Autor |
Wiadomość |
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 03.01.2012 17:50
Re: Hybryda ltr 500 r
planujesz nim startować? chcialbym to dzieło zobaczyc w akcji
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 03.01.2012 21:59
Re: Hybryda ltr 500 r
Silnik 2 suwowy jako ,że pochodzi z motocykla nie posiada wałka wyrównawczego ,który odpowiedzialny jest za niwelacje drgań i wibracji.W motocyklu można jeszcze z tym wytrzymać ale konstrukcja ramy quada jest zdecydowanie inna,podwójna kołyska i tego typu wibracje sa w stanie zniszczyć taka konstrukcje.Dodatkowo wszystkie elementy powinno się montować na gumowych odbojnikach.Właśnie dlatego silnik musi być zamontowany na wibroizolatorach oczywiscie odpowiednio dobranych do wagi silnika,w jakimś stopniu są one w stanie pochłaniać wibracje pochodzące z silnika.
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 03.01.2012 22:59
Re: Hybryda ltr 500 r
Wiem o co chodzi z drganiami ale ciekawi mnie jakie rozwiązanie dokładnie zastosujesz.
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 05.01.2012 14:16
Re: Hybryda ltr 500 r
Projekt już jest ,na pewno nie omieszkam przesłac fotek.Jak dobrze podzie może w przyszłym tygodniu zacznę wsadzać silnik. -- dodano 05.01.2012 14:16 --Znalazłem troszke czasu na podłubanie przy dolnych wachaczach,prawie skończone,czekam jeszcze na przeguby kulowe.A wiec krok po kroku...ja kto leciało... Blachy pod uchwyt do mocowania amortyzatora. Wyrzeżbione mocowania pod amorki Troszke spawania w argonie Troszkę pomiarów,ale to dosyć istotne.Uwazam ,że dobra geometria to podstawa ,mocny motor w ramie ze słabą geometria albo bez geometri (czasami tak bywa) do niczego się nie nadaje.Na szczęscie geometria ramy ltr'a jest porywnywalna z legendarnym TRX 250 r GOTOWE...
Ostatnio zmieniony przez cr500r, 05.01.2012 14:16, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
piotrek_316
Rejestracja: 01.11.2010 19:12 Posty: 171
Quad: alpinus 200hmr
|
Wysłany: 05.01.2012 15:18
Re: Hybryda ltr 500 r
Z czego amorki ?
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 05.01.2012 15:27
Re: Hybryda ltr 500 r
LTR
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 05.01.2012 16:57
Re: Hybryda ltr 500 r
coś niesamowitego. ile waży seryjny LTR a ile ma wazyc Twója hybryda ? tak +/- wiesz może?
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 05.01.2012 18:22
Re: Hybryda ltr 500 r
Mam ltr kilka lat ale nigdy go nie wazyłem.Wiem,że silnik cr jest lżejszy o ok 8 kg od ltr 450.Rama wyszła ok 2 kg cięższa ale tutaj puki co wolałem nie oszczędzać wahacze bedą lżejsze o ok 2 kg na całym komplecie.Jeżeli zrobię wahacz tylny taki jak w w-tec 'u to zaoszczędze kolejne 3-3,5 kg.Duża oszczędność jest jeszcze na wszystkich ... czyli:rozrusznik,pompa paliwa ,zbiornik oleju wraz z olejem,całe okablowanie/Nie chce zbytnio przesadzać z tym odchudzeniem ,ponieważ to mój pierwszy tego typu projek.Jeżeli wszystko będzie dobrze działać, to za następny cel można obrać odchudzenie niektórych elementów.
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 05.01.2012 18:47
Re: Hybryda ltr 500 r
ciekawym pomyslem bylo by zastsowanie zamiast stali aluminium ale nie wiem jakie sa Twoje predyspozycje.
duza oszczednosc wagi jest na amrtyzatorach sportowych, seryjne sa ciezkawe. poysl o wykonaniu kolumny kierowniczej z jakiegos materialu lekkiego może nawet lzejszego niz alu? dobry bylby tytan?
Oś wsadzisz seryjną-orginalną? kierownica to też nie będzie dla Ciebie problem.
Co z felgami? piastami? uklad hamulcowy?
No i jaki ema być przeznaczenie tego quada? bo wczesniej nie dales mi odpowiedzi.
-- dodano 05.01.2012 18:47 --
i kiedy planujesz już nim ruszyć na testy? jakies termin?
Ostatnio zmieniony przez arturatv, 05.01.2012 18:47, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 05.01.2012 19:13
Re: Hybryda ltr 500 r
Sprzęt ma być mx.Zapomniałem jeszcze napisać ,że wydech 2 t a 4 t to rownież wagowa przepaść,w 2t to istne piorko.Rama z alu rzeczywiscie ważyłaby podejrzewam ok 10 -12 kg ale pojwiają się inne problemy czyli :dostepność materiału stop 7075 lub chociaż 6061 to w sumie jedyne na taką konstrukcje ale w Polsce niedostępne,poza tym po spawaniu musiałaby rama zostać odpręzona wponieważ w przeciwnym razie rozleciałby się,w dodatku alu jest bardzo sztywne i przenosi duzo wiecej drgań niż stal a przy zastosowaniu silnika z cr to już w ogole nie miałoby sensu.Czytałem gdzieś ,że w czasach gdy w usa można było startować na aftermarketowych ramach ktoś ścigał się TRX 250 r z alu ramą ale co 2 wyścigi pękała.Po prostu alu nie wszędzie się nadaje.Co do tytanu to sprawa jeszcze bardziej skomplikowana ,ponieważ należy go spawać w komorze z argonem ,obawiam się ,że niewiele jest takich miejsc w Polsce.Wiele osób uważa ,ze normalnie można tigiem bez żadnych cudów ale to bzdura,nie ma to odpowiedniej wytzymałości.Dostępnośc do wytrzymałych rur tytanowych jest równiez ograniczona.U nas nawet rury chromowo molibdenowe ciężko dostać a jak już ktoś się znajdzie kto ma możliwośc sprowadzenia to cena ok 100 pln za kg....chore.Jest jeszcze jedna alternatywa ale...to tajemnica
|
|
|
|
carrot
Rejestracja: 03.11.2010 09:02 Posty: 1125
|
Wysłany: 05.01.2012 19:28
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a): Jest jeszcze jedna alternatywa ale...to tajemnica Drewno?
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 05.01.2012 19:45
Re: Hybryda ltr 500 r
heehhe dobre.. mógłby całkiem ładnie wyglądać taki dębowy wachaczyk tylny
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 05.01.2012 20:21
Re: Hybryda ltr 500 r
Włókno węglowe
|
|
|
|
carrot
Rejestracja: 03.11.2010 09:02 Posty: 1125
|
Wysłany: 05.01.2012 20:57
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a): mógłby całkiem ładnie wyglądać taki dębowy wachaczyk tylny Był na forum taki co miał dębowe tulejki w wahaczach
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 05.01.2012 21:56
Re: Hybryda ltr 500 r
Fascynujące, ważne, że są takie warsztaty, gdzie nie zaginęło materiałoznawstwo i mocne umiejętności ślusarskie. To rzadkość w dzisiejszych czasach.
|
|
|
|