Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Adam Jr
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 19:37



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Adam Jr 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 02.12.2012 22:24 
BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Adam Jr
Witajcie

Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą ogumienia w moim quadzie.
Były 2 opcje:
- http://www.pitbulltires.com/growler_uber_atv.php
- http://www.kendatire.com/en/home/atv/ut ... w-htr.aspx

Oba komplety są w USA bardzo chwalone, pierwszy jako specjalista do błota i ogólnej jazdy a drugi (Kenda) do ogólnej jazdy.
PitBulle są nie do dostania w Polsce – albo wymaga to długiego czasu natomiast Kendy to już łatwiejszy temat choć również jako nowość od zeszłego roku nie tak łatwo dostępne.
Mi się udało je dostać za 2200 brutto (kupiliśmy na spółkę z Olkiem i Krzychem z A.P.T. 3 komplety). Dziś Krzysztof założył już nowy komplet Kendy więc już dziś po pierwszej jeździe napiszę recenzję.

Dziś jeździliśmy w terenach dla nas charakterystycznych czyli:
- szutry
- asfalty
- piaski
- małe górki
- trawersy
- podmokłe łąki
- bagienka

Dotychczas przejeździłem już zarówno kluczowe modele ITP jak i Maxxis. Teraz mam już przejechane 6 000 km na BigHorn-ach.

Każdy zadaje sobie pytanie jakie są najlepsze opony dla jego quada.

a) Wpierw każdy zadaje sobie pytanie jaki rozmiar powinien wybrać?
b) Potem myśli o rodzaju bieżnika i ewentualnie firmie która produkuję ta oponę

Ponieważ w A.P.T. bez kompromisu szukamy najlepszej jakości produktów które będą nam służyły na lata a dotychczas sprawdzone już opony nam nie wystarczają poszliśmy o krok do przodu.
Pitbulli nie dało się zdobyć ale udało się z Kendą HTR.
Image

Wpierw zdecydowaliśmy jaki rozmiar nas interesuje. Nie chcieliśmy zmieniać felg więc oczywistym był ich rozmiar czyli że szukaliśmy 12 cali.

Wielkość gum wahała się między rozmiarem 25 a 26
25 wydaje się lepsze dla ciągłej jazdy po szutrach ale za to 26 daje trochę przewagi w trudnym terenie – zyskujemy ważny dla każdego przeprawowa prześwit. W błocie również każdy cm prześwitu więcej jest na wagę złota.
Image

My nasze quady mamy poszerzone więc 26 cali mimo że podnoszą quada przy zainstalowanych dystansach nadal w miarę dobrze trzymają na szerokości quada podczas jazdy.
Więc 26 cali to dobry kompromis między w miarę dobrymi właściwościami jezdnymi na płaskim a jednak lepszymi właściwościami przeprawowymi.
Gdy się szuka opony do quada przeprawowego marki Can-am wie się że moc jest atutem a prześwit jest lekkim minusem.
Image
Przeważnie pierwszym wyborem każdego przy zamianie oryginalnych gum jest firma Maxxis z ich legendarną marką BigHorn. Na podstawie tej opony powstaje wiele wariacji (tzw. podrób) np. KTracing czy Duro. Wszystko za sprawą ciekawego bieżnika – bardzo uniwersalnego na różne typy terenu.
BigHorn jest świetna oponą którą ... szczególnie jej pancerność. Ogólnie opony quadowe szybko się zużywają natomiast BigHorn jest w świecie opon wyjątkiem – nawet przebiegi 10 000 km nie koniecznie muszą się na nich odbić żadnym piętnem.
Image

Mój wybór BigHorna 26 cali jako opony co Outlandera XXc był świadomym i jestem z niego zadowolony.
Dobrze się trzyma różnych nawierzchni.
- Daje radę w średnim błocie. Głębokie błoto niestety oblepia bieżnik i koło przestaje nas przesuwać.
- Podjazdy pod wysokie górki jest ok. – choć tu preferuję inny model Maxxis-a AllTrack. AllTrack ma świetnie opony przednie i bieżnik jest stworzony do wdrapywania. Nie wyczyta jednak tak długich przebiegów jak BigHorn.
- Trawersy - dobrze się wgryza w boczne przesuwy jednak wiadomo że tu konieczny jest również dobry balans wagą na quadzie i maksymalnie szeroki rozstaw kół (poszerzenie quada)
- Asfalt i szutry – stworzony do jazdy po tego rodzaju nawierzchni. Odporny na przebicia i twarda guma nie ubywa
- Piach – przejdzie się fajnie ale AllTracki lepiej się wykopują z piasku.
Image

Więc dlaczego zmiana? Dlaczego Kenda HTR?
Bo ma zalety których trochę brak BigHornowi.
Nie boimy się eksperymentowania a nasz wybór HTR był podyktowany głównie bieżnikiem i lekko mniejsza wagą całego kompletu.
Image

Gdy przyjrzymy się jak jest zbudowany bieżnik w HTR zaraz dopatrzymy się równo wytłoczonym elementom. Każdy klocek z lewej strony ma swoje lustrzane odbicie z prawej strony na tym samym poziomie. Ta równomierność powoduje że opona jest idealnie wyważona z punktu widzenia konstrukcji co dalej będzie skutkowało zerowym biciem na kierownicy.
Ileż to razy quadowcy którzy to zakładali typowo błotne opony typu np. XTR ITP albo MudLite po przejażdżce asfaltem dziękowali że już się kończy i już są w błocie – bo ręce im bolały od opijania bieżnika o podłoże.
Tu mamy skrajność w drugim kierunku – po prostu się płynie po każdej nawierzchni.
Image

Również HTR będzie mocniejszy bo ma 8 warstw – BigHorn 6 warstw.
Należy pamiętać że wszystkie warstwy przypadają we wszystkich oponach na część podstawową – która ma styczność z podłożem. Boki nie mają tych warstw co wielu nie bierze pod uwagę i myśli że to cała opona jest tak fajnie chroniona. Błąd tylko część styczna z podłożem ma ten kontakt. Jest to co prawda najbardziej narażona część opony na przebicie więc i zwiększenie ilości warstw w tym obszarze powiększa szanse nieprzebici – jednak w żadnym wypadku jej nie eliminuje. Zawsze jednak każda dodatkowa cecha poprawiająca walkę z wszystkim co chce przebić nam oponę – jest mile widziana i na plus HTR.
Image

Image

Jak widać w tabelce wagowo cały zestaw wyjdzie lżej o nie cały 1 kg – to praktycznie niezauważalne.
Mamy natomiast więcej warstw przy tej samej wielkości i ciekawszy bieżnik.
Image

Dziś jadąc Krzychu stwierdził że teraz lekko boi się na zakręcie dawać gazu bo opona po prostu trzyma się niesamowicie nawierzchni. Ma świetna trakcję.
Image

Ja w porównaniu na BigHornie ślizgałem się bokami a Krzychu po prostu wgryzał się w glebę. Było to również zauważalne w tym że dużo więcej błota i ziemi wlatywało w powietrze z HTR w porównaniu do BigHorn.

W oponie szukamy trakcji – szczególnie w ciężkim terenie. HTR ma jej więcej niż BigHorn.
Image

Zobaczcie też na zdjęciu dlaczego tak jest. Radialność czyli świetne przyleganie całą powierzchnią do podłoża ma lepsza zdecydowanie HTR. Zobaczcie jak opona jest płaska w porównaniu do BigHorn – który wydaje się być bardziej diagonalny (w kształcie litery U).
To daje przewagę HTR – bo więksi powierzchnią łapie teren i dzięki temu ma świetną trakcję.
Image

Czy warto było zmienić na HTR – warto.

Image

Image

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


Ostatnio zmieniony przez Sir Adam Jr 02.12.2012 22:24, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 02.12.2012 23:01 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Niezła ta Kanda miałem kiedyś bear claw fajna oponka tyle że szybko się starła.
Oby tu było inaczej bo jest to ciekawa propozycja tym bardziej że wielkościowo w porównaniu do BH 26 dużo nie ustępuje co znaczy jest też duża.
Jak wysoki jest bieżnik w Kendzie?

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 02.12.2012 23:22 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Wspaniały opis Sir Adam Jr. Zastanawia mnie w dalszym ciągu czy HTR ma szansę dożyć tak dużych przebiegów jak BH? Nie ukrywam, że to bardzo ważna dla mnie cecha opony. Może właśnie przez to "jajo" BH jest tak dlugokilometrowa? Tak samo jak Darekk310, z tym że ja jeszcze je mam (6000 km), Kendy znam dzięki Bear Claw. Czy Twoim zdaniem do Polarisa 500 powinno się założyć 25' czy 26'?
Świetny test :okok:

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 03.12.2012 08:45 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
No widzę że szykuje się alternatywa dla BH. Co mnie w teście rzuciło się w oczy to to że porównywać można nową oponę do nowej, a widzę że BH są trochę zużyte oraz to że porównywałeś na zdjęciu nr 6 powierzchnie przylegania opon ale wydaje mi się że opona HTR nie była na feldze i nie była napompowana.
Image


Na zdjęciu poniżej 7 gzie stoją quady z oponami już nie widać takiej różnicy.
Image

Niemniej ciekawe porównanie. Jak byś mógł podać jeszcze wysokość bieżnika. Tak trzymaj :okok:

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2009 19:06
Posty: 1552
Miejscowość: Olsztyn
Quad: G550
Poprzednie quady: Inca Yeti 700
PostWysłany: 03.12.2012 09:14 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Sir Adam Jr
, brawo, fajny opis, tak trzymać :D

_________________
Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq :)
MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl


 
Profil WWW
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 25.09.2014 21:42 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Minęło trochę czasu od ostatnich postów.
Akurat stoję przed wyborem następnych gum i zarówno PitBull i HTR są w kręgu zainteresowań.
Pojawiły się jakieś głębsze przemyślenia i doświadczenia w temacie HTR?

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 03.10.2015 21:07 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
coś więcej o tych oponach? :mysli:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 04.10.2015 00:49 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Głównie to że są nie do kupienia w Polsce. Natomiast sprowadzenie kompletu zza granicy jest mało opłacalne bo cena oscyluje w okolicy 2000zł co przy obecnych cenach opona 26' jest absurdem. Ale jak ktoś znajdzie do kupienia w rozsądnej cenie to chetnie kupię

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 25.10.2015 17:15
Posty: 75
Imię: Dawid
Poprzednie quady: kq750
PostWysłany: 16.02.2019 21:54 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Ja biore wlasnie HTR do Outlander a, 26c sa jak 27zilla. Dla mnie idealne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 20.03.2019 16:15 
Re: BigHorn vs. Kenda HTR opona uniwersalna- Test by Sir Ada
Nawet 25 są jak Zilla 27, można je spokojnie brać

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.