Bazą projektu był motor Yamaha xj600.
Dane techniczne:
KołaRozmiar opony (tył): 25.10.12
Rozmiar opony (przód): 25.08.12
Felgi: Yamaha Grizzly 700
ZawieszenieTuleje wahaczy: tuleje metalowo gumowe Fiat 126p
Drążki kierownicze: Fiat 126p (wymagały przeróbek)
Zwrotnice (przód): Fiat 126p
HamulceHamulce:
-przód- bębnowe od Fiata 126p hydrauliczne podwójne
-tył- pojedynczy tarczowy hydrauliczny z Yamahy xj600
Wahacze-przód- po dwa wahacze na stronę, niezależne, z wahaczami w kształcie "A"
-tył- jeden wahacz wleczony, sztywna oś
Grubość tylnej osi- 40mm Oś została wykonana z gotowego elementu kupionego w sklepie rolniczym. Pierwotnie miała grubość 35mm jednakże nie wytrzymała obciążenia.
StylistykaObudowy (plastiki)- Cectek gladiator
Gdzie kupić?
Można takowe nabyć u dilera cectek-a. Nie są tanie bo kosztują ok 4 tysięcy złotych za komplet.
Oświetlenie-przód- led 76 sztuk
-tył- cectek gladiator
AkumulatorAkumulator- 40Ah 350A kwasowy
https://lh5.googleusercontent.com/-p7hTO8tUK-8/So1F3fiGgMI/AAAAAAAAC8E/488t6FfjGxE/s512/Zdj%2525C4%252599cie053.jpg PrzełożenieReduktor wraz z biegiem wstecznym- skrzynia biegów z żuka zamontowana na tylnym wahaczu wleczonym.
Przeniesienie napędu- łańcuch
AmortyzatoryAmortyzatory- gazowe firmy Ohlins z regulacją twardości, dobicia oraz odbicia
Wykonanie ramyMateriał z którego wykonana jest rama- rura stalowa o średnicy 25mm i grubości ścianki 2,5mm.
Rama była spawana metodą MIG.
ZasilanieBenzyna.
Pojemność zbiornika paliwa- 23 litry
Zbiornik paliwa jest zrobiony ze zbiornika od webasto
Problemy konstrukcyjnePierwszym i właściwie największym problemem okazał się silnik. Silniki chłodzone powietrzem z motocyklów nie nadają się do quadów. Mimo zastosowania mocnych dmuchaw silnik ulegał przegrzaniu a alternator nie dawał rady ładować akumulatora mimo lamp led-owych. Silnik pracował coraz głośniej aż w końcu zakończył swój żywot (pękł korbowód i zniszczył karter silnika przebijając się do niego. Obecnie w quadzie montowany jest silnik z Yamahy fazer 1000 o mocy 150km. Jak się sprawuje nie wiemy bo autor jeszcze nie dał żadnej informacji.
Kolejny problem to hamulce przednie.
Niestety pompa hamulcowa w samochodzie ma o wiele większy tłoczek więc przy połączeniu oryginalnych cylinderków samochodowych, w tym przypadku z fiata 126p i hydraulicznej klamki motocyklowej na kierownice układ nie może działać sprawnie przy pierwszym naciśnięciu klamki hamulca. Trzeba najpierw trochę po pompować a to jest niebezpieczne. Idzie ten efekt zniwelować poprzez dodanie tulejek do cylinderków i dorobienie mniejszych tłoczków ale trzeba się już an tym znać i nie jest to prosta sprawa.
Oś także nie jest prostym elementem do wykonania. Quad takich rozmiarów już swoje waży a taka oś przenosi bardzo duże obciążenie.
C.D.N.