Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Przeczytałem wszystko o oponach tutaj i dalej nie wiem...
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 08.05.2024 14:55



Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Przeczytałem wszystko o oponach tutaj i dalej nie wiem... 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.06.2006 16:05
Posty: 56
Miejscowość: Łódź
Quad: Wolverine 450 4X4
PostWysłany: 06.11.2006 22:19 
Przeczytałem wszystko o oponach tutaj i dalej nie wiem...
Witam,

Dalej nie wiem, jakie opony spełnią moje wymagania.
Mam Wolverine 450 na oponach Maxxis All-Trac.
Zastanawiam się, jakie opony pozwola mi na jazdę po lesnych drogach, ale równie dobrze spiszą się w błocie i piachu. Nie chcę przy tym zwiększac wielkości opony i zostać przy 23 calach, ostatecznie może być 24.
Macie jakieś sugestie?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 06.11.2006 22:45 
A nie jesteś zadowolony z Maxxisów All tacków :?: :oczy:

Możesz pomyśleć nad ITP Holeshot-ami, lub Mudlitami AT :oczy:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.08.2005 11:20
Posty: 214
Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 500 FE 4x4
PostWysłany: 06.11.2006 23:07 
Ja uważam, że MaXXis robi robotę do jakiej został przystosowany... czyli jest uniwersalny :idea: .
W błocie nigdy nie będzie tak dobry jak Mud Lite czy Mudzilla ale pamietaj, że Wolverine to uniwersalny sprzęt.
Sam zastanwaiałem się przez chwilę na jakie można wymienić oryginalne opony w Wolfie?
Uważam, że brak reduktora w tym sprzęcie spowoduje drastyczny spadek mocy już przy 25"
nie wspominając o 26".
Najlepiej zostać przy standardowych rozmiarach 23" jak masz dużo pieniązków zainwestuj w 2 komplet felg i opony np; błotne 25" Mud Lite.
Jak jedziesz w błoto zakładasz komplet nr 1 jak jedziesz na szutry zakładasz komplet nr 2.
Wolverine nigdy nie będzie quadem czysto przeprawowym i ma duszę sportowca więc moim zdaniem z moich osobistych doświadczeń wybrałbym oponę Kenda Bear Clow K299 i to w rozmiarze 23" lub max 24".
Imek jak założysz nowe gumy podziel się własnymi opiniami na temat zmian w zachowaniu się quada.
Pozdrawiam.

_________________
Quad do tylko dodatek a nie sposób na życie...


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.11.2005 00:22
Posty: 144
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: Pati :-), G 700, G 125
PostWysłany: 07.11.2006 00:18 
Dosyć uniwersalną oponą jest Mud Lite XTR. Wbrew nazwie określiłbym ją jako oponę uniwersalną ze wskazaniem na błoto. Jest to opona radialna, dobrze trzyma na twardych nawierzchniach, a w błocie poradzi sobie dużo lepiej niż alltrak. Jej wadą jest stosunkowo duży ciężar.

_________________
Pozdrawiam, Planus
www.quadteam.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.06.2006 16:05
Posty: 56
Miejscowość: Łódź
Quad: Wolverine 450 4X4
PostWysłany: 07.11.2006 01:30 
Kokos,

Jestem zadowolony. Zastanawiam się tylko, czy może być lepiej.

Planus,
Z tego co widze MudLite XTR są tylko w rozmiarze od 25 cali, a to chyba za dużo, tzn za duzo stracilbym na osiagach chyba... Czy może się myle?

Kwinto,
Wlasnie nad takimi Bear Claw się zastanawialem. Zobaczymy co z tego wyjdzie,

Jeśli ktoś ma jeszzcze jakieś sugestie, to proszę pisać.

dzięki.


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 07.11.2006 09:36 
A tak naprawde to zalezy do czego...

bo jak chcesz szybciej polatać to na jodełkach takich jak MudLite XTR nie będzie ci się dobrze jeździć..

z koleji All Trak marnie robi w sypkim piaseczku w rzeczach ;-) dość szybko się zakopuje i trzeba delikatnie jechać...

Jeździłem na serii, jeździłem na XTR, zdecydowałem się na All Traki, i z tych ostatnich jestem najbardziej zadowolony. W błocie na tyle na ile potrzebuje to jedzie, a na szutrach i ciasnych szybkich trasach po lesie trzyma aż miło :D XTR w blocie nie ma sobie rownych, ale na piasku wymaga od quada sporo jadu w silniku a na szybkiej szutrowce po prostu nie trzyma tak jak kołki Maxxisa.

Wiec z uniwersalnych oponek to chyba najlepsze. Ew. ITP Holeshoty, na obrazku wyglada ze bieżnik podobny. Ale tych z bliska nie przerabialem na sobie.

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.06.2006 16:05
Posty: 56
Miejscowość: Łódź
Quad: Wolverine 450 4X4
PostWysłany: 07.11.2006 11:24 
Krecik,

Moj problem to wlasnie to, ze bardzo lubie sobie pozapieprzac lasami i szutrami. Do tej pory bylem szczesliwy. Jednak w niedziele pojechalem w trase z 3 grizzlakami na mudliteach i:
-przez rzeke przejechalem, ale jak stawalem to nie moglem ruszyc
-nie moglem wyjechac na stromy brzeg, bo tylne kola zamiast pchac to się kopaly, a przednie wycinaly rowek w ziemi i nie wyciagaly.

Pomyslalem sobie, ze może sa opony, ktore w takiej sytuacji spisza się lepiej niz Alltraki, a na szutrach nie beda duzo gorsze od All-trakow...


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 07.11.2006 11:33 
nie ma czegos takiego jak opona do wszystkiego...

albo będzie dedykowana do wszystkiego 'po trochu'

albo tylko w błoto

albo tylko na piach

niestety :(

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 07.11.2006 11:58 
uważam, że to sa bardzo dobre opony. Bieżnik agresywny ale nie za bardzo , 6 warstwowe, ale niestety min 25 cali.
To jest firma powiązana (podobno) z ITP.
http://www.carlisletire.com/products/atv/act_xlr/index.html

Image

Niestety nie wiem czy ktoś je sprzedaje w Polsce.


 
Profil

Rejestracja: 02.05.2006 20:09
Posty: 72
Miejscowość: Biłgoraj
Quad: Grizzli 660 2004/Grizzly 125
PostWysłany: 07.11.2006 12:36 
Myślę że niezłym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch kpl. ja jeżdżę na seryjnych w turystykę a MUDLITE XTR zakładam na teren i jestem z tego rozwiązania zadowolony Pozdrawiam

_________________
co nas nie zabiło niech nas wzmacnia


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 07.11.2006 16:30 
MaciekP napisał(a):
To jest firma powiązana (podobno) z ITP.


Z tego co mi wiadomo to ITP to "oddział Carlisle". Czyli ITP = Carlisle :)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2005 10:51
Posty: 118
Quad: Suzuki LT-R450
PostWysłany: 07.11.2006 20:32 
GRZEŚ napisał(a):
Myślę że niezłym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch kpl. ja jeżdżę na seryjnych w turystykę a MUDLITE XTR zakładam na teren i jestem z tego rozwiązania zadowolony Pozdrawiam

posiadam Hondę Foreman która nie grzeszy mocą. Mam do niej 2 komplety, kół jedne to kendy bear claw 25" a drugie to itp mud lite XL 26"(typowo błotne).Dla mnie jest to świetne rozwiązanie ponieważ kiedy mam ochotę pojezdzić po piachu , szutrze zakładam kendy.Jeśli jeżdzę po błocie zakładam itp. Osobiście polecam takie rozwiązanie :!:


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 12 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.