Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Budowa Wszędołaza 8x8 lub 6x6
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 11:44



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Budowa Wszędołaza 8x8 lub 6x6 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2012 19:31
Posty: 208
Miejscowość: Wojkowice, Katowice
Quad: Kawasaki Prairie KVF 650 A
Poprzednie quady: Bashan 200S, SAM VFR750, Yamaha Big Bear 350 4x4
PostWysłany: 20.03.2015 13:53 
Budowa Wszędołaza 8x8 lub 6x6
Witam, quada samoróbkę już zbudowałem, teraz planuje budowę wszędołaza. Pojazd ma być na styl amfibi- ale nie będzie jego przeznaczeniem pływanie. Silnik jaki chce zamontować to prosty 126p. Moją inspiracja jest pojazd z linku: https://www.youtube.com/watch?v=ue_gFIpExyo

Chciałbym zapytac czy ktoś z was ma pomysł jak połączyc piaste z wałem na którym będzie zębatka. Może ktoś z was ma jakies doświadczenia? Skręt będzie realizowany tak samo jak tutaj poprzez zahamowanie jedenj półosi przez hamulec tarczowy.

Czy ktoś posiada wiedze jakie wymiary ma silnik ze skrzynia malucha: szerokośc polosi, dlugosc silnika wraz ze skrzynia biegów.

_________________
Moje quady:
SAM VFR 400 RC21 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR400RC21
SAM VFR 750 RC36 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... VFR750RC36
Yamaha Big Bear 350 4x4 https://picasaweb.google.com/1097688201 ... Bear3504x4
Kawasaki KVF 650 Prairie https://picasaweb.google.com/1097688201 ... 650Prairie


 
Profil

Rejestracja: 07.02.2015 16:33
Posty: 22
Imię: Krzysztof
Quad: Yamaha Kodiak 450
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 450
PostWysłany: 20.03.2015 17:09 
Re: Budowa Wszędołaza 8x8 lub 6x6
Nie wiem jak jest rozwiązane przeniesienie napędu w tym pojeździe, ale miałem kiedyś ratrak w którym napęd był przenoszony mechanicznie na gąsienice bez mechanizmu różnicowego. Oprócz hamulców na półosiach był jeszcze mechanizm rozłączający napęd danej półosi przed przyhamowaniem jej. Jeśli zastosujesz zwykły mechanizm różnicowy to ciężko będzie jeździć w terenie bo moc silnika będzie przenoszona na tą oś która będzie miała mniejsze obciążenie i ciężko będzie utrzymać kierunek jazdy na wprost.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.