Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Przygotowanie seryjnego quada 4x4 do jazdy extremalnej
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 15:03



Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Przygotowanie seryjnego quada 4x4 do jazdy extremalnej 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 05.12.2005 11:55 
Przygotowanie seryjnego quada 4x4 do jazdy extremalnej
Tu proszę o dopisywanie sposobów na przygotowanie quada do extremalnej jazdy w ciężkim terenie.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 30.09.2005 11:07
Posty: 269
Miejscowość: Niezrzeszony, Płock
Quad: brak
PostWysłany: 05.12.2005 13:09 
Najważniejsze rzeczy w/g mnie:
-wyciągarka przód z dużym zapasem mocy
-opony do jazdy w błocie
-metalowe osłony mostów, silnika i wahaczy,
-opcjonalnie wyciągarka tylnia,
-uszczelnienie wszystkich elementów dolotowych silnika i ew. skrzyni pasowej (Yamaha)
-snorkiel-e (snorkel)
-dodatkowe oświetlenie dalekosiężne,
-metalowy bumper przedni (jeśli oryginalnie quad go nie posiada)

Tyle na początek...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 22:13
Posty: 510
Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
PostWysłany: 05.12.2005 14:39 
- taśma z kompletem bloczków i szekli do wyciągarki
-apteczka :)

_________________
Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych :D "Moja stodoła"


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 05.12.2005 16:08 
- dodatkowy filtr paliwa,
- zestaw do latania opon,
- przenosny mikro kompresorek lub pompka,
- oslony na rece,
- metalowy bumper tylny ;)
- GPS,
- amortyzator skretu - np.: kamieniste sekcje pokonywane szybko,
- dobre odporne felgi (fabryczne czasami nie daja rady),
- dobrze jest miec przy sobie cisnieniomierz do kol ATV.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 05.12.2005 17:17 
- siekierka ( o rozsadnej wadze glowicy - nie za lekka nie za ciezka -cos w okolicach 600-700g)
- saperka

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 05.12.2005 19:00 
dodałbym jeszcze:
- poprzeczka usztywniająca na kierownicę - w razie wywrotki z kierownicy nie robi się chińskie S
- odma , jest przeważnie poprowadzona do filtra powietrza , jak zaleje nam filtr mamy w oleju wodę , trzeba ją przenieść wyżej.
- uszczelnienie poprzez złożenie na silikon instalacji wysokiego napięcia - ilu z nas miało kłopot z odpaleniem w wodzie sprzętu?
- rozebranie i uszczelnienie gaźnika - na smar i na silikon wszystkie otwory przez które może dostać się woda.
- szczelna skrzynka na podręczne rzeczy typu suche rękawice , narzędzia , kanapki itp...
- sprawne cięgło ssania , jak nam zgaśnie sprzęt w wodzie błyskawicznie się wychładza bez ssania nie zapali , ma to jeszcze tą zaletę że w razie przytkania dyszy głównej kropelką wody można na ssaniu przedmuchać sprzęta.
- zamiana zwykłych żarówek na halogenowe H1 , mają one grube szkło , które nie pęknie po zetknięciu z wodą a po ciemku ciężko jechać...
- dodatkowe światła cofania - ułatwiają cofanie i pomoc koledze z tyłu.
- wszystkie rzeczy które można zgubić zabezpieczam karabinkami i kawałkiem taśmy.
- dodatkowa siatka na filtr powietrza , która nie przepuszcza wody (patent ze skuterów wodnych)
- wszystkie luzujące się śruby nakręcam na Loctite a spinki mocujące plastiki na gumowe podkładki.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 07.12.2005 23:40 
Kiedy często korzystamy z wyciągarki warto pokusić się o wymianę liny ze stalowej na syntetyczną z rdzeniem kewlarowym. Wytrzymałość taka sama jak stalowej ale nieporównywalnie większy komfort pracy : nie rdzewieje , nie wbija się w dłonie i jest lżejsza.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 13:46
Posty: 598
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawił mi pamiątkę na głowie
PostWysłany: 11.12.2005 18:08 
2can napisał(a):
dodałbym jeszcze:
- poprzeczka usztywniająca na kierownicę. W razie wywrotki z kierownicy nie robi się chińskie S...
2can napisz proszę cos wiecej o tej poprzeczce. U siebie zastosowales jakiegos "gotowca" ? Z motocrossu ?
Widzialem na allegro poprzeczki do kierownic w rowerach BMX. Mialy regulowana szerokosc.
A Ty co polecasz ?

_________________
ASTERIX 100% original


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 11.12.2005 19:45 
A propos poprzeczki - NIEZBĘDNA osłona piankowa, najlepiej gruba - mówi to ktoś, kto takową poprzeczkę urwał własnym czołem i skończył w szpitalu...

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 13:46
Posty: 598
Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawił mi pamiątkę na głowie
PostWysłany: 11.12.2005 20:20 
może warto dopisac ze ja planuje ta poprzeczke wykorzystac jako "stelaz" pod 1 lub 2 lampy dalekosiezne ( zalezy mi na tym zeby snop swiatla skrecal razem z kierownica)
Chcialbym opuscic poprzeczke maksymalnie nisko. Lampy podczas dachowania quada musza być chronione przez gorna czesc kierownicy.
Mysle ze tak nisko opuszczona poprzeczka nie będzie zagrozeniem dla mojego czola.
Szczeka kasku nie przejdzie pomiedzy poprzeczka a dolna krawedzia kierownicy.
A poza tym aXcid Ty jestes "wariatek" :D

_________________
ASTERIX 100% original


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 11.12.2005 21:31 
No zaraz komuś coś powiem :D
...urwałem owszem - ale w 4x4 ... W quadrunnerze 250 Suzuki - weszła tak, że do tej pory mam 4 centymetrową dziurę w kasku z jednej strony, w kształcie poprzeczki :?
Zmieściła się idealnie - jakby przewidzian przez kontstruktorów 8)

Ja zamiast poprzeczki proponowałbym DOBRĄ, markową kierownicę np TAG'a czy Renthala - nie ma szans tego skrzywić a robione są bez poprzeczek - wygnie się kolumna kierownicy prędzej, niż sama kierownica (testowane :P)
Dodatkowo mają one ochronę w postaci dużej i grubej gąbki zakładanej na mocowania - jak by ktoś chciał to mogę zrobić zdjęcia (Ty się asterix nie dopraszaj - bo jak się przypomnisz to ci na miejscu pokażę :D)

Co do twojego pomysłu asterix - proponowałbym raczej "podstawkę", dospawaną lub dokręconą do samej kolumny kierowniczej - możesz sobie w niej (podstawce) nawiercić co tylko chcesz (Też moge pokazać :D)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 20.12.2005 18:43 
Takiego Grizzlaka to nawet bym chciał :
Image

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 20.12.2005 18:49 
Do extremalnej jazdy w gęstym błocie chłodnice umieszcza się tak by łatwo było ją wyczyścić i w miarę możliwości uchronić przed błotem
Image

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2003 22:13
Posty: 510
Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
PostWysłany: 20.12.2005 19:09 
Hmm niezły patent z tą chłodnicą, niespotkałem się wcześniej z czymś takim, thx 2can, a co do wcześniejszego gryzzliaka, ciut zawysoki :/

_________________
Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych :D "Moja stodoła"


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 20.12.2005 19:21 
Fajne sprzety szkoda tylko ze na zakretach trzeba jeździć bardzo wolno.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 19 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 38 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.