Autor |
Wiadomość |
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 05.12.2005 11:55
Przygotowanie seryjnego quada 4x4 do jazdy extremalnej
Tu proszę o dopisywanie sposobów na przygotowanie quada do extremalnej jazdy w ciężkim terenie.
|
|
|
|
Pieetrek
Rejestracja: 30.09.2005 11:07 Posty: 269 Miejscowość: Niezrzeszony, Płock
Quad: brak
|
Wysłany: 05.12.2005 13:09
Najważniejsze rzeczy w/g mnie:
-wyciągarka przód z dużym zapasem mocy
-opony do jazdy w błocie
-metalowe osłony mostów, silnika i wahaczy,
-opcjonalnie wyciągarka tylnia,
-uszczelnienie wszystkich elementów dolotowych silnika i ew. skrzyni pasowej (Yamaha)
-snorkiel-e (snorkel)
-dodatkowe oświetlenie dalekosiężne,
-metalowy bumper przedni (jeśli oryginalnie quad go nie posiada)
Tyle na początek...
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 05.12.2005 14:39
- taśma z kompletem bloczków i szekli do wyciągarki
-apteczka
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 05.12.2005 16:08
- dodatkowy filtr paliwa,
- zestaw do latania opon,
- przenosny mikro kompresorek lub pompka,
- oslony na rece,
- metalowy bumper tylny
- GPS,
- amortyzator skretu - np.: kamieniste sekcje pokonywane szybko,
- dobre odporne felgi (fabryczne czasami nie daja rady),
- dobrze jest miec przy sobie cisnieniomierz do kol ATV.
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 05.12.2005 17:17
- siekierka ( o rozsadnej wadze glowicy - nie za lekka nie za ciezka -cos w okolicach 600-700g)
- saperka
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 05.12.2005 19:00
dodałbym jeszcze:
- poprzeczka usztywniająca na kierownicę - w razie wywrotki z kierownicy nie robi się chińskie S
- odma , jest przeważnie poprowadzona do filtra powietrza , jak zaleje nam filtr mamy w oleju wodę , trzeba ją przenieść wyżej.
- uszczelnienie poprzez złożenie na silikon instalacji wysokiego napięcia - ilu z nas miało kłopot z odpaleniem w wodzie sprzętu?
- rozebranie i uszczelnienie gaźnika - na smar i na silikon wszystkie otwory przez które może dostać się woda.
- szczelna skrzynka na podręczne rzeczy typu suche rękawice , narzędzia , kanapki itp...
- sprawne cięgło ssania , jak nam zgaśnie sprzęt w wodzie błyskawicznie się wychładza bez ssania nie zapali , ma to jeszcze tą zaletę że w razie przytkania dyszy głównej kropelką wody można na ssaniu przedmuchać sprzęta.
- zamiana zwykłych żarówek na halogenowe H1 , mają one grube szkło , które nie pęknie po zetknięciu z wodą a po ciemku ciężko jechać...
- dodatkowe światła cofania - ułatwiają cofanie i pomoc koledze z tyłu.
- wszystkie rzeczy które można zgubić zabezpieczam karabinkami i kawałkiem taśmy.
- dodatkowa siatka na filtr powietrza , która nie przepuszcza wody (patent ze skuterów wodnych)
- wszystkie luzujące się śruby nakręcam na Loctite a spinki mocujące plastiki na gumowe podkładki.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 07.12.2005 23:40
Kiedy często korzystamy z wyciągarki warto pokusić się o wymianę liny ze stalowej na syntetyczną z rdzeniem kewlarowym. Wytrzymałość taka sama jak stalowej ale nieporównywalnie większy komfort pracy : nie rdzewieje , nie wbija się w dłonie i jest lżejsza.
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
ASTERIX
Rejestracja: 17.11.2003 13:46 Posty: 598 Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawiĹ mi pamiÄ
tkÄ na gĹowie
|
Wysłany: 11.12.2005 18:08
2can napisał(a): dodałbym jeszcze: - poprzeczka usztywniająca na kierownicę. W razie wywrotki z kierownicy nie robi się chińskie S... 2can napisz proszę cos wiecej o tej poprzeczce. U siebie zastosowales jakiegos "gotowca" ? Z motocrossu ?
Widzialem na allegro poprzeczki do kierownic w rowerach BMX. Mialy regulowana szerokosc.
A Ty co polecasz ?
_________________ ASTERIX 100% original
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 11.12.2005 19:45
A propos poprzeczki - NIEZBĘDNA osłona piankowa, najlepiej gruba - mówi to ktoś, kto takową poprzeczkę urwał własnym czołem i skończył w szpitalu...
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
ASTERIX
Rejestracja: 17.11.2003 13:46 Posty: 598 Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawiĹ mi pamiÄ
tkÄ na gĹowie
|
Wysłany: 11.12.2005 20:20
może warto dopisac ze ja planuje ta poprzeczke wykorzystac jako "stelaz" pod 1 lub 2 lampy dalekosiezne ( zalezy mi na tym zeby snop swiatla skrecal razem z kierownica)
Chcialbym opuscic poprzeczke maksymalnie nisko. Lampy podczas dachowania quada musza być chronione przez gorna czesc kierownicy.
Mysle ze tak nisko opuszczona poprzeczka nie będzie zagrozeniem dla mojego czola.
Szczeka kasku nie przejdzie pomiedzy poprzeczka a dolna krawedzia kierownicy.
A poza tym aXcid Ty jestes "wariatek"
_________________ ASTERIX 100% original
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 11.12.2005 21:31
No zaraz komuś coś powiem
...urwałem owszem - ale w 4x4 ... W quadrunnerze 250 Suzuki - weszła tak, że do tej pory mam 4 centymetrową dziurę w kasku z jednej strony, w kształcie poprzeczki
Zmieściła się idealnie - jakby przewidzian przez kontstruktorów
Ja zamiast poprzeczki proponowałbym DOBRĄ, markową kierownicę np TAG'a czy Renthala - nie ma szans tego skrzywić a robione są bez poprzeczek - wygnie się kolumna kierownicy prędzej, niż sama kierownica (testowane )
Dodatkowo mają one ochronę w postaci dużej i grubej gąbki zakładanej na mocowania - jak by ktoś chciał to mogę zrobić zdjęcia (Ty się asterix nie dopraszaj - bo jak się przypomnisz to ci na miejscu pokażę )
Co do twojego pomysłu asterix - proponowałbym raczej "podstawkę", dospawaną lub dokręconą do samej kolumny kierowniczej - możesz sobie w niej (podstawce) nawiercić co tylko chcesz (Też moge pokazać )
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 20.12.2005 18:43
Takiego Grizzlaka to nawet bym chciał :
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 20.12.2005 18:49
Do extremalnej jazdy w gęstym błocie chłodnice umieszcza się tak by łatwo było ją wyczyścić i w miarę możliwości uchronić przed błotem
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 20.12.2005 19:09
Hmm niezły patent z tą chłodnicą, niespotkałem się wcześniej z czymś takim, thx 2can, a co do wcześniejszego gryzzliaka, ciut zawysoki :/
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 20.12.2005 19:21
Fajne sprzety szkoda tylko ze na zakretach trzeba jeździć bardzo wolno.
|
|
|
|