Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Opony do quada przeprawowego
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 20.04.2024 00:33



Odpowiedz  [ 1885 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 126  Następna
Opony do quada przeprawowego 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 22.09.2016 22:45 
Re: Opony do quada przeprawowego
Ja miałem zupełnie inne wrażenie na piasku, nawet 500L obute w Clinchery lepiej wchodził pod strome piaskowe ściany lepiej niż mocniejsze gady obute w BH nie wspominając o jodłach. Pływania też nie zauważyłem nawet przy prędkościach rzędu 110-120km/h oczywiście jak miałki szuter to każda opona pływa bez wyjątku.
Opona jest pancerna i wykazuje odporność na ścieranie na poziomie BH.
Jedyny minus to dość słaba przyczepność na mokrym asfalcie i skale.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.03.2011 14:55
Posty: 1546
Miejscowość: Transylwania, Sacuieu - Hunt the Wolf
Quad: Yes, We CanAm!
PostWysłany: 25.09.2016 08:20 
Re: Opony do quada przeprawowego
Jodła nie najlepiej wchodzi na górki z piasku ale już na wszystkie inne ustępuje tylko typowym kostkom typu Alltrak/Pitbull.

_________________
POZDRAWIAM, MIESZKO



!!!HUNT THE WOLF 4 LIFE!!!


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.05.2016 15:26
Posty: 62
Imię: Daniel
Quad: SZUKAM....
Poprzednie quady: Arctic Cat 425i 2012r, KING WAY 250 TRAPER
PostWysłany: 25.09.2016 12:16 
Re: Opony do quada przeprawowego
Opony założone :hura:

Dziś konkretne testy a przede wszystkim zapoznanie się z nowymi oponami :uśmiech:

Wczoraj miałem chwilkę (40min) to szybko skoczyłem na żwirownie ale piasek był mocno mokry więc jak już kolejny raz próbowałem podjechać pod tą samą górkę to mielił piasek. Dziś postaram się optymalnie dobrać ciśnienie.

Pierwsze wrażenia:

- maszyna wizualnie lepiej się prezentuje, z uwagi na to że AT są radialne są szersze w stosunku do fabrycznych pathfinderów KENDY.
- prowadzenie w zakrętach jest 100000000000000000000% lepsze niż na poprzednich gumach. Praktycznie znikome opory podczas jazdy w łukach na asfalcie. Kendy potęgowały brak wspomagania podczas skręcania na utwardzonych nawierzchniach.

Czas ruszać na żwirownie! Miłego popołudnia na quadowaniu wszystkim!


Załączniki:
20160923_173116.jpg
20160923_173116.jpg [ 387.18 KiB | Obejrzany 4606 razy ]
20160923_113610.jpg
20160923_113610.jpg [ 383.78 KiB | Obejrzany 4606 razy ]


Ostatnio zmieniony przez deany88, 25.09.2016 12:16, edytowano w sumie 1 raz

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 25.09.2016 15:21 
Re: Opony do quada przeprawowego
śmiem twierdzić ,ze za dużo powietrza masz w oponach , zejdź z ciśnieniem do 0,4 psi , ja all traka zawsze miałem tak aby przylegał jak największą powierzchnią do podłoża oczywiście zachowując odpowiednie ciśnienie tak aby nie zdjęło ci opony z felgi 0,4 powinno być oki , ewentualnie przód 0,35 a tył 0,4 i ręce nie będą dostawać od szybkiej jazdy na dziurach ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3420
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 25.09.2016 16:35 
Re: Opony do quada przeprawowego
Dokładnie, bo trochę te oponki zbyt naprężone, zaokrąglone, wtedy dopiero zobaczysz, co potrafi ta oponka., z tyłu masz chyba ok, przód trochę odpuśc wiatru. Jak będzie Ci słabo szedł, znaczy się mielił pasek jak piszesz, to poprostu spuszczaj powietrze, weż kompresorek na wypad, gdybyś poprostu zamocno spóściłi trudno byłoby jechac do domku, ale kombinuj z cisnieniem bo efekty są fantastyczne, mniej powietrza, jestes dalej ,wyżej.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 25.09.2016 21:33 
Re: Opony do quada przeprawowego
Jarek nie 0,4psi tylko 0,4bar :-)

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.05.2016 15:26
Posty: 62
Imię: Daniel
Quad: SZUKAM....
Poprzednie quady: Arctic Cat 425i 2012r, KING WAY 250 TRAPER
PostWysłany: 25.09.2016 21:56 
Re: Opony do quada przeprawowego
jarecki13 napisał(a):
śmiem twierdzić ,ze za dużo powietrza masz w oponach , zejdź z ciśnieniem do 0,4 psi , ja all traka zawsze miałem tak aby przylegał jak największą powierzchnią do podłoża oczywiście zachowując odpowiednie ciśnienie tak aby nie zdjęło ci opony z felgi 0,4 powinno być oki , ewentualnie przód 0,35 a tył 0,4 i ręce nie będą dostawać od szybkiej jazdy na dziurach ;)



Na zdjęciu przy samochodzie były 2 bary, zaraz po założeniu zostawiłem na chwile takie ciśnienie żeby się opona dobrze ułożyła :)

Zawsze kompresor mam ze sobą ponieważ kilka kilometrów dojeżdżam na żwirownie wiec nie ma sensu na 0.25 bara jeździć asfaltem a przyczepki nie mam jeszcze... :mysli:

Podczas jazdy poza żwirownią staram się utrzymywać ciśnienie 0.4-0.5 bara. W specyfikacji opon zaleca się 0.48 bara dla AT.

-- dodano 25.09.2016 22:56 --

robertmuszka napisał(a):
Jak będzie Ci słabo szedł, znaczy się mielił pasek jak piszesz, to poprostu spuszczaj powietrze, weż kompresorek na wypad, gdybyś poprostu zamocno spóściłi trudno byłoby jechac do domku, ale kombinuj z cisnieniem bo efekty są fantastyczne, mniej powietrza, jestes dalej ,wyżej.



Właśnie w tym temacie działam tylko muszę sobie kupić jakiś porządny ciśnieniomierz do kół, cyfrowy chyba najlepiej do optymalnego dopasowania powietrza w kołach.

Zastanawiam się czy trzymać równe ciśnienie w obu osiach czy może lepiej zróżnicować ilość powietrza aby uzyskać lepsze efekty w piachach... :mysli:


Załączniki:
20160925_161056.jpg
20160925_161056.jpg [ 413.05 KiB | Obejrzany 4618 razy ]
20160925_150625.jpg
20160925_150625.jpg [ 389.04 KiB | Obejrzany 4618 razy ]


Ostatnio zmieniony przez deany88, 25.09.2016 21:56, edytowano w sumie 1 raz

 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 25.09.2016 23:29 
Re: Opony do quada przeprawowego
Niestety musisz sam eksperymentować bo każdy Sprzęt ma inaczej rozłożony ciężar. Ciśnienie na poziomie 0,5 wydaje mi się b duże, ja bym eksperymentował z ciśnieniem poniżej 0,4

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 26.09.2016 04:59 
Re: Opony do quada przeprawowego
ja w maxxerze (a to bardzo podobne maszyny :)) miałem 0,3 przód i 0,35 tył - opon na felgę zakładane na kleju :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3420
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 26.09.2016 06:49 
Re: Opony do quada przeprawowego
W ostatni wekend dowiedzialem się, ze jest opinia iz jezdzie na podcisnieniu, w zasadzie jezdzilem, choc przyznam, ze jak jechalem na stacje, zeby czasem napompowac np do 0,4 to troszke kompresorek pracowal I pokazywal na poczatku 0,1-0,2 . Zycie polega na eksperymentowaniu szczegolnie na quadach, wiec się nie zastanawiaj tylko zmieniaj Ciśnienie I w teren.
A cisnieniomierz, najprostszy I najszybszy to noga, stawiasz buta na kole I naciskasz, jak ugniesz tak samo na prawym I lewym to ok , a jak mocno, z czasem znajdziesz odpowiedni kont


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 26.09.2016 16:45 
Re: Opony do quada przeprawowego
DKfan napisał(a):
Jarek nie 0,4psi tylko 0,4bar :-)

mój błąd 4 psi lub 3,5 psi ;) ewentualnie przód 3,5 a tył 4 dobrze jest dobrać tak powietrze aby opona z tyłu i z przodu miała taką samą wysokość , jak wiadomo felgi z tyłu są ciut szersze niż z przodu a co za tym idzie opona łapie inną wysokość przy tym samym ciśnieniu , sam ostatnio miałem z tym problemy aby wysokość opon z przodu zgadzała się z tyłem , jedyna rozwiązanie to różne ciśnienie z przodu i z tyłu i po problemie


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 26.09.2016 17:39 
Re: Opony do quada przeprawowego
jarecki13 napisał(a):
sam ostatnio miałem z tym problemy aby wysokość opon z przodu zgadzała się z tyłem


A dlaczego uważasz to za taki problem, przecież z napędem i tak jeździmy tylko bo luźnych nawierzchniach?

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 26.09.2016 17:55 
Re: Opony do quada przeprawowego
ja jestem pedantem :) i jeśli widzę różnicę w wysokości opony to staram robić się tak aby było symetrycznie , do tego jak zapinasz napęd 4x4 to są inne wartości obrotu koła co ma wpływ na podzespoły , ja latając w zimie przy dużej ilości śniegu zapinam 4x4 i latam tak prawie 70%-80% trasy wyłączam tylko na asfalcie , ogólnie rzecz biorąc każdy robi jak uważa a ja uważam ,że ma to duże znaczenie na żywotność podzespołów , są to podstawowe zalecenia producenta aby opony były takie same - jeśli się nie mylę to w jakiejś hondzie były podane wartości opon o różnych wymiarach np. tył 25'' a przód 24'' do tego quad miał stały napęd na cztery koła a jedyne sensowne wytłumaczenie tego było takie ,że opony z przodu miały inne ciśnienie( serwis manual) niż z tyłu co z różną szerokością felgi dawały idealną wysokość opon względem siebie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 26.09.2016 18:10 
Re: Opony do quada przeprawowego
jarecki13 napisał(a):
ma to duże znaczenie na żywotność podzespołów

Oczywiście że tak jest

jarecki13 napisał(a):
są to podstawowe zalecenia producenta aby opony były takie same

tak, ale .....
Producent zaleca odpowiednie rozmiary opon i odpowiednie do nich ciśnienie.
Nie ma tam słowa o różnicowaniu przodu z tyłem z powodu innej pracy opony spowodowanej jej szerokością.

Ale oczywiście nie uważam, że robisz źle.
Raczej zastanawiam się czy warto sobie tym głowę zaprzątać.
Bo przecież jak jedziesz na quadzie, raz bliżej przodu, raz bardziej z tyłu - to i tak zmieniasz rozłożenie ciężarów i jest inaczej niż na luzie.

_________________
Odwiedź nas na: facebook.com/TokaSquad

Filmy z wyjazdów na quadach

Zapraszamy do naszego serwisu quadów mieszczącego się w Radziszowie
tel:733 010 507 tokaSerwis - naprawy i przeróbki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 26.09.2016 18:21 
Re: Opony do quada przeprawowego
dlatego mówię ,że każdy robi jak uważa a ja mam pedantyczne podejście do sprawy i staram się minimalizować straty ;) a tak na marginesie np, nowy gryzlak 700 ma różne wartości powietrza na przód i na tył zgodnie z tabliczką więc coś musi być na rzeczy . Co do moich opon to aż rzucało się to w oczy te same ciśnienie a ich wysokość się znacząco różniła i co było dziwne ,że to tył był większy od przodu , po zejściu z ciśnieniem wszystko się wyrównało i latam z czystym sumieniem ;)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1885 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 126  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.