Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Moja nowa "Szlifierka"-samoróbka
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 04.06.2024 21:53



Odpowiedz  [ 78 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moja nowa "Szlifierka"-samoróbka 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 18.05.2007 15:50 
Moja nowa "Szlifierka"-samoróbka
Witam bardzo serdecznie odwiedzających mój temat. Długo zastanawiałem się czy utworzyć ten temat przed skończeniem mojej pracy, ale doszedem do wniosku , co mi tam, może ktoś jest na podobnym etapie skladania własnej zabawki i może potrzebuje coś podpatrzeć. Jest to ATV , którego robie od podstaw. Jeszcze trochę czeka mnie pracy.Jestem tutaj na forum nowicjuszem i jeszcze się trochę motam -wybaczcie mi proszę. ( Teraz najgorsze) Postaram się podać link do mojego albumu , jak coś nie będzie dzialalo -dajcie znać.To co na fotkach - JEST TO TYLKO FORMA NA KAROSERIE, aby uformować to z maty i żywicy. http://picasaweb.google.com/robertign/M ... 8584818434[/img]


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.03.2007 11:38
Posty: 759
Quad: Dobry Bashan nie jest zły!;)
PostWysłany: 18.05.2007 20:15 
no STYlistycznie narazie do popracowania a jak chodzi silniczek
stylistyka Honda,126p taki MIX
powodzenia w dalszej pracy i czekamy na wiecej fotek po dokonczonej pracy

_________________
#68


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 20.05.2007 21:39 
Jeżeli chodzi o konstrukcję ramy to wyszło bardzo ładnie, w końcu znalazł się kolejny konstruktor (jeden z nielicznych) podchodzący na poważnie do budowy.

Jeżeli tylny amortyzator zda egzamin to dobrze, bo wydaje mi się że jest trochę za ciężki, można by zastąpić go dwoma motocyklowymi - ale to tylko taka mała uwaga.

Co do wyglądu, nie będzie raczej wyglądał źle, ale jak ktoś będzie chciał napisać negatywną opinię to niech najpierw sam spróbuje coś takiego stworzyć z żywicy, a potem wypowiada się w takich kwestiach.

Ogólnie jest w porządku :D
Napisz mi na PW jak tworzysz taką formę pod żywicę, bo takiego sposobu jeszcze nie znam :) Tą piankę kupujesz w arkuszach? Czy jakoś je potem sklejasz? Jeżeli tak to czym?

pozdro


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 20.05.2007 21:44 
ja myśle że to jest zwykła pianka montarzowa, nanosisz ją na powieszchnie czekaż aż wyschnie a potem modelujesz. trochę roboty z tym jest

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2006 21:50
Posty: 304
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: AC3 4x4
PostWysłany: 20.05.2007 21:47 
Tylko zauważ, że najpierw 'plastiki' są robione z metalu :uśmiech: dopiero potem pianka, i na to jak się nie mylę żywica.

_________________
Pozdrawiam, Paweł ;)
http://www.motocrosssiedlecin.fora.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 21.05.2007 04:02 
Ponownie witam wszystkich zainteresowanych.Postaram się odpowiedzieć ogólnie na Wasze pytania: jeśli chodzi o amortyzator wydaje mi się wręcz cudowny z praktycznego punktu widzenia, w terenie na nierównościach doskonale amortyzuje wszelkie drgania osi tylnej, dodatkowa zaleta możliwość zabrania posażera-testowane , jest super i polecam to rozwiązanie.proszę nie traktujcie tej konstrukcji jako końcową.Jeśli chodzi o forme, to trzeba zrobić sobie najpierw prowizoryczny szkielet karoserii , obudowy, może być ona wykonana np. z cienkich płyt pilśniowych , aby dało się je łatwo wyginać. Robimy ośłony boczne, błotniki itp.Wszystkie części robimy idealnie jednakowe -błotniki przód , błotniki tył i ścianki boczne. Na ściankach bocznych rysujemy zarys łuku błotników, a raczej na jednej. Przykładamy jedną ścianke do drugiej i po wcześniej narysowanej lini wiercimy małe otworki w odstępach ok. 3 cm.Na krawędzi blotników też wiercimy ,przykladając wcześniej dany błotnik do odpowiadającej mu lini.Otwory potrzebne są do "zszycia" za pomocą np. miedzianego drutu błotnika do boku.Ubieramy naszą maszynkę w tak wykonaną karoserie i bardzo dokładnie ustawiamy.Możemy przewiercić otwory i przewlekając drut , zawinąć go o jakiś element ramy, przyczepiając tym naszą forme.Następny krok to tylko nasza wyobrażnia.Bierzemy kawałki pianki( ja miałem ją z poszycia rozebranej lodówki) i kleimy je za pomocą pianki poliuretanowej( zwykłej budowlanej,, spray) przykładamy i kleimy. gdy zaschnie, to ostry scyzoryk , puszczamy wodze fantazji i do dzieła. Naprawde jest to wszystko śmiesznie proste - ODWAGI.Dodam przy okazji , ze jest to nic w porównaniu do zrobienia obudowy do ścigacza ( motocykla), wszystkie elementy muszą być idealnie symatryczne (aerodynamika).Metode wykonania wypracowałem sobie sam , a podobieństwo może być jedynie przypadkowe- macie ją odemnie gratis.O macie i żywicy- niebawem.Teraz ide lulu , bo wróciłem z pracy i całą noc nie spałem ( oczopląs)- CZEŚĆ.


 
Profil

Rejestracja: 28.05.2007 12:17
Posty: 9
PostWysłany: 28.05.2007 12:32 
witam!

zabieram się do konstruawania takiego quada i mam kilka pytań jak mógłby Pan na nie odpowiedzieć byłbym wdzięczny

- czy giął Pan i spawał sam tą ramę ?
- jakie rurki zostały użyte do zbudowania ramy?
- jakie amortyzatory zostały użyte?
- ile kosztowało by mnie zrobienie takiego quada bez obudowy?( jestem w posiadaniu kompletnego malucha)
- czy mógłby pan powiedzieć coś na temat tylnej osi ?
- i czy można by było liczyć na jakś projekt?

Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 29.05.2007 00:34 
Cześć . Cała rama jest zrobiona własnoręcznie .Nie posiadałem giętarki do rur, wiec musiałem ją zrobić a przy okazji wykonałem ją tak ,żeby można było giąć małe łuki( małe elementy)- potem przycinanie i spawanie. Rurki to 3/4 (grubościenne).Amortyzatory przód- ETZ (tylne), amortyzator i sprężyna z tyłu-SKODA 105 S.Jeśli chodzi o koszty, to zależy co się posiada w swoich zasobach warsztatowych (rurki , kawałki blach, narzędzia , no i tokarka). Jeżeli posiadasz malucha do rozebrania to super !. Przypomniałem sobie, że kupiłem 12 m rurki, ale musiałem dodać jeszcze małe kawałki.Oś tylna- dwie półośki od malucha ucięte i wsunięte w zawiercońą grubszą oś z przewierconym otworem w poprzek przez dwie i zabezpieczone stalowym kołkiem.Umożliwia to zmiane łożysk przy tarczy hamulcowej i zębatce, wymiane półosi w przypadku zużycia wieloklina oraz zapewnia dużą elastyczność w całej konstrukcji tylnego zawieszenia.Tarcza hamulcowa i zacisk to POLONEZ -tył możliwość założenia linki i wykonania hamulca ręcznego.Co do projektu to nie posiadam takiego gotowego, tylko szkice , zapiski wymiarowe.Możesz sobie sam zrobić, naprawde jest to bardzo proste.Na papierze milimetrowym rysujesz konstrukcje ramy , uwzględniając wymiary gotowych elementów (podzespołow), koła ,amorki, zwrotnice np.maluch -wszystko w skali 1:10(jeden milimetr na papierze to jeden centymetr np. rurki)Ogólnie jakieś fotki by się znalazły, będzie więcej przy końcowym malowaniu i skręcaniu.Na razie" szyje mu ciuchy" - POZDRAWIAM.


 
Profil

Rejestracja: 28.05.2007 12:17
Posty: 9
PostWysłany: 29.05.2007 17:34 
dziękuje za odpowiedzi na pytania są bardzo wyczerpujące:) jeszcze chciałbym ile czasu zajeło stworzenie pojazdu nie wliczając "obudowy" oraz jak z wagą pojazdu wyszło? stoi u mnie w garażu Raptor 700 ( :( niestety nie mój) więc będe miał się na czym wzorować heh, dziękuje za wypowiedź,
pozdrawiam Grzesiek


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 29.05.2007 17:39 
Szacunek, widzę, że są jeszcze ludzie którzy chcą potworzyć coś własnego, zanim nadejdzie czas, że będziemy karmieni tylko gotowymi, maszynowo wytłoczonymi, identycznymi klonami :D


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 30.05.2007 00:13 
Siemanko. Trudno określić czas budowy , ponieważ zacząłem go robić w ubiegłym roku pod jesień , przez zimę stał rozkręcony i poskładany w innym garażu, miałem inną ważniejszą prace.Wraz z nadejściem wiosny i pierwszych stokrotek wyciągnąłem go na światło dzienne a raczej warsztatowe i teraz myśle że nie spoczne aż nie skończe.Uważam ,ze dwa tygodnie normalnej , spokojnej pracy i można śmigać- jeśli chodzi o zrobienie ramy, zamocowanie silnika, podpięcie linek, no i jakiś hamulec.Trudno zacząć a potem już leci. (wiem ,bo już to przeszedłem).Jeśli masz z czego podpatrzeć to naprawde super- rękawy w góre i do roboty.Przy okazji dzięki Shelton za miłe zdanie, mobilizacja do dalszej pracy bardzo mi się przyda. Jak trochę podgonie z robotą , to dam fotke. (a może dwie :D )


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 30.05.2007 08:47 
Ślij zdjęcia. Mój dobry przyjaciel wykonał parę takich konstrukcji i śmigają bez problemu. Co prawda poziom ich wykończenia z lenistwa jest na niskim poziomie, natomiast technicznie to pełnosprawne pojazdy.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 30.05.2007 14:17 
Dziś walcze z felgami (poszerzam) ,a za chwile dzwonie do zakładu czy cylinder wyszlifowany ; oj dzieje się dzieje :D . Fotki będą , ale jeszcze nie teraz - o cierpliwość proszę.Wczoraj zapomniałem odpisać na pytanie ile waży mój wynalazek, szczerze mówiąc nie wiem , nie ważyłem jeszcze, ale jest lekki , z przodu czy z tyłu podnosze go bez większego wysiłku - super w przypadku wymiany koła. To na razie,,,,,,,,,,,, :D


 
Profil

Rejestracja: 28.05.2007 12:17
Posty: 9
PostWysłany: 31.05.2007 10:18 
:) to ja czekam na fotki jestem ciekawy jak postępy idą i życze owocnej pracy

ps: jak będziesz robił fotki to proszę zrób zdjęcia układu kierowniczego chcem zobaczyć jak rozwiązałeś to :)

pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 31.05.2007 23:12 
To proszę bardzo- na początek felgi http://picasaweb.google.com/robertign/MojeHobbylgi :D


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 78 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.