Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 20.04.2024 12:43



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.02.2009 12:59
Posty: 9
Quad: 110cc-Loncin
PostWysłany: 24.10.2009 14:30 
TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Witam.Ostatnio dużo słyszę o turbinach.Czy można je zamontować do silników 110cc i 50cc(4T),i czy poprawi to osiągi?? Korzystając z okazji chciałbym się spytać co sądzicie o głowicy z 4 zaworami do 110 i 50.


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 24.10.2009 17:13 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Za koszta działającej przeróbki turbo zapłacisz pewnie 2x tyle, ile jest wart Twój quadzik. Po drugie nie wiem skąd wziąć taką małą turbinkę.
Lepiej odłóż te pieniążki, które chcesz przeznaczyć na przeróbkę i kup coś większego.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2008 19:02
Posty: 1508
Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
PostWysłany: 24.10.2009 18:30 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
nie wiem czy przy tak małej pojemności by to coś dało, po drugie nie wiem gdzie byś ją wsadził, a po trzecie nie wiadomo czy rama by to wytrzymała razem z silnikiem. :^^D: :^^D:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 26.10.2009 06:37 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Moja skromna wiedza na temat silników mówi mi że turbina nie będzie działać z gaźnikiem gdyż podczas zamkniętych zaworów ciśnienie będzie zapowietrzać gaźnik (powietrze nie mając ujścia będzie przez dysze uciekać do gaźnika/baku) więc pierwszy krok to przeróbka gadziny na wtrysk. Przeróbka wiąże się z koniecznością zmiany modułu na taki który dodatkowo będzie potrafił sterować wtryskiem.

Po przeróbce możemy zacząć wkładać turbinę tylko czy tak mały silnik da radę zasilić ją wydechem?
Ogólnie można się pobawić ale jeśli nie masz wiedzy w tym temacie i nie potrafisz eksperymentować sam to wykonując to w warsztatach jako usługi koszt będzie ogromny a efekt nie proporcjonalny do zainwestowanych pieniędzy.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 26.10.2009 11:51 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Johny masz rację tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Swego czasu aXcid miał do sprzedania turbo do TRX 400ex a ten model jest na gaźniku. Więc jak to? Chyba jednak się da. Może ktoś wie jak?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 27.10.2009 08:00 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
OK więc znów zmuszacie mnie do napisania krótkiej noweli.

W normalnym układzie silnik wyposażony jest w gaźnik podciśnieniowy. Podciśnienie zasysa paliwo do cylindra.
Układ taki wyglądał by następująco:

filtr-gaźnik-turbo-cylinder

Wygląda obiecująco tyle że turbina będzie ciągnąć paliwo z gaźnika nie tylko w cyklu ssania.
Zużycie paliwa wzrośnie przeokropnie a dodatkowo paliwo będzie gromadzić się w kolektorze ssącym oby tylko nie dostało tam zapłonu. Należało by to jakoś rozwiązać.

Można by zamienić gaźnik na nadciśnieniowy. Sytuacja była by taka:

filtr-turbo-gaźnik-cylinder

Minus jest taki że jeśli nie mamy nadciśnienia paliwo nie jest zasysane. Turbina musi działać nieprzerwanie na dość wysokich obrotach co raczej w tak małym chińczyku jest trudne do realizacji oraz może uniemożliwić odpalenie (zbyt mała prędkość turbiny podczas rozruchu).

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się monowtrysk.
Sam kiedyś myślałem o tym.
Można zastosować naprzykład zintegrowany z przepływomierzem monowtrysk od poloneza razem z pompką paliwa. Układ był by następujący:

filtr-przepływomierz-monowtrysk-cylinder

Największy problem to dostosowanie modułu zapłonowego który uwzględniając położenie przepustnicy, prędkość obrotową silnika oraz przepływ powietrza podawał odpowiednią dawkę paliwa i regulował moment nastąpienia zapłonu (iskra).

Do dalszych refleksji typu intercooler itp namawiam do namyśleń w domowym zaciszu.
Przepraszam że przedstawiłem to w poprzednim poście tak pobieżnie ale nie chciało mi się rozpisywać.

-- dodano 27.10.2009 09:00 --

Zapomniałem jeszcze dodać iż należy zmodyfikować we wszystkich przypadkach wałek rozrządu aby otwierał zawory w sposób przewidziany dla silnika doładowanego. Należy również zmniejszyć stopień kompresji najlepiej poprzez zamontowanie wklęsłego tłoka.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 27.10.2009 09:36 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Niestety trzeba zastosować monowtrysk na kolektorze dolotowym - to w zasadzie oddzielny układ wtryskowy z samodzielnym komputerem. Zresztą podobnie jest przy układzie wtryskowym - dożucamy wtryskiwacz. Zakładanie turbiny do silnika chińskiego 110cm jest bezsensowne i ciężkie do wykonania technicznie. Mitsubishi produkuje małe sprężarki o ciśnieniu pracy około 0,8 do 1 bar przy silnikach pojemności 600-800ccm.

Założyłem zestaw turbo do Polarisa RZRa. Jest wiele innych problemów - jak smarowanie sprężarki, intercooler, czy zabezpieczenie kolektora - wszystko się strasznie grzeje.


 
Profil Facebook WWW
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 27.10.2009 10:01 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Wszystko pięknie ładnie, jest to teoretycznie wykonalne, ale kompletnie bezsensowne ekonomicznie.
A już tymbardziej do chińskiego 110, który sam w sobie nie grzeszy bezawaryjnością,a o ewentualnym zapasem wytrzymałości już nie wspominając.
A turbo do gaźnikowca, przynajmniej w samochodach było stosowane - patrz Renault 5 Turbo.

Temat mi się nieco kojarzy z zalewem pytań na forach moto o zakładanie turbo do Cinquecento, czy Matiza kilka lat temu po premierze Szybkich i Wściekłych.

Jak szuka dodatkowych emocji to niech się pobawi tak jak kiedyś z motorynkami, junakami itd.
Zplanować głowicę, uwolnić wydech, podlać paliwem z wyższym oktanem, domieszać z eterem (tylko nie wiem jak z przestawianiem zapłonu, bo chińczyki też pewnie chodzą na modułach)

Ewentualnie może sobie założyć małą buteleczkę N20 - to już sensowniejsze do wykonania.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 28.10.2009 06:12 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Zgadzam się z przedmówcami. Wykonanie jest bardzo mocno nieekonomiczne. Ale jeśli ktoś chciał by się pokusić to z grubsza teorie ma już przedstawioną :)

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2011 18:43
Posty: 99
Miejscowość: Bielsko Biała okolice
Quad: Rama 150 :) silnik 110 :/
PostWysłany: 18.03.2011 18:59 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
ciekawy temat :D


Ostatnio zmieniony przez MaTT96 18.03.2011 18:59, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.01.2011 14:33
Posty: 180
Quad: HB - ATV 200F
Poprzednie quady: 110
PostWysłany: 19.03.2011 18:36 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
nie wiem czy uda się znaleźć tak małą turbinę ale jak by się udało to jest to nie opłacalne bo więcej zapłacisz za turbinę niż za nowego quada

_________________
Pozdrawiam
Łukasz


 
Profil

Rejestracja: 07.03.2011 18:43
Posty: 99
Miejscowość: Bielsko Biała okolice
Quad: Rama 150 :) silnik 110 :/
PostWysłany: 22.03.2011 21:07 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
kurcze też bym coś pokombinował z turbo :D bo to by dało bardzo większe osiągi :D
a jest głowica z 4 zaworami ?

-- dodano 22.03.2011 21:07 --

co do turbiny to można by coś pokombinować z dmuchawą na prąd http://allegro.pl/dmuchawa-samochodowa- ... 39456.html tylko że jak zrobić żeby się włączała przy większych obrotach :^^D:


Ostatnio zmieniony przez MaTT96 22.03.2011 21:07, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 23.03.2011 12:08 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
MaTT96 napisał(a):
a jest głowica z 4 zaworami ?

Tam się ledwo mieszczą 2 zawory a co tu mówić o 4!!!

MaTT96 napisał(a):
co do turbiny to można by coś pokombinować z dmuchawą na prąd

Chyba kolego nie wiesz jak działa turbosprężarka. Wentylatorkiem który podałeś tylko się ośmieszyłeś.
W turbosprężarkach wymagane jest dużo większe ciśnienie którego nigdy nie uzyskasz takim wentylatorkiem. Najczęściej w tym celu używa się sprężarki rootsa:
Image
Image
napędzanej przez turbinę umieszczoną w kolektorze wydechowym.

MaTT96 napisał(a):
tylko że jak zrobić żeby się włączała przy większych obrotach

To akurat jest dość proste. Wystarczy prosty układ z PWM-em. Mierzysz prędkość obrotową i na jej podstawie odpowiednio sterujesz napęd turbiny sygnałem z PWM przez jakiś tranzystor mocy.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.03.2011 12:16 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Dmuchawa na prąd działa jako sprężarka wspomagająca i daje ciśnienie około 0.2 - 0.3 niwelując tzw. turbo lag. Niestety wymaga wysokiej jakości silnika. W przypadku małej pojemności doładowanie na poziomie 0.2-0.3 już coś przyniesie. Pytanie jak to wszystko wysterować, bo pracować non stop nie może. To nie takie proste, acz ciekawe, bo silnik nie wymaga smarowania.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 23.03.2011 14:54 
Re: TURBINA i GŁOWICA Z 4 ZAWORAMI Do quada 110
Johny_Bit napisał(a):
W turbosprężarkach wymagane jest dużo większe ciśnienie którego nigdy nie uzyskasz takim wentylatorkiem. Najczęściej w tym celu używa się sprężarki rootsa:
Image
Image
napędzanej przez turbinę umieszczoną w kolektorze wydechowym.


To jest zwykły mechaniczny kompresor, coś podobnego montuje właśnie w samochodzie plusem jest równomierne ciśnienie doładowania od obrotów, brak konieczności smarowania, oraz duża trwałość

co do wentylatora to jest wyśmiewany na każdym forum tuningowym i nic nam nie napompuje bo jeżeli go włączymy to może jakieś ciśnienie tam zrobi ale na pracującym silniku nie a nawet go osłabi poniewarz silnik szybciej zasysa powietrze niż taki wiatrak dmucha w efekcie pęd powietrza zaczyna go dodatkowo napędzać i co powoduje straty np, jakbyśmy mieli zapchany filtr powietrza


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.