Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Cylinder 480 do TRX 450 r
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 19:47



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Cylinder 480 do TRX 450 r 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2008 10:00
Posty: 868
Miejscowość: Głogów , Dolnośląskie
Quad: szukam
Poprzednie quady: LTZ, LTR, 2X TRX450r TRX 700 xx :)
PostWysłany: 29.10.2009 06:38 
Cylinder 480 do TRX 450 r
Witam . W związku z tym że kupiłem sobie nową maszynę Hondta TRX450 r 2005 i w nadchodzących zimowych miesiącach palnuje przeprowadzić remoncik silnika mam pytanie ( cylinder , tłok ) czy jest sens kupować cylinder 480cm ?

do tego dokupić wałek z CRF 450 z 2002 ( tak wyczytałem ) . Już trochę poczytałem , ale chcę się upewnić czy taka zmiana jest korzystna . Chciałby przygotować maszynę do startów w MX( Strefa Zachodnia ) przyszłym sezonie . Mam założony wydech yoshimury TRC + moduł Vortexa no i czy na takim setupie z cylindrem 480 będzie to fajnie chodziło . Może orientujecie się ile kosztuje zestrojenie takiego setapu , chyba najlepiej to będzie zrobić na hamowni ?

_________________
BYŁ LTZ,LTR ,2x TRX 450r a Jest TRX 700xx


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 29.10.2009 18:26 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Myślę, że 480cm3 przy wałku z CRFy 02' da dosyć fajne efekty. Jednak radziłbym Ci zostać na fabrycznej pojemności. Roczniki 04/05 nie lubią zwiększonych pojemności, padają łożyska na wale. Załóż inny tłok na fabryczną pojemność i wałek, a potem śmigaj.

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2007 15:11
Posty: 1332
Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
PostWysłany: 29.10.2009 18:39 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Ja właśnie myślę nad takim zestawem do YFZ :^^D:

_________________
Chyba się uzależniłem :^^D: jestem quadoholikiem :wizi:


#96 Piotr Wasik
Quadimodo Racing Team


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2008 10:00
Posty: 868
Miejscowość: Głogów , Dolnośląskie
Quad: szukam
Poprzednie quady: LTZ, LTR, 2X TRX450r TRX 700 xx :)
PostWysłany: 30.10.2009 06:28 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Dzięki za rady . Zostaje więc przy oryginalnej pojemności , wymieniam cylinder, tłok , korbę i Kupię wałek Hotcams Stage III no i potem to wszystko zestroje i mam nadzieję że będzie fajnie chodziło :D :D :D

_________________
BYŁ LTZ,LTR ,2x TRX 450r a Jest TRX 700xx


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 30.10.2009 14:01 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Stage III będzie za ostry moim zdaniem... Przy Yoshi TRC i Vortexie poleciłym Stage 1 bądź 2.

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 08.10.2008 17:35
Posty: 121
Quad: LTR 450
PostWysłany: 30.10.2009 15:14 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Witam . Postanowilem nie zakladac nowego tematu . Czy oplacalo by się zalozyc big bore 480 do Suzuki ltr . Przy tego typie tuningu na jakie rzeczy nalezy zwrucic uwage tzn : jak z wytrzymaloscia silnika , jakie podzespoly nalezalo by wzmocnic , czy nalezy zestrajac owy setup na hamowni ( bo slyszalem ze nie trzeba) , jak z walem i lozyskami i czy da to fajny efekt . jeżeli to zly pomysl to proszę o jakis propozycje w sprawie tuningu ( podniesienia mocy ). pozdr


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 30.10.2009 16:53 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Założyć można. Jak z wytrzymałością ? Korba w LTRze jest dosyć mocna, powinna wytrzymać jeden sezon z takim rozwiertem. NIE ZESTRAJA SIĘ MAPY NA HAMOWNI, a za pomocą SONDY LAMBDA ! Trzeba to zrobić po w przeciwnym razie skończysz po 30 motogodzinach w dobrym wypadku na warsztacie z rozwalonym silnikiem. Hamownia do strojenia ma się jak piernik do wiatraka jeśli chodzi o wtrysk.

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2008 10:00
Posty: 868
Miejscowość: Głogów , Dolnośląskie
Quad: szukam
Poprzednie quady: LTZ, LTR, 2X TRX450r TRX 700 xx :)
PostWysłany: 30.10.2009 18:14 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
moduł vortexa ma w sobie gotowe mapy ? Bo teraz nie czuje za bardzo różnicy jak Jadę na normalnej a jak na vortexie ( mam przełącznik na kierownicy , a moduł ma taką śrubkę z cyferkami od 1-9 - jest ustawiony na 9 tak było ustawione jak kupiłem maszynę ) ? Radek :) Twoim zdaniem do takiego setapu lepiej wałek stage 2 ?

Mam założony wydech TRC + Vortex + filtr UNI - chcę zrobić remoncik ( tłok itd ) no i wałek , co jeszcze można zrobić żeby to fajnie chodziło ?
Jeszcze jedno pytanko co z tłokami z większą kompresją ?

_________________
BYŁ LTZ,LTR ,2x TRX 450r a Jest TRX 700xx


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 30.10.2009 19:11 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Vortex zmienia mapy zapłon, do dawki paliwa nic nie ma. Tym pokrętłem z cyferkami przesuwasz zapłon. Wałek st. 2 będzie zdecydowanie lepszy. Wystarczy Ci :) Tłok z kompresją do 13:1 - paliwo min. 100 oktan wtedy, przy 12:5:1 jesteś całkowicie bezpieczny, możesz jeździć też na 98 oktanowym paliwie. Pomagają, do TRXa 05' są fajne tłoki JE o kompresji 12:1 - taki by wystarczył.

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2008 10:00
Posty: 868
Miejscowość: Głogów , Dolnośląskie
Quad: szukam
Poprzednie quady: LTZ, LTR, 2X TRX450r TRX 700 xx :)
PostWysłany: 30.10.2009 20:53 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Ok wielkie dzięki za wszystkie rady :D

_________________
BYŁ LTZ,LTR ,2x TRX 450r a Jest TRX 700xx


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2009 20:16
Posty: 84
Miejscowość: Głogów
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 04.11.2009 19:51 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Panowie a do YFZ taki zestaw ( 480 ) i jakie dysze stage 1 czy 2 i czy trzeba coś więcej w silniku wymienić przy takim zestawie :?: i czy filtr UNI będzie wystarczający i jeżdzić bez klapki czy ją tylko zmodyfikować żeby dawała więcej powietrza :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 04.11.2009 21:44 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Od czego trzeba zacząć... :?: Wymiana cylindra na 480 bez wymiany wałków na mało się zda moim zdaniem. A już z pewnością nie będzie to zdrowe dla silnika, bo korby Yamahy lubią się rozsypać. Dysze Stage 2, wałek dolotowy Hotcams Stage 1 bądź 3 i możesz jeździć. UNI sobie poradzić, lepiej klapkę zmodyfikować - będzie bezpieczniej.

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.03.2009 20:16
Posty: 84
Miejscowość: Głogów
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 05.11.2009 19:18 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
A czy pod wałek Stage 3 nie trzeba zmieniać sprężyn zaworów na twardsze ??


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10.04.2005 13:52
Posty: 690
Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
PostWysłany: 05.11.2009 22:44 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Nie trzeba. Nie w Yamhasze. W Hondzie dla bezpieczeństwa można, ale nie trzeba tego robić przy wałku Stage 3. W ogóle to przestańcie się napalać tak na te rozwierty. Ludzie, Wy chyba nie wiecie jakie są z tym później problemy... Silniki się przegrzewają, korby się urywają, łożyska na wale zacierają, skrzynie padają, sprzęgła się palą. Założenie rozwiertu to szereg przeróżnych konsekwencji. Za rozwiertem idzie dużo większy moment obrotowy, zdecydowanie skraca się żywotność silnika i co za tym idzie potrzeba częstszych remontów. Trzeba też umieć z tym jeździć, bo to już nie przelewki...

_________________
Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 05.11.2009 23:37 
Re: Cylinder 480 do TRX 450 r
Cytuj:
Silniki się przegrzewają, korby się urywają, łożyska na wale zacierają, skrzynie padają, sprzęgła się palą. Założenie rozwiertu to szereg przeróżnych konsekwencji. Za rozwiertem idzie dużo większy moment obrotowy, zdecydowanie skraca się żywotność silnika i co za tym idzie potrzeba częstszych remontów

Ale jedzie jak po***any :okok:
A w Hondzie tuning powinno się zacząć na zdjęciu niepotrzebnego 0.5kg z głowicy. Porting mam na myśli oczywiście i nie taki garażowy dremelkiem :)
Polecam ręczną robotę, CNC przereklamowane jak dla mnie.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 32 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.