GALILEUSZ owszem, gdy ma się załączone AWD o wiele gorzej jedzie się poślizgiem. Ale się da...
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 23.10.2006 08:10
GALILEUSZ napisał(a):
Zawodnicy Enduro wyciągają te wspaniałe Visco Locki, bo przeszkadzają szybko jechać w bocznym poślizgu, wyrzucając quada po zewnętrznej.
Dokladnie tak w bocznym uslizgu kiedy mamy zapiety przedni naped i dodamy gazu i przednie kola zaczynaja buksowac, visco-lok zapina blokade i powoduje wlasnie owe wyciganie z zakretu. Dla mniej doswiadczonych zawodnikow może to być niebezpieczne doswiadczenie.
Podobna sytuacje można bylo zauwazyc po wprowadzeniu na rynek motocykla 2WD firmy Yamaha WR 450 z napędem na przednie kolo. Pompa hudrauliczna za pomoca rotora w przedniej piascie napedzala przod kiedy tylne kolo zaczynalo się slizgac. Zapiecie napędu takze bylo progresywne, niestety efekt prostujacy powodowal, ze motocykl nie szedl już uslizgiem tylko zaczynal wyjezdzac na zewantrz luku. Trzeba bylo innaczej pokonywac zakrety. Byly prowadzoca programu jednoslad w TVN Turbo bolesnie się o tym przekonal - zlamal 2 zebra mimo, ze na enduro jezdzi z bdb. skutkiem od lat.
A tutaj filmik z porównaniem miedzy visco a normalna blokadą dyfra:
Moim zdaniem to blokada lepsza, na podjezdzie te 5 sekund czy tam x obrotów koła jest bardzo cenne, dlatego wole się zatrzymac, zapiac blokade i mieć swiadomość ze Jadę ze stałym napędem. Obecnie posiadam Hondę z LSD, cenie ją w terenie, choc minusem jest cieższe skręcanie na asfalcie i niemoznosc robienia driftów lub dłuszych bączkow, ponieważ po dodaniu gazu przy skręconych kołach powinno mnie obrócić quadem, a tak nie jest, on skreca z przczepnoscią, co w niektórych momentach jest denerwujace. Nastepnego quada Kupię z manualna blokadą, bez zadnych cudów typu visco
_________________ Najpiękniejszym widokiem jest... widok z kasku! Galeria Hondy - KLIK
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
Wysłany: 22.01.2012 18:03
Re: Visco-Lok vs. Diff-Lock
LSD to trochę co innego niż Visco. Visco potrafi zblokować dyfer praktycznie w 100% a LSD nie. Do tego w nowych sprzętach jest wspomaganie i mimo takiej blokady nie czuć już oporów na kierownicy ,nie ma problemów z kręceniem kółek .
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
Wysłany: 22.01.2012 18:21
Re: Visco-Lok vs. Diff-Lock
niezły kotlet
On Demand tylko to następnie......długo długo nic....a potem Diff Lock jak w Jamie i Kingkupie o Kotku się nie wypowiem ale z tego co widać to tak samo jak Y i S
Rejestracja: 27.03.2010 23:17 Posty: 169 Miejscowość: Siedlce-Warszawa
Quad: Grizzly 660 była, był też BF 750, teraz G700
Wysłany: 22.01.2012 19:10
Re: Visco-Lok vs. Diff-Lock
ale gorszej blokady niż w Brute Force 750 to chyba nie ma, miałem i wiem, do tego brat kupił nowego i to samo, działa, ale jak quad się już zawiesi i wszystkie koła w powietrzu
Panowie robił ktoś porównanie jak ten nowy system w Can Am w wersjach T - czyli fabrycznie homologowanej dokładnie nazywa się to - Brake Traction Control (BTC) działa w porównaniu do Visco-Lok ?
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 43 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum