Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Quad Tico 800 Sam 4x4
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 07:39



Odpowiedz  [ 148 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Quad Tico 800 Sam 4x4 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.01.2010 14:22
Posty: 127
Miejscowość: Przyłubie
Imię: Grzegorz
Quad: QUad 1,6 D 4x4
Poprzednie quady: Loncin 125 ,Bashan 200,Quatik 800, ATV 4x4 1,6 D,w trakcie budowy UTV 1,9DT 4x4
PostWysłany: 06.01.2011 10:31 
Quad Tico 800 Sam 4x4
Witam,Jestem w trakcie budowy samoróbki.Chciał bym się podzielić moją wiedzą o moim Quadzie,więc dołaczam link z galerii;

http://picasaweb.google.com/104401192057696643715/QuadTico8004x4Sam#


Opisze trochę mojego Sama :
Większośc części zaczerpnełem ze szrotu.
-Silnik i cąły osprzęt Daewoo Tico 800 (silnik,instalacja elek.,skrzynia biegów,chłodnica i wydech)
samochód zakupiłem cały,jeżdzący
-całe zawieszenie wahacze,zwrotnice,mcphersony,półosie pochodzą od Fiata Seicento
-dyferencjał (na zdięciu widać jeden ale i będzie drógi) BMW e39 z przełożeneim 3,46
-Rama,pospawana z profila 35x50x2 oraz 30x30x2 (jeszcze niedokończona)


Przeniesienie napędu bedzię po przez półosie do dyferencjałów,ale jak widać na zdięcach silnik jest umieszczony na środku ramy razem z dyferencjałem,wiec musiłem wymyslić przeniesienie napędu.Wpadło mi na myśl zeby zastosować koła pasowe z 2 paskami klinowymi (paski zamówione i koła w trakcie toczenia)
paski będzie można naciągać bo mocowanie będzie usadzone na fasolkach,do tego zamontuje napinacz.

SAM będzie napędzany na 4 koła,tylny dyfer będzie na sztywno,przedni pozostawie orginalnie,jeśli będzie brakowało przyczepności zwasze moge przerobić na sztywno,w skrzyni biegów mechanizm różnicowy pospawałem wiec półosie kręca się w tym smamym kierunku.

Hamulce,pojazd będzie hamowany na wszystkie 4 koła,orginalne tarcze i zaciski z seicento,do tego serwo
i klamka hamulca od Yamahy YZR 600 na kierownicy.Dokładny opis działania opisze w puzniejszym czasie.

Ukł kierowniczy,drażki zastosuje orginalne od SC,kolumne kierowniczą to zwykła rura 25 mm ,(czekam na łożyska w oprawie i drążki i będe mogł składać)

Jak widać na zdięciach bak i siedzenie ładnie wyglada ,bak prawie w całości przykrywa silnik od góry(bak i siedzenie CBR F2). SAMA obóduje na samym końcu jeśli wszystko będzie dopracowane i zgrane..
Tego quada nie buduje żeby nim szaleć ,ma mi służyć do pracy w polu,i w lesie.Na zdięciach może wyglada duży ,ale sądze że wyrobe się z wadzę 300 kg,wymiary 200 cm mierząc od początku koła do końca,szerokośc w tej chwili to 120 cm,,jak załorze koła od Quada to 130 cm,wysokości nie mierzyłem.

Narazie to tyle .Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co mogę ulepszyc albo i zmienić proszę o wypowiedz, Dziękuję za uwagę .

_________________
to co było już nie wróci , to esencja moich zasad ..

Quad 1,6 D 4x4

https://picasaweb.google.com/104401192057696643715/Quad4x4Golf16D?authuser=0&feat=directlink


 
Profil Gadu-Gadu
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 06.01.2011 12:00 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Świetnie się zapowiada. Mam nadzieję, że wypali. Tylko czy paski nie będą zbyt słabe do napędu? Chodzi mi o to, że będą odkryte i szybko będą się niszczyć.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 11.07.2009 18:28
Posty: 564
Miejscowość: SMI
Imię: Mariusz
Quad: Cectek Kingcobra 500
Poprzednie quady: Jianshe 250 ...
PostWysłany: 06.01.2011 14:04 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
jestem ciekawy co do wagi tej maszyny ,ale widać że będzie dobrze


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.01.2011 13:32
Posty: 135
Miejscowość: Toruń
Quad: Robi się :)
PostWysłany: 06.01.2011 14:11 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Mam nadzieję, że w niedlugim czasie na forum pojawi się kolejna dobra konstrukcja :). Jak narazie wg mnie jest dobrze.

_________________
(...)Positive news, reggae luz

Toruń to moje miasto(...)

2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... :D...niezniszczalny


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.08.2008 21:44
Posty: 1099
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Polaris
PostWysłany: 06.01.2011 14:14 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
zamiast paskow można wykorzystac lancuchy, np motocyklowy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.01.2011 13:32
Posty: 135
Miejscowość: Toruń
Quad: Robi się :)
PostWysłany: 06.01.2011 14:21 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Chochol1 napisał(a):
zamiast paskow można wykorzystac lancuchy, np motocyklowy

lub rozrządowy od fiata 125p

_________________
(...)Positive news, reggae luz

Toruń to moje miasto(...)

2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... :D...niezniszczalny


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 06.01.2011 14:36 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Zapowiada się dobrze , jednak przeniesienie napędu dostarczy ci problemów. Ja w swojej konstrukcji robię koła na pas zębaty i już powstaje drugi produkt bo koła ułożyskowałem jednostronnie, a musi być po dwa łożyska bo naciąganie pasa było za słabe. Klinowe i to dwa powinny wystarczyć ,pewnie dasz jak najgrubsze . Jednak czy jesteś pewny kierunków obrotów dyfrów ? Szkicowałem tą konstrukcję i zdaje mi się że ,beż przekładni ( koła ) pośredniego w jednym dyfrze się nie obejdzie, czy mam rację? Łancuchy trzeba jednak smarować a pasy idą na sucho i są cichsze.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.01.2011 13:32
Posty: 135
Miejscowość: Toruń
Quad: Robi się :)
PostWysłany: 06.01.2011 15:18 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
ok :D, są cichsze i się ich nie smaruje ale ich wytrzymalosc przy takim quadzie może być za mała.

_________________
(...)Positive news, reggae luz

Toruń to moje miasto(...)

2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... :D...niezniszczalny


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 06.01.2011 15:32 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
ja osobiscie zamiast tych pasów zastosowałbym wał ze sprzęgłem kardana i bezpośrednie połączenie.

jeśli dobrze myślę to jeden dyferencjał z bmw będziesz musiał zamontować odwrotnie żeby uzyskać ten sam kierunek obrotu 4 kół? (dochodzi wtedy kwestia smarowania w odwróconej pozycji...czy będzie to dopuszczalne) czy masz na to inne rozwiązanie? mógłbyś zrobić zamknięta przekładnie bezpośrednio z jednego koła zębatego (po półosi z silnika) na drugie (wał łączący z dyferencjałem) nie bawiąc się w żadne paski ani łańcuchy... było by to najtrwalsze i jednocześnie rozwiązało by to problem obrotów

nie do przyjęcia jest mocowanie sprężyn w ramie

mało dokładne zdjęcia żeby określić resztę konstrukcji


 
Profil

Rejestracja: 11.12.2010 07:14
Posty: 73
Quad: klf 185
PostWysłany: 06.01.2011 16:46 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
kołek napisał(a):
jeśli dobrze myślę to jeden dyferencjał z bmw będziesz musiał zamontować odwrotnie żeby uzyskać ten sam kierunek obrotu 4 kół? (dochodzi wtedy kwestia smarowania w odwróconej pozycji...czy będzie to dopuszczalne)

Przekazanie napędu jest jak najbardziej ok.
Image

Te Mcpercony w terenie nie będą zdawały dobrego egzaminu, ze swojej strony proponuje montaż podwójnych i nieco dłuższych wahaczy. Quad będzie dość wysoki i przy obecnej konfiguracji moim zdaniem dość wywrotny .


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 06.01.2011 17:23 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Przeanalizuj ten schemat bo moim zdaniem w tym układzie nie będziesz miał zgodnych obrotów , jak by nie patrzeć to przednie ( górne ) koła powinny się kręcić do środka zgoda? A kardan czy przeniesie napęd pod takim kątem, a może zastosować przegub homokinetyczny ?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.01.2010 14:22
Posty: 127
Miejscowość: Przyłubie
Imię: Grzegorz
Quad: QUad 1,6 D 4x4
Poprzednie quady: Loncin 125 ,Bashan 200,Quatik 800, ATV 4x4 1,6 D,w trakcie budowy UTV 1,9DT 4x4
PostWysłany: 06.01.2011 17:27 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Brałem pod uwage łańcuchy i paski klinowe,łancuchy musiał bym czesto smarować ,trochę by hałasowały,i do tego nie są tanie w przeciwiństwie do pasków,na pewno szybko zużyją się ale są tanie,szerokość paska 10 mm,nie moge zastosować szerszego bo nie starczy mi miejsca na dwa paski a mam do wykorzystania tylko 24 mm na mocowaniu przy dyferencjale,

kołek :
Myślałem o bezpośrednim połączeniu półosie ze skrzyni do dyfru tylko jest jeden problem:
-jak podłącze bezpośrednio do dyfru (przełożenie 3,46) to prędkość quada nie przekroczy 30km/h,Tikaczem jechałem 125 km/h Max.a po przez koła pasowe przełozenie zmniejszy się do 2:1

,,nie do przyjęcia jest mocowanie sprężyn w ramie""
możesz mi powiedziec o co ci chodzi,bo nie rozumiem.
Dokładniejsze zdięcia dodam następnym razem.


przedni dyferencjał wystarczy obrucić o 180 stopni,i półosie kręca się w odpowiednim kierunku(nie odwracam go do góry nogami)

bioly_117 :
McPersony są twarde i do terenu się nie nadają to wiem ale nie chciałem się bawić w budowe nowego zawieszenia dlatego zastosowałem orginalne zawieszenei z auta,jak bym zastosował dłuższe wahacze to SAM był by za szeroki a jak załorze laczki od quada to i tak będzie szeroki,a mi się wydaje niski,może to tylko złudzenie

numerouno :
widze że mieszkasz niedaleko mnie,może się zobacyzmy jak skończymy budowe swoich maszyn

_________________
to co było już nie wróci , to esencja moich zasad ..

Quad 1,6 D 4x4

https://picasaweb.google.com/104401192057696643715/Quad4x4Golf16D?authuser=0&feat=directlink


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.01.2011 13:32
Posty: 135
Miejscowość: Toruń
Quad: Robi się :)
PostWysłany: 06.01.2011 19:33 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Ja narazie kompletuje materiały. I niestety posypal mi się mag i Kupię chyba konwencjonalną spawarkę bo mam większe doświadczenie w spawaniu elektrodami :). Swoją konstrukcję opieram o jak najwięcej podzespołów które posiadam nie włączając silnika który muszę kupić i rur czy też profili do wykonania ramy. Resztę mam. zwrotnice tylną oś tarcze zębatki itp., ale to Twój temat nie będę narazie o swojej konstrukcji pisał za dużo :D
I ja swoją moim pięknym rysunkiem sobie rysuję już 2 tygodnie wyżucając stosy kartek na makulaturę ;]. Może dziś jeszcze coś narysuję :)

Co do twojej maszyny to chłopacy mają rację z tym zawieszeniem- nie będzie tak odpowiednie jak podwójne wahacze. Dobra opta na rozwiązanie przedniego zawieszenia to zwrotnice od trabanta nie bedziesz miał problemu z zastosowaniem podwójnych wahaczy :)

_________________
(...)Positive news, reggae luz

Toruń to moje miasto(...)

2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... :D...niezniszczalny


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 07.01.2011 00:16 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
1. Rysunek bioly_117 ma źle zaznaczony kierunek obrotów na kołach.
2. Na fotce widzę, że dyfer przedni umocowany jest "tyłem do przodu", czyli chodzi o obrócenie samego dyfra w środku o 180st?? jeżeli tak to jest to sytuacja niekorzystna. Ząb ma kształt łuku. Wystąpi wówczas nieprawidłowy rozkład naprężeń na ząb, bo zęby na kole talerzowym zamiast poddane naciskowi "w dół" będą naciskane "do góry". W rezultacie zęby będą zostawiały na sobie "inny ślad". Nie wiem jaką przekładnię ma bmw, ale chyba raczej hipoidalną.
Z życia wzięte: zauważyłeś że samochód na wstecznym bardziej "wyje" ?? niż np. na jedynce
możesz poczytać tu: http://www.auto29.sammochod.waw.pl/ i tu 2 pierwsze posty http://www.jeep.org.pl/forum/printview. ... 9048c233ee

Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi albo ja źle zrozumiałem koncepcję.

3. A te paski to ma być połączenie półosiek wychodzących ze skrzyni z wałkami atakującymi dyfrów? bo tak to rozumiem.
To co napisałeś czyli przełożenie 2:1, w mechanice, w przeniesieniu napędu raczej nigdy nie występuje. Zawsze konstruuje się tak aby mniejsze koło zębate, pasowe itd. napędzało większe. Przeanalizuj schematy różnych skrzyń biegów, zwykle piąty bieg oraz czwarty ma przełożenie poniżej jedności np. 0,92 ale zwykle oscyluje ono właśnie w okolicy 1.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2009 20:28
Posty: 698
Miejscowość: ropczyce
Quad: lifan 250st, mini quad 50,
PostWysłany: 07.01.2011 12:51 
Re: Quad Tico 800 Sam 4x4
Po pierwsze to zrób niezależne zawieszenie na wszystkie 4 koła i do tego amortyzatory motocyklowe, bo później będziesz żałował. Te McPersony nie zdadzą egzaminu a koła od quada nie wejdą na piastę bo będą zahaczać o McPersony. A po drugie to skrócił bym na Twoim miejscu troszkę tą ramę. A no i po trzecie to tak jak kołek nie dopuszcza się takiego mocowania amorów. Weź sobie to do serca i to popraw bo później naprawdę będziesz żałował.

_________________
Sprzedam Lifan 250ST/ Kingway Traper 250MR. --> http://allegro.pl/quad-lifan-250st-traper-250mr-calosc-czesci-i2197123334.html?source=oo


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 148 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 52 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.