Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wrażenia po pierwszej jeżdzie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 02:43



Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Wrażenia po pierwszej jeżdzie 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 09.08.2007 12:38 
Wrażenia po pierwszej jeżdzie
Koledzy, dziś jeździłem pierwszy raz po złożeniu sprzętu i mam kilka pytań?
1. Przeszczepiłem silnik z Yamahy 660, wcześniej miałem rotax 250 2T. Gdy ruszam szybko z miejsca to tył quada unosi do góry na ok. 10 cm, to samo dzieje się gdy wrzucam 2 i 3 bieg i gdy dodaję gwałtownie gazu. Przy zwykłej zmianie tego nie ma.
2.Wrzuciłem sobie przelotowy tłumik i nie wiem czy w takim przypadku nie powinienem dokonać regulacji gaźnika (dysze,mieszanka-po rozgrzaniu trochę strzela w wydech), chyba czytałem na forum że komuś sprzęt nie wytrzymał bez regulacji-czy tak jest? Jeśli tak proszę o podpowiedzi,gdzie mógłbym się z tym udać (mieszkam pod Warszawą). Z góry dziękuję.

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil

Rejestracja: 07.05.2006 10:02
Posty: 28
Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 10.08.2007 14:16 
1. Tył Ci się unosi?
2. Na pewno potrzeba regulacji, ale na ten temat niech się wypowiedzą specjaliści.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 22:15
Posty: 59
Miejscowość: Gdańsk
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 10.08.2007 16:02 
No no jak tył ci się podnosi to stąd już niedaleka droga do latania :okok: Przeszczep sobie jeszcze jakiś element aerodynamiki do przodu, hmmm może z F1 i powinno się udać ;) Na początek może nie lataj za wysoko :diabeł:

_________________
Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 10.08.2007 16:08 
Dowcip to masz niesamowity ha, ha. Lecz nie o to chodziło w tym poście, poproszę o odpowiedź bardziej doświadczonych w tym temacie.

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil

Rejestracja: 07.05.2006 10:02
Posty: 28
Miejscowość: Tarnów
Quad: W trakcie budowy
PostWysłany: 11.08.2007 00:22 
Wiesz nie uważam się za specjaliste w dziedzinie qaudów, bo sam mam tylko samoróbke, ale o unoszeniu tyłu quada podczas ruszania to słysze pierwszy raz :oczy:


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 11.08.2007 06:11 
Panowie może ktoś mógłby mi pomóc w tym temacie,widziałem na forum że czasami komuś pomagacie swoim doświadczeniem.Proszę o podpowiedzi(zależy mi na sprawie regulacji silnika)

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil

Rejestracja: 05.03.2006 22:15
Posty: 59
Miejscowość: Gdańsk
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 11.08.2007 06:15 
Bez urazy podziwiam twoje zdolnosci - sam bym się pewnie nie podjął takich przeróbek ale kurcze z tym tyłem to niewyobrażam sobie jakoś. Może jakąs fote zapodaj.

_________________
Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.05.2007 12:17
Posty: 9
PostWysłany: 11.08.2007 06:58 
z tym tyłem to może źle umieszczony silnik a zarazem odciążony tył, coś z oponami, coś z osią? ma pewnie takiego kopa ze boksują :P


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 15:07
Posty: 696
Miejscowość: Białystok
PostWysłany: 11.08.2007 07:57 
Trudno jest coś powiedzieć nie widząc pojazdu,ale czy przypadkiem problem nie leży w zbyt wysoko umieszczonej zębatce silnika względem osi tylnego wahacza?
pozdro

_________________
Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 11.08.2007 09:36 
Dzięki za chęci
Dziś zrobię fotki i wrzucę to może coś więcej powiecie,przeróbka nie była taka ciężka lecz monotonna(pierdółki).Gdyby ktoś chciał jakiejś informacji przy przeróbce to nie ma problemu,nie mam wprawdzie planów lecz zdjęcia zawsze mogę przesłać.

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 11.08.2007 09:43 
szyna12801 żaden problem,poważnie nie wiem co się z tym sprzętem dzieje.Mocny to on trochę jest przy ROTAXIE 250 2T tej akcji nie było teraz dochodzę do trójki i jeszcze wyższego biegu nie wrzuciłem(za cienki jestem i być może za mocny sprzęt sobie złożyłem).Dodam że zębatki tylnej nie zmieniłem a łańuch na nią fartem pasował z Yamahy.

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 15:07
Posty: 696
Miejscowość: Białystok
PostWysłany: 11.08.2007 09:45 
Zrób dokładne zdjęcie z lewej strony tak żeby było widać napęd (łańcuch,silnik) i żeby quad stał normalnie na kołach i najlepiej żeby był obciążony (Twoim ciężarem)

_________________
Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 12.08.2007 16:07 
Witam- odpowiedż na pytanie dlaczego unosi Ci się tył przy ruszaniu i zmianie bieów, jest bardzo prosta. Po prostu posiadasz w swoim pojeżdzie niewątpliwie mocny silnik , który dostarcza na koła dużą energie. W rezultacie siła przyłożona do kół ( które posiadają dużą przyczepność do gruntu), powoduje powstanie siły na wahaczu tylnym , która jest skierowana przeciwnie do obracającego się koła.Jak wiadomo wahacz zamocowany jest do ramy i to właśnie on próbuje dżwigać tylną część ramy.Jest to dowodem na to , że dysponujesz mocną jednostką napędową do niewątpliwie lekkiej konstrukcji. Osobiście sam chciałbym mieć taki " problem" w swojej maszynce hehehe. Nie ma powodu do zmartwień , jest powód do satyswakcji :okok:


 
Profil

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 12.08.2007 17:11 
No właśnie tak coś kombinowałem,tylko nie pasowało mi z kierunkiem obracania się zębatki.Z fizyki ledwie na trójach jechałem,a nie wiesz jak to jest z tą regulacją gażnika

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2007 00:34
Posty: 41
Miejscowość: Brzeziny - podkarpackie
Quad: rośnie w siłe
PostWysłany: 12.08.2007 18:27 
Ogólnie jest taka zasada , że w przypadku przeróbki układu ssącego lub wydechowego , konieczna jest regulacja gażnika (skład mieszanki).Czasem bywa tak , że zastosowany inny tłumik wylotu niż przewidział to konstruktor silnika , może nie odpowiadć swoimi parametrami silnikowi do którego jest zainstalowany( mała przepustowość , opory przelotu spalin wnoszone przez komory itp,,,). Wynikiem tego jest gromadzenie się nie spalonej mieszanki w tłumiku do takiego poziomu , że powstanie samozapłon( strzał).Jeżeli masz zainstalowany oryginalny tłumik od tego silnika , to wykluczamy tą możliwość , którą wcześniej opisałem.Radze wyczyścić mimo wszystko ten tłumik z brudu i nagaru , jaki osiada w jego wnętrzu.Bardzo ważne są opory powietrza wnoszone przez gażnik. Jeżeli masz wyregulowany gażnik bez filtra powietrza , a następnie założysz filtr , to mieszanka paliwa stanie się bogata z powodu oporu jaki stawia filtr dla powietrza.Moja rada- wyczyścić tłumik i wyregulować gażnik z zainstalowanym filtrem powietrza.Mam nadzieje , że Ci pomogłem :D


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.