Siemanko
A więc planuję w niedalekiej przyszłości wyjęcie silnika z mojego rapcia i dokładną ocenę jego stanu. Występują wycieki oleju z pod cylindra i głowicy, lecz nie tylko ze względu na to. Podczas pracy silnika na "luzie" słychać strzały w wydech i cykanie (zawory dobrze ustawione) podejrzewam że to wypalony już troszkę zawór wydechowy a co do cykania to łańcuszek rozrządu. Dodam że silnik nigdy nie był rozbierany od 2008 roku czyli od nowości i warto sprawdzić stan korby i gładzi cylidrowej ale nie kopci ani trochę. Co do głowicy to chcę wymienić uszczelniacze zaworowe, oba zawory oraz oddać ją do planowania i dotarcia zaworów. Karterów myślę że nie będę rozdzielać chyba że wystąpią jakiś problemy z wałem lub będzie naciągnięty łańcuszek rozrządu (odpukać)
I tutaj dwa pytania.
1. Czy na gładzi cylindra jest nicasil czy normalnie mogę oddać do ewentualnego szlifu w razie potrzeby?
2. Składając silnik mogę zastosować pod uszczelkę pod głowicą takie cuś jak Loctite 3020? Podobno jest specjalnie do takich celów ale chcę się Was poradzić. I pod cylinder mogę również zastosować ten specyfik czy coś innego? Chcę uniknąć po prostu ewentualnych wycieków.
Wszystkie części i uszczelki będą nowe i oryginalne. Szpilki głowicy również zakupię nowe jak i podkładki miedziane.