Autor |
Wiadomość |
Robert_2_0
Rejestracja: 26.12.2010 12:26 Posty: 11
Quad: w budowie
|
Wysłany: 09.02.2013 17:41
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
nie opłaca się tego uszczelniać i robić chłodnicy oleju za pieniądze włożone w ten silnik zrobił byś sobie swap na cc900 więcej mocy i problem z topieniem z głowy
|
|
|
|
JASNY1988ATV
Rejestracja: 15.01.2010 14:22 Posty: 127 Miejscowość: Przyłubie
Imię: Grzegorz
Quad: QUad 1,6 D 4x4
Poprzednie quady: Loncin 125 ,Bashan 200,Quatik 800, ATV 4x4 1,6 D,w trakcie budowy UTV 1,9DT 4x4
|
Wysłany: 09.02.2013 20:14
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
"Da się jakimś sposobem uszczelnić kabel plusowy przy rozruszniku" Ale po co..Ja swoim quadzikiem wjezdzam do wody 50 cm i cały rozrusznik mam pod woda i nic się nei dzieje,uszczelnione mam tylko wtyczki i podłaczenia lamp.
_________________ to co było już nie wróci , to esencja moich zasad ..
Quad 1,6 D 4x4
https://picasaweb.google.com/104401192057696643715/Quad4x4Golf16D?authuser=0&feat=directlink
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 10.02.2013 19:48
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Naświetle sytuację tak- Masa jest na całym pojeździe łącznie z silnikiem cały czas. Maluszek jest cały z blachy. Gruby kabel PLUS-owy biegnie z akumulatora aż do pina na rozruszniku bezpośrednio. Izolacja między śrubą (pinem na rozruszniku) a masą rozrusznika ma mniej jak 5mm. Kapturek na kablu i tak nie zasłania całej śruby. Brudna woda przewodzi prąd dobrze. ZWARCIE MUROWANE Gdyby doszło do zwarcia, gdyby 126p zarył się w rzeczce, kałuży błota, i gdyby zgasł motor na dłuższy czas to jest po akumulatorze. Wymyśliłem, żeby zakitować grubo silikonem to miejsce mocowania plusa na rozruszniku. Gdyby założyć HEBEL na plusie i umiejscowić go gdzieś koło deski rozdzielczej, to chwilowo w momencie brodzenia można by odłączać aku. Widziałem też gdzieś na aukcjach internetowych, taki bajer do 126p jak szarpak. Miał ktoś z czymś takim do czynienia? Chyba zamontuje taki. znalazłem coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=6RX67DBiAHYW oryginalnym 126p jest kiepski dostęp, ale u mnie akurat alternator jest na wierzchu Super sprawa w razie 'W'
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
|
|
|
|
Łukasz125
Rejestracja: 09.02.2012 20:45 Posty: 1547
Imię: Łukasz
|
Wysłany: 10.02.2013 19:56
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZDPowiedz czy teraz UTV jest na chodzie? I czy już były pierwsze jazdy testowe , a co do budowy to super projekt i będę czekał na postęp prac.Powiem tyle masz talent.
_________________ Pozdrawiam ,Łukasz
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 10.02.2013 20:39
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Dzięki, staram się. Próba była jeszcze przed pierwszym sniegiem, jak założyłem tylko opony terenowe. Komfort jazdy dużo dużo lepszy jak w oryginale, mimo iż po wybojach. Żadnych stuków w zawieszeniu, jak na zwykłych kolach samochodowych. Opony nabiłem tylko trochę. Nie wiem dokładnie ile. Widać na wcześniejszych zdjęciach. Tak żeby stały, ale żeby amortyzowały teren. Na przykład jak przejadę po kantówce 70x70mm to nawet zawieszenie ni poczuje bo opona zbierze No i przy driftowaniu nie ściąga gumy. Ale nie do driftu go robię. W kabinie jest dużo więcej miejsca. Fotele poszły 14cm do góry i trochę do tyłu. Kierownica też poszła do góry, bo kolanami tarłem i trochę do tyłu, bo nie można było przecisnąć palców przy górze licznika. Lewarek zmiany biegów oryginalnej długości. Ogólnie UTV idzie wszędzie w dwie osoby i full załadowanymi bagażnikami. Jak przewiozłem znajomego to myślałem, że ze strachu ze skóry wyskoczy. Piachy, góry , rowy, trawers, miałem też takie sprawdzone pnie ściętych drzew, które wiedziałem że przejdą spodem, to pasażer zamykal oczy i zdrowaśki odprawiał hehe. Gość nigdy w terenie niczym nie jeździł. Duży prześwit RULES Chyba go tym zaraziłem bo już myśli nad takim... Nie testowałem go jeszcze w błocie i głębszej wodzie. Obecnie silnik rozebrałem. Przegląd i usprawnienia
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
|
|
|
|
Łukasz125
Rejestracja: 09.02.2012 20:45 Posty: 1547
Imię: Łukasz
|
Wysłany: 10.02.2013 20:43
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
A co teraz zamierzasz robić? A powiedz ile cm ma prześwit.Widziałem tam 10l wiadra , ale mi chodzi o dokładność.
_________________ Pozdrawiam ,Łukasz
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 11.02.2013 10:51
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Cały czas coś się dzieje. Będzie wszystko na bieżąco. Prześwit był wcześniej..................... Nie lubię się powtarzać. -- dodano 11.02.2013 10:51 --Kilka zdjęc, żeby nie było nudno Krok 5 - Instalacja elektryczna i kabina
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
Ostatnio zmieniony przez GWIZD, 11.02.2013 10:51, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Fastquad 4x4
Rejestracja: 06.02.2010 11:03 Posty: 1054 Miejscowość: Podlasie
Quad: Wolverine 450,
Poprzednie quady: KFX 700, LTR 450, DS 250, TRX 250EX
|
Wysłany: 11.02.2013 16:46
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Trzeba przyznać że wygląda bardzo dobrze. Przydały by się tylko jakieś nowe opony bo te już łyse są. No i jakieś lekkie bo wiadomo 126p to nie rakieta. No i z tego co widzę to masz szczelną podłogę i schowek w przodu a warto pomyśleć o jakiś otworach aby woda ściekała kilka dużych nawierceń trzeba wykonać i będzie ok
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 11.02.2013 19:43
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Dzięki Fastquad 4x4Co do opon to te są seryjne od Grizzly. Może tak wyglądają, ale jest jeszcze z 70% bieżnika i mają tylko 4PR. Na razie musi być co jest. Na przyszłość widziałbym w nich bighorn -y. W przednim bagażniku zrobiłem jeden otwór fi 44mm, ale dałem korek. Będę zlewał wodę jakby już trzeba było W 126p jest uszczelka między maską a karoserią i tak zostanie. Bagaż będzie zawsze czysty i suchy. Pojemność bagażnika przód jest ogromna Musiałbym wskoczyć do stawu żeby woda się tam wdarła W 126p w oryginale już są otwory spustowe w podłodze. 3 pod wycieraczką przód, i 2 pod wycieraczką tył > na stronę. Otwory mają około fi 20mm. MYŚLĘ NAD ZDERZAKIEM DO PRZODU Tyle tego jest http://www.google.pl/search?hl=pl&safe= ... FtzPf8_B1g
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
|
|
|
|
śmieszko
Rejestracja: 25.03.2011 14:55 Posty: 1546 Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
|
Wysłany: 11.02.2013 20:26
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD
będziesz go giąć z przodu na styl RZR'a czy zostaje z przodu poczciwy kaszlak ?
_________________ POZDRAWIAM, MIESZKO
!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 11.02.2013 20:41
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
krs1 Jeżeli chodzi ci o zderzak. To będzie to co jest na zdjęciach do tej pory, plus bumper z rur. Musi być taki, żeby dało się jakąś wyciągarkę przykręcić. Musi być zderzak z rur bo szkoda klepać blachę gdyby coś się stało.
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
|
|
|
|
śmieszko
Rejestracja: 25.03.2011 14:55 Posty: 1546 Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
|
Wysłany: 11.02.2013 21:45
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZDeee, czyli przód będzie taki jak w kaszlaku, a myślałem, że będzie Full RZR style W sumie wystarczyłoby go trochę podgiąć z przodu i dać mu jakieś Bad Look na reflektory i już by trochę przypominał.
_________________ POZDRAWIAM, MIESZKO
!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 20.02.2013 15:38
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
krs1To ma być jak w temacie UTV 126p 4x4I jak wcześniej pisałem, chcę żeby było jak najwięcej Fiata 126p... Gwarantuję że jeszcze zmienisz zdanie To dopiero początek metamorfozy fiacika -- dodano 15.02.2013 11:46 --Trochę zmian z tyłu UTV Wyciąłem nadkola tył, i trochę blach które byłoby widac i szpeciły by wygląd. Wyciąłem około 56kg stali łącznie z amorami i sprężynami 126p Ale musiałem wzmocnić konstrukcję więc kilka kilogramów wróciło Odsłoniło to wahacze tył. Prawie jak w RZR XP Zmieniłem amortyzatory tył na mcphersony. Większy skok zawieszenia i co za tym idzie tzw, wykrzyż. Amory od jakiegoś kombi, ponieważ pierwsze od lekkiego samochodu, chociaż pod moim ciężarem nie chciały się ugiąc, to pod ciężarem 126p sprawiły, że miska olejowa silnika uderzyła o posadzkę po zwolnieniu podnośnika. Na zdjęciach widac pierwsze i drugie amory. Krok 6 - Zawieszenie tył
-- dodano 20.02.2013 15:38 --Niby nic, ale zawsze do przodu Krok 7 - Osłona silnika tył - CZASZKA
Wybrałem już wzór na bumper przód. Teraz skupiam się tylko nad nim
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
Ostatnio zmieniony przez GWIZD 20.02.2013 15:38, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
śmieszko
Rejestracja: 25.03.2011 14:55 Posty: 1546 Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
|
Wysłany: 20.02.2013 20:16
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD
to normalne, że ma taki negatyw ? Mi się wydaje, że z tym może być lipa w terenie...
_________________ POZDRAWIAM, MIESZKO
!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!
|
|
|
|
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
|
Wysłany: 20.02.2013 21:38
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
krs1Jak dobrze zrozumiałem, chodzi ci o koła tył? Brzydko to wygląda Maluchy tak mają Mono wahacze.Chcąc podnieśc go do góry, w celu zwiększenia prześwitu, koła się podcinają. Jak ktoś chciał zrobic bolid to znowu 126p się rozkraczał. Najkorzystniejsza pozycja kół jest gdy półosie napędowe są w jednej wspólnej osi. Gdyby to miało śmigac po asfalcie, to nie miałoby to racji bytu. W terenie nie przeszkadza Na pewno ostre drift-owanie przy dużych prędkościach odpada. No i środek ciężkości jest wysoko. Ale kaszlak jest szerszy o poszerzenia felg. Teraz ma 170cm szerokości Opony o płaskim profilu na pewno odpadają Na początku jeździłem na oponach carlisle widocznych na pierwszych zdjęciach i powiem że strasznie miotało tyłem. Od 50km/h robiło si gorąco. Im szybciej jechałem tym było gorzej. Opony o półokrągłym profilu na pewno łagodzą sprawę Jeździ się bez zarzutu. Udało mi się rozpędzic do 100km/h i jest OK Gdyby coś się działo z wahaczami to mam jeszcze kilka na wymianę Następnego na pewno zbuduję na ramie własnej roboty, bo wtedy będę mógł zrobic zawieszenie wielo-wahaczowe.
_________________ PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175
|
|
|
|