Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Hybryda ltr 500 r
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 11:39



Odpowiedz  [ 207 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna
Hybryda ltr 500 r 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 26.12.2011 01:15 
Hybryda ltr 500 r
Witam!
Chciałbym przedstawić wszystkim hybryde nad ktorą pracuje tzn Suzuki ltr z silnikiem Hondy cr 500 r(dwusow).Rama jest kopią lustrzana ltr 450 wykonaną z większej średnicu rur i będzie w trakcie projektu wzmacniana ,ponieważ silnik Hondy cr 500 nie ma wałka wyrownawczego i przez to generuje wiele drgań,które potrafią zniszczyć spawy.Silnik posiada seryjna moc 56 KM na tylnym kole osiąganą przy ok 8 500 obrotów ,więc chodzi prawie jak czteropak, waży 27 kg wraz z gaznikiem (silnik ltr 42 kg ) .Co mnie skłoniło do zajęcia się tym projektem...oczywiście koszta i odwieczne problemy z ltr (skrzynia,zawory itd).Utrzymanie 2 suwa jest zdecydowanie tańsze zwlaszcza na zeliwnej tuleji :lol: Więcej info będe pisał w trakcie robienia projektu ,ponieważ jest już dosyc póżno i oczy mi się same zamykają.Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi chętnie zapoznam się z nimi,zawsze mogą być pomocne. :) Na początek kilka fotek
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2010 19:59
Posty: 273
Miejscowość: Hajnówka
Quad: Honda Foreman Rubicon TRX500FA
Poprzednie quady: Chińczyk 200ccm
PostWysłany: 26.12.2011 07:17 
Re: Hybryda ltr 500 r
Bardzo ciekawy projekt, gratuluje pomysłu. Jeżeli będziesz miał możliwość zamieszczaj zdjecia z kolejnych etapów budowy. Już nie moge się doczekać efektu końcowego :)

_________________
Był chinol 200ccm... - nigdy więcej chinoli!!!! Jest i będzie Honda :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.10.2007 08:02
Posty: 277
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Quad: LTR 450
PostWysłany: 26.12.2011 07:49 
Re: Hybryda ltr 500 r
Kiedys nawet myslalem nad takim projektem :lol:
Z niecierpliwoscia będę sledził i czekał na efekt koncowy :!:

Przymiezałes już " tube " ukladu wydechowego :?:


 
Profil WWW

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 26.12.2011 11:51 
Re: Hybryda ltr 500 r
Tuby jeszcze nie przymierzałem ale na 100% trzeba będzie ją przerobić,to znaczy troszkę obrócić,z tego co się dowiadywałem nie wpłynie to na moc silnika.zrobię to dopiero po zamontowaniu silnika i chłodnicy.Nie wykańczałem jeszcze tego miejsca ramy ltr'a,w którym montuje się zbiornik oleju.Najbardziej zafowalająca jest różnica wagowa miedzy silnikami cr 500 a ltr ok 15 kg nie mowiąc już o wydechu,wydech cr to jest piórko w porównaniu do ltr.Odpada poza tym jeszcze waga pompy paliwowej,akumulatora,zbiornika oleju z olejem.Na tylnym wahaczu myśle ,że też jestem w stanie zaoszczędzić pod ok 1 kg.Jutro postaram się wrzucić fotki aluminiowego subfram'u.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.10.2011 21:47
Posty: 464
Miejscowość: Skórzewo
Imię: Mikołaj
Quad: 3x Yamaha YFZ450R
PostWysłany: 26.12.2011 14:54 
Re: Hybryda ltr 500 r
Mam pytanko. czy Ty bedziesz go tuningował? chodzi mi o dobre zawieszenie itp.? :D
Gratuluje pomysłu... bardzo fajna sprawa tak samemu zbudować quada.

_________________
Mikołaj Błaszczak #453
BLACK HORSE Racing team


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 26.12.2011 16:22 
Re: Hybryda ltr 500 r
Projekt moim zdaniem genialny, również czekam z niecierpliwością na ukończenie ;)
Pozdrawiam !


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 26.12.2011 16:28 
Re: Hybryda ltr 500 r
Rewelka, trzymam kciuki, żeby to wszystko dobre zagrało.
Zamierzasz zamontować jakieś konkretne amorki i startować w zawodach?

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 26.12.2011 19:30 
Re: Hybryda ltr 500 r
Pomysł narodził się po tym jak okazło się ,że trzeba dać cylinder do nikasilowania w ltr'ku wymienić tłoka i zwory.Także silnik od ltr mam jak nowy ale nie chce już tego przerabiac po raz kolejny,jak dla mnie jazda ltr jest zbyt droga...niestety.Utrzymanie 2 t jest naprawdę dużo tańsze.Sprzęt jest tworzony pod MX i ma być jak najlzejszy to jest podstawowy priorytet,co do mocy nie ma obaw w seri 56 KM na tylnej osi mysle,że w zupełności wystarczy.500r przerasta także momentem 4 paki.Podniesienie do ponad 60 KM to żaden problem i nie odbije się to na żywotności silnika tak jak w ltr YFZ KTM itd.Ale tu nie chodzi o wyścig zbrojeń tylko o to aby sprzęt miał dobrą geometrie i był lekki.Co do symetri ramy oraz jej geometri udało mi się to osiągnąć wzgledem oryginału,malutenkie odchyłki skoryguje za pomocą regulowanych wahaczy przednich.Rama jest cięższa od seri o ok 1,4 kg ale posiada więcej wzmocnień i jest zbudowana z rur o średnicy 32 mm a nie jak seria 28 mm.Jeżeli budżet pozwoli to zainstaluje Reigery jeżeli nie będzie $$$ to na 100 % wymiana sprężyn w seryjnych amorach które są pod wage zawodnika 90 kg a sam ltr nie jest już lekki. :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 27.12.2011 13:09 
Re: Hybryda ltr 500 r
Super projekt, bardzo mi się podoba, trzymam kciuki i z niecierpliwością czekam na dalszą relację z budowy. Mam gorącą prośbę o wstawianie jak najwięcej, tego czego forumowicze lubią najbardziej, czyli fotki fotki fotki :D Chłopaki pewnie przyznają, że zapowiada się jedna z najbardziej profesjonalnych konstrukcji na forum, podziw za to.
I pytanie, od czego jest wahacz?

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 27.12.2011 15:12 
Re: Hybryda ltr 500 r
Ten wahacz wygląda mi na seryjnego od LTR K6-K8


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 28.03.2010 21:13
Posty: 427
Miejscowość: okolice Łodzi
Quad: 680 powodów do szczęścia :)
PostWysłany: 27.12.2011 21:01 
Re: Hybryda ltr 500 r
Bardzo ciekawy projekt :D Gratuluję samo zaparcia i życzę powodzenia :)

_________________
Czyszczenie gaźnika - poradnik


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 29.12.2011 00:07 
Re: Hybryda ltr 500 r
wahacz na zdjęciu jest od seryjnego ltr,budując ramę wzorowałem się na seryjnej ramie ltr'a.Nie oszukujmy się,zbudować ramę z lepszą geometrią niż ltr YFZ czy TRX nie jest łatwo nad tym siedzi kilka osób w procesie projektowania quada.Moja jest bardziej powzmacniana i inaczej jest rozwiązamy temat podnóżków.Zrobiłem w ten sposób,ponieważ przy seryjnej ramie tuleje z gwintem ,w które wkręca się podnóżki 2 razy musiałem spawać ,ponieważ zeczęły się odrywać.Podpatrujac hybrydowe ramy Walsha'a zrobiłem to co i oni,czyli wspawana rura przechodzaca przez 2 ścianki rury dolnej.Na to będzie nałozona rura od nerf bara z zebatym podnóżkiem...albo wykombinuje się coś innego lżejszego.Nerf bary wraz z zapiętkami i podnózkami sa okrutnie ciężkie 8).

-- dodano 29.12.2011 00:07 --

Dzisiaj udało się troszkę ruszyć projekt...ah to zmęczenie poświąteczne ;) Subframe jeszcze nie skończony ale zrys już stworzony.Na subramie zostaną założone tylne plastiki od rapiego 660 i siedzenie od YFZ 450 (wybor akurat taki ,ponieważ na allegro udało mi się to tanio kupić) oczywiście odpowiednio docięte aby nie gryzły się z przodem od ltr.
Image
...myślę ,że jeszcze dwa punkty mocowania sub framu od dołu mogły by nadać tej konstrukcji odpowiednią moc,na razie jest dobrze ,ponieważ nie przekroczyłem wagi seryjnego sub framu...i oby tak zostało :>

Image

Jutro chyba darujes obie dokańczanie subfram'u i zaczne przednie wahacze..chciałbym jak najszybciej postawić to na koła.


Ostatnio zmieniony przez cr500r, 29.12.2011 00:07, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 08.07.2008 07:55
Posty: 83
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: w trakcie budowy
PostWysłany: 29.12.2011 18:00 
Re: Hybryda ltr 500 r
Ciekawie się zapowiada, fajnie że masz się na czym wzorować.

Mam pytanie z innej beczki, mianowicie z czego masz stół na którym pracujesz?
Czy spawasz na nim?

_________________
Galeria z budowy: http://picasaweb.google.pl/zbyszek8/BudowaQuada#


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 29.12.2011 22:02 
Re: Hybryda ltr 500 r
Jest to stol ze stali spawalniczo montażowy Sigmund 150 cm na 100cm grubość 25 mm.Wyfrezowane otwory w siatce 10 cm na 10 cm istnieje do niego mnustwo rożnych bloczkow przystawek kątowników itp ,które montujesz w otwory,niestety jeszcze ich nie posiadam.Bez tego stołu nie wyobrażam sobie teo typu projektu.Idealny poziom można spawac na nim tig i mig ale do miga musisz polewac plynem na odpryski.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.11.2007 16:43
Posty: 67
Miejscowość: Mogilno
PostWysłany: 30.12.2011 19:42 
Re: Hybryda ltr 500 r
A amortyzatory jakie planujesz montować ?


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 207 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.