Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Quad a szosa.. mija się z celem??
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 17:45



Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Quad a szosa.. mija się z celem?? 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 30.06.2006 10:39
Posty: 4
Quad: Grizzly 700fi
PostWysłany: 21.11.2009 19:32 
Quad a szosa.. mija się z celem??
witam mam takie pytanko napalilem się strasznie na LTZ ale tak się zastanawiam czy sprawdzilby się gdybym kupil drugi komplet felg do niego z oponami na szose probowal już ktoś takiego rozwiazania??


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.06.2008 10:13
Posty: 1468
Miejscowość: WW Zawady
Quad: Kawasaki Bull's Moshnah edition...
PostWysłany: 21.11.2009 21:11 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
A dlaczego miałby się nie sprawdzić, skoro już koniecznie chcesz jeździć po szosie?


 
Profil
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 10:35
Posty: 775
Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
PostWysłany: 21.11.2009 21:28 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Generalnie takie quady nie nadają się na jazdę po szosie.Złe zawieszenie, brak mechanizmu różnicowego i prę innych pierdułek.;)

_________________
Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu...
#152 ATV Bielsko-Biała
Pozdrawiam, Grexik :diabeł:


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 21.11.2009 22:17 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Oczywiście jeździć się da. Tak jak pisze Grexik mały problem jest z brakiem dyfra. Ale i to da się przeżyć. Tylko ja ciągle nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie "po co?" Jak dla mnie to żadna przyjemność latać po asfalcie. Co innego jeśli trzeba gdzieś dojechać, wtedy ok.


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2009 15:27
Posty: 445
Miejscowość: POZNAŃ
Quad: JEDYNY SŁUSZNY !!! GRYZZLI,DRAPALI,STRZELALI!!!
Poprzednie quady: TRANSFORMER SP800
PostWysłany: 21.11.2009 23:02 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
stanisław napisał(a):
Tylko ja ciągle nie umiem sobie odpowiedzieć na pytanie "po co?" Jak dla mnie to żadna przyjemność latać po asfalcie.


Dla mnie też żadna ,i wielu innych też ale niektórzy kupują Quady by się lansować po mieście :D :D
Oczywiście nie twierdze że pysiak po to kupił quada ,może chce nim do pracy lub szkoły dojechać

_________________
ZDJĘCIA Z WYPADÓW
http://www.picasaweb.google.com/Polaris.SPORTSMAN78
A FILMIKI TU
http://www.youtube.com/user/polarissp800
A.P.T-ATV.POZNAŃ.TEAM


 
Profil
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 10:35
Posty: 775
Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
PostWysłany: 21.11.2009 23:10 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Właśnie teraz, gdy sprzedaje swojego quada bardzo dużo osób pyta czy się go da zarejestrować.A ja nie mogę sobie odpowiedzieć na pytanie "po co?".Gdy będzie to prawko AM wszyscy będą jeździć czterokołowcami po asfaltach? :oczy:

_________________
Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu...
#152 ATV Bielsko-Biała
Pozdrawiam, Grexik :diabeł:


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.02.2009 12:55
Posty: 211
Miejscowość: Komorów
Quad: ZIELONY :)
PostWysłany: 21.11.2009 23:14 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
dla niektórych przyjemnością jest jazda na quadzie - rodzaj nawierzchni po jakiej się jeździ nie ma znaczenia...

pysiak - jeżeli masz zamiar dużo jeździć po asfalcie - drugi komplet kół jest idealnym rozwiązaniem

- dyferencjał rzeczywiście byłby przydatny - w celu umożliwienia obracania się napędzanych kół z różną prędkością... ale nie dajmy się zwariować... oska to ośka ... wszyscy wiedzą jak to chodzi

w każdy zakręt na asfalcie wchodzisz ślizgiem :) - tylko dupa musi być nisko i po odpowiedniej stronie kanapy :)

kolega ma dodatkowy komplet szosówek do swojej LTZty - na tych oponach po asfalcie jeździ się po prostu przyjemnie


 
Profil

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 22.11.2009 14:40 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Mój przykład,służy mi tylko do jazdy po asfalcie
Image


//Udało mi się poprawić tylko jeden link. Resztę wcięło ci przy wklejaniu/maartin

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 10:35
Posty: 775
Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
PostWysłany: 22.11.2009 17:40 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
tak z ciekawości masz w nim mechanizm różnicowy czy tylko "slajdy"? :D :D :D

_________________
Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu...
#152 ATV Bielsko-Biała
Pozdrawiam, Grexik :diabeł:


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 22.11.2009 18:04 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Nic w nim nie zmieniałem poza zawiasem i kołami.

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 22.11.2009 20:23 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Moja opinia w temacie:
każdym quadem da się jeździć prawie wszędzie, ale przygotowanie maszyny uzależnione jest od proporcji on/off road. I tak jeśli wyjdzie, że więcej i szybciej ma być na asfalcie to same koła są jedynie pierwszym krokiem dlatego, że na miękkim, terenowym zawieszeniu szosowe opony mają zbyt dużą przyczepność i quad nie ma odpowiedniego uślizgu zatem zawias powinien być usztywniony.
Osobiście jeżdżąc wieloma quadami niekiedy wolałem terenowe gumy do krótkotrwałych przejazdów po ulicach niż szosówki na miękkim zawieszeniu. Oczywiście problemem na kostkach jest dohamowanie.
Ale według mnie w ogóle problemem jest skuteczne i bezpieczne poruszanie się quadem po mieście - ja ...się po prostu zawsze lekko boję o siebie :uśmiech: Wolę adrenalinę w terenie niż obawę, że zmiecie mnie z ulicy jakaś ciężarówka...co nie oznacza, że jestem przeciwnikiem quadów na ulicach jako elementu legalnego dojazdu w teren. Co kto lubi :okok:

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook

Rejestracja: 30.06.2006 10:39
Posty: 4
Quad: Grizzly 700fi
PostWysłany: 24.11.2009 19:42 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
nie bo chodzi o to ze chciałbym strasznie jakiegos quada typu ltr,ltz TRX czy raptorek ale jednak ta homologacja w moim przypadku jest najważniejszym wymaganiem chodzi o dojazdy bo mnóstwo wokół mam terenów do użytkowania ale aż u nas strach wyjeżdżać bez blachy ;/


Ostatnio zmieniony przez maartin, 24.11.2009 19:42, edytowano w sumie 1 raz

Zwracaj uwagę na pisownię...



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.03.2006 15:42
Posty: 2292
Miejscowość: SD
Quad: Outlander 800 XT-P srebrny (!)
Poprzednie quady: Aeon 220, Kawasaki KFX 700, Brute Force 750, Can-Am Renegate 800, Outlander 800 Max, Outlander 800, Outlander 1000 XMR, Outlander 1000 Max XTP
PostWysłany: 24.11.2009 23:32 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Popatrz na allegro - tam jest mnóstwo osiek klasy Raptor/LTZ z blachą zo przyzwoite pieniądze. A co do jazdy po asfalcie - jeśli kiedyś jeździłeś motocyklem to nie będziesz zadowolony, bo tam komfort z jazdy i prowadzenia jest daleko większy. Inna bajka. Gdybym myślał wyłącznie o jeździe po utwardzonych nawierzchciach dałbym raczej spokój z quadem. Szczególnie jazda na długich odcinkach daje w kość. Natomiast jak chcesz tylko czasem gdzieś podjechać, a generalnie i tak chcesz latać w terenie to warto mieć drugie koła na szosę. Co prawda przy szerokich kapciach z przodu i obniżonym zawiasie (czyli szerszym rozstawie) strasznie ciężko się kręci ("Z" na bank to potwierdzi), do tego przy ostrzejszych zakrętach quad ma tendencję do utraty przyczepności, bo zadziera tylne koło wewnętrzne do góry ( w czym może pomóc stabilizator), więc generalnie nie jest za fajnie, ale to lepsze niż siedzenie na kanapie. Naprawdę - na asfalt lepszy jest motocykl.

_________________
Jazda na górskim rowerze jest równie fajna!


 
Profil

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 25.11.2009 16:38 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
Zgadza się,ciężko się kręci lecz u mnie po to mam moc aby tyłkiem zarzucić.Nie mam tego problemu z podrywaniem koła(przy tym zawiasie nic takiego się nie dzieje),na mokrym asfalcie np.na rondzie zdarzało mi się że tył przód wyprzedził.Niestety nie mam prawa jazdy na motor i dlatego zostaję przy quadzie

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.07.2008 12:25
Posty: 95
Miejscowość: Stolyca
Quad: Zolty parch
PostWysłany: 28.11.2009 18:21 
Re: Quad a szosa.. mija się z celem??
MATIS napisał(a):
jeśli kiedyś jeździłeś motocyklem to nie będziesz zadowolony, bo tam komfort z jazdy i prowadzenia jest daleko większy. Inna bajka.

Mało powiedziane. Quad ciężko skręca, mocno przechyla się na zakrętach, hamulce nie działają (przynajmniej w bombie), pływa w koleinach, a stabilny jest tylko kiedy stoi.

Cytuj:
Szczególnie jazda na długich odcinkach daje w kość.

Dokładnie w dwie kości, z których składa się kciuk. Przy dłuższych trasach brakuje blokady, aby chociaż na chwilę móc puścic gaz i dać odpocząć ręce.

Cytuj:
Naprawdę - na asfalt lepszy jest motocykl.

Ale z drugiej strony motorem po zakupy do supermarketu nie polecisz, a quadem, przynajmniej przeprawowym, tak.
Tylko ludzie się dziwnie patrzą, gdy wychodząc ze sklepu w jednej łapce masz kask, a w drugiej 32" LCD.
A jak się policja patrzy... :D

Grexik napisał(a):
Właśnie teraz, gdy sprzedaje swojego quada bardzo dużo osób pyta czy się go da zarejestrować.A ja nie mogę sobie odpowiedzieć na pytanie "po co?"

Aby móc przemieszczać się z miejsca na miejsce bez lawety albo duszy na ramieniu, albo wykupić AC i spac po nocach spokojnie.

Zrobiłem już kilka tysięcy kilometrów po twardym, a rekordowo 550km w 44 godziny, więc pozwolę sobie na krótkie podsumowanie:
Jeśli liczysz, że będzie miło, lekko i wygodnie - kup samochód.
Jeśli liczysz, że będzie szybko i dynamicznie - kup motor.
Jeśli liczysz, że jazda będzie relaksem i odpoczynkiem - przesiądz się do autobusu.
Ale jeśli pragniesz tego, żeby było ciężko, niewygodnie i boleśnie, to... jesteś czub, jesteś masohistą, kup quada. :)
A jeżdżąc po asfalcie, będziesz jak...
- szaman - każdego dnia przed jazdą odstawisz modlitwę się o deszcz,
- gimnastyczka artystyczna - a spróbuj bez balansu ciałem skręcić,
- kamień wystrzelony z procy - jak już spróbujesz skręcić bez balansu ciałem, albo driftować na zapiętym 4x4, gdy visco załapie,
- Pudzian... no przynajmniej Twój kciuk taki będzie,
- idiota - przez ludzi wytykany palcami,
- gwiazda - czasem trąbną z uśmiechem na paszczy, czasem pomachają, światłami mrugną,
- kobieta w ciąży - gdy samochody w korku stojące prawą stroną omijasz, to często zrobią Ci miejsce, wpuszczą przed siebie z podporządkowanej,

Reasumując, musisz sam sobie odpowiedzieć, czy tego naprawdę chcesz..

gkasp napisał(a):
dla niektórych przyjemnością jest jazda na quadzie - rodzaj nawierzchni po jakiej się jeździ nie ma znaczenia...

I to jest najważniejsze.


 
Profil Tlen
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.