Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - transport quada
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 09:41



Odpowiedz  [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna
transport quada 
Autor Wiadomość
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 27.03.2006 22:50 
Wystarczy nie miec szczescia lub ominac gwaltownie przeszkode, nawet jesli spadnie to pol biedy jak będzie tylko do gruntownego remontu, jesli ktoś przez to zginie bedziesz musial ten remont zrobic po wyjsciu z wiezienia. Zawsze mocuj sprzet-nawet na pace dostawczaka.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.05.2005 23:40
Posty: 47
Miejscowość: Gdańsk
Quad: Kawasia Brute Force 750
PostWysłany: 27.03.2006 23:42 
Racja - można to podciągnąć pod umyślne spowodowanie np. śmierci... Wyobraź sobie moją albo twoją malutką Kawasię szybującą w powietrzu. Przy ostrym hamowaniu będzie ważyła kilka ton... :!:


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 12.04.2006 19:28 
Tia, zdążyli temat zamknąć zanim kliknąłem wyslij, to tu się może komus kto planuje smigać z większymi przyczepkami przyda

Co do pytania Mika

Trzy grizlaki zajmują prawie całą normalną samochodową lawetę, to jest prawie 3.6 metra długości stawiając je bokiem koło siebie. Na szerokość lawety też jest 'komplet' bo grizz ma mniej więcej dwa metry.

Trzy grizzy to około tony (z wyciagarkami, szpejem, zmienionymi kołami itd itp)

Kupcie sobie lawete dwu osiową z ładownością 1.1 tony, ona będzie miała DMC ok. 1.5 - 1.6 tony, wiec jeszcze podejdzie pod normalnej wielkosci kombi (np. Volvo V70 może w papierach 1.6 tony legalnie holować). Oczywiscie, mozecie też kupić mniejszą lawete, albo taką która ma w papierach mniej wpisane wtedy w razie kontroli łatwiej :), ale dobrze zeby jednak konstrukcyjnie była przyzwyczajona do tony na sobie(*). Koszt takiej lawetki - używanej - ok. 2.5 - 3 tysiące złotych, czasem bywają tańsze. I spokój macie, i w razie czego osobówke przewieźć też można :)

Teraz kwestia uprawnień, dawniej - jakieś dwa lata temu - było tak:

definicja DMC - masa pojazdu + całkowita ładowność, czyli ile na maksa może ważyć taki pojazd - czy to samochód czy to przyczepa, jakieś DMC posiada

Kategoria B uprawnia do prowadzenia zestawu pojazdów gdzie "POJAZD HOLUJĄCY" ma DMC < 3.5 tony (czyli normalna osobówka albo dostawczak którym mozemy powozić na prawku B) a przyczepa jest:
- albo przyczepą lekką - do 750kg DMC (nie łapie się w tym przypadku)
- albo przyczepą nie lekką, czyli powyzej 750kg DMC, _ALE_ Dopuszczalna Masa Całkowita całego zestawu (DMC HOLOWNIKA + DMC PRZYCZEPY) jest mniejsze od 3.5 tony.

Czyli legalnie wspomnianym Volvem V70, które ma DMC wlasne o ile pamiętam 1.9 tony w dokumentach, można było na prawku B holować przyczepę o DMC o masie 1.3 tony.
No , ale przeciez wczesniej napisałem ze DMC przyczepy którą może holować to Volvo wynosi 1.6 tony wiec co z tymi trzystoma kilo których brakuje - no wiec, jeśli byś miał kategorię E do B, to wtedy byś teoretycznie mógł te trzysta kilo jeszcze dołożyc. ALE, jako że żyjesz w tak wspaniałym kraju jakim jest nasza ojczyzna, to tu pomysleli na ciebie, i niezależnie co masz wpisane w rubryczce DMC przyczepy którą możesz holować, w przypadku pojazdu stricte osobowego lub kombi DMC przyczepy nie może być większe niż MASA WŁASNA pojazdu.
Jeśli DMC holownika wynosi np. 3.49 tony (np. duży dostawczak), to, na prawku B, można bylo holować przyczepkę lekką o masie do 750kg. To jedyny wyjątek kiedy DMC całego zestawu (holownik+przyczepa) mógł być większy od 3.5 tonki.

No, brzmi pięknie i sensownie nawet, prawda ??? Ale nie mysl sobie, nie ma tak prosto. W ciągu ostatnich dwóch lat przepis się ociupinkę zmienił, dodali, albo zapomnieli dodać, przecinka, po 'lub czasopism" albo po "innych roślinach", jakas taka zaraz panuje, i obecnie z przyczpepami jest ciutek wolna amerykanka - jeden policjant stosuje się do tego co napisałem wyżej, czyli 'sensownych' przepisów, mimo ze nie do konca jasnych w obecnym stanie prawnym, a drugi uważa ze obecnie, jesli holujesz cokolwiek innego niż przyczepka do 750kg, to musisz mieć już kategorię E do B. I weź tu z gosciem negocjuj na drodze spiesząc się na zawody...

Co do holowania tej lawety, dla świętego spokoju na Twoim miejscu dorobił bym sobie E do B, mniej problemow z tlumaczeniem że nie jest się wielbłądem i ma się pojęcie nt. przepisów.

Tam jeszcze dochodzą smieszne rzeczy typu winetka... teoretycznie obowiązkowa jeśli zestaw przekracza 3.5 tony, praktycznie większość ją olewa, a niektórzy wręcz przeciwnie :) Np. przejazd autostradą pod poznaniem dla pojazdu powyżej 3.5 tony mającego winetkę (dobowa 18zł) jest za free :) (a nie za chyba 76 złotych jan normalnie osobowy z przyczepką) za trzy bramki

Co do robienia - ja E do B nie robiłem jeszcze nigdy, i raczej nie będę robił. Ale na C+E robiło się kilka lat temu: - łuk, garaż przodem, garaż tyłem, parkowanie skosem i górka, plus jazda po mieście. Tylko tam kapke trudniejszy zestaw do prowadzenia bo star z przyczepą ze skrętnym wózkiem, i weź tu cofnij zestawem 12 metrowym tak zeby ci max. 40 centymetrów z tyłu zostało ;). Na B+E jeździ się w wawie dostawczakiem wielkosci Vito z przyczepą dwu osiową pod plandeką, generalnie banał niemalże jeśli masz ociupinkę wprawy w prowadzeniu przyczepki :)

A pod oknem wlasnie mam zaparkowany zestawik terenowa Toyota - DMC 3.460kg, dop. masa holowanej przyczepy 3.5 tony, plus trzy tony lawetki i rajdówka na niej, i jutro bladym świtkiem na zawody do Suwałk :)

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.12.2005 00:08
Posty: 129
Quad: Honda TRX 450ER
PostWysłany: 12.04.2006 19:53 
ja się zastanawiem po co taka kobyłka...

http://www.prawojazdy.com.pl/index.php?id=65
wszystko o prawach jazdy... i przepisy z 2006 roku a nie pisanie co bylo w 2004


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 12.04.2006 20:30 
pewnie, fajnie się czyta, tylko z rozumieniem bywa ciutek gorzej czasami :)

powied miz, jaką kategorie muszę mieć żeby ciągnąć przyczepę 750 kilo pojazdem który ma DMC 3.5 tony :D

Ani się to w B nie łapie, ani w B+E... to co, wychodzi ze nie wolno w ogóle ?? :)

bałagan jest w tych przepisach, i co policjant to inna interpretacja :(

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2006 21:50
Posty: 304
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: AC3 4x4
PostWysłany: 12.04.2006 20:47 
Trzeba mieć jeszcze A i na autobus :lol:

_________________
Pozdrawiam, Paweł ;)
http://www.motocrosssiedlecin.fora.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 12.04.2006 20:48 
A się boje ;) niebezpieczne

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.12.2005 00:08
Posty: 129
Quad: Honda TRX 450ER
PostWysłany: 12.04.2006 21:05 
a to jesli naprawte tak jest to zwracam chonor;] bo mi się zawsze to ukladalo dosc logicznie ze jeżeli pojazd nie ma 3,5t a przyczepa ma mase dopuszczalna ponizej 1t to można smigac z prawkiem B
jeseli samochud ma wiecej niz 3,5t to trzeba miec C
jeżeli przyczepa ma wiecej niz 1t dopuszczalna a samochud wazy mniej niz 3,5 to trzeba miec B+E
a jezli samochud ma wiecej niz 3,5 t i przyczepiw wiecej niz 1t ro trzeba miec C+E
latwe i logiczne... i tak POWINNO być...lecz z tego co zrozumialem to krecic mowi ze tak niejest a szkoda;/

Hamer, trafiasz do moderowanych. Posty z błędami się więcej nie ukażą. Nic innego nie jest w stanie przekonać Cię , żebyś korzystał z przycisku PISOWNIA. A to co wypisujesz, to sorry, masakra.// Krz


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.06.2005 20:16
Posty: 52
Miejscowość: Łódź
Quad: YMH Grizzly 660
PostWysłany: 13.04.2006 11:13 
ale czy tu nie ma znaczenia ze przyczepa jest 2 osiowa no bo taka z ladownoscia 1t musi być 2 osiowa a podobno na takie już trzeba robic dodatkowe prawko

_________________
Grizzly 660 ITP MudLite XL on board


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 13.04.2006 11:20 
Liczba osi nie ma znaczenia, wszystko zalezy jaka masz homologacje przyczepy. Ja mam B750 i jest na 2 osiach.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.06.2005 20:16
Posty: 52
Miejscowość: Łódź
Quad: YMH Grizzly 660
PostWysłany: 13.04.2006 11:31 
A wiec przyczepa 2 osiowa musi miec na co homologacje aby moc ja ciagac na samym prawku B

Auto sprawdzilem ma:

Masa własna: 1850-2030
Masa całkowita: 2600

+ przyczepa z ladunkiem 1t no na styk może jakos się zmiesci do tych 3.5

_________________
Grizzly 660 ITP MudLite XL on board


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 13.04.2006 12:36 
Z tego co mi wiadomo to jeżeli przyczepa przekracza 750kg to trzeba na nią już robić okresowe przeglądy oraz mieć dodatkowe prawo jazdy.... Może się mylę :oczy:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 13.04.2006 12:50 
Musi miec homologacje na max 750kg brutto i tam (w homologacji) posrod roznych cyferek jest też liczba osi.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 13.04.2006 12:57 
Seba78 napisał(a):
Musi miec homologacje na max 750kg


To wtedy nie trzeba dodatkowych prawa jazdy tak :oczy: :?:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 13.04.2006 13:12 
Spokojnie Sebus spokojnie policz do 10.....
Tak, przyczepka homologowana na 750kg jest to przyczepka ktora może ciagnac pojazd ktorego kierowca ma kat B (pomijam tu sprawe pojazdu).


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 48 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.