Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Samoróbka Quad 900 cm3
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 12:46



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Samoróbka Quad 900 cm3 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 07.05.2006 10:02
Posty: 28
Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 01.04.2007 12:37 
Samoróbka Quad 900 cm3
Witam

chciałbym zaprezentować Wam Drodzy Quadowicze moją samoróbke. Jej zbudowanie, całkowicie od podstaw zajęło mi 2 tygodnie

Początkowo był to Quad 4x4 lecz przez to iż był bardzo wolny musiałem zrezygnować z tego typu napędu.

Silnik i skrzynia biegów pochodzi z Fiata 127 rok produkcji 1971. Ma on pojemność 900 cm3 i legitymuje się on mocą 40KM oraz momentem obrotowym 52Nm. Ustawiony jest on wzdłużnie centralnie w środku quada. Jedna półośka napędza przedni dyfer druga jest na stałe przykręcona do ramy. Dyfer pochodzi z Fiata 131. W oryginale dyfer był zwykłym sztywnym mostem jaki posiada np. duży fiat. Po znacznej modyfikacji i zastosowaniu przegubów wewnętrznych o VW osiągnął końcowy kształt. Ma on zablokowany mechanizm różnicowy.

Napędu ze skrzyni biegów(4 przełożenia +wsteczny) na dyfer przekazywany jak w samochodzie za pomocą wału Kardana. Zmiana przełożeń w skrzyni biegów odbywa się (za pomocą lewarka połączonego z systemem cięgieł) w kształcie litery H.

Zawieszenie przednie - niezależne oparte jest na wahaczu w kształcie litery Y oraz na McPhersonie pochodzących z Fiata 127. Sprężyny zostały skrócone w związku z czym ich twardość odpowiada masie quada.

Tylne zawieszenie również niezależne, oparte jest na 4 wahaczach w kształcie litery A oraz 4 amortyzatorach z motocykla Cz 350.
Hamulce zarówno na przedniej jak i tylnej osi sa tarczowe.

To by było na tyle jeśli chodzi o główne elementy.

Quad ten charakteryzuje się dużą mocą uciągu bez problemu holuje samochody o masie do 2,5 tony.
Jego osiągi też są zadowalające: Vmax wynosi 70km/h a osiąga je szybko bez żadnych trudności.
W terenie radzi sobie bardzo dobrze. Jednak aby jeszcze zwiększyć jego możliwość należałoby założyc na tył opony o agresywnym bieżniku.

Mam pytanie dotyczące opon. Czy któryś z użytkowników oryginalnych quadów jeździł na 14 calowych felgach?

Oto zdjęcia prezentujące mojego Quada.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


 
Profil Gadu-Gadu
ATV Kielce
ATV Kielce
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2004 22:58
Posty: 1789
Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
PostWysłany: 01.04.2007 19:08 
Nooo, widać, że się napracowałeś.. :)
Trzeba było umyć go do sesji fotograficznej


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 01.04.2007 20:29 
Brudny!! Znaczy, że jeździ. :D
Widać, że nie jest to chyba twoja pierwsza konstrukcja!? Albo dobrze przemyślana.
Ciekawe ile waży takie maleństwo?


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 07.05.2006 10:02
Posty: 28
Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 01.04.2007 21:58 
krzysztof24 napisał(a):
Brudny!! Znaczy, że jeździ.

Dokładnie :D
Specjalnei go nie myłem, taki bardziej mi się podoba.

Jest to moja pierwsza konstrukcja. Wczesniej przerabiałem tylko motocykle( większe silniki, inne zawieszenia itp).
Ten wynalazek budowałem tylko ze zdjęć. Tylko 2 razy w życiu jeżdziłem na oryginalnym quadzie.

Na pierwszy rzut oka może wygląda na przemyślany, jednak gdybym budował drugiego to byłby całkiem inny. Noi przedewszystki nastepny już na pewno będzie 4x4.


krzysztof24 napisał(a):
Ciekawe ile waży takie maleństwo?


Sam nie wiem. Ale zarówno przód i tył gdy do niego podejdę to podniosę więc nie jest
żle. Myślę że całość zamknie się 220kg


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 02.04.2007 18:54 
>>> Serek <&l napisał(a):
Myślę że całość zamknie się 220kg

to super! Większość "własnych" konstrukcji, jest znacznie cięższa... :oczy:

Z praktyki wiem, że jeżeli coś robi się drugi raz, zawsze można, a nawet trzeba wprowadzić pewne zmiany, usprawnienia.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.12.2006 20:58
Posty: 23
Miejscowość: białystok
PostWysłany: 04.04.2007 21:01 
sprzęt na pewno super silny jednak pewnie masz problem z przekazaniem tej mocy na jazdę. miałem podobny problem ale felgi od melexa i opony kenda z ,, cyckami ,, tak poprawiły przyczepność że nawet bez blokady dyfra i napędzie na dwa koła wszędzie wjadę. kolega MAR-MAX poszedł moim tropem i też jest zadowolony. mało tego do mojego sprzętu mam już zrobiony spych i radzi sobie prawie jak ostrówek :szok:

_________________
[email protected]


 
Profil

Rejestracja: 07.05.2006 10:02
Posty: 28
Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 05.04.2007 21:52 
Tak, sprzęt jest silny, nawet bardzo. Dyfer mam na stałe zblokowany i naprawdę daje sobie bardzo dobrze rade. Nie ma żadnych problemów z przyczepnością. Nawet na takich łysych kapciach, jego zdolność terenowa jest godna podziwu. Kapituluje tylko wtedy gdy jest już ok 30cm błota :D
A co do "spycha" - jeśli masz na myśli pług to mój sprzęt nie bardzo się do tego nadaje. Chyba jest za lekki i po prostu się ślizga.

Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.04.2007 21:33
Posty: 260
Quad: jest
PostWysłany: 10.04.2007 21:50 
Bardzo przemyślana i zwarta konstrukcja.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.10.2008 23:57
Posty: 6
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Raptor 350
PostWysłany: 11.02.2009 19:38 
jak na mój skromny gust to wazy duzo wiecej.Mój Raptor z aluminiowym silnikiem 350 wazy 170 a to i tak jeden z najlzejszych.

_________________
QUAD SQUADRON CZĘSTOCHOWA


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 08.02.2009 12:06
Posty: 5
Miejscowość: Zakopane
Quad: Grizzly 660, Rancher 400
PostWysłany: 20.02.2009 23:50 
a mi to nawet grizlaka przypomina:))


 
Profil
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 21.02.2009 03:01 
Dreamcast napisał(a):
Mój Raptor z aluminiowym silnikiem 350 wazy 170

Porównujesz byka do psa :bezradny: Raptor to całkiem inna konstrukcja lekka , sportowa i robiona przez profesjonalną firmę ,która ma w tym doświadczenie. 220 kg w takim sprzęcie jak na samoróbke to świetne wyniki !!

Jedno pytanie... jak z komfortem jazdy??

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW

Rejestracja: 03.07.2013 18:54
Posty: 4
Imię: Tomek
Quad: brak
Poprzednie quady: -
PostWysłany: 03.07.2013 19:13 
Re: Samoróbka Quad 900 cm3
>>> Serek <&l
Witaj

Czy posiadasz jeszcze tego quada?

Mam pomysł jak rozwikłać problem predkości nie tracąc napędu na 4 koła :)


 
Profil

Rejestracja: 17.11.2013 02:34
Posty: 3
Quad: 200cc
Poprzednie quady: Raptor 200cc
PostWysłany: 17.11.2013 07:18 
Re: Samoróbka Quad 900 cm3
:mysli:
A ja zgodzę się że waży więcej niż 220 kg, sam silnik to jest ok 75-80 kg i do tego rama która na zdjęciu wydaje się masywna.A trzeba jeszcze doliczyć zawieszenie i wiele innych drobiazgów które składają się na całość.

Według mnie może ważyć od 280 do 320 kg.

;)


 
Profil

Rejestracja: 24.05.2010 23:48
Posty: 2
Quad: w budowie
PostWysłany: 01.11.2014 23:04 
Re: Samoróbka Quad 900 cm3
Witam Panowie, jestem autorem tego tematu i projektu jednak tak dawno się tu nie logowałem i nie mogę się zalogować na stare konto.

Quad miał pewne defekty i wady wieku dziecięcego wiec został rozebrany do poprawek, niestety splot pewnych zdarzeń sprawił iż przestał kilka lat pod plandeka czekając na lepsze chwile, stał tak do ubiegłego roku kiedy to znalazłem chwile na prace przy nim, wykonane zostało kilka ulepszeń.


Modyfikacji uległa skrzynia biegów będąca najsłabszym ogniwem, został zmieniony sposób przekazywania przez nią napędu, została pozbawiona całego układu różnicowego przez co prędkość obrotowa wału napędowego wzrosła, obrazuje to zdjęcie.
Image
Na wyjściu wału ze skrzyni została zamontowana tarcza hamulcowa i zacisk co pozwoliło na uzyskanie centralnego hamulca tylnego.
Image
Image

Zmiana biegów odbywała się tak jak poprzednio w kształcie litery H .
Quadzik jeździł dobrze, moc i prędkości była nader zadowalająca, przypomnę silnik pomimo blisko 40 lat dysponował mocą 40KM.

Niestety Quad znów został częściowo rozebrany do kolejnych poprawek i tak przestał kolejny rok.
Dziś sytuacja życiowa zmusiła mnie do uświadomienia sobie ze nie bd kolejnej próby uzdatnienia Quada i podjąłem decyzje o pozbyciu się go. Ponieważ szkoda mi mojej pracy i tych wszystkich lat których u mnie był chce spróbować go sprzedać.
Gdyby ktoś był nim zainteresowany to proszę o kontakt.

Tak wyglądał w najlepszym dla niego okresie.
Image

Image

Obecnie od roku jest w takim stanie.
Image

Wszystkie części potrzebne do odtworzenia wyglądu ze zdjęć powyższych są.

Gdyby ktoś coś to dane kontaktowe są w linku bądź przez PW.
http://olx.pl/oferta/quad-samorobka-900-cm3-CID5-ID7EFqr.html

Pozdrawiam.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.