Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 14.01.2012 20:47
Re: Hybryda ltr 500 r
Słuszna uwaga, park maszynowy w jednym miejscu to bardzo ważna sprawa.
cr500r
Rejestracja: 25.12.2011 23:36 Posty: 62
Wysłany: 14.01.2012 21:34
Re: Hybryda ltr 500 r
Osobiście uważam ,że najistotniejszy przy budowie ramy wahaczy itp jest dobry wypoziomowany stół montażowy,bez stołu na którym pracuje nie byłbym w stanie zbudowac ramy lub zbudowac z taka dokładnościa i w takim czasie.Oczywiście można robić to na grubej blasze ale każdy arkusz blachy niezplanowany na frezarce jest lekko wygięty.Wiadomo potrzeba jeszcze spawarkę najlepiej tig ale jeżeli tigiem chcemy coś zrobić to elementy w tym przypadku rury muszą być dosyć dobrze spasowane, a przygotowanie spasowanych elementów to znowu frezarka lub specjalne szlifierki i tak jedno zakleszcza się z drugim.Akurat ja korzystam z tokarki tzn przygotowałem sobie specjalny uchwyt w którym montuje rurę ,uchwyt instalowany jest w miejsce imaka nożowego a w uchwyt tokarki idzie koronka i to bardzo dobrze się spisuje.
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 14.01.2012 22:47
Re: Hybryda ltr 500 r
Coś o tym wiem. Ostatnio przedłużaliśmy i wstawkowaliśmy ramę od motocykla do montażu większego silnika... Nawet po przyłapaniu i odciągnięciu, jak wystygła ściągnęło ją jakiś 1 stopień w prawo...
Wiadomo że nie można mieć wszystkich narzędzi na raz , ja podczas budowy swojego quada ciągle dokupuje, bez narzędzi to nie robota stół do wykonywania ramy zrobiłem sam i nie jest cały metalowy ;p Najgorsze są przeróbki wahacza np. Również śpieszę się aby rozpocząć sezon jak najszybciej Ale nie zawsze się wszystko ładnie pięknie układa. W moim przypadku remont silnika się przeciągnął, teraz dobór odpowiednich amortyzatorów. Życzę powodzenia w dalszej pracy
ikar
Zbanowany
Rejestracja: 28.03.2010 21:13 Posty: 427 Miejscowość: okolice Łodzi
Quad: 680 powodów do szczęścia :)
W weekend zajmę się postepami ,musiałem się na chwilkę zając zajęciami zawodowymi.Ale w międzyczasie dotarły do mnie łozyska do tylnego wahacza i rdzenie do budowy chłodnicy.
Znalazłem filmiki z Hondą 400EX z silnikiem od cr500 . Chodzi to całkiem ciekawie , a u ciebie będzie zdecydowanie grubiej. Chyba najlepszy projekt samoróbki na forum , z przyjemnością się to czyta i ogląda. Powodzenia w pracach , czekamy na postępy w pracach i efekt końcowy
_________________ No Pain , No game Teren wciąga ...
Ostatnio zmieniony przez FIŚMAN 21.01.2012 07:59, edytowano w sumie 2 razy
Mam do tego giętarkę .Jak chcesz to zrobić domowymi sposobami to będzie ciężko,żeby wygiąć alu na mały promień czyli 2x średnica rury to musisz posiadac przedewszystkim rury ze ścianką 3 mm inaczej nie da rady.Ciężko jest zrobić na ręcznej giętarce dwa identyczne gięcia,a przy nerf barach jest tych gięć troszke więcej.Nie chce Cię zniechęcać ale jak tego nie robiłeś to lepiej daj firmie ,która posiada giętarki numeryczne.
Tor fajny...typowo holenderski tam wszystkie tory są piaszczyste i z większości można korzystac tylko 2-3 razy w tygodniu między 17 a 19.30 a najciekawsze że wszyscy tego przestrzegają.Dzisiaj troszkę popracwałem przy quadzie,udało mi się zrobic kolumne,jutro mam nadzieje ,że wsadze silnik...ale zobaczymy.
Myśle ,że zaprawieni rowerzyści wiedzą skąd pochodzi ta ośka.Użyłemm kwadrat jako zakończenie kolumny,a znajomy na drążarce drutowej zrobił mi otwór kwadratowy pod tę oś
Seryjna kolumna waży 1550 g,omni competition +1 waży 1550 ,moja +1 cal 1300g !!!
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum