Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - CO Z TYLNIĄ OŚIĄ????
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 09:08



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
CO Z TYLNIĄ OŚIĄ???? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 15.11.2005 13:50 
CO Z TYLNIĄ OŚIĄ????
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam zamiar zbudowac quada :) z napędem na 2 koła na bazie Jawy 350 (ew. MZ 250) lub czegoś w tym rodzaju (nie wiem czy silnik nie za słaby?). Mam ogólny plan tego co i jak zrobić - o szczegóły będę pytał później. Oglądałem kilka samoróbek i zauwazyłem, że niektóre mają tylną oś sztywną. Zębatka (napęd łancuch) i tarcza hamulcowa przymocowana do osi i na sztywno koła. Nie pourywa się to przy skrętach? Jak ktoś ma jakiś prosty sposób na tylną oś to proszę o odpowiedz.
dzięki z góry.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 22:13
Posty: 510
Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
PostWysłany: 15.11.2005 14:31 
Większość quadów ma tylnią oś stałą :)

_________________
Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych :D "Moja stodoła"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 15.11.2005 14:54 
dzięki za informację :) . Myślałęm, że to się urwie przy mocnych skrętach. Czyli koła na sztywno i zębatka + tarcza hamulcowa na oś :?: . Dziwne, ale skoro tak mówisz to pewniw tak jest. Mam nadzieje, że będzie działało.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 15.11.2005 15:53 
Jeśli zamierzasz zrobić dobrą oś to najlepiej u kowala ze stali kutej, nastepnie obrobić mechanicznie i dać do utwardzania powierzchniowego - nie ma szans cokolwiek z tym zrobić :)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 16.11.2005 11:53 
aXcid napisał(a):
najlepiej u kowala ze stali kutej, nastepnie obrobić mechanicznie i dać do utwardzania powierzchniowego


Chyba oszczędze sobie kłopotu a przede wszystkim pieniędzy ;) i wykonam oś z jaiegoś wału napędowego, np od Poloneza, Sierry lub coś w tym stylu. można takie kupić za 30 - 50 zł + przeróbka oczywiście. Na pewno bardzo wytrzymała stal i nie ma problemu z łożyskami podporowymi. Co o tym myślicie? (od Sierry trochę gruby :( )


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 17.09.2004 19:56
Posty: 17
Miejscowość: NS
Quad: yawaha 350
PostWysłany: 16.11.2005 21:48 
Z tą ośką np. o samochodu do dobry pomysl. Teraz tylko rysunek techniczny i do dobrego tokarza ;) . A silnik to tylko od tej starej 350, nigdy od 350 ts!!!!!!!!! :lol:

_________________
Lepiej pić więcej, ale za to częściej!!!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 17.11.2005 09:31 
Nie daj zbyt grubego (gruby=ciężki ww 99% :) ) bo przy skokach będzie ci tyłek ciążył i będziesz non stop przyziemiał tylnymi kołami w pozycji godzina 11 :)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.11.2004 12:41
Posty: 14
Miejscowość: Siemiatycze
Quad: LEAGER'S KTM 525
PostWysłany: 17.11.2005 13:57 
Myśle że material będzie zbyt słaby, ale widze wyjscie...zrób tylny wahacz taki jak w W-TEC (tarcza hamulcowa pomiędzy ramionami wahacza), wówczas punkt podparcia jest bardzo blisko kół i jest znacznie mniejsze ryzyko wygięcia osi, aha i jeszcze sprawa silnika, te jednostki o których wspominales nie nadają się do takiego pojazdu, oczywiscie jak się uprzesz to możesz wstawić nawet silnik z malucha...proponuje poszukaj silnika 500 z Hondy CR (chyba) lub znajdz taki motor zniszczony, rozbity etc. Ma chyba z 60KM...sprawdz na mobile.de lub niemieckim e-bayu może cos znajdziesz...pzdr Z


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 17.11.2005 14:18 
ZED napisał(a):
sprawa silnika, te jednostki o których wspominales nie nadają się do takiego pojazdu

:( Wiem, ze są słabe (ok 20kM) ale za to tanie. Nie będę aż tak katował quada (na razie :D ). Poza tym myślałem o zwiększeniu zębatki z tyłu, przez co będzie trochę mocniejszy ( i wolniejszy :( ). Koła też mniejsze niz w motorze, więc może da rade. Widziałem już kilka przerobionych z Jawy. Ale fakt - taki z Hondy lub Suzuki GS to było by coś.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 17.09.2004 19:56
Posty: 17
Miejscowość: NS
Quad: yawaha 350
PostWysłany: 21.11.2005 12:17 
No nie wiem czy moc pk 24 km(bo taką ma jawa 350), jest słaba. Jak zrobisz dużą zębatkę z tyłu albo dwie,
ale najlepiej byłoby jak byś zrobil mechanizm do biegu wstecznego(mam opracowany tylko duzo roboty u tokarza) to swojego quada na pierwszym biegu postawisz bez problemu na 2 kola :) A ha jeszcze raz przestrzegam przed montowaniem silnika od jawy ts !!!

_________________
Lepiej pić więcej, ale za to częściej!!!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 21.11.2005 19:14 
Słyszałem właśnie, że te silniki od Jawy TS sa awaryjne, ponoć czasem nie chcą palić na jeden gar. Myślałem, jeszczo o MZ 250, bo mniej awaryjny i mniejsze spalanie - no ale też słabszy :płacz:. No a jeśli chodzi o ten mechanizm do wstecznego, to mógłbyś go udostępnić? I byłbym wdzięczny, gdybyś mógł przesłać jakieś fotki swojej Yawahy na mojega e-maila :D Pozdrawaim.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.08.2005 17:09
Posty: 3
Miejscowość: M-chw
PostWysłany: 18.12.2005 01:06 
Czesc wszystkim.

Widze ze nawiazala się dyskusja nad slinikami 350 i 250 w samorobkach.
Tak się sklada, ze mam dwa quady samorobki wykonane przeze mnie pierwszy z silnikiem od ETZ 251 a drugi z silnikiem od Jawy 350TS. Nigdy nie mialem problemu z odpalaniem ktoregokolwiek z nich, nawet przy -15 stopniach.
Jesli chodzi o to czy silniki nie sa za slabe to powiem Wam ze nie. różnica jest tylko w sposobie jazdy, jak wiadomo silnik ETZ ma 1 cylinder i jego pelna moc uzyskuje się przy wyzszych obrotach. Plusem jest to ze posiada skrzynie 5 biegowa, przez co ma krotsze biegi.
Silnik Jawy ma dwa cylindry i zaczyna ciagnac przy niskich obrotach. Jest duzo bardziej elastyczniejszy od silnika ETZ, ale nie kreci się tak wysoko.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.01.2006 22:11
Posty: 1144
Miejscowość: Pinczyn
Quad: OUTLADER XTP 1000 Honda Rincon
Poprzednie quady: ATV 250 , Kymco MXU 500 , Kawasaki BF 750i , Kymco MXU 150 , Honda Rincon , Outlander XT 800R Wild Cat 1000
PostWysłany: 07.01.2006 21:56 
kolego pokaż te twoje quady samoróbki jestem bardzo ciekawy jak wyglądają pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 05.08.2005 17:09
Posty: 3
Miejscowość: M-chw
PostWysłany: 08.01.2006 10:24 
Fotki beda, ale jeszcze nie taraz, bo muszę je jeszcze dopracowac. :)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 48 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.