Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 15:41



Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK] 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.04.2009 19:54
Posty: 655
Miejscowość: okolice wałbrzycha
Quad: La Chupacabra
PostWysłany: 27.04.2010 20:12 
Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
W życiu każdego quadówca przychodzi taki moment w którym musi się nacisnąć klamkę hamulca.
I lepiej, żeby hamulce w jego maszynie okazały się wtedy sprawne.

Moje okazały się mało sprawne do tego stopnia, że z lekka już hamowały tłokiem :wizi:
Image
więc zabrałem się za wymianę

Co potrzeba żeby wymienić klocki hamulcowe w Yamasze Grizzly 700:
Yamaha Grizzly 700
Klocki hamulcowe komplet na oś ( w moim przypadku tylną)
Klucz do kół (dla alu ITP) 14 (standardowe felgi) 16
Klucz 12 widełki-oczko
Imbus 5
Śrubokręt krzyżakowy (średni)
Śrubokręt płaski (duży)
Strzykawka (starczy 20ml)
Szmatka, ścierka
Smar miedziany
Klocek drewniany, bloczek betonowy, winda (coś żeby podnieść quada)
Rękawice ;)

Zaczynamy:
- luzujemy śruby od kół

- podnośmy quada

- odkręcamy koła
Image

- odkręcamy wieczko od zbiorniczka z płynem hamulcowym
jeśli go dolewaliśmy go w czasie eksploatacji quada teraz przydało by się go trochę ubrać
ja z odkręceniem tego zbiorniczka miałem już kiedyś problem, bo jak się okazało poprzedni właściciel za mocno go dokręcił, więc teraz przed odkręcaniem lekko wbijam śrubokręt we wkręt
Image
nawet lekki uderzenie pomaga obudzić się śrubie i poprawia "trzymanie" śrubokręta dzięki czemu nie zjedziemy łba ;)

- jak już odkręcimy wieczko za pomocą strzykawki odciągamy płyn hamulcowy, ważne żeby pozostała ilość płyny zakrywała dno zbiorniczka na tyle aby do przewodów nie dostało się powietrze
Image

- odkręcamy zacisk hamulcowy, 2 śruby kluczem 12,
dostęp do jednej od góry
Image
do drugiej od dołu
Image
jeśli śruby były poprzednio zakręcane na smar to po zluzowaniu kluczem można je spokojnie odkręcać palcami

- ściągamy zacisk wraz z klockami z tarczy, tu może się przydać płaski śrubokręt którym rozsuniemy lekko klocki.

- następnym krokiem jest wykręcenie zaślepki i śruby (imbus 5) na której zamocowane są klocki
Image
ważne aby to dobrze je oczyścić przed odkręcaniem, można też lekko spryskać je WD40 co powinno ułatwić odkręcenie. Uwaga tym śrubą dosyć łatwo zjechać łepek jeśli były dokręcone zbyt mocno i bez smaru! W przypadku zjechania łapka, do gry myszą wkroczyć wiertarka, duże kombinerki, imadło i brzeszczot, a koszt zaślepki i śruby w aso po 8 Euro za szt.
Mi tym razem poszło gładko :)
Image

-wyciągamy stare klocki i czyścimy wysunięty tłok z zanieczyszczeń, do tego celu wykorzystujemy płyn hamulcowy wyciągnięty ze zbiorniczka. Płyn hamulcowy jest najbardziej neutralnym środkiem do mycia zacisków.

-po umyciu i wytarciu należy wcisnąć tłok w zacisk tak aby zrobić miejsce dla nowych "większych" klocków.
tu przyda nam się płaski śrubokręt
Image

tłok powinien się schować cały
Image
tu widać lekko przy szlifowany tłok ;)
po wciśnięciu tłoka poziom płyny w zbiorniczku urósł pewnie do maksimum, można trochę teraz popracować klamka i trochę go powysuwać i z powrotem powciskać tak aby go trochę nasmarować. Uwaga, w czasie pompowania klamką zwróć uwagę aby płyn nie odkrył dna zbiorniczka!

- Jak już wszystko wyczyszczone i przesmarowane czas założyć nowe klocki
wewnętrzny
Image
ważne żeby go dobrze ułożyć, jeśli będzie krzywo, klocek pod czasz hamowania wypaczy się. Co może spowodować jego szybsze zużycie, odklejenie okładziny czy nawet uszkodzenie zacisku lub tarczy.

Następnie zakładamy klocek zewnętrzny
Image

smarujemy śrubę i zaślepkę smarem miedzianym
Image
i skręcamy zacisk

Przykręcamy zacisk do uchwytu, posmarowanymi wcześniej śrubami i połowa pracy za nami ;)
takie same czynności powtarzamy na drugim kole :)

Jeśli klocki są już zmienione pozostaje tylko sprawdzić poziom płynu hamulcowego, założyć dekielek.
Image
Ważne żeby uszczelniający kapturek równo przylegał do wieczka.

Jeszcze tylko dokręcamy 2 śrubki
Image
i zrobione :^^D:

Ważne!
podczas dokręcania powinno stosować się klucz dynamometryczny i dociągać śruby z takimi wartościami jakie podane są w service manualu. Jeśli nie posiadasz takiego klucza pamiętaj nie dociągaj śrub na siłę! bo potem ich za nic nie odkręcisz ;)

Po wymianie klocków normalne jest to że hamują one słabiej (lub wcale :D) quad nie ma pompy hamulcowej jak samochód więc klocki muszą się same po układać i dopasować do tarczy. Hamulce wrócą po kilku, kilkunastu kilometrach.

Mama nadzieję, że ten poradnik będzie dla was pomocny :)

_________________
Kuba

Dziś mam szczęście - udało się dotrzeć, choć niejedno miejsce wzbudzało emocje


Ostatnio zmieniony przez Nazir, 28.09.2011 18:12, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.03.2010 19:02
Posty: 1917
Miejscowość: Inowrocław
Quad: Quada brak, jest Suzuki Bandit 600
Poprzednie quady: Linhai 260, Yamaha Kodiak 450
PostWysłany: 27.04.2010 20:33 
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Bardzo dziękuję za poradnik, bardzo mi się przyda - też chciałem wymienić klocki ale nie wiedziałem jak się za to zabrać. Teraz już jest wszystko jasne. : )

_________________
Pozdrawiam Furiox :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2009 21:38
Posty: 1935
Miejscowość: Radom
Imię: Mikołaj Kwieciński
Quad: Yamaha Grizzly 700 & Suzuki LTR 450R
Poprzednie quady: -> Chińska 110 -> Grizzly 400 ->Can-am ds 450
PostWysłany: 30.06.2011 08:34 
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Też mi się przydało :D

_________________
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2965601684
#966
Kwieciński Mikołaj
QUADIMODO RACING TEAM
RTM-RADOM


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.01.2014 17:31
Posty: 75
Imię: Sebastian
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Kingquad 750
PostWysłany: 29.05.2014 22:14 
Re: Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
U mnie znowu problem polega na tym że jak przejade quadem no nie wiem 2 km może maks to zaczyna tył piszczeć więc wjeżdżam do garażu patrze a tu misiek siedzi i nie ma zamiaru się ruszyc :D tarcze zaciśnięte... dziwne ... hamulce odpowietrzone... po kilku minutach może z 15, 20 wszystko wraca do normy...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2006 10:56
Posty: 2705
Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
PostWysłany: 29.05.2014 22:18 
Re: Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
popatrz czy klocek nie trze ciągle o tarcze, będzie to powodowało nagrzewanie płynu i objawy o jakich piszesz

_________________
Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! :D
Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW
http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 29.08.2014 20:44
Posty: 247
Miejscowość: Jaworzno
Quad: Yamaha Grizzly 700 FI
PostWysłany: 06.11.2014 18:13 
Re: Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
Czy ktoś używał takich klocków hamulcowych?
Image
lub
Image
Mam do wymiany klocki z tyłu, nie wiem może i z przodu przy okazji wymienię... :mysli:
Czytałem na forum, że chwalicie EBC złote


 
Profil

Rejestracja: 28.07.2012 16:30
Posty: 259
Quad: G700
Poprzednie quady: G450
PostWysłany: 06.11.2014 18:38 
Re: Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
W ostrym terenie jakie by nie były zejdą ekspresowo ;)

_________________
G700 Blue


 
Profil
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 29.08.2014 20:44
Posty: 247
Miejscowość: Jaworzno
Quad: Yamaha Grizzly 700 FI
PostWysłany: 06.11.2014 19:37 
Re: Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
Czyli jednak EBC?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2014 13:11
Posty: 131
Miejscowość: FZG
Imię: Łukasz
Quad: Outlander 1000 xmr
Poprzednie quady: Suzuki Kingquad 750
PostWysłany: 06.11.2014 20:10 
Re: Grizzly 700- Wymiana klocków hamulcowych[PORADNIK]
z delty byłem słabo zadowolony i to nie z powodu wytrzymałości. po ściągnięciu klockow okładzina dziwnie wyglądała w porównaniu z poprzednimi nissina, pokruszone, poszczerbione,takie jakieś dziwne, fakt ,że cena kusi. Teraz zamontowałem TRW i zobaczymy jak się sprawdzą
Widziałem w serwisie quadowym ,że chłopaki montują EBC,a że jeżdżą na rajdy to pewnie pewne produkty maja przetestowane

-- dodano 06.11.2014 21:10 --

dodam jeszcze ze delty były słabo spasowane ze szczeką. TRW pasowały idealnie


Ostatnio zmieniony przez brendon, 06.11.2014 20:10, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 9 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.