Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Oponki marki DURO
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 20:03



Odpowiedz  [ 150 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Oponki marki DURO 
Autor Wiadomość
1000opon.pl
1000opon.pl

Rejestracja: 06.12.2004 21:17
Posty: 297
Miejscowość: Łódź
PostWysłany: 26.02.2015 10:14 
Re: Oponki marki DURO
Maniekitr. Kiedyś opisywałem sprawę nieprawidłowo zapakowanej do transportu pierwszej partii opon DI-2025 ( Power Grip ), sprawa dotyczyła wyłącznie tej opony i to pierwszej dostawy z przed kilku lat. Sprawa różnych średnic i wzorów bieżnika dla kompletów opon ( przód i tył ) to zupełnie inna sprawa. Tu nie ma żadnej wady.

_________________
pozdrawaim
Andrzej Gawroński


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 26.02.2015 10:33 
Re: Oponki marki DURO
Tylko ja miałem te opony i bylo ok
chodzi o ten temat
viewtopic.php?f=28&t=36334&start=15


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 26.02.2015 16:23 
Re: Oponki marki DURO
Potwierdzam moje opinie z tamtego wątku.
Ja z Bufflo 26" nie miałem problemów.
Ani nie zabiły mi zawieszenia (a niby ciężkie) ani mostów (choć moje były równe po obwodzie i wysokości).
5 lat na nich pojechałem, kilometrów pewnie z 6-7 tys.
Nadal nadają się do użytku, ale w ramach przygotowań do zawodów i chęci posiadania 'nowości' nabyłem PittBulle 25".

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 26.02.2015 20:34 
Re: Oponki marki DURO
wracając do tematu różnych średnic, jak kupisz jakiekolwiek opony, cały komplet, wszystkie takie same to te z tyłu i tak będą zużywać się szybciej wiec koniec końców i tak powstanie różnica w obwodzie - wiec gadka o różnicy na początku i tak do mnie nie przemawia bo ta różnica zawsze będzie a w dodatku 4x4 po asfalcie się nie lata a w terenie wszystko się niweluje.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.09.2008 10:09
Posty: 654
Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
PostWysłany: 26.02.2015 20:37 
Re: Oponki marki DURO
stegos
ja bym powiedzial ze predzej leci przod. Ale to tylko moje zdanie.

_________________
Pozdro
Łukasz


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 26.02.2015 21:38 
Re: Oponki marki DURO
hmm to możne ja mam jakiś dziwny styl jazdy :P ale mi tyłu zeszła już ok polowa a z przodu ledwo widać zużycie..


 
Profil

Rejestracja: 17.08.2009 10:22
Posty: 34
Quad: Suzuki Eiger
PostWysłany: 27.02.2015 12:46 
Re: Oponki marki DURO
Andrzej G. napisał(a):
Witaj Nowyy. Spróbuję ci odpowiedzieć na 2 różne sposoby .
1- Duro to od kilku lat najlepiej sprzedające się opony do quadów w Polsce ( na 100% pod względem ilości ). Wśród nich jeżeli chodzi o opony do przeprawówek najlepiej sprzedają się Buffalo i Power Grip . Możesz śmiało założyć , że wyniki sprzedaży są takie nie dlatego , że coś z nimi jest nie tak :-)
2- Jeżeli ktoś ci tłumaczył , że różnica wysokości pomiędzy przednią i tylną oponą ( ale przy tym samym rozmiarze podanym na oponie np:26 cali ) w quadzie niszczy napędy to zwyczajnie się nie zna lub chce cię namówić na inne opony ( np: takie które ma w magazynie ) . Przy okazji napiszę w jak największym skrócie o co tu chodzi bo spotkam się często z niezrozumieniem tego tematu.
Prawdą jest , że chyba 100% obecnie produkowanych quadów 4x4 ma rozdział napędu 1:1 czyli mechanizm różnicowy nie pracuje kiedy przednie półosie obracają się z taką samą prędkością jak tylne. Mechanizm różnicowy nie jest zaprojektowany do ciągłej pracy i nie należy powodować aby pracował cały czas ( np zakładając z przodu opony 25" a z tyłu 26" ). Opony w pojeździe 4x4 jeżdżącym wyłącznie po asfalcie powinny być tej samej średnicy z przodu i z tyłu bo to gwarantuje takie same obroty przednich i tylnych półosi . Inaczej sprawa się ma w pojazdach terenowych tym bardziej takich gdzie z przodu i z tyłu opony mają inną szerokość. Producenci opon starają się tak zaprojektować przednie i tylne opony które maja stanowić komplet aby w trakcie jazdy quadem jak najczęściej rzeczywisty promień toczenia opony był z przodu i z tyłu taki sam. Uwzględniają, między innymi, jak bardzo obciążony jest tył w stosunku do przodu , czy opona tylna jest szersza od przedniej ( szersza opona mniej zapada się w teren ) . Uwzględnienie tych czynników powoduje , że wiele kompletów opon ma z przodu niższy bieżnik i/lub minimalnie mniejszą średnicę.
Reasumując jeżeli kupisz komplet opon do quada jednego producenta i zobaczysz że np: przód ma nieco inną średnicę lub nieco inny bieżnik niż tył to jest wynik przemyślanego działania producenta i na 100% cały komplet będzie działał dobrze.




Dzięki za info. Wybór padł na duro bufflo 25. Dam znać jak sobie radzą


 
Profil

Rejestracja: 17.08.2009 10:22
Posty: 34
Quad: Suzuki Eiger
PostWysłany: 27.02.2015 12:46 
Re: Oponki marki DURO
Andrzej G. napisał(a):
Witaj Nowyy. Spróbuję ci odpowiedzieć na 2 różne sposoby .
1- Duro to od kilku lat najlepiej sprzedające się opony do quadów w Polsce ( na 100% pod względem ilości ). Wśród nich jeżeli chodzi o opony do przeprawówek najlepiej sprzedają się Buffalo i Power Grip . Możesz śmiało założyć , że wyniki sprzedaży są takie nie dlatego , że coś z nimi jest nie tak :-)
2- Jeżeli ktoś ci tłumaczył , że różnica wysokości pomiędzy przednią i tylną oponą ( ale przy tym samym rozmiarze podanym na oponie np:26 cali ) w quadzie niszczy napędy to zwyczajnie się nie zna lub chce cię namówić na inne opony ( np: takie które ma w magazynie ) . Przy okazji napiszę w jak największym skrócie o co tu chodzi bo spotkam się często z niezrozumieniem tego tematu.
Prawdą jest , że chyba 100% obecnie produkowanych quadów 4x4 ma rozdział napędu 1:1 czyli mechanizm różnicowy nie pracuje kiedy przednie półosie obracają się z taką samą prędkością jak tylne. Mechanizm różnicowy nie jest zaprojektowany do ciągłej pracy i nie należy powodować aby pracował cały czas ( np zakładając z przodu opony 25" a z tyłu 26" ). Opony w pojeździe 4x4 jeżdżącym wyłącznie po asfalcie powinny być tej samej średnicy z przodu i z tyłu bo to gwarantuje takie same obroty przednich i tylnych półosi . Inaczej sprawa się ma w pojazdach terenowych tym bardziej takich gdzie z przodu i z tyłu opony mają inną szerokość. Producenci opon starają się tak zaprojektować przednie i tylne opony które maja stanowić komplet aby w trakcie jazdy quadem jak najczęściej rzeczywisty promień toczenia opony był z przodu i z tyłu taki sam. Uwzględniają, między innymi, jak bardzo obciążony jest tył w stosunku do przodu , czy opona tylna jest szersza od przedniej ( szersza opona mniej zapada się w teren ) . Uwzględnienie tych czynników powoduje , że wiele kompletów opon ma z przodu niższy bieżnik i/lub minimalnie mniejszą średnicę.
Reasumując jeżeli kupisz komplet opon do quada jednego producenta i zobaczysz że np: przód ma nieco inną średnicę lub nieco inny bieżnik niż tył to jest wynik przemyślanego działania producenta i na 100% cały komplet będzie działał dobrze.




Dzięki za info. Wybór padł na duro bufflo 25. Dam znać jak sobie radzą

-- dodano 27.02.2015 13:46 --

Andrzej G. napisał(a):
Witaj Nowyy. Spróbuję ci odpowiedzieć na 2 różne sposoby .
1- Duro to od kilku lat najlepiej sprzedające się opony do quadów w Polsce ( na 100% pod względem ilości ). Wśród nich jeżeli chodzi o opony do przeprawówek najlepiej sprzedają się Buffalo i Power Grip . Możesz śmiało założyć , że wyniki sprzedaży są takie nie dlatego , że coś z nimi jest nie tak :-)
2- Jeżeli ktoś ci tłumaczył , że różnica wysokości pomiędzy przednią i tylną oponą ( ale przy tym samym rozmiarze podanym na oponie np:26 cali ) w quadzie niszczy napędy to zwyczajnie się nie zna lub chce cię namówić na inne opony ( np: takie które ma w magazynie ) . Przy okazji napiszę w jak największym skrócie o co tu chodzi bo spotkam się często z niezrozumieniem tego tematu.
Prawdą jest , że chyba 100% obecnie produkowanych quadów 4x4 ma rozdział napędu 1:1 czyli mechanizm różnicowy nie pracuje kiedy przednie półosie obracają się z taką samą prędkością jak tylne. Mechanizm różnicowy nie jest zaprojektowany do ciągłej pracy i nie należy powodować aby pracował cały czas ( np zakładając z przodu opony 25" a z tyłu 26" ). Opony w pojeździe 4x4 jeżdżącym wyłącznie po asfalcie powinny być tej samej średnicy z przodu i z tyłu bo to gwarantuje takie same obroty przednich i tylnych półosi . Inaczej sprawa się ma w pojazdach terenowych tym bardziej takich gdzie z przodu i z tyłu opony mają inną szerokość. Producenci opon starają się tak zaprojektować przednie i tylne opony które maja stanowić komplet aby w trakcie jazdy quadem jak najczęściej rzeczywisty promień toczenia opony był z przodu i z tyłu taki sam. Uwzględniają, między innymi, jak bardzo obciążony jest tył w stosunku do przodu , czy opona tylna jest szersza od przedniej ( szersza opona mniej zapada się w teren ) . Uwzględnienie tych czynników powoduje , że wiele kompletów opon ma z przodu niższy bieżnik i/lub minimalnie mniejszą średnicę.
Reasumując jeżeli kupisz komplet opon do quada jednego producenta i zobaczysz że np: przód ma nieco inną średnicę lub nieco inny bieżnik niż tył to jest wynik przemyślanego działania producenta i na 100% cały komplet będzie działał dobrze.




Dzięki za info. Wybór padł na duro bufflo 25. Dam znać jak sobie radzą


Ostatnio zmieniony przez Nowyy, 27.02.2015 12:46, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 10.03.2015 17:17 
Re: Oponki marki DURO
cześć
po długich namysłach, kilometrach przeczytanych postów wybór padł na duro buffalo 24' mój quad fabrycznie ma alltrack 23' (w tym rozmiarze opony znikały w oczach..) wiec przeskok o 1' na szczęście dramatycznie nie pogorszył osiągów na tem moment to zrobiłem coś ok 100km ale co moge powiedzieć:
1. nie biją - nic a nic - wyważane też nie były
2. poprawiła się trakcja w terenie (piaske, błoto - szczególnie błoto)
3. tylne są 6scio wartwowe a przednie są 4ro warstwowe (przynajmniej w rozmiarze 24')
4. sa twarde - ciśnienie mam tak niskie że samochodowy ciśnieniomierz nie reaguje a opony nie idzie za bardzo ugiąć.

kilka zdjęć:
różnica w wysokości:
Image
quad z tyłu wygląda bojowo :)
Image
z przodu opona też wygląda ciekawie
Image
prześwit też jest większy
Image

-- dodano 10.03.2015 18:17 --

kilka zdjęć:[url][/url]
różnica w wysokości:
https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgRUhnVFJ3SlFJcHhfeks4Y1kzZkJYWmhvQlNn/view?usp=sharing
quad z tyłu wygląda bojowo :)
https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgYllsaDFxYXh6bS1XUURCOG9YTXBrWmFGMm5r/view?usp=sharing
z przodu opona też wygląda ciekawie
https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgSlVRSzk4b3ppTGhZVkRvVkJHQzRoUW5DRGJB/view?usp=sharing
prześwit też jest większy
https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgUjd2VDhfSk9vcmp1eWdvV3RTYUhFOS04LVBR/view?usp=sharing

coś wstawianie zdjęci z dysku googla nie smiga...
oraz edycja za szybko wygasa...

a co do opon to jak nakręcę więcej km to dam znać jak się spisują


Ostatnio zmieniony przez stegos, 10.03.2015 17:17, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.09.2008 10:09
Posty: 654
Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
PostWysłany: 10.03.2015 18:05 
Re: Oponki marki DURO
różnica potezna w wysokosci. szerokosci

_________________
Pozdro
Łukasz


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 10.03.2015 21:41 
Re: Oponki marki DURO
a to tylko 24' fakt jest ze AT realnie są niższe niż powinny to razem daje taki efekt :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 11.03.2015 01:55 
Re: Oponki marki DURO
Wizualnie różnica ogromna jakbyś ze 2' dodał. Prześwit ma ogromne znaczenie w dzielności terenowej a i bieżnik też będzie bardzo pomagał. Dobry zakup w błotku powinieneś mieć dużo radochy

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 25.03.2015 20:50 
Re: Oponki marki DURO
no wiec :)
oponki przeszły chrzest bojowy i w błocie..no bardziej torfie radzą sobie bardzo dobrze - ograniczeniem tu niestety jest prześwit quada, opona bardzo dobrze się oczyszcza, wyrywa spod siebie wszystko co się da - to czasami jest minus bo w momencie zamiast pojechać to wykopiemy se dołek...
generalnie po przesiadce z AT w terenie po którym latam widzę same plusy :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 26.03.2015 12:26 
Re: Oponki marki DURO
Wszytskie jodełkowe opony tak mają w pewnych warunkach zamieniają się w koparki więc trzeba wyczuć dobrze moment kiedy już nie jedzie a zaczyna się kopać. Ale na pewno zdolność terenowa się bardzo poprawiła, nie dość że masz konkretny bieżnik opony to jeszcze zyskałeś z 4-5cm prześwitu, chociaż mnie by pewnie kusiło żeby założyc 25' bo Buffalo są stosunkowo lekką oponą.
Jedyna rzecz jaka mi się w niej nie podoba to to że przednie opony mają głębokość bieżnika 15mm tylko tylne słuszne 24mm

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil

Rejestracja: 24.04.2014 16:36
Posty: 346
Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
PostWysłany: 26.03.2015 20:22 
Re: Oponki marki DURO
no co do głębokości to racja ale ja nie mam z przodu blokady wiec większy bieżnik nic mi nie da...


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 150 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.