Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 04:08



Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 31.01.2011 18:53 
Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Koledzy chcemy przerobić naszego Questa żeby można było bez problemu taplać się w podzie po siedzenie ;)

Snorkle:
-planujemy podprowadzić rury odpowietrzające od airboxu i skrzyni pasowej
-zauważyłem że niektórzy mają po 3 rury od czego może być ta 3?
-airbox i skrzynia, czy coś jeszcze trzeba odprowadzić aby nie było nie spodzianki po wyjeździe z wody albo w trakcie brodzenia?

Opony:
-w miarę jak najtańsze ale firmówki! Myślimy nad Zillami od MAXXIS`a rozmiarowo zamiennikami (przód 25x8-12; tył 25x10-12)
-chyba, że macie coś ciekawszego ?

?:
-czy coś najleży jeszcze zrobić aby zapezpieczyć się przed wodą? pytam bo jesteśmy komletnie zieloni jeżeli chodzi o przeprawy
-może jakoś więcej silikonu tu i tam? :lol:

serdecznie Pozdrawiam i liczę na licznę odpowiedzi :)


Image


 
Profil

Rejestracja: 08.10.2009 16:38
Posty: 388
Miejscowość: Zgierz i okolice
Quad: Jest Green Rincon 680 !
PostWysłany: 31.01.2011 19:03 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
3 rury - Wlot i wylot od przekładni pasowej oraz airbox (filtr powietrza). Wszystko należy uszczelnić, tak aby na pewno woda się nie dostała. Najprawdopodobniej pokrywę airboxu będziecie musieli silikonem potraktować, a jak skończycie to zwyczajnie po wyschnięciu kleju zatkajcie wlot do filtra ręką (górę komina). Jeśli będzie pracował oznacza to jakąś nieszczelność, powinien zgasnąć. Bo przecież bez powietrza raczej nie pociągnie. Pasek pewnie jak i w innych bombach - trzeba uszczelnić. Mówię o pokrywie. Ale najważniejszy filtr i jeśli nie macie na "sucho" pewności że jest szczelny to nie wjeżdżajcie. Z paska woda wyparuje i nie będzie strat, jak filtr zaciągnie to płukanko silnika. Tak poza tym ja w mojej bombie bezpieczniki wysmarowałem silikonem i wszystko było okej. No i odprowadziłem w brp 400 rurkę od gaźnika (wężyk z odpowietrzeniem). Tyle roboty.
Opony zille 25 miałem i szczerze mówiąc nie polecam, iż mają o połowę mniejszy bieżnik niż w rozmiarze 26. Szybko je można zedrzeć, u mnie po 700 km nie było prawie bieżnika.
Jako dodatek do Snorkli możecie pomyśleć również o rurce na wydech, w wypadku przypadkowego zgaszenia w wodzie można nadal próbować odpalić bo nie zassie wody wydechem. Tak to chyba wszystko, może o czymś zapomniałem to pytajcie śmiało. Pozdrawiam.

_________________
Marzenia się spełniają, trzeba im tylko trochę pomóc ;]


Ostatnio zmieniony przez kuba4x4, 31.01.2011 19:08, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2009 14:59
Posty: 1560
Miejscowość: Poznań MG
Quad: Osama Bombardier
PostWysłany: 31.01.2011 19:09 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
na temat snorkli już kilka książek tutaj napisano kuknij sobie tematy o snorklach bo w każdym quadzie (prócz Rincona) jest podobnie:

pierwszy lepszy z wyszukiwarki viewtopic.php?f=13&t=24335&hilit=+snorkle

Nie zapomnij o odpowietrzeniach ze skrzyni biegów, baku, dyfrów..(chociaż nie wiem jak jest w quest'Cię bo tam na sztywno jest tył) wszystko ładujesz pod licznik.
Jeżeli chodzi o wydech to jak się nie przyspawa na sztywno to nie polecam, żadnych dokręcanych kominów. Nie ma czym uszczelnić. Jeżeli wszystkie odpowietrzenia są dobrze usczelnione i wyprowadzone to quad nie zgaśnie. W sytuacji krytycznej zawsze można zeskoczyć i tył wynurzyć nad wodę

_________________
'Jesteś poza trasą'

QuadFilmy -> http://www.youtube.com/user/saymonpoznan?feature=guide

http://www.myspace.com/djsaymon


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 31.01.2011 19:58 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Opony tak jak piszesz Zille minimum 26"
Ty masz wentylator z tyłu?? ma on odpowietrzenie jeśli tak to trzeba pod licznik podprowadzić

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 31.01.2011 20:06 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Co do wydechu myślałem aby dospawać owy komin:

Image
jak nie zille to co by się nadawało? Quad używany do wody i jazdy po lasach.

tylko ciekawi mnie ta skrzynia, gdzie jest zasys powietrza bo wczoraj odkręcaliśmy i pokrywa pełna tylko z jedyem wlotem/wylotem o śred. 6-7cm :?:


co do odpowietrzenia dyfów to chyba są te te "fujarki" :lol: takie cylindryczne mini akordeony? To chyba dyfów nie muszę w takim razie?

tył w quescie jest na ośce ale wszystko napędzane wałem.

a te takie gumy uszczelniające (osłony przegóbów) np też jakoś zabezpieczyć np tymi zaciskami z stali nierdzewnej? bo chyba poprzedni właśnieciel miał dobre poczucie humoru bo są porobione na trytki. . .

tak samo odma, może też jakoś zabezpieczyć chociaż tymi metalowymi zaciskami?


co myślicie aby założyć taki coś: polecane w szczególności jak jest już zapchana chłodnica główna:

http://www.multi-moto.eu/pl/produkt/444 ... ooler.html

(to nie jest reklama musiałem szybko wrzucić)


mała lista:
-zasilikonować bezpieczniki
-uszczelinić pokrywkę airboxu
-uszczelnić pokrywę skrzyni
-snorkle powietrza / skrzyni / wydechu
-oponki?
co jeszczę?



tak wentylator z tyłu i chyba też jest na takim akordeoniku, czyli też trzeba? czemu akurat pod licznik?

aha Zille mogą być tylko 26??? a jak w przypadku innych oponek 25. chyba że mogą być 26-nie zaszkkodzi to jakoś czy coś?


 
Profil

Rejestracja: 08.10.2009 16:38
Posty: 388
Miejscowość: Zgierz i okolice
Quad: Jest Green Rincon 680 !
PostWysłany: 31.01.2011 20:31 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Zille 26 są w miarę lekkie więc nie zaszkodzą drastycznie. Niestety questa nie rozbierałem i nie robiłem snorkli więc nie wiem jak wygląda ta pokrywa, może któryś z kolegów wypowiadających się wyżej miał okazję rozbierać tego quada. Manszety (gumy na przegubach) pospinaj lepiej na opaski metalowe, iż na trytytkach to one może i się trzymają, ale na pewno nie są tak dociśnięte do półośki i na tyle szczelne jak na metalowych . Bajerku z linku nie testowałem osobiście więc nie pomogę, ale według mnie to oczywiste że jeśli chłodnica zalepiona - quad się grzeje. Wystarczy wjechać w głębszą kałużę i ochlapać trochę. Ewentualnie w rzekę z nurtem wjechać na tyle głęboko, żeby przykryło chłodnicę - wtedy też się dobrze wyczyści. A jak nie to rozebrać i na stole że tak powiem czyścić .

_________________
Marzenia się spełniają, trzeba im tylko trochę pomóc ;]


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 31.01.2011 22:23 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Z opon to możesz się jeszcze zastanowić nad ITP XL
Duro Buffalo też ma niezły bieżnik

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 31.01.2011 23:45 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
dzięki za to Duro swietne są i też nie za drogie, co do Zilli znalazłem rozmiary 26x9-12 i 26x11-12 takie też by były ok? :okok:

-- dodano 31.01.2011 23:45 --

pojemościowo quad da rade ale nie ma wspomagania więc też trzeba to jakoś uwzględnić, narazie bedziemy się zastanawiać nad zillami i tymi od duro.

Nie odbiegajmy też od reszty tematu... :?:


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2009 14:59
Posty: 1560
Miejscowość: Poznań MG
Quad: Osama Bombardier
PostWysłany: 01.02.2011 00:15 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Ja jeździłem na Zillach 26 teraz mam Zille 27 i szczerze mówiąc lepiej mi się jeździło na 26-tkach. No ale dla każdego co innego różnica jest zauważalna:
26
W miarę dobrze się prowadzą na szutrach, na asfalcie lub twardej nawierzchni oczywiście nie idzie kierownicy utrzymać.
Zilla ma to do siebie, że bieżnik nie obkleja się tak szybko błotem jak np ITP czy DURO. Nie są aż tak wysokie przez co na trawersach czuć lepiej przyczepność. Wg mnie jak na opony błotne bardzo dobrze radzą sobie przy pionowych podjazdach, jak jest świeży bieżnik to wdrapują się całkiem nieźle.. może nie aż tak dobrze jak alltraki ale nigdy mnie nie zawiodły. Świetnie radzą sobie na piasku. W Białym Borze najlepiej podchodziły BigHorny Altraki i właśnie Zille.

27
To już jest dość spory kapeć, bardzo ciężko się na nim skręca, przy wolnej jeździe okrutnie ciężko. Quad zyskuje na prześwicie, cały jest postawiony wyżej, duży plus przejeżdżania wąwozów (myślę o Outlanderze), na asfalcie trzęsie jeszcze gorzej niż na 26-tkach. Przez błoto przechodzi dość żwawo ale mam wrażenie, że nie wiele lepiej niż 26. Prawda jest też taka, że dopóki bieżnik jest cały to w błocie się nie zająknie ani 26 ani 27. Jak już się zetrze (a w zillach ściera się środek dosyć szybko) to już bez linki nie ma co wyjeżdżać. Do 27-mek możemy napompować więcej powietrza jakby ktoś chciał pływać nie dotykając dna ;)
Opony 27+ najwyższe ustawienie amortyzatoró daje naprawdę wystarczający prześwit. Pamiętaj, że Twój nie ma z tyłu niezależnego zawieszenia.

Jak już pisałem na początku llepiej mi się jeździło na 26-tkach ale każdy ma swoje zapotrzebowania.

_________________
'Jesteś poza trasą'

QuadFilmy -> http://www.youtube.com/user/saymonpoznan?feature=guide

http://www.myspace.com/djsaymon


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 01.02.2011 17:32 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Ja odrazu założyłem 27" więc nie ma porównania. Przesiadłem się z Carlisle ACT 26" które były jeszcze bardziej miękkie od zilli.
Znajomi którzy przesiadali się z 26 na 27 w g7 czy kq750 szybko wracali bo quad stawał się mniej dynamiczny i po prostu odstawali na prostych:P

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2009 14:59
Posty: 1560
Miejscowość: Poznań MG
Quad: Osama Bombardier
PostWysłany: 03.02.2011 15:45 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Zgadza się, rozmiar opon przenosi się na osiągi. Np.:
Yamaha Grizzly 660 na Zillach 26 zbierała się znacznie szybciej niż G660 na ITP 27' (wyścig równoległy). Niewiele odstawała również od BT 750 , który miał duże cięzkie 27 (w wyścigu równoległym, dopiero przy 40 km/h BT zaczynał się oddalać)
Outlander 800 na Zilla 27 vs Polaris SP 800 na oryginalnych w wyścigu równoległym na asfalcie szły niemalże równo.

_________________
'Jesteś poza trasą'

QuadFilmy -> http://www.youtube.com/user/saymonpoznan?feature=guide

http://www.myspace.com/djsaymon


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 03.02.2011 15:56 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
W sprawie opon to dzięki za wszystkie rady już się zdecydujemy na coś konkretnego - mamy wiele wskazówek.

jakbyście pomogli co tam jeszcze się da bo planujemy powoli pod koniec ferii rozpocząć operacje "woda"
, :



co do odpowietrzenia dyfów to chyba są te te "fujarki" :lol: takie cylindryczne mini akordeony? To chyba dyfów nie muszę w takim razie?

tył w quescie jest na ośce ale wszystko napędzane wałem.

mała lista:
-zasilikonować bezpieczniki
-uszczelinić pokrywkę airboxu
-uszczelnić pokrywę skrzyni
-snorkle powietrza / skrzyni / wydechu
-oponki?
co jeszczę?



tak wentylator z tyłu i chyba też jest na takim akordeoniku, czyli też trzeba? czemu akurat pod[/i] licznik?


wszystkie snorkle planujemy wyprowadzić z tyłu za bagażnikiem i usztywnić je bumpera.

nie mogę też znaleźć gdzie te dfry mają wlew/zlew jak bym chcił zmienić olej. I czy jest jakiś smar do smarowania przegóbów itp? Np może może być tawot?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 03.02.2011 16:19 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Do smarowania przegubów czy krzyżaków na wale napędowym? Jeśli krzyżaki to łożyskowy Łt-43.

Dlaczego snorkle planujesz wyprowadzić z tyłu?

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 03.02.2011 18:50 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
Ponieważ w queście airbox mam z tyłu i mini snorkel który wychodzi do tyłu na te wloty wiec od airboxu raz że będzie bliżej rura to nie będzie problemu z pierdzieleniem się przez cały silnik z tą rurką. a odpowietrzenie skrzyni jest pod siedzeniem wiec też bezie bliżej do tyłu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 03.02.2011 19:43 
Re: Bombardier Quest 650 XT - przeróbki do wody :)
To musisz wyprowadzić to dosyć wysoko bo jak wjedziesz do wody i poderwiesz przód do góry to tył automatycznie idzie na dół i mogą twoje snorkery iść pod wode

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.