Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 04:51



Odpowiedz  [ 105 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Opona turystyczna, sporadyczne błoto 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2010 19:59
Posty: 273
Miejscowość: Hajnówka
Quad: Honda Foreman Rubicon TRX500FA
Poprzednie quady: Chińczyk 200ccm
PostWysłany: 02.01.2015 14:30 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Ja miałem u siebie Duro buffalo. Przy jezdzie w wiekszej mierze po asfalcie muszę powiedziec ze calkiem niezle się trzymaja

_________________
Był chinol 200ccm... - nigdy więcej chinoli!!!! Jest i będzie Honda :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 02.01.2015 21:23 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Nick_2 - jeśli można to ile na nich zrobiłeś?


 
Profil
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 02.01.2015 23:20 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Po długich namysłach, wzięciu wszelkich za i przeciw, po analizie ilości kilometrów przejechanych w 2014 roku wybór padł na Maxxis Ceros. Niestety jak pisałem wcześniej nie znalazłem od ręki w żadnym ze sklepów z branży ATV, wobec tego zdecydowałem się na jego zerżniętą kopie DURO FRONTIER w rozmiarze 26 cali. Opony zamówione w Sylwestra, odebrane dzisiaj.

Image

Pierwsze wrażenie - kawał gumy, ale wydaje mi się że ściany boczne opon cieńsze niż np ITP, a na pewno rant opony zakładany na felgę. Wysokość kości bieżnika to 17,3 mm mierzone na oponie bez felgi, może po napompowaniu kości "wyjdą" trochę. Pojedyńcza kość gładka, z jednym wcięciem w połowie, patrząc całościowo na oponę nasuwa mi się pojęcie opony typu "slick" (tak wiem slick jest cały płaski)

Image

Wielkość pojedyńczej kości jak wielkość kluczyka do aut ze stajni VW/AUDI

Image

Tyle z pierwszych wrażeń, po założeniu opon i pierwszych jazdach postaram się napisać coś w rodzaju testu opony na różnych nawierzchniach.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 03.01.2015 02:15 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Kurcze trochę małe przestrzenie między klockami bieżnika, może się to łatwo zapytać błotem i trudno oczyszczać.
Z ciekawością czekam na jakieś pierwsze wrażenia z jazdy.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 03.01.2015 11:22 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
też jestem ciekawy wrażen
kiedyś myślałem nad zakupem cerosów , wtedy kosztowały tyle co alltracki
wg mnie to fajna opona do jazdy turystycznej
jezdziłem kiedyś na podobnie ukierunkwanej oponie a mianowicie carlisle alltrail
w błocie strasznie się zapychała ale na piachu i twardym była bardzo fajna

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 01.02.2015 21:13 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
DKfan ta opona nie będzie się zapychać błotem, gdyż nie będzie w takim terenie jeździła. Tylko podczas testów.
paulus71 zobaczymy, ja też jestem ciekaw pracy tej opony.

-- dodano 10.01.2015 23:14 --

Dziś udało się założyć opony na quada, maszyna "zmężniała", optycznie powiększyła się. To na plus. Na minus pewnie będzie jeszcze bardziej chlapać.
Opony z przodu napompowane na 5 PSI, z tyłu na 4 PSI.
Kilkaset metrów przejechałem po mokrym asfalcie, żadnego bicia kierownicy, trzęsienia czy telepania, równo jak po stole, hamowanie - quad zatrzymuje się szybciej niż na Zilli czy Big Hornie (porównanie z odczuć po poprzednich quadach), co nie znaczy że nie sunie po asfalcie. Przy dzisiejszym deszczu bez problemu dało się kręcić bąki na czarnym, ponadto przy zapiętym 4x4 i jeździe slalomem czuć ślizganie się quada, ale nie jako zarzucanie tyłem, tylko jakby przesuwanie całej maszyny raz w lewo raz w prawo, jednak jest to cały czas kontrolowalne i ma się poczucie pełnej przewidywalności maszyny. Wyprostowanie kierownicy natychmiast powoduje powrót quada na właściwy tor jazdy.
Więcej wrażeń po pełnych testach przy jakiejś lepszej pogodzie.

Image

Image

Image

Image

-- dodano 18.01.2015 22:41 --

Dziś było trochę jeżdżone.

Suchy asfalt:
Idealna przyczepność, nawet najmniejszych uślizgów kół przy mocnych i bardzo mocnych dodaniach gazu, żadnego bicia kierownicy, quad słucha się w pełni, całkowicie przewidywalny.

Mokry asfalt:
Tu trzeba bardzo uważać, nagłe, mocne, nieliniowe dodawanie gazu powoduje natychmiastowe zerwanie przyczepności, zmiany kierunku ruchu, zjazdy ze skrzyżowań z jednoczesnym odwinięciem gazu natychmiast powodują drift, czy zarzucanie tyłem.

Błoto:

Kilkucentymetrowa warstwa błota na zmarzlinie:
Wjazd na takie błoto powodował jakby utratę połowy koni z mocy pojazdu, quad jechał ale czuło się bardzo wyraźnie spadek prędkości przy otrzymaniu tych samych obrotów. Opona ślizga się i nie ciągnie, albo inaczej ma 30% przyczepności, dołączenie 4x4 poprawia sytuację ale szału nie ma. To nie jest opona do błota. Choć kumpel na innym canamie 1000 na Big Hornach też czuł spadek prędkości to mimo wszystko odjeżdżał mi. Wniosek - BigHorn ciągnął lepiej.

Głebokie błoto:

Do sprawdzenia


Piach:

Testowane na żwirowni - wrażenia jak najbardziej pozytywne, opona się szeroko rozkłada i ładnie pracuje, szeroko trzyma podłoża, nie kopie jakoś specjalnie dołów, zostawia ślad jak po aucie terenowym, przy zjazdach na przyblokowanych hamulcach widać jak piach okleja rowki w bieżniku. Jednak czy na podjazdach, zjazdach albo rogalach nie ustępowała porównywanemu BigHornowi, szybko się oczyszczała, cały czas ma się poczucie przewidywalności quada.


Szutry:

Tu podobnie jak suchy asfalt, dodawanie gazu na prostej daje natychmiastowe przyspieszenie, bez odczuwalnego uślizgu kół. Quad zostawia po sobie ślad, ale nie jak BigHorn czy Alltrack, nie mówiąc o oponach błotnych. Nie kopie. Przy zmianach kierunków ruchu można zarzucić tyłem (skrzyżowania), jest to możliwe, ale tylko na własne życzenie kierującego.


Opona jest taka jaka miała być, dająca pewność jazdy zwłaszcza na suchych, twardych nawierzchniach. Dodatkowym plusem jest zachowanie na piachu, minusem zachowanie na mokrym asfalcie - tu naprawde trzeba uważać, nawet podczas szybkiej jazdy po łuku drogi czuć chęć tyłu do wyjechania na zewnątrz.

Więcej po kolejnych jazdach.

-- dodano 01.02.2015 22:13 --

Śnieg

Śnieg jest naturalnym wrogiem tej opony, jeśli przy deszczu trzeba uważać, to tu jest walka o przetrwanie. Najgorzej jest przy zmianie kierunku ruchu, zakrętach. Nie ma żadnego panowania nad quadem. Włączone 4x4 i niska prędkość pozwala dopiero jako tako kontrolować pojazd. Niska to koło 30 kmh. Przy hamowaniu silnikiem tył quada wyprzedza przód. Zakręty, gdzie błotniaki się ślizgają ale jadą w pożądanym kierunku, na tych oponach kończy się oparciem o bandę zakrętu i dopiero jeździe w pożądanym kierunku. Gorzej jak nie ma band a jest np, rów. Dzis podczas jazdy przy próbie skrętu w lewo skończyło się na wjeździe do sadu prosto na skręconych kołach. Czy chcesz czy nie chcesz, ślizgasz się cały czas. Sprawdzone na drogach asfaltowych, szutrowych, łąkowych, leśnych pokrytych śniegiem. Poważnie zastanawiam się nad montażem kolców do tej opony na zimę.


Ostatnio zmieniony przez Seba78 01.02.2015 21:13, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 01.02.2015 21:23 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Nr 1 na tą chwile są Pit Bulle. Super uniwersalna opona, jedyna wada to waga tych opon.

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 01.02.2015 22:30 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Nad PITBULLem też myślałem wybierając. Wybrałem Frontiery i opisuje ich zachowanie na różnym podłożu. Na cieplejsze dni będą idealne dla mojego stylu jazdy.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.11.2013 17:03
Posty: 57
Imię: Krzysiek
Quad: Yamaha Grizzly 700fi EPS niebieska:)
Poprzednie quady: Yamaha Kodiak 450 2005r.
PostWysłany: 04.08.2015 22:10 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
I ja się podłączę pod pytanie. Moja jazda jest turystyczna. Nie śmigam po bagnach. Teren leśny, piaski. Jakie opony byście doradzili?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.09.2008 10:09
Posty: 654
Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
PostWysłany: 05.08.2015 07:58 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Bighorn albo terracross.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Pozdro
Łukasz


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 05.08.2015 11:53 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Stawiam na BigHorna, wytrzymalsze.
Z produktów bardziej budżetowych CST Abuzz, lżejsza, lepiej trzyma na trawersach ale trochę szybciej się zużywa

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 05.08.2015 14:17 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
ja przy następnej oponie polece w arbuza ;) ale 25'' ostatnio kumpel dał ja na rincona i jest z niej zadowolony, podobna do all traka ciut wyższa waga podobna i dobrze się sprawuje przy turystycznej jeździe a do tego zapłacił za nią śmieszne pieniądze 1000 zł


 
Profil
1000opon.pl
1000opon.pl

Rejestracja: 06.12.2004 21:17
Posty: 297
Miejscowość: Łódź
PostWysłany: 05.08.2015 17:05 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Witaj . Koledzy zaproponowali klasykę opon uniwersalnych ( ITP Terracross, Maxxis Bighorn ). To na pewno będą niezłe wybory. Moim zdaniem jednak jeżeli jeździsz głównie turystycznie ( czyli jak piszesz głównie lekki teren - las i piach ) i masz Kodiaka 450 to może nie ma potrzeby inwestować w dość drogie , bardzo mocne ale też dość ciężkie opony. Ja radzę ci poszukać czegoś w stylu Journey P3006 lub Sunf A-041. Myślę , że w Twoim przypadku sprawdzą się bardzo dobrze a dodatkowo zostanie ci sporo kasy w kieszeni.

_________________
pozdrawaim
Andrzej Gawroński


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 05.08.2015 18:27 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Nie Kodiaka tylko G700

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3420
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 05.08.2015 19:11 
Re: Opona turystyczna, sporadyczne błoto
Spojżałem na cene opon Journey P3006 na portalu kolegi Andrzeja i za zestaw na 25 calowych opon na felge 12 o szerokości 8 i 10 cali trzeba dac 1000 złotych, nie wiem jaka jest wytrzymałośc tych opon, choc patrząc na bieżnik słabo je widzę w porównaniu z oponami firmowymi. jestem przeknany, że jednak big horn, kupiony używany choćby o kolegi Lejka z wystawioną ceną 1100 wytrzymają znacznie więcej. Sam kupiłem BH 1,0 zdjęte z canama 26 o szerokości 9 i 12 cali i spokojnie misiu daje rade, a powietrza to mam niewiele w tych oponkach, bo lubie mieć przyczepność.
A więc reasumując ten post proponuje koledze poszukać uzywanych BH nawet 26 a nie kupować podróbki czegoś tam.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 105 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 39 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.