poślizgiem. Tak samo jak X_8 też na nich trochę natłukłem i to ciężką X8 i...dawały radę. Może to alternatywa której szukasz - podejrzewam że też ciekawa cenowo
_________________ ZMORA ZaZu Quad Team Quadowa Grupa Południe
|
|
|
|