A nie da się przetoczyć bębnów z malucha w taki sposób żeby do nich zamontować tarcze od motocykla? Zyskasz sporo na ważnej, nieresorowanej masie układu.
tvaeoow
Rejestracja: 26.04.2009 10:56 Posty: 82 Miejscowość: Nowy Żmigród
Quad: smc 250
Poprzednie quady: sam mz250,sam 125
Wysłany: 09.01.2013 22:16
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
być może dałoby się a nie tocząc bębny . po prostu odkręcić piastę i od wewnętrznej strony przykręcić tarcze np.taką jak w mz 250 bo ma mocowanie wysunięte w jedną stronę będę w weekend w domu to pomierzę czy to ma prawo się zmieścić
cugi253
Rejestracja: 14.04.2012 19:31 Posty: 208 Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
Wysłany: 24.01.2013 20:48
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
no to może by i byl nawet dobry pomysl. Jak bys mogl to zmierzyć to bym prosil bo ja niestety narazie nie mam tarczy od MZ
-- dodano 24.01.2013 21:48 --
Postepy prac w przebudowie napędu:) trochę przymroziło wiec prace ida powoli;/
Rozumiem że tam są dwa łożyska? Moim zdaniem powinny być szerzej.
cugi253
Rejestracja: 14.04.2012 19:31 Posty: 208 Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
Wysłany: 25.01.2013 07:01
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Tak są tam dwa łożyska, szerokość podparcia przez łożyska wałka się nie zmieniła. Łożyska zostały tylko obrócone. W poprzedniej wersji było stabilnie wiec myślę ze teraz też będzie. Na węższym odcinku będą teraz mocowane łożyska.
Witam. Miałem do czynienia z takimi łożyskami i nie polecam. Owszem proste w budowie i zamienne, bo seryjnie produkowane. Ja miałem coś podobnie zrobionego kiedyś, też dwa łożyska samo-nastawne, ale w tym właśnie widzę minus, jeżeli chodzi o zastosowanie na osi tył, i do tego tak blisko siebie. U mnie jedno łożysko rozleciało się szybciej niż drugie i narobiło strasznych spustoszeń. Poza tym są zbyt blisko siebie. Lepiej byłoby ten element jednego kawałka rury zrobić i wprasować odpowiednie łożyska proste.
Albo zastosować łożyska w oprawach na cztery śruby a nie dwie. Jak skręcisz czterema śrubami to nie ma bata żeby coś się poruszyło.
Ty masz oprawę UCFC. ( Ja na takiej DACHA strzeliłem )
Rejestracja: 14.04.2012 19:31 Posty: 208 Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
Wysłany: 27.01.2013 07:12
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
UCFCL są dosc sztywne i nie ma zadnego z nimi problemu , wiekszosc kolegow z tego forum robi tylnią oś na tych łożyskach i nie narzeka. 4 sruby - trudniej zrobic , zrelizowac naciag lancucha.
Nie obawiaj się łożysk, znajomy katuje naprawdę ciężkiego quada na takich właśnie chińskich łozyskach od 3 lat i do czego jak do czego ale do łożyskowania tylnej osi to nie zaglądał nigdy. Chodzi jak za nowości.
klima251
Rejestracja: 19.07.2009 20:47 Posty: 103 Miejscowość: Suwałki
Imię: Daniel
Quad: Projekt samoróbka | Renegade 800R
Wysłany: 29.01.2013 21:52
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Przetocz tarcze od poloneza, tylko zaciski trzeba dopasować.
Rejestracja: 14.04.2012 19:31 Posty: 208 Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
Wysłany: 10.03.2013 21:52
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Jedna z pierwszych jazd
Tylko te hamulce nadal nie mam pomyslu, a prawie 300 kg jednak ciezko butem wyhamowac;/
-- dodano 10.03.2013 22:52 --
Jest ktoś mi w stanie powiedziec do jakiej srednicy stoczyc srednice tarczy hamulcowej od poldasa aby zmiesila się do felgi z malacza o srednicy wew. 250mm? Tracza oryginalna ma 227mm. Dysponuje zaciskami przednimi od VFR400, ale ich wysokosc wystaje 40mm ponad tarcze oryginalna z moto. Jak wy to ludziki upychacie w fele z malacza w 250mm srednicy???
Mam komplet na lewą i prawą stronę od cieniasa - zwrotnica zacisk tarcza piasta . Wycina się taki fragmencik nie mający w zasadzie większego znaczenia dla pracy zacisku, jak przyłożysz felgę na lewo to zobaczysz co trzeba wyciąć. Pozdrówka.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 30 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum