Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Hybryda ltr 500 r
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 13:46



Odpowiedz  [ 207 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna
Hybryda ltr 500 r 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 08.01.2012 13:32 
Re: Hybryda ltr 500 r
Carrot!Nie o to tu chodzi :)To ma być lekkie,mocne posiadać jak najlepszą geomerie,(dlatego ltr :) ) w miare proste i tanie w obsłudze i niezawodne. Z tego co pamiętam to odchudzenie pojazdu o ok niecałez3 kg to tak jakby dodanie jednego KM więcej.


 
Profil

Rejestracja: 26.04.2009 10:56
Posty: 82
Miejscowość: Nowy Żmigród
Quad: smc 250
Poprzednie quady: sam mz250,sam 125
PostWysłany: 08.01.2012 13:39 
Re: Hybryda ltr 500 r
quad z gazem chyba wykluczałby wszelkie udziały w zawodach tak poza tym


 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 08.01.2012 13:43 
Re: Hybryda ltr 500 r
Wydaje mi się że osoby które nigdy nie jeździły w MX nigdy nie zrozumieją wartości każdego odchudzonego kilograma. Sam kiedyś tak miałem ale czas sam zmienił moje podejście.

Carrot tu nie chodzi o spalanie i o to że jest drogo.

Masz temat z zamontowaniu gazu i przy nim zostańmy. Nie pisz o gazie w wielu tematach proponując jego montaż bo to tylko zaśmiecanie a co za tym idzie takie posty będę wywalał.



cr500r
Dyfuzor z cr będzie pasował bez przeróbek pod ramę z ltr?


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 08.01.2012 13:47 
Re: Hybryda ltr 500 r
Zostawiłem dużo przestrzeni pod dyfuzor ,ale nie wiem czy bez przecięcia i obrocenia się obejdzie w dodatku jeszcze chłodnica musi się zmieścić


 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 08.01.2012 14:11 
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a):
Zostawiłem dużo przestrzeni pod dyfuzor


W jaki sposób? Miejsce samo zostało czy przesuwałeś silnik do tyłu? Nie wpłynie to na środek ciężkości quada?

A jak z przeniesieniem napędu? Jaką zastosujesz oś? Czy zębatki silnika i na osi wyjdą Ci w jednej osi?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 08.01.2012 14:35 
Re: Hybryda ltr 500 r
Jak ma do tego narzędzia to całe kolanko sam sobie zrobi, ile jest tuningowych kolanek zwiększających przepływ spali a za tym osiągów i sam może to zrobić pod tą ramę a końcówkę zawsze się jakoś dopasuje. Z wydechem mi się tak przynajmniej wydaje. Ale znów mówię tu o 4t a to jest 2t i mają dyfuzory a z tym chyba będzie trudniej dużo. Każdy projekt tego typu ma praktycznie same problemy które nie są nie do rozwiązania. Problemem jest ich dobrze rozwiązanie by spełniało swoją funkcję jak należy :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 08.01.2012 15:54 
Re: Hybryda ltr 500 r
Silnik będzie montowany tak jak chyba wszystkie w motocyklach i quadach ,czyli dluga szpilka przechodzaca przez rame wahacz i silnik,skrecona nakrętką na końcu.Zębatka silnika wyjdzie w lini zębatki osi,mam tam pole kilku cm manewru,natomiast wiem ,że wałek od kopnika będę musiał o ok 3 cm przedłużyć i podejewam podeprzeć.Jeżeli chodzi o dyfuzor to już go pociołem ,żeby wyklepać.Był trochę powgniatany. tego co czytałem i dowiadywałem się to w 2t wydech jst bbb ważny wgniecenia w dyfuzorze odbijają się na mocy i ponoć nie można sobie go ot tak skracać wydłużać itp


 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 08.01.2012 17:00 
Re: Hybryda ltr 500 r
Dokładnie. Tłumik jak tłumik ale dyfuzor jest bardzo ważny i najlepiej kształt zostawić taki jak oryginał.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.01.2011 13:32
Posty: 135
Miejscowość: Toruń
Quad: Robi się :)
PostWysłany: 08.01.2012 19:39 
Re: Hybryda ltr 500 r
Jeśli chodzi o 2t to podstawowym ich tuningiem jest zmiana rezonansu(dla was "dyfuzora") dokonując odpowiednich obliczeń możemy sami z podstawowym nawet doświadczeniem wykonać go na tyle, że będzie odpowiadał fabryce, a miał inny kształt. Poczytaj o tym, jest tego dużo szczególnie odnośnie simsonów, jawek itp. reguły są te same. Zmiana kształtu przez obrót o kilka stopni może odbić się nie tyle na mocy co na krzywej momentu obrotowego :).

_________________
(...)Positive news, reggae luz

Toruń to moje miasto(...)

2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... :D...niezniszczalny


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.07.2007 13:06
Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
PostWysłany: 08.01.2012 19:46 
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a):
tego co czytałem i dowiadywałem się to w 2t wydech jst bbb ważny wgniecenia w dyfuzorze odbijają się na mocy i ponoć nie można sobie go ot tak skracać wydłużać itp

To prawda, w silniku 2T kształt i pojemność dyfuzora jest obliczana do danego silnika, więc dopasowanie go z innego motocykla nie wchodzi w grę. W obliczeniach używa się danych na temat pojemności skokowej, czasu otwarcia okna wydechowego,maksymalnych obrotów i wymiarów okna wydechowego.


Ostatnio zmieniony przez Boro, 08.01.2012 19:46, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 08.01.2012 19:56 
Re: Hybryda ltr 500 r
Plus strojenie gaźnika/gaźników i dobór dysz, plus zapłon - ale ten z reguły ma już stałe punkty odniesienia.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 08.01.2012 20:14 
Re: Hybryda ltr 500 r
stosujac Sprzęt na tor i do wyscigow mx spalanie jest niewazne praktycznie. wazne aby starczylo na jeden wyscig potem pit stop dolewamy itd wiec bezproblemowo. z racji ze silnik w motocyklu mial trochę mniejsze opory wiec mniejsze spalanie, wkladajac go do quada mamy naped na dwa kola wiec wiekszy opor jak i sama waga pojazdu. nie będzie to jakies drastyczne ale już neico inaczej.

GAZ w tym projekcie to by byla profanacja. Ten Sprzęt jak mi wiadomo nie jest budowany zeby popyrkac za jak najmniejsze pieniadze po lesie.

Co do napotkanego problemu no coz bywa ale najwazniejsze zbey się nie poddawac. Wielu osobom już ten projekt podbil serca i wszyscy w napieciu czekamy na jego finał oby jak najlepszy w tym ja ! :)


 
Profil

Rejestracja: 25.12.2011 23:36
Posty: 62
PostWysłany: 08.01.2012 21:56 
Re: Hybryda ltr 500 r
Mógłby mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jak moge rozwiązac problem wentylatora nie stosując akumulatora?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.12.2008 13:25
Posty: 489
Miejscowość: Stryszawa
Quad: Honda TRX420 FE BIG BEAR 400 CC
PostWysłany: 08.01.2012 22:14 
Re: Hybryda ltr 500 r
Nie masz zbyt wielkiego wyboru- albo prąd, albo jakiś pasek klinowy od koła pasowego. Dawniej w trójkołowcach na bazie WSK-i robili stosowne wyjście na wentylator w pokrywie od strony magneta. Albo jak w silnikach stacjonarnych tzw. esach andrychowskich odpowiednio duży baniak z wodą ;)

_________________
jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć
https://www.facebook.com/jarekstryszawa


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 08.01.2012 22:25 
Re: Hybryda ltr 500 r
cr500r napisał(a):
Mógłby mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jak moge rozwiązac problem wentylatora nie stosując akumulatora?

Tak jak ze światłami od cewki, w niektórych crossach enduro jest jeszcze jedna cewka która daje prąd na lampę z przodu, czym większe obroty tym mocniej świeciła i to bez akumulatora, jakieś regulatory napięcia i kondensator też pewnie będą potrzebne ale konkretnie się nie znam, daje tylko pomysł :) ale to w starych enduro, a w starych rometach też nie było akumulatora a światła były, skoro były światła to jakby nie patrzeć prąd który jest nam w tym momencie potrzebny.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 207 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 49 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.