DKfan ta opona nie będzie się zapychać błotem, gdyż nie będzie w takim terenie jeździła. Tylko podczas testów.
paulus71 zobaczymy, ja też jestem ciekaw pracy tej opony.
-- dodano 10.01.2015 23:14 --Dziś udało się założyć opony na quada, maszyna "zmężniała", optycznie powiększyła się. To na plus. Na minus pewnie będzie jeszcze bardziej chlapać.
Opony z przodu napompowane na 5 PSI, z tyłu na 4 PSI.
Kilkaset metrów przejechałem po mokrym asfalcie, żadnego bicia kierownicy, trzęsienia czy telepania, równo jak po stole, hamowanie - quad zatrzymuje się szybciej niż na Zilli czy Big Hornie (porównanie z odczuć po poprzednich quadach), co nie znaczy że nie sunie po asfalcie. Przy dzisiejszym deszczu bez problemu dało się kręcić bąki na czarnym, ponadto przy zapiętym 4x4 i jeździe slalomem czuć ślizganie się quada, ale nie jako zarzucanie tyłem, tylko jakby przesuwanie całej maszyny raz w lewo raz w prawo, jednak jest to cały czas kontrolowalne i ma się poczucie pełnej przewidywalności maszyny. Wyprostowanie kierownicy natychmiast powoduje powrót quada na właściwy tor jazdy.
Więcej wrażeń po pełnych testach przy jakiejś lepszej pogodzie.
-- dodano 18.01.2015 22:41 --Dziś było trochę jeżdżone.
Suchy asfalt:
Idealna przyczepność, nawet najmniejszych uślizgów kół przy mocnych i bardzo mocnych dodaniach gazu, żadnego bicia kierownicy, quad słucha się w pełni, całkowicie przewidywalny.
Mokry asfalt:
Tu trzeba bardzo uważać, nagłe, mocne, nieliniowe dodawanie gazu powoduje natychmiastowe zerwanie przyczepności, zmiany kierunku ruchu, zjazdy ze skrzyżowań z jednoczesnym odwinięciem gazu natychmiast powodują drift, czy zarzucanie tyłem.
Błoto:
Kilkucentymetrowa warstwa błota na zmarzlinie:
Wjazd na takie błoto powodował jakby utratę połowy koni z mocy pojazdu, quad jechał ale czuło się bardzo wyraźnie spadek prędkości przy otrzymaniu tych samych obrotów. Opona ślizga się i nie ciągnie, albo inaczej ma 30% przyczepności, dołączenie 4x4 poprawia sytuację ale szału nie ma. To nie jest opona do błota. Choć kumpel na innym canamie 1000 na Big Hornach też czuł spadek prędkości to mimo wszystko odjeżdżał mi. Wniosek - BigHorn ciągnął lepiej.
Głebokie błoto:
Do sprawdzenia
Piach:
Testowane na żwirowni - wrażenia jak najbardziej pozytywne, opona się szeroko rozkłada i ładnie pracuje, szeroko trzyma podłoża, nie kopie jakoś specjalnie dołów, zostawia ślad jak po aucie terenowym, przy zjazdach na przyblokowanych hamulcach widać jak piach okleja rowki w bieżniku. Jednak czy na podjazdach, zjazdach albo rogalach nie ustępowała porównywanemu BigHornowi, szybko się oczyszczała, cały czas ma się poczucie przewidywalności quada.
Szutry:
Tu podobnie jak suchy asfalt, dodawanie gazu na prostej daje natychmiastowe przyspieszenie, bez odczuwalnego uślizgu kół. Quad zostawia po sobie ślad, ale nie jak BigHorn czy Alltrack, nie mówiąc o oponach błotnych. Nie kopie. Przy zmianach kierunków ruchu można zarzucić tyłem (skrzyżowania), jest to możliwe, ale tylko na własne życzenie kierującego.
Opona jest taka jaka miała być, dająca pewność jazdy zwłaszcza na suchych, twardych nawierzchniach. Dodatkowym plusem jest zachowanie na piachu, minusem zachowanie na mokrym asfalcie - tu naprawde trzeba uważać, nawet podczas szybkiej jazdy po łuku drogi czuć chęć tyłu do wyjechania na zewnątrz.
Więcej po kolejnych jazdach.
-- dodano 01.02.2015 22:13 --Śnieg
Śnieg jest naturalnym wrogiem tej opony, jeśli przy deszczu trzeba uważać, to tu jest walka o przetrwanie. Najgorzej jest przy zmianie kierunku ruchu, zakrętach. Nie ma żadnego panowania nad quadem. Włączone 4x4 i niska prędkość pozwala dopiero jako tako kontrolować pojazd. Niska to koło 30 kmh. Przy hamowaniu silnikiem tył quada wyprzedza przód. Zakręty, gdzie błotniaki się ślizgają ale jadą w pożądanym kierunku, na tych oponach kończy się oparciem o bandę zakrętu i dopiero jeździe w pożądanym kierunku. Gorzej jak nie ma band a jest np, rów. Dzis podczas jazdy przy próbie skrętu w lewo skończyło się na wjeździe do sadu prosto na skręconych kołach. Czy chcesz czy nie chcesz, ślizgasz się cały czas. Sprawdzone na drogach asfaltowych, szutrowych, łąkowych, leśnych pokrytych śniegiem. Poważnie zastanawiam się nad montażem kolców do tej opony na zimę.