Autor |
Wiadomość |
zein1
Rejestracja: 24.01.2008 11:56 Posty: 22
|
Wysłany: 28.01.2008 21:11
jaki silnik do quada?? proszę o opinie
witam serdecznie
już wcześniej pisałem ale w temacie Kkrys83 mam dylemat mianowicie nie wiem jaki silnik wybrać do budowanego quada . Posiadam silnik od mz 250 ale ten trophy 4 biegi ale nie mam tam ładowania i nie wiem jaka jest tego przyczyna oraz silnik od Yamahy mbk flame 125 4t 13km.
w sumie ten silnik ma duży plus ponieważ posiada rozrusznik mam też całą instalacje elektryczna także niebedzie żadnego problemu tylko nie wiem jak będzie sobie radził w takim sprzęcie.
proszę o opinie i porady
|
|
|
|
Blackbird
Rejestracja: 08.10.2004 09:47 Posty: 203 Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
|
Wysłany: 29.01.2008 00:05
Są plusy i minusy silnika MBK
Plusy
- czterosuw
- mało pali
- masz osprzęt do niego
Minusy
- mała moc, ale o tym później
- problem z przeniesieniem napędu na tylną ośkę, czyli dobór odpowiedniego przełożenia
- automat - to już w zależności od gustu
Jeżeli chodzi o konstrukcję do tego silnika to musi być w miarę lekka. W domowych warunkach myślę żeby nie przekroczyć 150kg. Koła nie mogą być szerokie, żeby nie stawiały dodatkowego oporu. Pamiętaj V-max zależy od mocy silnika.
A co do MZ - to raczej przeciwności silnika MBK
|
|
|
|
zein1
Rejestracja: 24.01.2008 11:56 Posty: 22
|
Wysłany: 29.01.2008 08:58
witam
co do przełożenia to nie ma problemu
mam nawet cały napęd od żużlówki a tam z tyłu jest jebitna zębatka
tylko nie wiem jak to będzie się sprawować w takim sprzęcie
i to mnie martwi
|
|
|
|
Blackbird
Rejestracja: 08.10.2004 09:47 Posty: 203 Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
|
Wysłany: 29.01.2008 13:18
Pomału.......tak prosto to nie jest (albo mi się wydaje) ten silnik jest przecież od skutera, więc napęd możesz odebrać jedynie z miejsca gdzie jest mocowane koło, prawda?? a tam są już małe obroty, więc zrobienie tutaj dodatkowego przełożenia mija się się z celem (będzie bardzo wolny)............chociaż....nie no da radę .......trzeba by było zrobić przełożenie 1:1 między mocowaniem koła skuterowgo, a tylną ośką quada. Tylko, że trzeba tu wstawić 2 w miarę duże (takie same) zębatki, żeby obwód opasania zębatki przez łańcuch był odpowiedni.
|
|
|
|
zein1
Rejestracja: 24.01.2008 11:56 Posty: 22
|
Wysłany: 29.01.2008 13:40
no tak . nawet nie pomyślałem o tym yyhhhhh
ale nie koniecznie musi być przełożenie 1x1 można dać trochę większą z tyłu
ale większego problemu z tym nie będzie.
także ten silnik ma parę plusów ale też i minusów .
Już sam nie wiem co robić
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 29.01.2008 14:33
Szczerze? Sprzedać obydwa, i zakręcić się za silnikiem z XL600 (Enduras Hondy). Można dostać kompletne motocykle w dobrych pieniądzach na Allegro.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
zein1
Rejestracja: 24.01.2008 11:56 Posty: 22
|
Wysłany: 29.01.2008 16:22
no tak by było najlepiej
takie silniki nie są tak łatwo osiągalne i nie są takie tanie, sam mam hondę xr 600 i wiem po ile to chodzi.
a tak po za tym to ile dostane za te silniki od mz z 200zl i od Yamahy pewnie tyle samo albo podobnie.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 29.01.2008 18:10
nie mowię XR tylko XL
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
zein1
Rejestracja: 24.01.2008 11:56 Posty: 22
|
Wysłany: 29.01.2008 18:35
no tak ale xl wcale az tak mocno nie odbiega od xr
oczywiście chodzi mi o sam silnik nie o cale moto
|
|
|
|
WojtekP
Rejestracja: 27.07.2006 15:07 Posty: 696 Miejscowość: Białystok
|
Wysłany: 29.01.2008 18:50
XR ma olej w ramie
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 29.01.2008 19:04
Jej, no - tylko cena XR odbiega od XL... kompletną XLkę można zanabyć za circa 2500 zł
http://www.allegro.pl/item302674412_honda_xl_600_r.html
na ten przykład.
Nie mówię już o młodszym braciszku czyli XL500. Podobnież jak odpowiedniki, typu DR500.
Deera ma zajefajną jednostkę, bo może nie grzeszy mocą (37 KM), ale ma potężny moment, i to bardzo nisko - już przy 5500 obr/min dysponujesz wszystkim. Sam sobie kiedyś taki motocykl kupiłem własnie w celach instalacji do quada, ale okazało się że zassałem z pomierzeniem, i świeca wypadała dokładnie w zadku Wiec Sprzęt lezy i "czeka", az go kiedys poskladam
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
Ostatnio zmieniony przez aXcid, 29.01.2008 19:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
WojtekP
Rejestracja: 27.07.2006 15:07 Posty: 696 Miejscowość: Białystok
|
Wysłany: 29.01.2008 19:11
Tylko żeby z dobrych rąk trafić,bo potem z zerwanymi gwintami trzeba walczyć.
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 29.01.2008 19:12
A tam od razu walczyć
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
WojtekP
Rejestracja: 27.07.2006 15:07 Posty: 696 Miejscowość: Białystok
|
Wysłany: 29.01.2008 19:28
Z XR500 w sumie nie miałem problemu,ale XL500R (mój pierwszy zakup)to była "zemsta faraona" ale odsztafirowałem jak nówke
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
zein1
Rejestracja: 24.01.2008 11:56 Posty: 22
|
Wysłany: 29.01.2008 19:49
witam
ale nie mam zamiaru tyle wydawać na silnik .
w najgorszym przypadku zostanę przy opcji mz 250 chyba ze znajdę lepszy silnik w rozsądnej cenie:)
|
|
|
|