Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 06:34



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.04.2015 08:33
Posty: 39
Imię: Adrian
Quad: LTZ 400 K7
Poprzednie quady: Yamaha Blaster
PostWysłany: 27.06.2017 00:24 
Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
Witam wszystkich dzis chcialbym przedstawic jak zrobilem nowe sworznie do ltz :)
to wiec tak zakupilem koncowki drazkow (citroen berlingo 1.8
Stoczyłem je na srobe m12 pozniej zacząłem gwintowac ;) wyglada to tak
Załącznik:
IMG_20170624_174731.jpg
IMG_20170624_174731.jpg [ 3.15 MiB | Obejrzany 6133 razy ]

Załącznik:
IMG_.jpg
IMG_.jpg [ 3.42 MiB | Obejrzany 6137 razy ]

Pozniej jak już nowe sworznie były gotowe porzechodzimy do odkrecania wahaczy .
jak już okrecimy to mierzymy odleglosc starych sworzni ,
stary sworzen dobity
Załącznik:
IMG_20170626_173057.jpg
IMG_20170626_173057.jpg [ 3.11 MiB | Obejrzany 6137 razy ]

jesli już odmierzylismy to zakladamy wahacze na quada i skrecamy sroba z jednej i drugiej strony .
Załącznik:
IMG_20170626_171936.jpg
IMG_20170626_171936.jpg [ 3.06 MiB | Obejrzany 6134 razy ]

Ja zrobilem to w ten sposob ze wymierzyłem odleglosci i kat pochylenia koł skreciłem na maxa i z obydwu stron pospawałem dla pewnosci ;) .jak narazie wszystko ładnie pieknie smiga , lepiej niz fabryka ;)
Załącznik:
IMG_20170626_171943.jpg
IMG_20170626_171943.jpg [ 3.77 MiB | Obejrzany 6137 razy ]


Ostatnio zmieniony przez Bulu331 27.06.2017 00:24, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2015 10:11
Posty: 247
Miejscowość: Słupsk
Imię: Krzysiek
Quad: Warrior
Poprzednie quady: Made in P.R.C.
PostWysłany: 27.06.2017 11:57 
Re: Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
A nie łatwiej byłoby rozwiercić otwór w wahaczu na te m14?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.04.2015 08:33
Posty: 39
Imię: Adrian
Quad: LTZ 400 K7
Poprzednie quady: Yamaha Blaster
PostWysłany: 27.06.2017 13:22 
Re: Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
może i łatwiej lecz ja postanowiłem zrobic w ten sposob dlatego ze

1. Otwor fabryczny w wahaczach jest na 12mm . gdybym go przewiercic na 14mm to automatycznie by się zwezyły scianki tulei . moim zdaniem mogłyby być za cienkie .
2. W koncowce drazka był nietypowy gwint był cienki gwint m14 1.25 , w dodatku musiałaby być niska , bo zwykła by nie weszła pomiedzy drazek a wahacz ;)
3 . Z tego co się dowiedziałem już wczesniej po niby jeszcze pasuje drazek od mercedesa w123 . tam gwint jest akurat m12 , lecz ja postanowilem zalozyc od tego berlingo bo sa dłuższe gwinty , jest jak przykrecic nakretki.
Narazie wszystko ładnie działa i mam nadzieje ze jak najdluzej ;)
Jesli by ktoś chciał to może zrobic na zamowienie ;) PW


Ostatnio zmieniony przez Bulu331, 27.06.2017 13:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2015 10:11
Posty: 247
Miejscowość: Słupsk
Imię: Krzysiek
Quad: Warrior
Poprzednie quady: Made in P.R.C.
PostWysłany: 27.06.2017 22:57 
Re: Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
Bulu331 napisał(a):
1. Otwor fabryczny w wahaczach jest na 12mm . gdybym go przewiercic na 14mm to automatycznie by się zwezyły scianki tulei . moim zdaniem mogłyby być za cienkie .


No jasne, że po rozwierceniu na ściance było 1mm mniej, ale po zdjęciach widać, iż ścianki są dosyć grube. W tej chwili osłabiłeś końcówkę.

Bulu331 napisał(a):
2. W koncowce drazka był nietypowy gwint był cienki gwint m14 1.25 , w dodatku musiałaby być niska , bo zwykła by nie weszła pomiedzy drazek a wahacz


Standardowy "drobny" gwint, w każdym "śrubexie" czy castoramie nakrętki dostępne od ręki, grube czy cienkie.

Ogólnie chodziło mi o to, że po rozwierceniu wymiana końcówki byłaby o wiele prostsza. Teraz jak Ci te trzasną, to znowu musisz nowe toczyć i się z nimi "bawić" a tak byś kupił nowe, założył i dalej jazda.
Więc jeżeli byłaby możliwość rozwiercenia, ułatwiłoby to zakładanie nowych końcówek, a tym co nie mają dostępu do tokarzy też pozwoliłoby na wymianę we własnym zakresie we własnym garażu :)

Bulu331 napisał(a):
Narazie wszystko ładnie działa i mam nadzieje ze jak najdluzej


Niech działa jak najdłużej ;) do chińczyka takie same zakładałem, po 2 latach brak jakiegokolwiek luzu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.04.2015 08:33
Posty: 39
Imię: Adrian
Quad: LTZ 400 K7
Poprzednie quady: Yamaha Blaster
PostWysłany: 29.06.2017 15:39 
Re: Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
może i racja ;) ;) Jesli ktoś nie ma tokarza lub nie chce mu się wydawac kasy na tokarza to polecam przewiercic na 14mm i po kłopocie ;) lecz nie jestem pewny czy w dostanie nakretke m14 1.25 , musi dobrze poszukac lub zamowic z internetu ;) Pozdro i Szerokiej drogi ;)


 
Profil

Rejestracja: 23.03.2015 14:48
Posty: 7
Imię: Marek
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 24.07.2017 19:06 
Re: Wymiana Sworznia wahacza dolnego Ltz 400 . Polecam
No patent dobry, nowy ori kosztuje 608,47 PLN sztuka. U mnie jest ok, ale już się zastanawiałem w razie W żeby zrobić jak w górnym, gdzie koszt to 134,01 PLN szt ori.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.