Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 00:35



Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
[ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2012 19:31
Posty: 208
Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
PostWysłany: 23.03.2013 13:17 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
O ile dobrze pamietam to o daci logan pasowaly. Ale ja i tak zostalem przy 126p z pewnymi modyfikacjami:), a co do obudowy to nie myslales o aluminium??? Koszt wyjdzie podobny

_________________
Moje quady:
SAM VFR 400 RC21 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR400RC21
SAM VFR 750 RC36 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR750RC36
Yamaha Big Bear 350 4x4 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... Bear3504x4
Kawasaki KVF 650 Prairie https://picasaweb.google.com/1097688201 ... 650Prairie


 
Profil

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 25.03.2013 11:33 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
To aluminium na nadkola muszę przemyśleć :lol: Dobre bo wytrzyma napór błota, i raz uformowane będzie trzymało kształt. No i na łączeniu w pionie mogę skręcić obie części.
Ścianka 2mm wytrzyma?

Tak sobie gdybałem nad zmianą reflektorów.
Image
Image
Jak w rzeczywistości, coś takiego będzie działać? Na wiosnę się dowiem ;)
Raczej zależy mi na dobrym oświetleniu. Jakieś halogeny na dach i tak muszę kupić bo łyso jest ;)

Wiosenne testy tuż tuż :lol:
Powiększyłem kanały dolotowe i wydechowe w głowicy. Głowica już splanowana 1,5mm. W trakcie polerki kanałów :lol:
Image

Ale chodzi o to czy założyć teraz zwykłe żeliwne kolektory 126p, czy może robione będą lepsze?
Image
Image
Do tych robionych kolektorów planuje dospawać rury wydechowe dobranej do nich średnicy, i zrobić 2w1.
Do całości jakiś wydech z Dbkiller-em :lol: Ale takim, żeby nie było hałasu w promieniu kilku kilometrów :diabeł: tylko, żeby przyjemnie mruczał jak rasowy GAD ;)

Silnik będzie żyć z takim luźniejszym wydechem?

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2012 19:31
Posty: 208
Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
PostWysłany: 25.03.2013 17:19 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
może jakis filmik z gadzina:>:D

_________________
Moje quady:
SAM VFR 400 RC21 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR400RC21
SAM VFR 750 RC36 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR750RC36
Yamaha Big Bear 350 4x4 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... Bear3504x4
Kawasaki KVF 650 Prairie https://picasaweb.google.com/1097688201 ... 650Prairie


 
Profil

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 25.03.2013 22:42 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Jak będzie cały to na pewno będzie filmik ;) Na razie nie ma co :?

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 25.03.2013 22:52 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD napisał(a):
Silnik będzie żyć z takim luźniejszym wydechem?


TEORETYCZNIE 4t będzie najlepiej pracował bez wydechu. Więc im mniejsze opory tłumika tym lepiej.


 
Profil

Rejestracja: 29.09.2010 21:48
Posty: 181
Miejscowość: Przechlewo
Quad: W budowie, Sam 650ccm 126p
PostWysłany: 26.03.2013 08:50 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Powiększyłeś kanały i chcesz kolanka z mniejszą średnicą założyć?


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 26.03.2013 21:07 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Nie, no rzecz jasna, że te żeliwne też będą powiększone i dopasowane. Chodzi mi o łuk wylotu spalin. W kolankach dorobionych będzie większy łuk. Ale nie wiem czy zgra się z łukiem wylotu spalin z kanału z głowicy. Kąt opadu kolanek dorobionych jest taki sam jak oryginalnych. Chodzi o to czy nie będzie jakichś negatywnych zawirowań dla pracy silnika. Wiem, że w dwusuwie wydech ma ogromne znaczenie.

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil

Rejestracja: 29.09.2010 21:48
Posty: 181
Miejscowość: Przechlewo
Quad: W budowie, Sam 650ccm 126p
PostWysłany: 26.03.2013 22:08 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Wg mnie lepszy będzie nowy z dłuższym łukiem. Nie ma takiego hmm "stuku" na ściankę w kolanku tylko idzie bardziej płynnie. Tak to sobie wyobrażam.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 26.03.2013 22:39 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Też tak mi się wydaje. Ale nie wiem czy coś to da.
Kolega poddał mi pomysł, żebym zrobił próbę najpierw na zwykłym układzie wydechowym, a potem na tym nowym. Jadąc po tej samej trasie i pokonując te same przeszkody. Wtedy będę miał obraz i porównanie tego jak będzie pracować silnik.
Generalnie chodzi mi o to żeby nie dusiło silnika przy gwałtownym dodaniu gazu, tylko żeby się zbierał. Oraz zmianę dźwięku wydechu. Tak żeby nie przypominał fiata 126p.

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil

Rejestracja: 29.09.2010 21:48
Posty: 181
Miejscowość: Przechlewo
Quad: W budowie, Sam 650ccm 126p
PostWysłany: 27.03.2013 07:50 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Wiesz, może to być różnica ledwo odczuwalna. W takim wypadku ciężko Ci będzie to porównać. Ew. Hamownia ale to tutaj raczej w grę nie wchodzi.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.04.2008 22:35
Posty: 623
Miejscowość: WARSZAWA WAWER
Quad: LS 250
PostWysłany: 27.03.2013 22:42 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD napisał(a):
Też tak mi się wydaje. Ale nie wiem czy coś to da.
Kolega poddał mi pomysł, żebym zrobił próbę najpierw na zwykłym układzie wydechowym, a potem na tym nowym. Jadąc po tej samej trasie i pokonując te same przeszkody. Wtedy będę miał obraz i porównanie tego jak będzie pracować silnik.
Generalnie chodzi mi o to żeby nie dusiło silnika przy gwałtownym dodaniu gazu, tylko żeby się zbierał. Oraz zmianę dźwięku wydechu. Tak żeby nie przypominał fiata 126p.



Jak już chcesz się bawić to rób nowy wydech chociaż niewiele to zmieni przy seryjnych 23 KM.
Jesli chodzi o "duszenie silnika" to tłumikiem nic nie poprawisz. Szukaj gaźnika od zastawy, albo innego z mechaniczną pompką przyspieszenia z pasującym rozstawem otworów, albo trzeba będzie dorabiać przekładkę redukującą.
Głowicę spokojnie mogłeś planować do gwizdków po zaspawaniu otworów, a w extremie nawet z gwizdkami tylko potem trzeba przerabiać tłoki ;)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 27.03.2013 23:45 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Nie chcę aż tak bardzo przerabiać silnika. Zależy mi na żywotności silnika ;) Zawsze musi wrócić na kołach do domu.
Z gaźnikiem to sprawa ma się tak, że jest już trochę zmodyfikowany. A ta plastikowa płytka na której stoi gaźnik została zastąpiona dorobionym króćcem. Mam też do niego różnej długości tulejki. Dzięki niemu nie będzie żadnych zawirowań mieszanki. Z gaźnikiem od zastawy może być ciężko. Jak już coś to raczej jakiś nowoczesny gaźnik od enduro lub crossa i gumowy łącznik do odpowiedniego kolanka. Każda rzecz i modyfikacja to dodatkowe koszta :oczy: Tak dalej i niedługo kupiłbym za niego oryginalnego Polarisa :lol: :lol: :lol:
Z resztą nie ma co wybrzydzać. Kaszlak nie jest zły. Całe pokolenia kierowców na nim się wychowywały. Można było go nabyć za śmieszne pieniądze.

Nie wykluczam, że jak paka wytrzyma a silnik padnie, to wtedy założy się jakiegoś potwora :lol:
A pasuje coś pojeździć, a nie tylko siedzieć w garażu :oczy: I napęd jaki jest teraz, to najszybsza droga do celu ;) A ostatecznie mam drugi taki napęd na zapas i skrzynkę części do 126p :lol:
Jak będę miał okazję to nabędę jeszcze kilka takich maluchów. Wdzięczny sprzęt do budowy czegokolwiek.

Na razie robię takie drobiazgi nie warte dokumentowania. Jak tylko będzie coś grubszego na album to pokażę ;)

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.04.2008 22:35
Posty: 623
Miejscowość: WARSZAWA WAWER
Quad: LS 250
PostWysłany: 28.03.2013 08:12 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Ja akurat dobrze wiem że to jest skarbonka bez dna ;) sam kilka lat temu kupiłem kaszlaka za 300 zł a władowałem w niego ponad 10 tyś. :diabeł: i sam nie wiem nawet jak ;) no ale to był dopiero potworek :^^D:

Gaźnika poszukaj na szrocie. Mi nie chodziło o zawirowania (to później), a o pompkę przyspieszenia w gaźniku. Przy mechanicznej pompce za każdym razem jak przyciskasz pedał gazu masz strzyk mieszanki do cylindra (silnik od razu reaguje na dodanie gazu - nie ma czkawki), przy pompce sterowanej podciśnieniowo, albo przy gaźniku który nie ma takiej pompki jak maluchowski masz pewną zwłokę (dziurę) i do gwałtownego startu musisz przegazować silnik.;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 28.03.2013 19:29 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Jeżeli chodzi o układ wydechowy to nie jest to takie proste jak się wydaje.
Silnik z turbo = owszem im luźniejszy wydech tym lepiej
Silnik bez turbo = powinien mieć wydech z odpowiednim oporem. Choć tu jest jeszcze inny podział:
- wydech "mocniej" przyduszony daje większy moment obrotowy w dole obrotów, ale za to gorzej jest na górze
- wydech "mniej" zduszony, analogicznie odwrotnie
Przykładem na to jest EXUP w Yamaha-h.

Na jakimś forum samochodowym był wspomniany test kilku tłumików akcesoryjnych zakładanych chyba do Lanosa i wyszło, że tylko 1 dawał delikatny przyrost mocy w porównaniu do oryginału, także nie wystarczy wstawić tłumik przelotowy i szczycić się przyrostem efektu. Efekt będzie ale akustyczny, który daje mylące wrażenia poprawy osiągów.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.09.2010 21:48
Posty: 181
Miejscowość: Przechlewo
Quad: W budowie, Sam 650ccm 126p
PostWysłany: 28.03.2013 21:22 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Blackbird Tak, ale w przypadku takiego maluszka to są różnice które można dostrzec na hamowni a nie w jeździe także wiesz.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 53 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.