Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 10.05.2024 01:26



Odpowiedz  [ 271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna
Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 17:13 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Mogę wiedzieć w jakiej cenie to dorwałeś?
I pytanie pomocnicze - nie wolałeś przerabiać ramy motocyklowej? do dolnych sanek spawnąć uszy na wahacze - śladem wielu konstruktorów stąd i mieć lekką rame z dobrze dopasowanym w niej silnikiem i bakiem? Takie rozwiązanie ma sporo zalet, można powzmacniać wahacz + blachy na oprawy łożysk i heja a wszystko wyjdzie proste bo fabryczne :D


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 15.06.2012 17:27 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
A czy robiłeś kiedyś quada z ramy moto szosowego?
pomyślałeś o różnicy w pozycji za kierownicą?

Wbrew pozorom takie rozwiązanie ma więcej wad niż zalet. Robiłem kiedyś w ten sposób ramę i do dziś żałuje.


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 18:21 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Nie, robiłem sam z profila i odniosłem wrażenie, że odpowiednie adaptacje ramy z takeigo moto dały by lepszy efekt niż "średnio" zrobiona własna konstrukcja. Jasne, że lepiej samemu zrobić to super, ale wiadomo, że nie każdemu to wyjdzie idealnie. Do sedna - może lepiej zrobić adaptację niż samemu niekoniecznie udaną konstrukcję.

Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko konstruktywnej dyskusji bo dużo można z tego wynieść.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 15.06.2012 18:51 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
michalnz napisał(a):
Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko konstruktywnej dyskusji bo dużo można z tego wynieść.

Chyba na tym polega forum :)

michalnz napisał(a):
odniosłem wrażenie, że odpowiednie adaptacje ramy z takeigo moto dały by lepszy efekt

Też kiedyś tak myślałem robiąc samoróbkę z silnikiem CB500. Kolejną samoróbkę zrobiłem już od podstaw mimo tego ze miałem ramę. Z oryginalną było tyle przeróbek że bardziej się opłacało się robić wszystko od podstaw.

michalnz napisał(a):
Jasne, że lepiej samemu zrobić to super, ale wiadomo, że nie każdemu to wyjdzie idealnie.


Dlatego warto pytać i rozmawiać z ludźmi którzy mają doświadczenie, próbować wiele rozwiązań, nie pozostawać przy pierwszym spróbowanym.

Widzę że kolega cugi253 tak właśnie robi i wierzę że jego samoróbka będzie dobra :)


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 19:09 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Ja np zauważyłem że samoróbek nie wolno robić ot tak bez wzoru.
Kupiłem ostatnio warriora i tak patrząc na ramę i rozwiazania doszedłem do takiego wniosku:
Jedyne sensowne budowanie samoróbki od podstaw to skopiowanie większości miar z ramy oryginalnego i sprawdzonego quada.
Tutaj kolega nie zrobił kąta natarcia - poprostu nie wiedział, że coś takiego istnieje i ma znaczenie a jak się przyjrzeć oryginalnym ramom to nie sposób tego przeoczyć z bliska. A znaczenie ma cholerne, bo wreszcie widzę, że można jechać 60-70 w terenie bez obaw o katapultę.

Za ten projekt trzymam mocno kciuki i liczę że się uda. Będę obserwował, komentował i w ramach mojej wiedzy doradzał. Nie mniej jednak dało by się jeszcze zrobić kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy a mianowicie:
Przeróbka górnego bądź dolnego wahacza i wychylenie mocowania zwrotnicy odpowiednio w tył lub w przód. Gad będzie się lepiej prowadził.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 15.06.2012 19:19 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
I tu się mylisz. Tą funkcje o której mówisz spełnia geometria ramy o której pisałeś. Zbyt duże przechylenie zwrotnicy spowoduje zbyt ciężkie skręcanie kierownicą.

Dla przykładu popatrz na wahacze houser w mojej hondzie. Przypadkowo robiąc zdjęcia do sprzedaży zrobiłem takie na którym widać ułożenie swożni względem siebie.
https://picasaweb.google.com/1055132441 ... 3887349938


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 19:37 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Ale czy geometria ramy przy równolegle mocowanych wahaczach nie sprawi, że gdy postawimy ją w pozycji "roboczej" to sworznie będą się mijać minimalnie?
Chociaż w Twoim zdjęciu jest o ile da się to ocenić jest jeden nad drugim pionowo.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2012 19:31
Posty: 208
Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
PostWysłany: 15.06.2012 20:11 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Ja ramę mam już pochylona jesli o to chodzilo:)

a oto moto:
Image
Image

chyba moje prace się troszke opóźnia muszę sobie chociaz z tydzien pojeździc:)

a tutaj już wprasowane tuleje oraz skonczone wahacze:
Image

Image

_________________
Moje quady:
SAM VFR 400 RC21 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR400RC21
SAM VFR 750 RC36 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR750RC36
Yamaha Big Bear 350 4x4 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... Bear3504x4
Kawasaki KVF 650 Prairie https://picasaweb.google.com/1097688201 ... 650Prairie


Ostatnio zmieniony przez cugi253 15.06.2012 20:11, edytowano w sumie 5 razy



 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 15.06.2012 20:55 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Da się to ocenić patrząc jak idzie dolny wahacz.

Nie rozumiem co to znaczy że swożnie będą się mijać.

Przy pozycji jak to nazwałeś roboczej zwrotnica i tak będzie pochylona ;)





Tak patrzę na Twoje zwrotnice... Nie możesz ich zamienić miejscami żeby wąs od mocowania końcówki drążka kierowniczego był skierowany do tyłu quada?


Ostatnio zmieniony przez kołek, 15.06.2012 20:55, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 21:01 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Image
Chodzi mi o ustawienie na + i patrząc z góry, górny sworzeń jest bardziej z tyłu(mija się:P)

Jakie ma znaczenie w którą stronę jest wąs?


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 15.06.2012 21:06 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
No z tym "+" to ok... ale ten efekt uzyskasz pochyleniem ramy.

Wąs ma znaczenie do układu kierowniczego. Choćby fakt ze kolumnę musisz dać prostą (bez przegubów) i w odpowiednim kącie. jeśli ją dasz przed osią przednich kół to żeby pozycja za kierownicą była dobra będziesz musiał dać duży kąt pochylenia kolumny a to negatywnie wpłynie na działanie układu kierowniczego.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2012 19:31
Posty: 208
Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
PostWysłany: 15.06.2012 21:55 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
No tak, ale oryginalnie w maluchu zwrotnice sa w tej pozycji, czyli gwinty na zwrotnicach sa odpowiednia lewe i prawe aby się nie odkrecaly sruby. Jesli zamienie stronami to strace tą właściwosć;'/

Co do przerabiania ramy, to jest to wielki problem, dlatego wolałem od podstaw wykonać ramę. Poza tym VFr ma ramę aluminiowa( mało kto ma sprzęt w domu i umiejętności dobrego spawania stopu aluminium). Za moto dałem 1300, ale jeszcze może uda się sprzedac części. Na felgach są założone nowiuteńkie opony, jeszcze czarne z igiełkami.

_________________
Moje quady:
SAM VFR 400 RC21 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR400RC21
SAM VFR 750 RC36 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR750RC36
Yamaha Big Bear 350 4x4 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... Bear3504x4
Kawasaki KVF 650 Prairie https://picasaweb.google.com/1097688201 ... 650Prairie


Ostatnio zmieniony przez cugi253 15.06.2012 21:55, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 22:02 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Załatw taki motor za taką cenę, też chętnie kupię...
No jeśli alu rama to kłopot faktycznie. Zrób porządną ośkę, ja takim silniku będzie wymiatać.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.12.2011 12:06
Posty: 7
Miejscowość: Piła
PostWysłany: 15.06.2012 22:06 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
jak poskładasz odwrotnie zwrotnice to się nic nie rozkręci


 
Profil

Rejestracja: 19.05.2012 17:27
Posty: 52
Quad: OBECNIE W BUDOWIE
PostWysłany: 16.06.2012 12:13 
Re: Samoróbka, rama od podstaw, GS 400, CB 500
Odbiegając od tematu mi udało się kupić cały silnik od cb 500 za 350 zł:) a co do profilu zamkniętego to jaki jest koszt??


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 271 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.