Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 29.12.2005 21:08
Przygotowanie Quada do Rajdu Paryz Dakar
Jakiego quada i jak byscie przygotwali, wbrew pozorom, to będzie inny temat niz przygotowanie do jazdy ekstremalnej (moderator - wyrozumialosc
|
|
|
|
Klaif
Rejestracja: 29.12.2005 18:30 Posty: 21
|
Wysłany: 29.12.2005 22:08
paryz dakar... prosta sprawa sadzac po np pajero..... to quad też sam tylko plastiki i logo jakiejs firmy... proste
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 29.12.2005 22:24
Klaif napisał(a): paryz dakar... prosta sprawa sadzac po np pajero..... to quad też sam tylko plastiki i logo jakiejs firmy... proste
No dobrze naklejki, brawo. Co dalej?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 29.12.2005 22:59
Od tego roku istnieje ograniczenie predkosci do 150km/h dla quadow i motocykli - pewny czowiek (który mocno wgryzl się w regulamin) zasugerowal mi ze istnieje mozliwosc zaadopatowania quada 4x4 do wyscigu. Sa maszyny na rynku ktore maj już takie parametry, a przynajmniej zblizone. Koncepcja jest ciekawa, bo do tej pory byly to konstrukcje 2x4. Kwestia jak przerobic konstrukcje zeby dobrac odpowiednie przelozenia. To naprawde otwiera szanse na rywalizacje 4x4 dla qadow, a jak to zwykle bywa droga jest daleka.
Klaif napisał(a): duzyyyyy bidon nawigacja.... kondycja..... odchudzony na max'a czyli może 2x4??
dzięki ale jak nie masz nic do powiedzenia nie zasmiecaj forum.
|
|
|
|
Zippo22
Rejestracja: 17.06.2004 16:31 Posty: 590 Miejscowość: Chełm
Quad: Honda TRX 450R
|
Wysłany: 29.12.2005 23:38
_________________ Pozdrawiam Zippo
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 30.12.2005 09:35
W tym roku mialem okazje zobaczyc jak cwicza zalogi na Landrowerach Tomcatach na Ergu Chebii - duza piacszczysta gorka 1045mnpm. Widzialem Sprzęt 4x4 w wersji auto i bez dwoch zdan z Landrowerami to ma niewiele wspolnego. W przypadku KVF 650 to ciekawe co mowisz mysle ze taki Sprzęt poleci w okolicach 120km/h wiec raczej chodzi o przejechanie rajdu, chyba ze ktoś zmienil przelozenie. W przypadku oski można zmieniac zebatki tak jak w motocyklu i można trochę pokuglowac z predkoscia maksymalna.
|
|
|
|
tomek_n
Rejestracja: 15.11.2005 13:31 Posty: 67 Miejscowość: Gdynia
|
Wysłany: 30.12.2005 10:39
Jeśli chodzi o opony to na pewno nie seryje temperatura!!!, piasek, czaesm ostre kamienie trzeba by poszukać czegoś wytrzymałego i z odpowiednim bieżnikiem. Dla przykładu buty amerykańskiej armii nie wytrzymywały w Iraku podczas upałów.
Znalazłem jakiś czas temu taką stronke - zjażyj zwłaszcza na Project SandTrax
http://www.atvconnection.com/atvconnect ... nts/Dunes/
A co Shelton, będziemy mieli okazję zobaczyć jednego z nan w wiadomościach , planujesz coś?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 30.12.2005 10:42
To jest dobre spotrzezenie, zobaczcie takie Bombardiery 650 maj po 2 zapasowe kola na bocznych nerf barach (progach) w zapasie.
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 30.12.2005 13:17
ja pojechalbym swoim quadem po małych przeróbkach akurat na prostej leci około 140km/h to po lekkim tuningu ( nie za dużo ingerencji w silnik ) leciał by 150 no i mam 4x2 i 4x4
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 30.12.2005 13:27
Kwestia jeszcze pojemnosci zbiornika i masy zestawu.
|
|
|
|
Jacek Bujański Mr.Quad
Wiceprezes ATV Polska & Członek GKSM PZM ds. Quadów
Rejestracja: 18.11.2003 09:19 Posty: 496 Miejscowość: Warszawa
|
Wysłany: 30.12.2005 13:58
Dwa lata temu rozmawialismy w czasie PDV z zawodnikiem z RPA Cornelem de Villers który dotarł jako jedyny wtedy (2004 rok) do mety Dakaru. Jechał Bombardierem DS 650 i jak powiedział pojazd ten wymaga do startu tylko wymiany amortyzatorów.
Oczywiście trzeba zamontować dodatkowe wyposażenie i koło zapasowe, ale reszta pojazdu jest fabryczna.
Jak mówił Cornel jego główny rywał de Venter przesadził z tuningiem silnika i nie dojechał do mety i twierdził że to nie jest potrzebne, bo i tak nie da się wykorzystać całej mocy w warunkach pustynnych.
Silnik DS 650 to jest ten sam Rotax dzięki któremu firma BMW wygrała kilka lat temu (Richard Sainct).
Cornel mówił tym, że obciżenie dodatkowe quada paliwem, narzędziami i kołem powodowało straszne katowanie tylnego wahacza i musieł go dwa razy naprawiać.
W zeszłym roku też do mety dotarł tylko jeden quad i był to DS 650.
Wygląda na to, że sam pojazd taki jakim jest fabrycznie DS 560 jest w stanie dojechać do mety, ale zawodnik musi być bardzo doświadczony w tego typu rajdach i właśnie w RPA zawdfnicy startuja w takich imprezach pustynnych kilka razy w sezonie.
Kilka lat temu do mety docierał Czech Jofef Machaczek startując na Banshee z silnikiem Yamahy TDM 850 i wtedy też dojeżdżał samotnie z grona kilku stających na starcie.
|
|
|
|