Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Hybryda ltr 500 r
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 05.05.2024 18:53



Odpowiedz  [ 207 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna
Hybryda ltr 500 r 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 03.01.2012 17:50 
Re: Hybryda ltr 500 r
planujesz nim startować? chcialbym to dzieło zobaczyc w akcji ;)


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 03.01.2012 21:59 
Re: Hybryda ltr 500 r
Silnik 2 suwowy jako ,że pochodzi z motocykla nie posiada wałka wyrównawczego ,który odpowiedzialny jest za niwelacje drgań i wibracji.W motocyklu można jeszcze z tym wytrzymać ale konstrukcja ramy quada jest zdecydowanie inna,podwójna kołyska i tego typu wibracje sa w stanie zniszczyć taka konstrukcje.Dodatkowo wszystkie elementy powinno się montować na gumowych odbojnikach.Właśnie dlatego silnik musi być zamontowany na wibroizolatorach oczywiscie odpowiednio dobranych do wagi silnika,w jakimś stopniu są one w stanie pochłaniać wibracje pochodzące z silnika.


 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 03.01.2012 22:59 
Re: Hybryda ltr 500 r
Wiem o co chodzi z drganiami ale ciekawi mnie jakie rozwiązanie dokładnie zastosujesz.


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 05.01.2012 14:16 
Re: Hybryda ltr 500 r
Projekt już jest :idea: ,na pewno nie omieszkam przesłac fotek.Jak dobrze podzie może w przyszłym tygodniu zacznę wsadzać silnik.

-- dodano 05.01.2012 14:16 --

Znalazłem troszke czasu na podłubanie przy dolnych wachaczach,prawie skończone,czekam jeszcze na przeguby kulowe.A wiec krok po kroku...ja kto leciało... 8)
Image
Blachy pod uchwyt do mocowania amortyzatora.

Image
Wyrzeżbione mocowania pod amorki

Image
Troszke spawania w argonie :!:

Image
Troszkę pomiarów,ale to dosyć istotne.Uwazam ,że dobra geometria to podstawa ,mocny motor w ramie ze słabą geometria albo bez geometri (czasami tak bywa) do niczego się nie nadaje.Na szczęscie geometria ramy ltr'a jest porywnywalna z legendarnym TRX 250 r

Image

Image
GOTOWE...

Image


Ostatnio zmieniony przez cr500r, 05.01.2012 14:16, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 01.11.2010 19:12
Posty: 171
Quad: alpinus 200hmr
PostWysłany: 05.01.2012 15:18 
Re: Hybryda ltr 500 r
Z czego amorki ?


 
Profil
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 05.01.2012 15:27 
Re: Hybryda ltr 500 r
LTR

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 05.01.2012 16:57 
Re: Hybryda ltr 500 r
coś niesamowitego. ile waży seryjny LTR a ile ma wazyc Twója hybryda ? tak +/- wiesz może?


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 05.01.2012 18:22 
Re: Hybryda ltr 500 r
Mam ltr kilka lat ale nigdy go nie wazyłem.Wiem,że silnik cr jest lżejszy o ok 8 kg od ltr 450.Rama wyszła ok 2 kg cięższa ale tutaj puki co wolałem nie oszczędzać wahacze bedą lżejsze o ok 2 kg na całym komplecie.Jeżeli zrobię wahacz tylny taki jak w w-tec 'u to zaoszczędze kolejne 3-3,5 kg.Duża oszczędność jest jeszcze na wszystkich ... czyli:rozrusznik,pompa paliwa ,zbiornik oleju wraz z olejem,całe okablowanie/Nie chce zbytnio przesadzać z tym odchudzeniem ,ponieważ to mój pierwszy tego typu projek.Jeżeli wszystko będzie dobrze działać, to za następny cel można obrać odchudzenie niektórych elementów.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 05.01.2012 18:47 
Re: Hybryda ltr 500 r
ciekawym pomyslem bylo by zastsowanie zamiast stali aluminium ale nie wiem jakie sa Twoje predyspozycje.

duza oszczednosc wagi jest na amrtyzatorach sportowych, seryjne sa ciezkawe. poysl o wykonaniu kolumny kierowniczej z jakiegos materialu lekkiego może nawet lzejszego niz alu? dobry bylby tytan?

Oś wsadzisz seryjną-orginalną? kierownica to też nie będzie dla Ciebie problem.

Co z felgami? piastami? uklad hamulcowy?

No i jaki ema być przeznaczenie tego quada? bo wczesniej nie dales mi odpowiedzi.

-- dodano 05.01.2012 18:47 --

i kiedy planujesz już nim ruszyć na testy? jakies termin?


Ostatnio zmieniony przez arturatv, 05.01.2012 18:47, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 05.01.2012 19:13 
Re: Hybryda ltr 500 r
Sprzęt ma być mx.Zapomniałem jeszcze napisać ,że wydech 2 t a 4 t to rownież wagowa przepaść,w 2t to istne piorko.Rama z alu rzeczywiscie ważyłaby podejrzewam ok 10 -12 kg ale pojwiają się inne problemy czyli :dostepność materiału stop 7075 lub chociaż 6061 to w sumie jedyne na taką konstrukcje ale w Polsce niedostępne,poza tym po spawaniu musiałaby rama zostać odpręzona wponieważ w przeciwnym razie rozleciałby się,w dodatku alu jest bardzo sztywne i przenosi duzo wiecej drgań niż stal a przy zastosowaniu silnika z cr to już w ogole nie miałoby sensu.Czytałem gdzieś ,że w czasach gdy w usa można było startować na aftermarketowych ramach ktoś ścigał się TRX 250 r z alu ramą ale co 2 wyścigi pękała.Po prostu alu nie wszędzie się nadaje.Co do tytanu to sprawa jeszcze bardziej skomplikowana ,ponieważ należy go spawać w komorze z argonem ,obawiam się ,że niewiele jest takich miejsc w Polsce.Wiele osób uważa ,ze normalnie można tigiem bez żadnych cudów ale to bzdura,nie ma to odpowiedniej wytzymałości.Dostępnośc do wytrzymałych rur tytanowych jest równiez ograniczona.U nas nawet rury chromowo molibdenowe ciężko dostać a jak już ktoś się znajdzie kto ma możliwośc sprowadzenia to cena :( ok 100 pln za kg....chore.Jest jeszcze jedna alternatywa ale...to tajemnica :D


 
Profil

Rejestracja: 03.11.2010 09:02
Posty: 1125
PostWysłany: 05.01.2012 19:28 
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a):
Jest jeszcze jedna alternatywa ale...to tajemnica :D

Drewno? :D


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 05.01.2012 19:45 
Re: Hybryda ltr 500 r
:D heehhe dobre.. :D mógłby całkiem ładnie wyglądać taki dębowy wachaczyk tylny ;)


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 05.01.2012 20:21 
Re: Hybryda ltr 500 r
Włókno węglowe :P


 
Profil

Rejestracja: 03.11.2010 09:02
Posty: 1125
PostWysłany: 05.01.2012 20:57 
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a):
mógłby całkiem ładnie wyglądać taki dębowy wachaczyk tylny ;)


Był na forum taki co miał dębowe tulejki w wahaczach :D


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 05.01.2012 21:56 
Re: Hybryda ltr 500 r
Fascynujące, ważne, że są takie warsztaty, gdzie nie zaginęło materiałoznawstwo i mocne umiejętności ślusarskie. To rzadkość w dzisiejszych czasach.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 207 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.