Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 30.01.2010 16:09
Re: YFZ 450 Rozrząd
Widzę dość radykalne opóźnienie rozrządu, przez zmianię ustawienia wałka wydechowego. Podobne rzeczy robi się w silnikach które odpręża się pod mechanicznie sprężarki lub turbosprężarki.
Jak chcesz coś osiągnąć to kup ostre wałki, zrób porting głowicy, zmień sprężyny i zawory powiększają gniazda zaworowe i dysze w gaźniku plus wydech.
Widzę dość radykalne opóźnienie rozrządu, przez zmianię ustawienia wałka wydechowego. Podobne rzeczy robi się w silnikach które odpręża się pod mechanicznie sprężarki lub turbosprężarki.
No ale przez to ustawienie możemy odczuć jakąś różnice
Shelton napisał(a):
Jak chcesz coś osiągnąć to kup ostre wałki, zrób porting głowicy, zmień sprężyny i zawory powiększają gniazda zaworowe i dysze w gaźniku plus wydech.
Narazie tylko dysze ,filtr i tłumik, może kiedyś jak będę wykorzystywał 100% silnika to zaczne rozwierty itp
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 30.01.2010 18:14
Re: YFZ 450 Rozrząd
To jest eksperyment, którego nie polecam. Ogólnie zmienianie faz rozrządu w silniku, bez wymiany elementów na przystosowane, jest ryzykowne.
Shelton, to jest przestawienie wałka wydechowego na dokładnie takie ustawienie jak jest w crossówce YZ i to ponoć działa, w US of A jest to częsty mod. Kamikazee jak dobrze pamiętam miał to zrobione w swojej Yamasze Wymiana wałków w YFZ ? Shelton, nie ma sensu ! Nie ma wałków na rynku (chyba, że na spec. zamówienie), które by dawały lepsze efekty od fabrycznych poniżej 7000 tyś. obrotów, wszystko traci dużo dołu i zyskuje lekko górę albo wszędzie traci
_________________ Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 30.01.2010 21:02
Re: YFZ 450 Rozrząd
Pytanie dlaczego jest taka różnica w obu silnikach. Co do wałków ma sens, ale z całością wydech, głowica, gniazda - całość.
Nie wierzę tym testom. Większość tunerów w Stanach zostawia seryjne wałki, jedynie lekko zmienia im moment otwarcia/zamknięcia zaworów. Co do testów, to poniżej przedstawiam wyniki z NIEZALEŻNYCH testów, bo HotCams zawsze mógł coś dołożyć, żeby osiągnąć wyniki taki, a nie inny.
Silnik w pełni zrobiony, głowica, wydech, dolot, sprężyny, zawory, gaźnik itp. itd. Albo dla przykładu podam link do strony jednej z firm tuningujących silniki, żeby nie było, że zmyślam - http://atpracingengines.com/yfz450.htm Jak zauważycie w żadnym z "poziomów" nie ma wymienionych wałków (camshafts lub cams). Nie zawsze "tuningowe" oznacza lepsze, mocniejsze.
_________________ Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42
Niewiem co z tego wyjdzie ale jak przyjdą uszczelniacze i łańcuszek skladam silnik i przestawie o jeden ząbek zobaczymy co z tego wyjdzie albo wóz albo przewóz
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 31.01.2010 10:10
Re: YFZ 450 Rozrząd
Oczywiście, że Hotcams może coś dołożyc z drugiej strony, nie bedą tak nie rozważni mając ugruntowaną pozycję na rynku. Tak jak pisałem, wałki i zmiany im towarzyszące tylko w z innymi modsami mają większy sens.
W tym wypadku różnica nie będzie powalająca, bo silnik tego modelu i tak jest mocno wyżyłowany jak na swoje możliwości.
To i tak jest robota robiona tylko ręcznie, więc nie zrobiona w 100 % idealnie. Najlepszy efekt jest jak SERDI wytnie kanały tak jak zaprogramujesz co do milimetra z każdej strony, każdego zaworu, a później ręcznie zostanie zrobiona polerka i modyfikacja komory spalania. Zrobienie jednej głowicy to jakieś 20 godzin, zależnie od mechanika. W Stanach na zrobienie głowicy w okresie zimowym czekasz od 2 do 4 tygodni, zrobi np. ATP Racing Engines - podałem do nich link wyżej. Cena 550 $ + przesyłki w obie strony, czyli łącznie ok. 700 $ taka impreza
-- dodano Nie.Sty.2010 .13:52 --
Tu macie trochę na ten temat. Powyżej jest akurat filmik jak obrabia się na CNC. Łącznie sprzęt potrzebny do wykonania portingu z prawdziwego zdarzenia i wyczerpujący możliwości głowicy to koszt jakichś 20 000 $ jak nie więcej Do tego dochodzi kilkanaście głowic poświęconych do różnych testów na maszynce do pomiaru przeływu, kupa czasu, zbierania doświadczenia, cierpliwości i wiedzy. Nie napisałem wyżej, że ATP robi na Serdi i później polerują, poprawiają ręcznie.
_________________ Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
Wysłany: 31.01.2010 13:57
Re: YFZ 450 Rozrząd
W Polsce będzie taniej, do ceny 700$ dodaj opłaty i cło, są ludzie którzy robią takie rzeczy np. do motocykli czy samochodów na 1/4 mili.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 32 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum