Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Budowa quada na bazie GPX 600
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 08:21



Odpowiedz  [ 119 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Budowa quada na bazie GPX 600 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 06.04.2013 22:22 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Zdjęcia staram się zmniejszyć ile się da żeby coś było jeszcze widać. Jak pojawi się strona 4 tematu to mam nadzieję że już będzie się normalnie ładować.

Ciągnąc temat kierownicy: kierownica którą kupiłem wydaje mi się w sam raz, jest ciut szersza niż oryginalne w quadach więc będzie większa siła przy skręcaniu jednocześnie zachowując jeszcze komfortowy rozstaw rąk. Te pozostałe kierownice były trochę szersze i miały delikatnie inny kształt i wymuszały dziwną pozycję za kierownicą pomimo tego że mam dosyć długie ręce bo mam 184 cm wzrostu.
Dlatego właśnie piszę że trzeba samemu pomacać bo są różne preferencje.


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2012 20:45
Posty: 1547
Imię: Łukasz
PostWysłany: 06.04.2013 22:32 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Kiedy myślisz skończyć projekt mechanicznie? 8)

_________________
Pozdrawiam ,Łukasz


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 07.04.2013 20:21 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Panie Łukaszu,
W zasadzie żeby quad mógł stać na kołach to pozostały do zrobienia przednie wahacze których bez giętarki nie uda mi się zrobić. Amortyzatory od biedy do testów jakieś mam. Trzeba pospawać układ wydechowy bo na razie wadzi o tylną ośkę ale to nie problem.

W chwili obecnej równolegle ogarniam układ hamulcowy na przód i układ kierowniczy który już jest w dosyć zaawansowanym stadium rozwoju.
Quad na bank będzie ogarnięty najpóźniej do połowy wakacji. Czy wcześniej uda się wyjechać wątpię ale nie wykluczam :)

-- dodano 07.04.2013 20:21 --

temat zarósł kurzem więc trzeba odświeżyć LOL :D :tuning:

Zanabyłem dzisiaj kilka części. Amortyzatory z regulacją twardości, całkiem fajnie tłumią i mają duży skok. Zacisk 2 tłoczkowy na tył i inne drobiazgi.

Image

Na razie chyba koniec większych zakupów bo zbliża się sezon i muszę dopieścić moje pozostałe sprzęty. Jakoś już tak mam że przywiązuję się do nich a ponieważ co chwile pojawia się coś nowego w garażu to coraz ciężej znaleźć czas na serwisowanie a nikomu innemu nie pozwalam wpychać tam swoich łap. Damy radę :wizi:


Ostatnio zmieniony przez kriss20 07.04.2013 20:21, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2012 20:45
Posty: 1547
Imię: Łukasz
PostWysłany: 07.04.2013 20:23 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Od czego masz amortyzatory i zacisk hamulcowy??

_________________
Pozdrawiam ,Łukasz


 
Profil

Rejestracja: 29.09.2010 21:48
Posty: 181
Miejscowość: Przechlewo
Quad: W budowie, Sam 650ccm 126p
PostWysłany: 08.04.2013 08:30 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Wyglądają na takie: http://allegro.pl/amortyzatory-simson-r ... 63197.html


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.03.2013 08:56
Posty: 27
Imię: Arek
Quad: Quad samoróbka z silnikiem od Hondy Transalp
Poprzednie quady: nie
PostWysłany: 08.04.2013 11:13 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Z tego co mi się wydaje to te amorki są podobne do amorków cb500. Ate te co Ty pokazałeś kolego Banas to można założyć ale do motorynki. Do sprzętu o większej mocy potrzebne są porządne amorki, mocowane przynajmniej na śrubę gr. 10mm. Od cb500 się jak najbardziej nadają.
http://allegro.pl/honda-cb500-amortyzator-tyl-zawieszenie-i3150764804.html

_________________
Quad samoróbka z silnikiem od Hondy Transalp
https://plus.google.com/photos/117711740798643396379/albums/5933213073585362593/5933213102039655890?banner=pwa&pid=5933213102039655890&oid=117711740798643396379


Ostatnio zmieniony przez slon321, 08.04.2013 11:13, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2009 20:47
Posty: 103
Miejscowość: Suwałki
Imię: Daniel
Quad: Projekt samoróbka | Renegade 800R
PostWysłany: 08.04.2013 14:10 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Ciekawe jak ten zacisk na tyl da rade, u mnie sa 4 tloczki od r6 i szału nie ma, chociaż wina może jeszcze leżeć w słabych klockach.

_________________
http://picasaweb.google.com/10625379333 ... cXJnOv6JQ#


 
Profil

Rejestracja: 21.09.2010 12:02
Posty: 79
Quad: wolnobiezny inny 400
PostWysłany: 08.04.2013 17:02 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Mam takie od Cb450 u mnie się niestety nie sprawdziły po założeniu może i lepiej niż na chińskich ale szału ani efektu wow nie było. Po prostu były za miękkie. Lepiej już odżałować parę stówek i kupić używane od Raptora.


 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 08.04.2013 19:09 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
slon321 napisał(a):
Od cb500 się jak najbardziej nadają.


Od CB500 jak najbardziej się NIE nadają! Miałem i wiem ze są zbyt miękkie.


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 08.04.2013 19:57 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Bo trzeba odpwiednio ustawić mocowania na wahaczu i w ramie.
W 300kg quadzie jakoś działają sprawnie amortyzatory z mz250 ustawione pod odpowiednim kątem.
Ja się raczej dziwie tym Twoim amorkom - centralny z szosowego motocykla gdzie w quadzie dajesz dwa i to na odciążony przód. To dopiero musi być twarde, nawet nie wiem czy jest na tyle możliwości operacji mocowaniami, żeby to dobrze chodziło.
Sprawdź czy uginają się jak siadasz na sprzęt, powinny ugiąć się zauważalnie ok 25% skoku. Wtedy jest dobrze ustawione, klei do podłoża i wybiera małe nierówności równie skutecznie jak duże.
Sprawdź sam.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 08.04.2013 22:16 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
heh... ale dyskusja się rozwinęła nad amorkami :) Jednak te amorki nie są ani z simsona ani mz ani cb500. Dokładnie nie wiem od jakiego modelu pochodzą ale pochodzą od choppera Hondy lub Suzuki. Czy są za miękkie nie wiem bo nie sprawdzałem :). Kupiłem je bo muszę mieć jakiś punkt odniesienia czy docelowe amorki muszą mieć większy skok, czy muszą być dużo twardsze czy tylko trochę i tak dalej.

Tylny zacisk hamulcowy jest od jakiejś Hondy ale też nie znam modelu :( W każdym razie klocek ma całkiem dużą powierzchnię cierną.
klima251: 4 tłoczek nie daje u Ciebie rady ? Przecież to jest wysoka liga, musi działać. Może pompka nie wyrabia albo coś innego ale według mnie masz coś nie tak.

Tylnego hamulca nie planuję dużo używać w przeciwieństwie do przednich hamulców.
Dlatego dzisiaj udało się wyciąć adaptery pod zaciski które dosyć śmiesznie wyglądają :metal:

Image

Myślałem że temat zarośnie grubą warstwą kurzu ale widzę że znajdują się hardkory którzy czytają to co tutaj naskrobie :) Mało śpię i trochę marudzę, sory :los:


Ostatnio zmieniony przez kriss20, 08.04.2013 22:16, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 09.04.2013 10:13 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Dodam tylko jedną rzecz - siła tarcia nie zależy od powierzchni, sprawdź wzór :)
Nie mniej zgadam się w 100%, wyrobi na bank, a kolegi zacisk musi być zepsuty lub zapowietrzony układ, jakie były zaciski w chinczyku a po solidnym odpowietrzeniu hamowały skutecznie, nawet przód ze zmienioną klamką na motocyklową hamował świetnie.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 09.04.2013 11:08 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
przeanalizujmy to co napisał kolega wyżej:

mam dwie tarcze hamulcowe o tym samym promieniu i obracające się z tą samą prędkością. Do jednej tarczy przykładam igłę z naciskiem X. Do drugiej tarczy przykładam patelnię wykonaną z takiego samego materiału co igła również z naciskiem X.
Pytanie: która tarcza zatrzyma się szybciej ? :wizi: :uśmiech: :uśmiech: :uśmiech:

Żeby nie było, nie mówię że nie jest tak jak napisałeś, tylko tak na chłopski rozum :)


Ostatnio zmieniony przez kriss20, 09.04.2013 11:08, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 09.04.2013 22:02 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Siła tarcia nie zależy. Bo jeśli jest mniejsza powierzchnia to jedynie będzie większy nacisk powierzchniowy. Spowoduje to większe nagrzewanie się klocka a także jego szybsze zużycie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2009 20:47
Posty: 103
Miejscowość: Suwałki
Imię: Daniel
Quad: Projekt samoróbka | Renegade 800R
PostWysłany: 10.04.2013 19:00 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
kriss20
Prawdopodobnie to przez gumowy przewod dziwne uczucie słabego hamulca.

_________________
http://picasaweb.google.com/10625379333 ... cXJnOv6JQ#


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 119 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.