Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - stosunek przelożeń koł zebatych (silnik- tylnia os)??
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 11:40



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
stosunek przelożeń koł zebatych (silnik- tylnia os)?? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 05.01.2006 09:34 
stosunek przelożeń koł zebatych (silnik- tylnia os)??
witam -mam takie pytanie czy kto wie może ile zebow po stronie silnika i po stronie tylnej sztywnej osi maja quady z silnikami ok 500cm3?? i jakie predkosci osiagaja na poszczegolnych biegach?? Bo na pewno na pierwszym biegu quad nie jedzie 90km/h :D Pozdrawiam...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 05.01.2006 18:44 
Takie info ci niewiele da po ile zębów - może miec z przodu malusieńką (np. 11) a z tyłu potężną (np. 55) i będzie "szedł" powyżej 110- wszystko zależy od wewnętrznych przełożeń skrzyni biegów.

Na przykładzie mojej LT 500 - w kolejności, stosunek przełożenia, wałek napędowy/wałek zdawczy -

1 - 2.416 (29/12) prędkośc 40 km/h
2. - 1.733 (26/15) prędkość 60 km/h
3 - 1.333 (24/18 ) prędkość 80 km/h
4 - 1.050 (21/20) prędkość 105 km/h
5 - 0.863 (19/22) prędkość >130 km/h

Przełożenie końcowe przód 13 tył 42.

Z ciekawości pytam - od czego silnik? Jak jakiś 2T z motocykla crossowego - to polecam i jednocześnie współczuje :D Początki bedą trudne :)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


Ostatnio zmieniony przez aXcid, 05.01.2006 21:56, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 05.01.2006 21:53 
pytam się bo sladam samorobke quada - chce wstawwic silnik Yamahy 650 tzn przelozyc caly zestaw silnik skrzynia (walek kardana-zabardzo nie ebdize regulacji) a prawdopodbnie motor ma owiele szybsze przelozenia - co o tym myślicie?? wiadomo ze quad nie ma być szybki a silny! czy spotkaliscie się kiedys z przerobka walu kardana na lancuch (wtedy mozliwe bylo by zmieniac przelozenia) ?????????


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 05.01.2006 21:55 
To da się zrobić - ale ostrzegam że jest to niezwykle praco a co za tym idzie kosztochłonne - musiałbyś zmienić ilośc zebów na pierwszym wałku atakującym, oraz na satelicie napędowej umieszczonej na wałku zdawczym. jest to do zrobienia, ale ostrzegam że koszt tego typu przeróbki może przekroczyć 1000 zł...

Natomiast jeśli chcesz przerobić kardan na łańcuch to aż tak trudne nie jest - należałoby "wyciąć" satelite osadzoną na wałku zdawczym, i do powstałej tulei dorobić osiowe mocowanie jakiejś popularnej zębatki np. od motocykli enduro - bardzo dużo naprawde różnych przełożen.

Z jakiego sprzetu zapozyczyłeś silnik? Jak kardan, znaczy się że jest to Chopper w Stylu Virago/Vmaxa/Dragstara itd. Mam rację?

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


Ostatnio zmieniony przez aXcid, 05.01.2006 21:58, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 05.01.2006 21:58 
nie niekoniecznie chopper ,jest to Yamaha XJ 650(szosowo-turystyczny) , link do zdjec http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ,650,1660.html


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 05.01.2006 22:03 
Z XJ'a? Ale w tym wypadku będzie ci ciężko to przerobić, bo ze schematu wynika że kardan nie jest wybrowadzony z boku, tradycyjnie, tylko poprzez przełozenie satelitarne wychodzi z karterów czyli skierowany jest prostopadle do koła - przeróbki takiego rozwiązania w inny sposób niż po raz kolejny satelitami nie widzę (i będzie to równie tanie co zmiana przełożeń kardana)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 05.01.2006 22:59 
Dzueki aXcid a jak się sprawuje ten twoj LT500??? nie brak mu mocy?? :D hihi... , a co sadzisz o Suzuki GSX400 w tej owiele latwiej zalatwic naped bo ma zebatke (lancuch) -powiedz co myslisz o tym silniku z danych weim ze ma ok 27KM czy to nie zamalo na samorobke?? Ps,. aha do tej 650 zalozylbym kola 25x8/10x12" apewnie jak bym kupil GSX400 to chyba na 12" kola zaslabo by bylo co??? czy się myle?? pozdrawiam...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 05.01.2006 23:59 
Z GSX'a powiadasz waćpan - 27 KM to wcale nie jest taki słaby - ten silnik to rzedowy twin, więc jego kultura pracy i elastycznośc będzie na dosyć wysokim poziomie. Do przeprawówek, przy odpowiednim przełożeniu starczy z palcem w nosie - nadśiwetlnych może nie osiągniesz (około 100 km/h radziłbym dobrać przełżenie) ale w błotku się nim pobabrzesz :)

Moje maleństwo sprawuje się bardzo dobrze, no nie obraziłbym się za jeszcze ze 12 koników więcej (tak żebym dojeżdżał do tych 150 km/h to byłbym zadowolony) - ale może jak się w koncu zbiorę to będzie nowy wydech więc akurat na czas jakiś powinno wystarczyc :uśmiech:

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 06.01.2006 00:16 
tzn do blotka powinien być silniejszy??


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 07.01.2006 00:09 
Prędkość quada mozesz policzyć robiąc zależności - oczywiście w wersji z kardanem, bo z łańcuchem jest trochę prościej, ale podobna zasada. Decydujesz się na silnik z konkretnego motoru patrzysz jaką ma prędkośc max. na ostatnim biegu. Znajdujesz ilosć obrotów koła robiąc zależność prędkości od obwodu opony, potem zamieniasz obroty koła (czyli w tym przypadku już twojej ośki) uwzględniając obwód opony jaką bedziesz miał w quadzie i otrzymasz swoją prędkość i po sprawie. To jest taki archaiczny sposób wyliczania. Wiadomo jakiś błąd obliczeń będzie, ale nie będzie aż tak znaczący - będzie on uzależniony od dokłądności podanego obwodu. Wiadomo że jak motor jedzie np. 150km/h to po założeniu mniejszych kół będzie silniejszy i będzie jechał wolniej np. ok 110km/h - a przecież o to nam chodzi.

pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 07.01.2006 14:29 
Jupi!!!!!!!!!!!!! Udało mi się kupić motor Kawasaki 550 :)) we wtorek przyjezdza do Gdanska :P to już pierwsze "cos" w budowaniu wlasnego quad'a :D ten silnik mysle będzie niezly!!!


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 48 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.