Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Jakich opon używasz w quadzie 4x4?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 11:19



Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Jakich opon używasz w quadzie 4x4? 

Jakich zazwyczaj opon używasz w quadzie 4x4?
Standardowych dostarczonych z quadem 33%  33%  [ 28 ]
ITP MUD-LITE 25 cali 4%  4%  [ 3 ]
ITP MUD-LITE większe niż 25 cali 15%  15%  [ 13 ]
ITP Mud-LITE XTR 25 cali 10%  10%  [ 8 ]
ITP MUD-LITE XTR większe niż 25 cali 8%  8%  [ 7 ]
MAXXIS ALL-TRAK 25 cali 11%  11%  [ 9 ]
MAXXIS BIGHORN dowolny rozmiar 6%  6%  [ 5 ]
KENDA BEAR CLAW K299 dowolny rozmiar 13%  13%  [ 11 ]
Razem głosów : 84

Jakich opon używasz w quadzie 4x4? 
Autor Wiadomość
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 08.12.2006 19:45 
Jestes maniakiem który przyczepil się do masy :D Pamietaj o trakcji. Czasami lekka opona nie będzie dzialac przeprawowo, ale endurowo.
Ja mam inne pytanie, czy ktoś może porownac opony ITP Mudlite XL i Medlite XTR? Czy ktoś mial może okazje?


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 08.12.2006 20:27 
...ostanio w jednym miejscu widziałem opis jak w błotnych zawodach w USA bombowiec na 26 calowych 589 strasznie wymiatał i wygrał wszystko :oczy:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 08.12.2006 20:36 
Shelton napisał(a):
opony ITP Mudlite XL i Medlite XTR

to Ci się udało!
MEDLITE - dobrze oddaje charakter tych opon :P
XL w przeciwiństwie do XTR na asfalt dojazdowy się kompletnie nie nadają.
Słyszałem o zachowaniu jak na lodzie. W tym jednym aspecie na pewno XTR jest lepszy.

Kolejna sprawa to podobno w XL zdarzają się urwane klocki.

XL się szybciej zuzywa niż XTR.

Waga XL jest niższa niż XTR i odpowiada mniej więcej 2 calom różnicy w wysokości, tj
XL 27 cali wagowo =XTR 25 cali.

tyle plotek i teorii. Czekamy na praktyków doświadczonych w pracy z tymi oponami.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.08.2005 11:20
Posty: 214
Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 500 FE 4x4
PostWysłany: 08.12.2006 22:09 
Ja używałem przez 2 tys km XL Mud Lite.
Bardzo dobra opona na kazdy teren.
Zaletą i to ogromną jest bardzo niska waga i 6 warstw płótna.
Wadą i to też nie małą jest to że na asfalcie ginie w oczach.
Jak na twardym zapomnisz na czym jezdisz i dasz ognia opony będą na 1 sezon.
Kazdy mój wyjazd w teren to co raz mniejszy bieznik co widać było gołym okiem.
Założenie więc opony 26" zamiast 25 nie było tregedią ponieważ po kilku jazdach wielkości się wyrównaja :D
Nie mam doświadczenia z 27' ale wydaje się doskonałą propozycja w trudniejsze tereny.
Przy prędkościach +/- 50 km/h czuc w XL lekkie wibracje na całej maszynie (asfalt). W terenie sprawują się wyśmienicie.
XL maja jeszcze jedna wadę: Miękka guma :!:
To dobra opona w grzązki teren, bagna, las...
Dlatego dziś zdecydowałem się na Mudzille. Uważam, że posiadając tylko 1 komlet opon XL jest strzałem w 9 a XTR w 10.
Decydując się na 2 kompety opon nie kupiłbym XL ponieważ zainwestowałbym w bardziej agresywny bieznik.
Np: 589, Executioner kendy czy MudBag maxxisa.
RadekK ma właśnie Mudzille tyle że 25" i powiem Wam, że ogień leci z pod kół. Na asfalcie jednak telepie jak na XL.
Do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Proponuję, zrobić rzeczowe opisy i porównania opon innych niż stockowe.
być może powstanie dobry materiał porównawczy i opiniotwórczy.

_________________
Quad do tylko dodatek a nie sposób na życie...


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 08.12.2006 23:55 
ciekawy wątek traktujący o tym o czym mówimy:
http://www.aurorawheelers.com/view_topic.php?id=2007&forum_id=5


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2005 15:05
Posty: 169
Miejscowość: pod wawa (KCN)
Quad: miski male dwa
PostWysłany: 09.12.2006 19:32 
a macie jakies porownanie dotyczace opon Duro? chodzi mi o model di-2010

ma ciekawy bieznik, ale nie wiem jak z twardoscia opony i scieraniem na asfalcie


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 09.12.2006 22:22 
to jest praktycznie to samo co Kenda Bear Claw K299, ktora zanim pojawiło się tu ITP był bardzo popularna. Kenda jednak miala niski bieżnik. tutaj wyglada to po ważniej.
Wg mnie wadą Kendy była ogromna twardość gumy. Dość slabo sprawdzała się w miękim terenie i sniegu. Calkiem dobrze w twardszym i był takim małym krokiem na przód wzgl. Dunlopów. Te wyglądają agresywniej niz K299. Sprawdz jeszcze wagi


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 09.12.2006 22:28 
Jesli mowa o Kendach K299, to potwierdzam,najlepiej sprawdzily się w Afryce na dakarowskim kamiennym odcinku i na wydmach.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2005 15:05
Posty: 169
Miejscowość: pod wawa (KCN)
Quad: miski male dwa
PostWysłany: 09.12.2006 23:10 
wydmach? czyli jednak na piasku sobie radzily? hmm bieznik w duro jest bardzo zmieniony w stosunku do kendy. Wydawac się by moglo ze przeznaczony wlasnie na teren bagienny, tylko wlasnie kwestia miekkosci.

może jakis uzytkownik tych opon moglby się wypowiedziec? :D


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.01.2004 04:31
Posty: 553
Miejscowość: Kabaty
Quad: Kopaczka do burakĂłw
PostWysłany: 09.12.2006 23:22 
Chwalę (nauczony cudzym doświadczeniem) XTR 26"...
Mam na swojej Bestii założone właśnie te opony z felgami C-series...
Faktycznie bardzo agresywny ich charakter wymaga precyzyjnej "manetki" na piachu, ale w błocie w połączeniu z mocą mojej Bestii uratowały mnie, kilka quadów i... kilka aut osobowych :)

_________________
.:GALEON:.
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...
www.quadteam.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 10.12.2006 00:47 
Jak Maciek stwierszil spora ich wada jest waga-wiem to z wlasnego doswiadczenia - wciagu 3 dni intensywnej jazdy z Mackiem w Bieszczadach, kompletnie rozlecialy mi się wzmocnione drazki kierownicy oraz lozysko kolumny kierowniczej...


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.09.2006 12:33
Posty: 481
Miejscowość: z Marsa
Quad: Mitsubishi Zero
PostWysłany: 10.12.2006 23:40 
To ja napiszę o Bighorn i co z nimi mam:

Na suchym piachu robią ponad dobrze. :D
Na mokrym piachu dramat, w ułamku sekundy jestem zakopany, wjazd do rzeki jest prawdziwą klęską. :diabeł:
W błocie powiedzmy średnio.
Szuter i trawa - tutaj są mistrzami, trzymają rekordowo chyba, jak po szynach. Trochę wbrew oczekiwaniom użytkownika. :?
Na kamienie rewelka, ale ostatnio nie jeżdżę po kamieniach, więc d...
Z każdego wyjazdu wracam z dziurą :diabeł:
Asfalt: dobrze przy wysokim ciśnieniu (min. 5 PSI)
Ogólnie chyba lubią wyższe ciśnienie, inaczej trudno kręcić kierownicą.
Cena to porażka.

Jednym słowem odsyłka skąd przyjechało do USA :!:

_________________
Życie na łonie przyrody odpowiada mi.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.03.2006 00:38
Posty: 36
Miejscowość: Tulsa, Oklahoma
Quad: Honda Fourtrax Rincon GPScape 680 ccm
PostWysłany: 11.12.2006 05:57 
A ja się wlasnie zastanawiam nad Bridgestone Mud Hook. 26tki na prostych felgach kosztuja niecale 400$ czyli jakies 1200 PLNow.
http://www.4atvtires.com/atvTires/showP ... cat_id=754 a na dodatek wysylke mam za darmo.

Co o tym myślicie? Moje fabryczne 25tki Dunlopa sa swietne na dlugie szutrowe drogi ale trochę brakuje im trakcji w blocie. Po za tym myslalem o tym zeby zabierac ze soba zapasowe kolo. Jak będę jezdzil na 26tkach to zawsze moge zapodac na bagaznik z tylu przednie 25 calowe kolko. Zmajstruje jakies mocowanie i w razie 'fleta" potraktuje zapas jako dojazdowke. Ostatnio wytargalem się prawie 150 km od auta i trochę się wydygalem awarii. Zawsze woze ze soba tzw. Fix-a-flat. Ale co zrobic jak się rozerwie scianke opony?

Tomski


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 11.12.2006 08:34 
Weź już dołóż 100$ i kup na felusiach Motosport Alloy Telluride . A co do oponek to podobają mi się bardzo takie to by mi przypasiły. Bieżnik dosyć agresywny i widac że boki też będą dobrze trzymały na trawersach - ciekawe ile ważą zwróć na to uwagę , jeżeli dużo to chyba na normalnych felgach będzie za ciężko i aluski trzeba będzie kupić , ale wtedy to już laski możesz wozić po mieście.


 
Profil Gadu-Gadu
Prezes ATV Polska & Sędzia PZM & Administrator Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 10:03
Posty: 5575
Miejscowość: ATV Polska, Kraków
Imię: Dorota
PostWysłany: 11.12.2006 10:40 
MaciekP napisał(a):
...za mało opcji w ankiecie. można wstawić tylko 8 :(


Przekazałam info. Kotek oddał się bez reszty urokom studiowania w Krakowie ale mam nadzieję, że znajdzie chwilkę, żeby zwiększyć ilość opcji w ankiecie.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 47 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.