[Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Witajcie Jak to zwykle bywa, wszystkie usterki wynikają dzień przed rajdem, tak się stało w moim przypadku. Zauważyłem wyciek oleju na wyjściu z silnika na przedni wał, szybka diagnoza- poszedł simering. Sama operacja trudna nie jest, wymaga trochę cierpliwości i uwagi, jak każda czynność przy quadzie. W serwisach ceny za wymianę simeringu wahają się od 100 do nawet 300zł, przy czym cena samego simeringu to 35zł w ASO. W takim razie bierzemy się do roboty, potrzebne będą:
Simering
Pojemnik na olej
Klucze nasadowe
Cienkie śrubokręty
Trochę smaru
Benzyna ekstrakcyjna, lub coś o podobnych właściwościach
Młotek- bez młota to nie robota
i inne podstawowe narzędzia.
Zaczynamy od ułatwienia sobie dostępu do wału, zdejmujemy koło i ewentualnie prawy podnóżek. Można zrobić to bez zdejmowania koła i podnóżka, ale zawsze lepiej jest mieć więcej miejsca, szczególnie jeśli robimy to pierwszy raz
Oczywiście należy spuścić cały olej z silnika, tej czynności chyba nie trzeba opisywać
Zdejmujemy z wału gumowe osłony i odkrywają nam się zębatki.
Wystarczy poruszać wałem do przodu i do tyłu, żeby zauważyć, że jest luźny i jego wyjęcie nie będzie sprawiało problemu. Wyjmujemy wał z dyfra.
Wyciągamy wał z silnika
Po zdjęciu wału ukazuje się simering który musimy wyjąć(czarny okrąg ) To jest chyba najtrudniejszy krok, simering jest wciśnięty i trzeba go wyjmować małymi krokami podważając śrubokrętem (na filmie poniżej pokazane jest jak to robić) właśnie na tym kroku potrzebny jest cienki śrubokręt.
Simering wyjęty, jest uszkodzony przez próby jego wyciągania.
Porównanie:
Nowy simering smarujemy cały olejem i wkładamy w miejsce starego, nie wchodzi on do końca, zatem trzeba użyć młotka i lekko obstukiwać równomiernie z każdej strony, ewentualnie można nałożyć duży klucz nasadowy, ok. 32mm i w niego stukać młotkiem tak, by wepchnąć simering głębiej.
Na zdjęciu poniżej już włożony simering i założona gumowa osłona + smar na zębatce.
Czyścimy wał w benzynie ekstrakcyjnej, smarujemy wszystkie zębatki i zakładamy na quada. Poniżej już założony wał, zasunięte gumowe osłony.
Zalewamy olej, zakładamy koło i wszystko co rozebraliśmy i gotowe.
Filmik ukazujący całą operację wymiany, powinien rozwiać wszelkie wątpliwości:
_________________ Był: BF 750- MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 20.06.2013 21:14, edytowano w sumie 2 razy
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Ja nie spuszczałem oleju-minimalnie leci tak , że można było spokojnie wytrzeć wewnątrz szmatką i nałożyć drugi simering ale ja mam na sztywnej ośce może coś inaczej jest u mnie
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 20.06.2013 22:58
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Super poradnik.
krystiano85
Rejestracja: 07.01.2010 19:58 Posty: 458 Miejscowość: OKOLICE POZNANIA
Quad: TAKI MAŁY CZERWONY TYLKO 52KM
Poprzednie quady: LINHAI 300 4X4
Wysłany: 21.06.2013 20:24
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
jarecki13 napisał(a):
Ja nie spuszczałem oleju-minimalnie leci tak , że można było spokojnie wytrzeć wewnątrz szmatką i nałożyć drugi simering ale ja mam na sztywnej ośce może coś inaczej jest u mnie
to nie ma różnicy czy sztywna czy nie ja też nie spuszczałem oleju sączy się delikatnie więc nie myśląc dłużej podniosłem gada na jakieś 10cm i 0 wycieku oleju
ale dla kogoś kto tego nie robił suuuuper poradnik bo jak ja wymieniałem to nie miałem takiej pomocy i troszkę mi to zajęło
za poradnik Kamilson100
_________________ paliwo 50zł, opony szt 250zł, frajda z jazdy quadem bezcenna
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Poradnik jak najbardziej na tak oby więcej takich
szym86
Rejestracja: 09.04.2007 21:33 Posty: 260
Quad: jest
Wysłany: 01.12.2020 03:51
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Przepraszam za odkopanie starego tematu. Akurat robię remont dyfra bo dostała się woda i piasek przez ten simmering. Były duże luzy na wałku, zimą dyfer zamarzał i nie zmieniał napędu. Chcę zwróci uwagę że jedno powoduje drugie i chyba lepiej nastawić się na większy remont. Ten element który pracuje z uszczelniaczem też miał jakieś wżery i jeszcze się telepał na wałku. 420zł nowy.
Ma ktoś jakiś patent na zablokowanie wałka atakującego gdy się nie ma Pinion Gear Holder 57001-1485 ?
Zamiast 57001-1484 użyłem klucz Gedore 26R 32x36 lekko zeszlifowany do 41mm po zewnętrznej stronie, jakby ktoś szukał taniej metody.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum