Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 07.08.2005 18:53
Suzuki KQ opony
Czy warto inwestowac w nowe opony do KQ o wiekszym rozmiarze np 26? Wiem ze firmowe sa marne nieprzecitenie, co widac już po pierwszyxh 45km tyl znika w oczach... Myslalem o Kendzie Bearclaw.
|
|
|
|
Krz.
ATV Kielce
Rejestracja: 12.06.2004 22:58 Posty: 1789 Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
|
Wysłany: 07.08.2005 18:58
Co do wielkości to nie wiem , ale chciałem podzielić Twój ból.
Nie wiem , dlaczego do sprzętów kosztujących majątek wsadza się takie badziewie.
Dokładnie tak jak napisałes , w moim TRX-ie tył "zniknął w oczach".
Z ciekawości , jakie opony dostałeś z KQ? Bo w moim były DUNLOPY.
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 07.08.2005 21:49
to samo było w grizzlym ..... DUNLOPY i miekkie jak cholera , zjadalo je w oka mgnieniu
|
|
|
|
Wojtek
Rejestracja: 22.07.2004 08:01 Posty: 112 Miejscowość: Mysłowice
Quad: Suzuki LT-A700 KING QUAD
|
Wysłany: 08.08.2005 00:07
W King Quadzie też montują fabrycznie Dunlopy - niestety, zresztą w Eigerze jet to samo. Chcesz mieć porządne opony to musisz je kupić dodatkowo, polecam K-299.
|
|
|
|
Jacek Bujański Mr.Quad
Wiceprezes ATV Polska & Członek GKSM PZM ds. Quadów
Rejestracja: 18.11.2003 09:19 Posty: 496 Miejscowość: Warszawa
|
Wysłany: 08.08.2005 08:56
Większy rozmiar opon powoduje znaczne obciążenie układu kierowniczego quada.
Siła potrzebna do skręcania kierownicy wzrasta znacząco, co może przy długich dystansach męczyć niepotrzebnie.
Także drążki kierownicze są mocno obciążone.
Jężeli nie ma specjalnych wymagań podniesienia przeswitu pojazdu nie ryzykowałbym.
Natomiast K299 polecam, świetna miękka guma, dobrze oczyszcza się z błota, ma homologację na drogi publiczne i co najważniejsze trudno się przebija.
Na trasie Croatia Trophy spisywała się bez żadnych uwag.
|
|
|
|
KAIN
Rejestracja: 15.10.2004 10:20 Posty: 873 Miejscowość: Nysa "Draper City"
Quad: Polaris 850 Xp
|
Wysłany: 08.08.2005 08:59
Również polecam Kendę, przelatałem na nich całą zimę i przed 2tyg zmieniłem na Maxxis all trak.K299 dobra do przepraw lecz jak chce się szybciej pokonywać zakręty bokiem stają się niebezpieczne. Maxxisa nie testowałem w błocie ale na twardych nawierzchniach(łąka, szuter,asfalt) są idealne ,niestety sporo droższe od Bearclaw.
Maxxis przy tym samym rozmiarze w porównaniem np. z Dunlopami, czy Kendą dużo większą powierzchnią przylega do podłoża, zapewnia lepszą przyczepność i wygląda na szerszą o min 2 rozmiary
|
|
|
|
Jacek Bujański Mr.Quad
Wiceprezes ATV Polska & Członek GKSM PZM ds. Quadów
Rejestracja: 18.11.2003 09:19 Posty: 496 Miejscowość: Warszawa
|
Wysłany: 08.08.2005 11:43
Maxxis All Track są rzeczywiście doskonałe do enduro i cross country. Ten profil opony jest obniżony i poprzez płaski bieżnik doskonle prowadzi pojazd po szybkich zakrętach, bo opona nie wywija się na boki.
Do jazdy przeprawowej jednak nie sprawdzają się, bo zbyt agresywny bieżnik łatwo wpiłowuje się w miękką powierzchnię błota.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.08.2005 12:51
Wracając do pytania czy zwiekszenie rozmiaru z 25 na 26 nie będzie jeszcze rozsadnym wyborem? Opony beda wykorzystane na pustyni w Afryce wydaje mis się ze Maxxis All track na pustynne warunki będzie lepszy.
|
|
|
|
Jacek Bujański Mr.Quad
Wiceprezes ATV Polska & Członek GKSM PZM ds. Quadów
Rejestracja: 18.11.2003 09:19 Posty: 496 Miejscowość: Warszawa
|
Wysłany: 08.08.2005 13:16
Jeżeli są opony 26" All Track dostępne to przy ich rozpłaszczonym profilu wyjdzie taka sama srednica co 25" Dunlopa, ale nie jestem pewien czy są dostepne
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.08.2005 13:23
Jedyne dostepne rozmiary:
AT22x11.00-8 2PR TL
AT22x11.00-9 2PR TL
AT25x12.00-9 2PR TL
AT22x11.00-10 2PR TL
AT23x8.00-11 2PR TL
AT24x9.00-11 2PR TL
AT25x8.00-12 2PR TL
AT25x10.00-12 2PR TL
Czyli wybor jest prosty Kenda 26.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.08.2005 13:24
Z tego co pamietam Ty jechales w Croatii na 26?
|
|
|
|
Jacek Bujański Mr.Quad
Wiceprezes ATV Polska & Członek GKSM PZM ds. Quadów
Rejestracja: 18.11.2003 09:19 Posty: 496 Miejscowość: Warszawa
|
Wysłany: 08.08.2005 14:52
Tak, załozyliśmy opony 26" ze względu na zeszłoroczne błota i przejazdy przez rzeki, ale okazało się to niepotrzebne i nawet ryzykowne w takim górskim terenie. Teraz już bym nie zmieniał średnicy opony na większą.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.08.2005 14:58
Wszystko wiem. Nie ma co kombinowac. Czy zapasowa oponoa do ATV jest potrzebna? W przypadku Michelinow Desertow w motocyklu nie ma takiej potrzeby nie slyszalem zeby jakis amator rozcial ja na wylot. Nie wiem zupelnie jak wytrzymale sa takie opony ATV. A czy warto brac detki bo takie opony sa bezdetkowe, boje się ze przy obnizeniu powietrza na piaski może taka opona spasc z felgi...
|
|
|
|