Autor |
Wiadomość |
Grexik
Moderator Działu Yamaha
Rejestracja: 02.05.2008 10:35 Posty: 775 Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
|
Wysłany: 28.01.2012 18:31
Re: Hybryda ltr 500 r
Jakieś nowości w projekcie?
_________________ Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu... #152 ATV Bielsko-Biała Pozdrawiam, Grexik
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 28.01.2012 22:59
Re: Hybryda ltr 500 r
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 28.01.2012 23:15
Re: Hybryda ltr 500 r
Osobiście chyba nie zamontowałbym dolnego uchwytu na jednej centralnej tulejce gumowej ale zastosowałbym dwie. Niby górne mocowanie też pracuje na innym ramieniu do usztywnienia tych sił i tylne mocowanie jest na sztywno ale jakoś tak mi to dziwnie wygląda.
|
|
|
|
numerouno
Rejestracja: 06.01.2011 13:32 Posty: 135 Miejscowość: Toruń
Quad: Robi siÄ :)
|
Wysłany: 28.01.2012 23:25
Re: Hybryda ltr 500 r
ja bym tego tłumika nie robił z tylu części gdyż przetopu który powstanie w środku nie zeszliwfujesz a to środek w rezonansie ma znaczenie (każdy rowek, wgłębienie robi różnicę)
_________________ (...)Positive news, reggae luz
Toruń to moje miasto(...)
2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... ...niezniszczalny
|
|
|
|
carrot
Rejestracja: 03.11.2010 09:02 Posty: 1125
|
Wysłany: 28.01.2012 23:33
Re: Hybryda ltr 500 r
numerouno napisał(a): gdyż przetopu który powstanie w środku nie zeszliwfujesz Jak widzisz kolega ma sprzęt do spawania pierwszego gatunku, a nie z biedronki, wiec też pewnie potrafi spawać na granicy przetopu. Przyglądając się kiedyś jak gość robił dyfuzor do 2T nie przejmował się, czy przetopi czy nie. A motorem potem jeździłem pół roku i świetnie chodził w porównaniu do serii. Myślę, ze 1-2 mm "dzyndzel" wystający w środku nie zrobi różnicy.
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 29.01.2012 00:12
Re: Hybryda ltr 500 r
kołek napisał(a): Osobiście chyba nie zamontowałbym dolnego uchwytu na jednej centralnej tulejce gumowej ale zastosowałbym dwie. Niby górne mocowanie też pracuje na innym ramieniu do usztywnienia tych sił i tylne mocowanie jest na sztywno ale jakoś tak mi to dziwnie wygląda. Czas pokaże jak to się będzie zachowywać,najmniejszy wibroizolator jaki znalazłem (ten który jest na górze silnika ) jest od 25 kg czyli jeżeli jest coś lżejsze to można użyć zamiast niego zwykłej śruby i wyjdzie na to samo.Generalnie silnik siedzi sztywno a najwięcej drgań będzie wystepować góra -dół czyli tak jak pracuje tłok.Osobiście też uważam ,że dwa punkty podpacie sa znacznie bardziej stabilne...to jasne ale problem jest znalezć takie małe wibroizolatory. numerouno napisał(a): ja bym tego tłumika nie robił z tylu części gdyż przetopu który powstanie w środku nie zeszliwfujesz a to środek w rezonansie ma znaczenie (każdy rowek, wgłębienie robi różnicę) Ten wydech pójdzie do kosza ale puki co ,nie mam nowego więc ten muszę ogarnąć.
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 29.01.2012 00:24
Re: Hybryda ltr 500 r
Problem jest wg. mnie w tym że gdy mocowanie przy wahaczu jest jedynym sztywnym mocowaniem to w przypadku gdy nie ma innego usztywnienia na "kołysanie" się silnika na boki, żeby nie chciało wyłamać karterów. Nie można brać pod uwagę jedynie drgań... popatrz z tej strony że zębatka napędzająca nie jest w osi silnika ale z boku... i przy mocniejszych szarpnięciach (a podejrzewam że ten silnik będzie generował wystarczającą moc żeby do takich dochodziło ) cały silnik będzie przekrzywiany na bok... Teoretycznie sztywne mocowanie jest blisko ale dynamiczne siły są duże.
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 29.01.2012 01:01
Re: Hybryda ltr 500 r
Już mam na to patent,jutro rozwiąże ten problem
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 29.01.2012 09:40
Re: Hybryda ltr 500 r
Chcesz wydech do CR500R? Mam gdzieś w szopce tylko muszę poszukać Jak znajdę oddam za grosze
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 29.01.2012 10:28
Re: Hybryda ltr 500 r
ruszko napisał(a): Chcesz wydech do CR500R? Mam gdzieś w szopce tylko muszę poszukać Jak znajdę oddam za grosze jeżeli to nie żart...to jestem zainteresowany
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 29.01.2012 13:26
Re: Hybryda ltr 500 r
Dzisiaj po południu napisze Ci PW czy mam.
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 30.01.2012 07:45
Re: Hybryda ltr 500 r
Pomysł z wibroizolatorami pójdzie na pólkę,rozmawiałem z jednym kolesiem z usa który wsadzal taki silnik w rame TRX 250 r i mówił,że vibroizolatory nie sprawdzają się do końca ponieważ przy nizszych obrotach tłumią trochę drgania natomiast przy wyższych drgania powiększają i zdecydowanie odbija się to na układzie wydechowym,który sypie się w drobny mak.Ostateczniowy owy pan skęcił silnik na sztywno.
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 30.01.2012 09:08
Re: Hybryda ltr 500 r
Hmm... dziwne że przy wyższych obrotach powiększają drgania... nie przypuszczałbym.
A gdybyś wydech zamontował na bardziej elastycznej gumie to chyba nie byłoby aż tak źle?
Ale skoro silnik będzie na sztywno to nie ma co gdybać... Oby to się tylko nie odbiło na ramie na dłuższą metę...
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 30.01.2012 09:20
Re: Hybryda ltr 500 r
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
|
Wysłany: 30.01.2012 21:47
Re: Hybryda ltr 500 r
ruszko napisał(a): http://www.google.pl/search?q=izolator+drga%C5%84&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
pierwszy link zobacz to w pdfie. Może coś dopasujesz. Dzięki za pomoc ale wszystkie z tych wibroizolatorów sa za wysokie a im twardszy tym wiekszy i tu jest tzw lipa.Znalazłem u siebie w warsztacie elastomery róznej twardości i sprubuje jeszcze z nim pokombinować.
|
|
|
|