Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Projekt qada 4x4 z 126p
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 22:03



Odpowiedz  [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Projekt qada 4x4 z 126p 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2011 20:23
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 20.02.2011 19:40 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Jeden klin o średnicy 8-10 mm wystarczy tylko musi być twardy i dopasowany do otworu. Ja w swoim karcie zamocowałem zębatkę jedną śrubką 6 mm i nie przewiercałem ośki na wylot tylko wwierciłem się 5mm w nią.
Silnik ma 5.5 konia i wszystko jest ok. Wiem że kart to nie quad ale tak jak sam napisałeś tam inne są obciążenie niż przy kołach czy na półosiach. Dodatkowo jak mocno dokręcisz tą flanszę do wałka to też będzie miało wpływ na zamocowanie, w razie czego można zaklinować jeszcze w jednym miejscu ale pamiętaj im więcej klinów tym słabszy będzie wałek.

_________________
Quad w trakcie budowy: http://picasaweb.google.com/10109843185 ... 5702555314


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 07.03.2011 09:28 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Jack66
Od czego miałeś zębatkę w swoim karcie?

Myślałem żeby w swoim quadzie zastosować zębatki od JAWY albo Simsona S51. Na wałku ze skrzyni trzy zębatki, dwie napędzały by tył, a jedna przód. Powiem tak, skłaniam się ku zębatkom z Simsona bo: są tanie, jest dużo różnych rozmiarów co daje możliwości regulacji przełożenia, mocowane są kształtowo a nie na wielowypust. Chodzi o to czy wytrzymają? Jak dla mnie to powinny, co sądzicie?
Wyjaśnię czemu chodzi mi o mocowanie kształtowe. Nie mam dostępu do obrabiarek i nie wiem kto z moich znajomych ma, dlatego myślę że kształt będzie można zrobić (od biedy) nawet szlifierką, z wielowypustem gorzej. Myślę nad zleceniem zrobienia tego profesjonalnej ślusarni ale nie wiem jakie są tego koszty, może wiecie orientacyjnie ile mogło by kosztować zrobienie wałka (rysunek w galerii)? A może znacie jakieś miejsce w okolicach Gdańska gdzie robią takie rzeczy? W paru zakładach pytałem, to mają stałe zlecenia od firm i takimi rzeczami się nie zajmują.

Z grubsza narysowałem też ramę.

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2011 20:23
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 08.03.2011 16:11 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
johny0688 napisał(a):
Od czego miałeś zębatkę w swoim karcie?

zębatka z wsk z wielowypustem ale ja ą przyspawałem do ośki sprzęgła odśrodkowego które zamocowałem tą śrubką na osi silnika.
Jeżeli zębatka ma 6 wypustów to przedłużana nakrętka dosyć dobrze pasuje w te wycięcia wystarczy tylko przyspawać nakrętkę do osi dać tulejkę na nakrętkę zębatkę i skręci śrubą z podkładką i gotowe tylko tą tulejkę też tam przyspawaj czy zamocuj i masz mocowanie zębatki.

_________________
Quad w trakcie budowy: http://picasaweb.google.com/10109843185 ... 5702555314


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 13.04.2011 21:21 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
No nareszcie u mnie w piwnicy coś się zaczęło dziać. Dzisiaj pospawałem cześć ramy, nie dużo bo nie miałem czasu (foty w galerii), w piątek pewnie dokupię profile i dospawam tą cześć ramy do końca. Do tego co widać przyjdzie identyczny, symetryczny tył. Cieszę się że wreszcie zacząłem robić coś konkretnego a nie tylko gdybanie na papierze.

I od razu mam pytanie. Może ktoś mi powiedzieć jaki wymiar ma zwrotnica od Passata b3, chodzi mi w linii prostej od otworu na sworzeń wahacza, do końca piasty?

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2011 20:23
Posty: 121
Miejscowość: Biała Podlaska
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 13.04.2011 22:03 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Witam zatem kolejny projekt rusza pełną parą. Zwrotnice niestety pociełem i przerobiłem na mocowane na dwa sworznie w moim samie zatem Ci nie pomogę. Powodzenia przy projekcie.

_________________
Quad w trakcie budowy: http://picasaweb.google.com/10109843185 ... 5702555314


Ostatnio zmieniony przez Jack66, 13.04.2011 22:03, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 29.04.2011 14:35 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Jack66
Dzięki, przyda się ;)
A ze zwrotnic z b3 chyba zrezygnuję i wezmę od cc700.

-- dodano 28.04.2011 10:40 --

Dorzuciłem do galerii wstępne wymiary mojej ramy (16Patryk16 widziałem że szukałeś). A właściwie ramy, która według planów będzie tak wyglądać, a plany pewnie jeszcze nie raz się zmienią. Nie pospawałem tyłu ramy bo najpierw chcę przymierzyć silnik, zobaczę ile będzie miejsca i wtedy pospawam albo według planów, symetrycznie jak przód, albo całość przedłużę. Wieczorem wrzucę kolejne fotki.
https://picasaweb.google.com/1035379839 ... 5877851154

Wczoraj kupiłem zwrotnice i półosie, teraz muszę je przerobić. Zwrotnicę przerobie tak jak Jack66. Będę musiał skrócić półosie i nie wiem jak to zrobić. Myślałem żeby zukosować w miejscu przecięcia, pospawać szeroką spoiną, zeszlifować, nałożyć na to jakąś tuleje i jeszcze zespawać to brzegach. Co sądzicie? Boje się że może ukręcić się na spoinie? Może ktoś już spawał półosie i ma dobry patent?

-- dodano 29.04.2011 14:35 --

Nowe zdjęcia w galerii, niestety prace idą bardzo powoli :(
https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


Ostatnio zmieniony przez johny0688 29.04.2011 14:35, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 03.11.2010 09:02
Posty: 1125
PostWysłany: 01.05.2011 13:04 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
johny0688 napisał(a):
Może ktoś już spawał półosie i ma dobry patent?

Ja mam zrobione stoczenie na jednym końcu-stożek i na drugiej półosi gniazdo na ten stożek. Zespawane, oszlifowane i tyle. Mimo intensywnych strzałów ze sprzęgła na asfalcie nie udało mi się tego rozerwać.


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 01.05.2011 16:07 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Ojciec w samochodzie dotoczył sobie rurkę pasującą na pół oś o dł. ok 10 cm i nałożył na nią a następnie obspawał. Nie do zajechania a to auto ma 116 km.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 11.07.2011 20:22 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Dodałem trochę zdjęć do galerii, jak widać z powodu braku czasu prace idą bardzo powoli ale idą. Niestety pojawił się problem, Pan, który miał mi zrobić wałek do wyprowadzenia napędu, ładnie mówiąc mnie wykiwał. Niestety nie mam dostępu do profesjonalnego sprzętu i napęd ze skrzyni będę musiał wyprowadzić sam :( Mam już nawet pomysł, w wałku atakującym, tam gdzie jest koło zębate, od czoła wywiercę otwór(~fi 14-16) w który włożę wałek. Unieruchomię go poprzecznymi sworzniami i dodatkowo zaspawam. Na Ten wałek nałożę zębatkę, lub dwie, pewnie od jakiegoś quada made in PRC. Zębatki będę chciał zamontować jak najbliżej wałka atakującego, żeby zachować sztywność. Jak będzie się za bardzo giąć to wstawię dodatkowe łożysko. Oczywiście będzie trzeba uszczelnić komorę skrzyni, żeby nie uciekał z niej olej. Co o tym myślicie? moim zdaniem to rozsądny pomysł, z tylnej części skrzyni nie będzie wychodził wałek, co da mi więcej miejsca na inne elementy.

p.s.
W galerii trzy zdjęcia z ostatniej zabawy :D :D :D
niedługo może będzie więcej

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


 
Profil

Rejestracja: 03.11.2010 09:02
Posty: 1125
PostWysłany: 11.07.2011 20:32 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Zamiast quada robić, to się rozbijają po lesie :D Pozytywnie jest :P
A co do napędu, można jeszcze jedną półoś zablokować, a drugą do ramy przez łożysko i wtedy, ta wyprowadzona kręci się 2x szybciej niż kosz i ma się większa prędkość.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 11.07.2011 20:41 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
carrot
Oczywiście że tak można :) ale zapomniałeś, że ja mam ambitny plan 4x4, i właśnie chcę zredukować prędkość do maks 65-70km/h ale za to uzyskać większy moment.

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


 
Profil

Rejestracja: 01.02.2010 15:59
Posty: 8
Miejscowość: Radymno
Quad: 110 china
PostWysłany: 31.08.2011 13:23 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
W jakim programie użytkownik johny0688 zaprojektował ramę?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 21.01.2012 12:47 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Autodesk Inventor 2009 Bardzo fajny programik, w miarę prosty w obsłudze a pozwala stworzyć naprawdę niesamowite rzeczy.

-- dodano 21.01.2012 12:47 --

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... 7760723730

Mam taki pomysł na przeniesienie napędu na cztery koła. Po przemyśleniach stwierdziłem, że pojawi się problem. Podczas hamowania, w przypadku zatrzymania tylnych kół, przednie również się zatrzymają i odwrotnie. Wówczas mamy ładny poślizg obu osi i dodatkowe naprężenia w układzie, który może się po prostu rozlecieć. Jak sadzicie czy jest to problem stwarzający realne problemy? Czy po prostu zaburzy to trochę trakcje quada podczas jazdy ale nie będzie uciążliwe. W terenie będzie to atutem ponieważ moc będzie zawsze rozkładana 50:50 przód : tył, na asfalcie szczerze mówiąc nie wiem co myśleć.

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


Ostatnio zmieniony przez johny0688, 21.01.2012 12:47, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 21.01.2012 14:08 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
Spokojnie zda to egzamin. Wiele starych quadów miało stały napęd i się to sprawdzało.


 
Profil

Rejestracja: 11.07.2009 18:28
Posty: 564
Miejscowość: SMI
Imię: Mariusz
Quad: Cectek Kingcobra 500
Poprzednie quady: Jianshe 250 ...
PostWysłany: 03.02.2012 09:42 
Re: Projekt qada 4x4 z 126p
maciek-k_95 napisał(a):
Spokojnie zda to egzamin. Wiele starych quadów miało stały napęd i się to sprawdzało.

Nie przejdzie Ci to


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 44 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.