Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Porównanie oświetlenia Off-Road
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 17:44



Odpowiedz  [ 209 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna
Porównanie oświetlenia Off-Road 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2009 19:06
Posty: 1552
Miejscowość: Olsztyn
Quad: G550
Poprzednie quady: Inca Yeti 700
PostWysłany: 14.11.2011 23:52 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Nadchodzi nowe - czyli oświetlenie oparte na diodach LED. Zalety stosowania oświetlenia LED wydają się oczywiste. Ledy zużywają znacznie mniej prądu przy czym osiągają znacznie lepszą sprawność świetlną w porównaniu do tradycyjnych żarówek, a nawet do palników xenonowych. Są znacznie wytrzymalsze i żyją dużo dłużej. Z uwagi na małe gabaryty można używać ich do budowy skomplikowanych, o dużej wydajności lamp, które nawet w efekcie zastosowania wielu LED'ów w jednej obudowie i tak są rozsądnej wielkości. Obecnie technologia LED poszła mocno do przodu, dzięki czemu lampa oparta na małej ilości LED potrafi wygenerować światło dorównując lub przewyższając starsze wieloledowe konstrukcje. Dlatego też nie należy z góry zakładać, że lampa oparta na 40-tu ledach będzie świecić lepiej od lampy z 10-cioma ledami wewnątrz. Porządne lampy ledowe generują od 3000 lumenów i najczęściej używane są jako daleko-świecące konstrukcje. Mocno świecące mieszczą się w granicy powyżej 2000 lumenów. Resztę lampek ledowych mieszczącą się poniżej 2000 lumenów używa się najczęściej jako lampy robocze i doświetleniowe. Oprócz tego lampy ledowe dysponują dużym wyborem ciepłoty światła dzięki czemu można dokładnie dobrać optymalna barwę światła do zadanych warunków użytkowania. Przykładem mogą tu być barwy niebieskawe i białe ( zimne ), które sprawdzają się bardziej podczas szybkich szutrowych przelotów przy dobrym przejrzystym powietrzu. Nie sprawdzą się jednak podczas mgły, deszczu lub też jeżdżeniu zimą. Odwrotnie będzie z barwą jasnożółtą i żółtą ( ciepłe ) , która da mniejszy komfort świetlny przy szybkich przejazdach jednak znacznie lepiej sprawdzi się w deszczu, mgle czy jeździe w kurzu. Dodatkowo nie męczy.

Wersję ( widmo światła ) w lampach ledowych opisuje się nazwami anglojęzycznymi jednak są to odpowiedniki naszych standardowych lamp dalekosiężnych lub roboczych. Dodatkowo można spotkać się z pośrednimi, nowymi i mieszanymi nazwami.

Typ lampy EURO – oznacza, że lampa będzie dawać widmo średnio szerokie rozchodzące się na końcu ale dość dalekie
Typ lampy FLOOD – oznacza, że lampa będzie dawać widmo szerokie, rozproszone jednak będzie świecić blisko

Przeważnie od typu lampy zależy również barwa światła.

Świetnie zobrazował to Cisza w swoim zestawieniu :

Image

FLAT ( panoramiczne ) – tak opisuje się lampy z soczewkami skupiającymi światło na boki, widmo światła jest owalne spłaszczone

WIDE ( rozproszone ) - tak opisuje się lampy z soczewkami rozpraszającymi wkoło, widmo światła będzie bardzo szerokie jednak będzie świecić blisko

SPOT ( skupione ) - tak opisuje się lampy z soczewkami skupiającymi w jednym miejscu, widmo światła będzie wąskie ale dalekie

Image

W lampach SPOT i EURO długość oświetlonej drogi będzie najbardziej zależeć od wartości osiąganych lumenów – w starych konstrukcjach czym więcej ledów tym więcej lumenów w nowszych mocniejsze i bardziej sprawne ledy generujące więcej lumenów. Lampa o lepszej sprawności świeci dalej przy czym należy pamiętać że, pobór prądu znacznie wzrasta.
W lampach typu FLOOD i WIDE długość oświetlonej drogi nie powinna być brana pod uwagę ponieważ lampa tego rodzaju ma z założenia świecić szeroko ( światłem rozproszonym ) , a nie daleko.

VisionX Solstice – mała lampka doświetleniowa zasilana jednym ledem generującym 800 lumenów o mocy 10W. Lampka dzięki swoim bardzo małym gabarytom umożliwia montaż prawie w dowolnym miejscu na pojeździe. Wydaje się być wodoszczelna. Świeci słabym światłem niebieskawym przy czym w opisywanej wersji światło jest skupione. Można stosować ją jako lampę pomocniczą lub jako światło cofania. Jednak stosunek ceny do osiągniętych wyników jest zupełnie nietrafiony i nie warto w nią inwestować.

Tani led roboczy – tania lampa ledowa, bezfirmowa, oferowana w bardzo dobrej cenie. Jakość wykonania szkła jak i obudowy jest bardzo dobra przy czym wygląda na w pełni wodoszczelną. Świeci silnym światłem niebieskim osiągając sprawność ( jak podaje opakowanie ) 1350 lumenów. Zasilana jest sześcioma ledami , które łącznie osiągają pobór mocy 18 wat. Osiąga dość dobry wynik co widać również na porównawczych zdjęciach i w zestawieniu. Punktuje ją wysoko za dobrą obudowę i niezłą siłę światła w porównaniu do jej kosztu zakupu. Nadaje się świetnie na lampę cofania, może również być stosowana jako światło doświetleniowe. Nie stosowałbym jej jednak jako główne źródło oświetlenia przedniego. Użytkowanie nawet dwóch lamp nie daje większej różnicy w jakości oświetlenia dlatego nie warto inwestować w więcej niż jedna sztukę. Znakomicie może zastąpić lampę roboczą z tradycyjną żarówką halogenową taką jak Wesem LKR5

4XLED 9X30 – świetna nowoczesna konstrukcja produkowana w Polsce. Charakteryzuje ją bardzo porządna aluminiowa obudowa z możliwością wymiany szkła w razie uszkodzenia lub porysowania i płynnie regulowanym kącie nachylenia lampy do podstawy, przy czym gabaryty lampy są bardzo niewielkie. Wygląda na zupełnie wodoszczelną. Wersja jaką miałem przyjemność testować była wyposażona w 9 ledów o mocy 3 watów osiągając sprawność 3200 lumenów, w połączeniu z soczewkami 6 typu SPOT plus 3 typu FLAT. Jest to dość nowatorskie rozwiązanie , które łączy w jednej konstrukcji właściwości lampy dalekosiężnej i rozproszonej bocznej. Dodatkowo, co jest bardzo komfortowym rozwiązaniem, każdy rząd ledów danego typu widma światła możemy uruchomić niezależnie jednak wymaga to zastosowania oddzielnego włącznika odpowiedzialnego za daną sekcję ( dwóch włączników lampy ) . Dzięki temu rozwiązaniu przy pomocy jednej lampy ( zintegrowanych dwóch w jednej obudowie : dalekosiężnej+roboczej ) mamy możliwość dodatkowej oszczędności prądu lub po prostu stosowania odpowiedniego oświetlenia do panujących warunków ( np. podczas szybkiego przelotu uruchamiamy pełną moc, podczas używania wyciągarki lub przeprawy tylko szeroko świecącą sekcję oszczędzając prąd lub po prostu we mgle lub kurzu kiedy światło dalekosiężne jest bezużyteczne, a światło rozproszone będzie pomocne ) . Dodatkowym plusem takiego mixu jest brak potrzeby stosowania kilku różnych wersji lamp do uzyskania odpowiedniego widma światła do potrzeb. Niestety podczas moich testów nie miałem drugiego włącznika dlatego testowałem lampkę na pełnej mocy z włączonymi obiema sekcjami. Lampa świeci dość daleko i szeroko światłem zbliżonym do dziennego. Barwa światła jest dość neutralna przez co nie męczy oczu i nadaje się do użytku w trudnych warunkach pogodowych i zimą. Widmo światła jest zarówno wysokie jak i szerokie, średnio skupione na środku ale dość dalekie jednak nie świeci mocno bezpośrednio przed pojazdem, rozszerza się dopiero po kilkunastu centymetrach. Jest to produkt bardzo uniwersalny. Jedna lampa wystarczy do całkowitego oświetlenia pola widzenia przed pojazdem. Oceniam ja najwyżej w porównaniu ze względu na uniwersalność, bardzo dobrą jakość wykonania, świetną sprawność świetlną przy małym poborze prądu, możliwość wymiany szkła i stosunkowo niską cenę w porównaniu do konkurencyjnych produktów.

VisionX 20LED – bardzo dobra tradycyjna konstrukcja, zasilana 20-toma ledami o łącznej mocy 60 wat, osiągająca sprawność 3600 lumenów. Obudowa i mocowanie bardzo porządnie wykonane, wygląda na wodoszczelną. Gabaryty lampy są rozsądne, chociaż użytkownicy ubogich w bagażniki i zderzaki sprzętów takich jak np. Can-Am Renegate lub Susuki Kingquad mogą mieć problemy z jej zamontowaniem, natomiast lampa świetnie mieści się na przednim zderzaku Yamahy Grizzly. Porównywana wersja lampy to Euro. Widmo światła rozkłada się średnio szeroko jednak jest dość skupione. Rozszerza się dopiero daleko przy czym świeci dość wysoko. Świeci daleko światłem niebieskawym dając dobry obraz daleko oddalonego terenu. Upodobają ją sobie wszyscy lubiący jeździć szybko w dobrych warunkach pogodowych. Lampa nie doświetla boków i tylko dostatecznie oświetla teren zaraz przed pojazdem. Prawdziwy przeprawowiec może nie być do końca usatysfakcjonowany osiągami tej lampy i może zechcieć doposażyć pojazd o dodatkowe oświetlenie robocze ( szeroko-świecące ). Lampę w porównaniu plasuję na drugiej pozycji ze względu na jednorodną funkcję, męczącą barwę światła, spory gabaryt, spory pobór mocy ( w porównaniu do konkurencji ) i najwyższą cenę spośród wszystkich porównywanych lampek.


Kilka słów podsumowania : lampa 4XLED w porównaniu do VisionX 20LED jest przyjemniejsza w użyciu, mniejsza gabarytowo ma świetną sprawność i jest mniej prądo-żerna, dodatkowo można wybrać jakiego oświetlenia potrzebujemy w danej chwili włączając tylko jednego rodzaju sekcję lub wszystkie na raz. Świeci naprawdę dobrze i najbardziej uniwersalnie ze wszystkich porównywanych lampek jednak w porównaniu do VisionX 20LED daje nieco krótsze widmo światła ( świeci krócej/bliżej ). Różnica jest niewielka ale jednak jest, ma na to wpływ niższa sprawność lampki, mniejsza ilość ledów jak również barwa światła. Jednak patrząc bardziej ogólnikowo bardziej opłaca się stosować 4XLED'a 9X30 ze względu na sporo niższą cenę zakupu jednej lampy i braku potrzeby dokupowania dodatkowych lamp doświetleniowych w przypadku opisywanej wersji SPOT+FLAT.

Drobne wyjaśnienie odnośnie używanych w porównaniu pojęć. Niektóre rzeczy uprościłem aby mniej uczony czytelnik mógł zrozumieć zależności barwy,lumenów i mocy. To samo dotyczy się widma światła, sprawności lampy itp. Jednak uproszczenia te nie przekłamują wiedzy przekazywanej dla standardowego odbiorcy , który nie jest fachowcem z dziedziny elektryki i oświetlenia.

Fachowo :

Na obrazku pokazującym zależność barwy światła od ciepłoty – fachowo obrazek powinien nazywać się „Temperatura barwowa w Kelwinach” - Kelwin nie wymyślił skali, a barwa światła jest określana jako temperatura ciała idealnie czarnego rozgrzanego do temperatury wyrażonej w Kelwinach, uzyskującego poszczególne barwy światła w poszczególnych zakresach temperatury.

Za sprawność lampy przyjąłem ilość lumenów, fachowo lumen - to strumień świetlny wysłany w jednostkowy kąt bryłowy (steradian) przez izotropowe punktowe źródło światła o światłości jednej kandeli umieszczone w wierzchołku tego kąta. Sprawność światła jest wyrażona w lm/W czyli lumen przez Wat. Lumen- czyli strumień wysyłany przez źródło światła, a pomierzona "światłość" np. na stanowisku pracy natężenie oświetlenia w pkt wyrażona jest w LX czyli lux'ach.

Za fachową pomoc w napisaniu artykułu dziękuje użytkownikowi pod nickiem AdarG :)

Na forum znajduje się kilka tematów na temat różnego oświetlenia. Zachęcam do przejrzenia kilku wątków :

LED vs. HID autorstwa Sanola > viewtopic.php?f=26&t=26947

Nowe lampy LED > viewtopic.php?f=26&t=20470

Lampa LED home made > viewtopic.php?f=26&t=45470

Xenon i lampy Wesem > viewtopic.php?f=26&t=26404

Dodatkowe halogeny do quada > viewtopic.php?f=26&t=7947

Test ledów 4XLED > viewtopic.php?f=26&t=38849

Porównanie LED vs HID autorstwa Mihau'a > viewtopic.php?f=26&t=38734

Test ledów firmy LEDHIDER(18W overal i 24W quadra) autorstwa Ruszko > viewtopic.php?f=26&t=38385

Jakie LEDY / w co warto zainwestować? > viewtopic.php?f=26&t=39764

Test ledów Super Vision autorstwa Ruszko > viewtopic.php?f=26&t=37087

Porównanie LED - wersja FLOOD vs EURO autorstwa Sheltona > viewtopic.php?f=26&t=24829

LED SPOT wersja 1100 > viewtopic.php?f=26&t=24831

Tylne białe światło cofania w quadzie. Ktoś ma? > viewtopic.php?f=26&t=12873

Zdjęcia dodatkowego oświetlenia innych użytkowników :

2xksenon

Image

listwa led

Image

5 led

Image

2xksenon+led

Image

listwa rigid 20 led

Image

listwa rigid 20 led wersja amber

Image

2xwesem LKR5 na standardowych żarówkach halogenowych

Image

rigid 20 led 38w

Image

dwa spoty6100+swiatla standard Polaris rzr

Image

2x tani led roboczy 6x3w

Image

Image

visionx 20 led wersja euro

Image

visionx 4x10w wersja spot

Image

visionx 6x10w wersja spot

Image

visionx 1x10w led wersja spot

Image

visionx 4x3w led wersja euro

Image

visionx 8x3w wersja euro

Image

visionx 8x3w led wersja flood

Image

halogen 1x55w

Image

rigid 8x3w led spot

Image

rigid 12x3w led wersja spot

Image

rigid 20x3w led wersja spot

Image

rigid 20x3w led wersja spot, swiatło amber

Image

rigid 40x3w led wersja spot

Image

moda poproszę o scalenie moich tekstów do pierwszego postu

jak znajdę chwilę wolnego czasu to zmontuje filmik z porównywanym oświetleniem, jednak może to nastąpić dopiero w przeciągu kilku dni

_________________
Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq :)
MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 15.11.2011 07:17 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
mudmarker
Ale odwaliłeś dobrą robotę :brawo1:

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2006 22:15
Posty: 1648
Miejscowość: Poznań
Quad: Renegade 800XXC
Poprzednie quady: Renegade 800XR, Raptor 700, Raptor 660, Warrior 350, Blaster 200, LT-F 160
PostWysłany: 15.11.2011 09:31 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
No chłopie szacun za wykonaną pracę i mega pomoc dla innych - jak szukałem ledów brakowało mi takich informacji.

_________________
M5 - "Chcesz się ścigać, nie masz szans" - Jeremy Clarkson
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
https://picasaweb.google.com/101492180473661282351


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 15.11.2011 12:43 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Moda proszę o zielonego ;)

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW

Rejestracja: 29.05.2011 20:22
Posty: 30
Miejscowość: Czaniec
Quad: Honda Rincon
PostWysłany: 15.11.2011 16:35 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Można by jeszcze dorzucić orientacyjne ceny poszczególnych lamp plus minus bo wiadomo że różne sklepy to różne ceny a poza tym to coś wspaniałego. :brawo1:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2009 20:31
Posty: 229
Miejscowość: Nowy Sącz
PostWysłany: 15.11.2011 16:58 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
mudmarker

Odwaliłeś kawał dobrej roboty, tylko mam taką drobną uwagę że przydałoby się jeszcze porównanie nowych wesemów z odbłyśnikiem magnezowym, wydaje mi się że są lepsze niż klasyczne robocze. Miałem kiedyś przeciwmgielne wesemy, a po zmianie quada założyłem LOR4, okazały się znacznie lepsze. Mają lepszy zasięg a boki też ładnie doświetlają. Może jak Ci wpadną kiedyś w ręce wesemy FF to sprawdzisz w tych samych warunkach.

Zdjęcia moich wrzucałem do tego tematu: viewtopic.php?p=632310#p632310


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2009 19:06
Posty: 1552
Miejscowość: Olsztyn
Quad: G550
Poprzednie quady: Inca Yeti 700
PostWysłany: 15.11.2011 22:15 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
DzudoHonor

myślę że w dobie rozwoju oświetlenia ledowego nie ma co się już zagłębiać w tradycyjne rozwiązania

zobacz jak szybko rozwija się technika oświetleniowa, jeszcze całkiem niedawno nikt nie myślał o montowaniu ledowego typu oświetlenia , a teraz, nawet nowe pojazdy są seryjnie wyposażone w oświetlenie ledowe

wydaje mi się , że jeśli technologia ta będzie rozwijać się dalej w takim tempie jak dotychczas to już wkrótce zapomnimy zupełnie o tradycyjnym oświetleniu, oświetlenie ledowe stanie się tak powszechne, że jego cena będzie porównywalna do tradycyjnych żarówek, będzie wielu producentów walczących o klienta i swoje miejsce na rynku dzięki temu produkty będą stale udoskonalane i coraz tańsze

poza tym aspekty ściśle związane z naszą quadową zajawką nie przemawiają już za stosowaniem tradycyjnie zasilanych lampek

jeśli takie dwie lampki z tradycyjną żarówką H7 lub H3 kosztują 70 pln, a świecą tak jak pokazujesz to na obrazku, to na tę chwilę śmiało kupisz za niewiele więcej bo za około 120 pln bezmarkową lampę roboczą LED która będzie świecić równie dobrze, a pociągnie z twojego sprzętu jedynie 15-20 wat , a nie 110 jak to jest w przypadku dwóch tradycyjnie zasilanych lampek żarówką H7 lub H3

podobnie było już z Xenonen, który kosztował majątek, a tak naprawdę można go dziś dostać za 100 pln i jest całkiem przyzwoitej jakości

-- dodano 15.11.2011 22:15 --

UWAGA !!

W opisie lampki 4XLED wkradł mi się mały błąd

Cytuj:
4XLED 9X30 – świetna nowoczesna konstrukcja produkowana w Polsce. Charakteryzuje ją bardzo porządna aluminiowa obudowa z możliwością wymiany szkła w razie uszkodzenia lub porysowania i płynnie regulowanym kącie nachylenia lampy do podstawy, przy czym gabaryty lampy są bardzo niewielkie. Wygląda na zupełnie wodoszczelną. Wersja jaką miałem przyjemność testować była wyposażona w 9 ledów o mocy 3 watów osiągając sprawność 3200 lumenów, w połączeniu z soczewkami 6 typu SPOT plus 3 typu FLAT.


powinno być

Cytuj:
4XLED 9X30 – świetna nowoczesna konstrukcja produkowana w Polsce. Charakteryzuje ją bardzo porządna aluminiowa obudowa z możliwością wymiany szkła w razie uszkodzenia lub porysowania i płynnie regulowanym kącie nachylenia lampy do podstawy, przy czym gabaryty lampy są bardzo niewielkie. Wygląda na zupełnie wodoszczelną. Wersja jaką miałem przyjemność testować była wyposażona w 9 ledów o mocy 4 watów osiągając sprawność 3200 lumenów, w połączeniu z soczewkami 6 typu SPOT plus 3 typu FLAT.


Bardzo proszę moda o poprawienie oryginalnego tekstu, za błąd przepraszam, pisałem to późną porą po całym dniu spędzonym na quadzie w terenie :oops:

_________________
Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq :)
MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl


Ostatnio zmieniony przez mudmarker, 15.11.2011 22:15, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.02.2010 11:03
Posty: 1054
Miejscowość: Podlasie
Quad: Wolverine 450,
Poprzednie quady: KFX 700, LTR 450, DS 250, TRX 250EX
PostWysłany: 15.11.2011 22:16 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Zielonego quada i przypiąć temat i wywalić spam.
wszystkie te dane były już gdzieś na forum ale jestem pod wrażeniem że spiąłeś to do kupy brawo :szok:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2009 20:31
Posty: 229
Miejscowość: Nowy Sącz
PostWysłany: 15.11.2011 22:36 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Ja bym jeszcze halogenów na katafalku nie układał :) Na chwilę obecną wciąż są dobrym rozwiązaniem, chociaż w dalszej perspektywie możesz mieć rację. Dla ludzi którzy teraz szukają rozwiązania dobrego dla siebie klasyczne halogeny mogą być interesujące. 2 wesemki FF mamy za 90-100 zł więc 2x taniej niż najtańszy chiński led, a z tego co widzę po zdjęciach to trzeba zastosować min. 2 takie ledy. Wątpie żeby świeciły lepiej a pobór prądu mnie nie rusza, Grizzly spokojnie sobie radzi. W przypadku wesemów liczę na większą niezawodność, najwyżej żarówka się spali, można ją kupić na każdej stacji i wymienić w parę minut, chińskiej elektronice nie dowierzam.

Podsumowując w dalszym ciągu uważam że na moje potrzeby halogeny były najlepszym wyborem, były tanie, a jednocześnie spełniają oczekiwania. Fabryczne oświetlenie było niewystarczające, dodatkowe halogeny pozwalają komfortowo jeździć w nocy, listwy vision czy 9-diodowy 4xled bardzo mi się podobają ale przy tych cenach to zbędny luksus.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2009 19:06
Posty: 1552
Miejscowość: Olsztyn
Quad: G550
Poprzednie quady: Inca Yeti 700
PostWysłany: 15.11.2011 23:09 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
temat faktycznie możnaby trochę uporządkować, poprawić kilka literówek w tekście i zmienić chyba tytuł, zamiast porównanie to możnaby go nazwać "Halogeny czy Ledy?" lub "Wszystko co powinieneś wiedzieć o Halogenach i Ledach" lub coś podobnego. Jeśli ktoś będzie szukać informacji o Ledach to pewnie ominie ten temat. Sam nie wiem, może jakieś inne propozycje?

Co do zielonego quadzika to trzeba zgłosić to w innym temacie który jest tu > viewtopic.php?f=5&t=35485

-- dodano 15.11.2011 23:09 --

DzudoHonor napisał(a):
Podsumowując w dalszym ciągu uważam że na moje potrzeby halogeny były najlepszym wyborem, były tanie, a jednocześnie spełniają oczekiwania. Fabryczne oświetlenie było niewystarczające, dodatkowe halogeny pozwalają komfortowo jeździć w nocy, listwy vision czy 9-diodowy 4xled bardzo mi się podobają ale przy tych cenach to zbędny luksus.



Nie do końca się z Tobą zgodzę chociaż masz dużo racji. Po pierwsze potrzeby należy liczyć do możliwości i jeśli ktoś faktycznie nie jest w stanie sobie pozwolić na zakup nawet tańszego markowego LEDa to wybór musi kierować właśnie w stronę produktów tradycyjnych , które zawsze będą dostępne w najniższej cenie. Jednak nadejdzie taki czas kiedy porządne lampki LED'we nie będą już tak drogie i staną się powszechne. Zdecydowana większość osób potrzebujących dobrego oświetlenia nie będzie zmuszona nabywać słabszego tradycyjnego oświetlenia bo LED'y staną się tańsze, a w porównaniu do przestarzałej technologii zawsze będą lepsze. Pojawią się tańsze podróbki, nowi dystrybutorzy, importerzy i każdy będzie walczyć o klienta, teraz jest jeszcze w Polsce dość kiepsko na tym poziomie. Jednak przeglądając już dostępne chińskie produkty widać , że jest tego sporo w bardzo przyzwoitych cenach tylko jeszcze nie wszyscy widzą w tym biznes. Nadejdzie taki czas , że nie będziesz się zastanawiać nad tym czy wybrać tradycyjny halogen czy LED a będziesz się zastanawiać czy kupić LEDa podróbkę czy może jakiś markowy produkt z dobrą gwarancją, opinia czy lepszej jakości.

Na te chwilę jest jak jest i faktycznie nie można przekreślać tradycyjnego oświetlenia, na które tak naprawdę każdy może sobie pozwolić. Jeśli nie masz środków aby pozwolić sobie na zakup lampki LEDowej to zdecydowanie warto zainwestowac w coś tradycyjnego i mieć więcej światła. Najwyżej będziesz częściej ładować akumulator lub nauczysz się oszczędzać prąd w inny sposób. Sam długo używałem lamp tradycyjnych a problem prądu rozwiązałem wstawiając dodatkowy akumulator w pojeździe, jednak po całonocnych jazdach musiałem oba akumulatory doładować. I nie tyle co byłem zadowolony z posiadanych lampek co musiałem być, w sumie wystarczały chociaż chciałbym mieć więcej światła.

Jeśli o mnie chodzi to w dalszym ciągu nie mam własnej porządnej lampy LEDowej. Tą tanią testowaną lampę LEDową mogłem kupić bez oporów w końcu to niewiele ponad 100 pln, nie wydaje mi się to dużo bo mnie na nia po prostu stać. Jednak jej zastosowanie od początku widze jako światło cofania chociaż po testach pokusiłbym się nawet o postawienie jednej z przodu, jednak to jest za mało i na pewno nie będę z niej do końca zadowolony bo potrzeby mam większe. Być może uda mi się jakoś nakręcić żetonów aby zakupić 4XLED takiego samego jakiego miałem do testów a wtedy będę już miał to co mi odpowiada w 100%. Ale na tę chwilę nawet te 900 pln, bo taka jest sugerowana cena producenta to dla mnie też dużo. Wiem jednak na pewno czego chcę i będę starał się to zdobyć, na pewno nie zakupie już nic innego na przód, wolę już poczekać, poodkładać i kupić porządne i właściwe oświetlenie a nie bawić się w półśrodki. Niedługo mikołaj, może mi dorzuci do lampki :P

_________________
Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq :)
MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl


Ostatnio zmieniony przez mudmarker, 15.11.2011 23:09, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.05.2009 20:31
Posty: 229
Miejscowość: Nowy Sącz
PostWysłany: 16.11.2011 00:26 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Ja tylko krótko chciałbym wrócić do mojej pierwotnej myśli, bo wcale nie miałem zamiaru się wykłócać na temat wyższości halogenów na ledami, tylko zwrócić uwagę że w takim zestawieniu warto by umieścić nowe wersje wesemów, bo tam też nastąpił pewien postęp. LKR5 nie używałem, ale miałem przeciwmgielne HM2, były kiepskie i takich halogenów bym nie polecał, te nowe z przeźroczystymi szybkami są dużo lepsze. Tak patrząc po zdjęciach wydaje mi się dałyby efekt pomiędzy LKR5 a hella FF75, czyli jak dla mnie optymalny bo hella świeci niby daleko ale za wąsko, a LKR nie sprawdzi się na dystans. No ale to tylko moje przypuszczenia i dlatego napisałem że chętnie bym je zobaczył w teście porównawczym.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.07.2011 18:19
Posty: 395
Miejscowość: pomorskie
Quad: Outlander'09 szamocony komatant
PostWysłany: 16.11.2011 01:42 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
mudmarker
dziś montowałem moje 4xled, heh zrobilem filmik nędznej jakości porównujący oświetlenie mijania, drogowe i 4xled, ale mp4 jakoś YT nie przełazi :(

w sumie to ładnie mi wpasował w bumper w moim outlanderku jutro dam foty chyba że nie wytrzymam i pojadę testować w teren :/ dziś była mgła że nawet ta lampka mi nić by nie dala.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2009 15:03
Posty: 397
Miejscowość: Sandomierz
Imię: Rafał
Quad: Eiger 400
PostWysłany: 16.11.2011 02:53 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
Duzo tutaj się piszę na temat "prądożerności"...

u siebie zamontowałem 2x LKR5 + xenon...całość z własnym montażem trochę ponad 200 zł wg. "przepisu" Pingwina(czyli rozwiercenie lkr5+silikon, przetwornice bez zadnego zabezpieczenia)...

Jeżdząc w nocy całkowicie wyłączam seryjne oswietlenie i dlatego kompletnie nie rozumiem zastanawiania się na ilością Watów...w końcu zwykłe oświetlenie w quadzie i tak pobiera sporo....tylko niech ktoś nie pisze ze bez tylnej lampy nas nie widac...widac i to bardzo wszak albo hamujemy i wowczas stop się swieci albo Kolega jadacy za nami widzi nasza łunę z dobrych kilkuset metrów..

Nie bronię także wersji LKR5 + xenon bo kolega ma LEDHIDERY i świeca podobnie albo i lepiej (ok. 500 zł za dwa), inny natomiast ma 2xLED wyżej opisywany jako niemarkowy i za tą samą cenę wolę swoje xenony...no chyba ze zaraz się popsują :uśmiech: :^^D: :wizi:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2009 19:06
Posty: 1552
Miejscowość: Olsztyn
Quad: G550
Poprzednie quady: Inca Yeti 700
PostWysłany: 16.11.2011 09:54 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
__aNdRe napisał(a):
inny natomiast ma 2xLED wyżej opisywany jako niemarkowy i za tą samą cenę wolę swoje xenony...

no właśnie, niemarkowe LEdy z mojego porównania świecą trochę za słabo i montowanie nawet kilku sztuk niewiele zmieni a bez sensu jest inwestować w coś co będzie bezużyteczne, lepiej te pieniądze odłożyć i czekać aż wystarczy na coś dobrego

Zdecydowanie najtańsza ale i o bardzo dobrych osiągach jest opcja zamontowania lamp po przeróbce na xenon

ale jak słusznie zauważyłeś

__aNdRe napisał(a):
no chyba ze zaraz się popsują


przeczytałem prawie wszystkie wątki o oświetleniu w tym dużo z działu warsztat na temat przerabianych tradycyjnych lampek na xenon i żadna z nich nie działała zbyt długo, bez znaczenia czy jest to markowy zestaw xenon lub nie, każdy po prostu szybko się psuje, a wtedy masz tylko kilka opcji : albo kupujesz kolejny tani zestaw xenon aby mieć go na części albo wywalasz zestaw po przeróbce i montujesz tradycyjne "słabe" lampki albo rezygnujesz zupełnie z takiego oświetlenia i z zaciśniętymi zębami kupujesz lampę LED

Koszta tak jak piszesz , pierwszy zestaw 200+ pln , powiedzmy po jednym miesiącu nie działa już jedno światełko więc kupujesz kolejny zestaw xenon na który wydasz 100 pln , razem wydałeś już ponad 300 pln , mija tydzień pada druga ale masz przecież jeszcze jedną przetwornice w zapasie - montujesz, niestety za dwa miesiące znów jedna nie świeci, zaczynasz się zastanawiać bo przecież nie będziesz ich wiecznie wymieniać, masz dość pakujesz z powrotem zwykłą żarówkę w jeden, a w drugim zostawiasz xenon, ale i ten drugi xenon pada po miesiącu, wywalasz cały zestaw bo masz dość, zaczynasz szukać bezawaryjnego LED'a

W końcu udało ci się kupić LED'a powiedzmy że wydałeś na niego 500 pln bo wziąłeś słabszą wersję bo monety nie było, razem na lampki wydałeś 800 pln - kurde za taką monetę mogłem mieć dużo lepszego LED'a a tak forsa poszła w śmietnik razem ze starymi lampami xenon :/

_________________
Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq :)
MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.07.2011 18:19
Posty: 395
Miejscowość: pomorskie
Quad: Outlander'09 szamocony komatant
PostWysłany: 16.11.2011 17:39 
Re: Porównanie oświetlenia Off-Road
jakościowo straszne ale nie miałem nic innego pod ręką i fotka po montażu.
Myślałem że montaż 4xled będzie kicha, a okazuje się że przynajmniej u mnie się elegancko wkomponowała:
Image


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 209 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.