Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Rozwiercanie silnika, zbieram opinie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 23:34



Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Rozwiercanie silnika, zbieram opinie 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 19.04.2006 19:33 
Rozwiercanie silnika, zbieram opinie
hmm....mało się o tym tutaj pisze. Zaledwie raz ktoś o tym wspomniał.
Można zakładać dynojety, można zmieniać filtr powietrza czy wydech i dostajemy jakies +10% mocy.
Spotkałem się ostatnio z Rinconem 650 rozweirconym chyba na 720 i miał ostrego kopa. Zaproponowano mi też taka modyfikacje w Grizzly. Mam pewne opory, gdyż to jednak już ostra ingerencja w silnik. Wymaga wymiany tłoków, regulacji gaźnika i na pewno pociąga za soba konieczność wzmocnienia innych elementów przeniesienia napędu czy zawieszenia.Czy ktoś ma takie doświadczenia z quadami użytkowymi i może się nimi podzielić? Czy ktoś ma konkretnie takie doswiadczenia z Grizzly?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 19.04.2006 19:52 
Co prawda nie w quadach , ale bardzo często miałem do czynienia z rozwiercanymi silnikami w skuterach wodnych. Jak słusznie zauważyłeś są to bardzo poważne modyfikacje ,które powinny być powiązane ze wzmocnieniem całego silnika i układu oddającego moc na koła czyli sprzęgieł ,paska , wału ,półosi itp.
Dla tego takie rzeczy powinny być wykonywane przez fachowców z długoletnim doświadczeniem , w innym wypadku zamiast oczekiwanego efektu mogą być kłopoty.
Maćku czyżby mało było Ci mocy? czyżbyś przejechał się Bombą 800 albo Brutem?
Zawsze najlepszą modyfikacją podnoszącą moc jest... wymiana na nowszy model fabrycznie przystosowany do większej mocy, wbrew pozorom może być to tańsze rozwiązanie niż wieczny tuning i wizyty w serwisie.
Ostatnio słyszałem dobry dowcip: wiecie dlaczego właściciele Raptorów 700 nie witają się w pracy? Bo widzieli się już w warsztacie :)

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 19.04.2006 20:09 
2can napisał(a):
Dla tego takie rzeczy powinny być wykonywane przez fachowców z długoletnim doświadczeniem


To jest podstawowy warunek do jakiego kolwiek tuningu, a ten wariant jakim jest rozwiercanie silnika należy do poważnych rzeczy, ale daje niezłe efekty. Niestety podobnie jak 2can z przypadkami rozwiercanych silników spotkałem się tylko w skuterach wodnych ( 2can spotkałem RXP-ka rozwierconego :uśmiech: :uśmiech: :uśmiech: ) I Ci co mieli robione to przez fachowców RACZEJ nie narzekali... tak więc nie do końca mogę się zgodzić że często potem stoi się w servisie...
2can napisał(a):
niż wieczny tuning i wizyty w serwisie.

Z tym że tańsze to już tak, ale spotkałem się i z takimi przypadkami gdzie Pan odebrał skuter wodny z servisu, zapłacił sumę pięcio cyfrową za tuning i na jeziorze/morzu odpalił maszynę, przegazował, popływał godzinkę i DZIĘKUJĘ :diabeł:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 19.04.2006 20:18 
2can napisał(a):
Maćku czyżby mało było Ci mocy? czyżbyś przejechał się Bombą 800 albo Brutem?


Jechałem 800-ką, to prawda...i jest to potwór.
Masz chyba rację, że najprościej wymienić na wiekszy model.
Kiedy się jednak zacznie modyfikacje to nie ma już im końca...
Poprzestanę więc na razie na power kicie. Przetestuje go za 10 dni. Pierwsze wrażenia na poletku serwisowym...hmmm....nie zauważyłem róznicy, ale może dlatego, że nie było gdzie otworzyć przepustnicy...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 19.04.2006 20:23 
Cytuj:
Poprzestanę więc na razie na power kicie.



Można wiedzieć coś więcej :?: ;)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 19.04.2006 20:42 
KoKoS napisał(a):
Cytuj:
Poprzestanę więc na razie na power kicie.



Można wiedzieć coś więcej :?: ;)


gdzieś już o tym pisałem.
filtr powietrza K&N, dodatkowa pończocha filtrujaca na niego -prefiltr i dysze do gaźnika -dynojet. Całość jako jeden KIT nazwany POWER KIT. Jest do kupienia w Polsce.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 19.04.2006 20:55 
MaciekP napisał(a):
2can napisał(a):
Maćku czyżby mało było Ci mocy? czyżbyś przejechał się Bombą 800 albo Brutem?


Jechałem 800-ką, to prawda...i jest to potwór.
Masz chyba rację, że najprościej wymienić na wiekszy model.


Znam pewnego sympatycznego dealera , który rozliczy Ci grizza w dobrych pieniądzach i da pięknego , nowiutkiego Outlandera 800

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 19.04.2006 21:01 
2can napisał(a):
MaciekP napisał(a):
2can napisał(a):
Maćku czyżby mało było Ci mocy? czyżbyś przejechał się Bombą 800 albo Brutem?


Jechałem 800-ką, to prawda...i jest to potwór.
Masz chyba rację, że najprościej wymienić na wiekszy model.


Znam pewnego sympatycznego dealera , który rozliczy Ci grizza w dobrych pieniądzach i da pięknego , nowiutkiego Outlandera 800


i do tego pakiet serwisowy? :D
Outlander ma kopa, ma fajne zawieszenie, nieco kanapowe, ale wykłada się przy pokonywaniu rowów z powodu zbyt wysunietego przodu i niestety nie słynie z bezawaryjności :(


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 19.04.2006 21:04 
MaciekP napisał(a):
Outlander ma kopa, ma fajne zawieszenie, nieco kanapowe, ale wykłada się przy pokonywaniu rowów z powodu zbyt wysunietego przodu i niestety nie słynie z bezawaryjności


Podobnie jak BF :? , jedyną jeszcze mocną maszyną jest Sportsman 800. Jeżeli nie masz uprzedzenia do tej marki to o wady, zalety i awaryjność warto było by zapytać Maniu$-a

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 19.04.2006 21:09 
[quote="MaciekP]ale wykłada się przy pokonywaniu rowów z powodu zbyt wysunietego przodu i niestety nie słynie z bezawaryjności :([/quote]

Ta sama przypadłość (pokonywanie rowów) , którą ma Rincon. Co do awaryjności , nic złego do tej pory nie spotyka 800 , nawt choroba wieku dziecięcego się nie ujawnia. Rotax to rotax...

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 23.04.2006 00:10 
Cytuj:
Znam pewnego sympatycznego dealera , który rozliczy Ci grizza w dobrych pieniądzach i da pięknego , nowiutkiego Outlandera 800

Z jaką dopłatą ? Podasz jakieś konkretne info na PW?


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.04.2006 18:14 
Macius, rozwieracanie silnika pociaga za soba zmiane korobowodow, i ingerencje w lozyska walu. Nie ma problemu, zrobisz gore, zwiekszysz pojemnosc, doprezysz glowice, mozesz sobie kupić modul zaplonowy CRD, z ladowalnymi mapami, tylko to tak naprawde jest generalka i rozebranie silnika na proszek. Jesli nie ruszysz dolu, to dlugo nie pojezdzisz.Dodatkowo jesli ma być zrobione profi to będzie kosztowac 1/2 wartosci quada lub wiecej. Ja w KQ nie narzekam na brak mocy, mimo ze tyle lat jezdzilem motocyklami enduro, ktore naprawde maja dobry stounek mocy do masy.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2005 23:16
Posty: 1602
Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
PostWysłany: 23.04.2006 21:00 
Maciek, nie warto sobie głowy zawracać ...
Lepiej zmienić sprzęt na silniejszy.

_________________
ALCATRAZ ;)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 23.04.2006 21:23 
GALILEUSZ napisał(a):
Maciek, nie warto sobie głowy zawracać ...
Lepiej zmienić sprzęt na silniejszy.


tak, chyba jednak nie warto. Za moment już będzie nowe Grizzly EFI 700 :D
Może sobie Kupię...w drugim czy trzecim sezonie :D


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 23.04.2006 22:05 
Twoim bledem bylo kupienie kitu, bez wymiany wydechu-jedno masz pewne nie poczujesz roznicy... dopiero z wydechem można cos poczuc. Sama wymiana dysz i filtrow nie daje w zasadzie wiekszego zysku w postaci mocy, zmienia natomiast charakterystyke. Tak jak 2can napisal, wymiana sprzegla, przynosi wiekszy efekt.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 29 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.