Autor |
Wiadomość |
MGQ
Rejestracja: 09.11.2009 19:11 Posty: 36 Miejscowość: EZG
Quad: Suzuki "Suzi" Twinpeaks 700
|
Wysłany: 09.02.2010 11:26
TRX + dysze + k&n?
Witam Serdecznie, Planuję delikatne ulepszenie fabrycznych elementów mojego gada. Mianowicie, myślę o założeniu zestawu dysz dynojet'a: http://sklep.scigacz.pl/zestaw-dysz-dyn ... 12383.html ,oraz sportowego filtra powietrza: http://sklep.scigacz.pl/filtr-powietrza ... 20551.htmlCzy odczuję dużą różnicę w pracy quada? Przyrost mocy? Jak to wpłynie na eksploatację innych elementów silnika? Nie wiem czy ma to sens przy pozostaniu na oryginalnym wydechu Kolega radził mi wyjąć silencer - który mam fabrycznie przykręcony i przyspawany w końcówce tłumika. Nie jest to jakiś wielki wydatek tych zmian, ale czy myślicie że ma to sens?
|
|
|
|
stanisław
Rejestracja: 25.07.2008 11:28 Posty: 775 Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
|
Wysłany: 09.02.2010 11:37
Re: TRX + dysze + k&n?
Ja mam TRX 400ex. Dołożone zostały dynojety. Po to modyfikacji musiałem otworzyć airbox żeby dostarczyć więcej powietrza, tak zostało to zestrojone. Reszta seryjna. Różnica jest odczuwalna, lepiej reaguje na gaz, bardziej ochoczo idzie na gumę. Z tego co wiem taka zmiana nie ma ujemnego wpływu na sprzęt. Filtra k&n pod żadnym pozorem nie polecam. Poczytaj, było o tym już w kilku tematach. Zabijesz silnik, gra nie warta świeczki. Kup filtr gąbkowy o dobrej przepustowości (twinair, uni lub inny), w cenie tego stożka kupisz dwa lub nawet trzy gąbkowe filtry. Wyjdzie na zdrowie twojej hondzi. Co do silencera, zwężki, kryzy - jak zwał tak zwał. Jeśli nie jeździsz po torze to uważam za zbędne, robi tylko kupę hałasu. Jeśli nie zmieniasz wydechu, to ja proponuję taki zestaw: dynojety, filtr gąbkowy i otwarty airbox( to już osobny temat, jeśli się na to zdecydujesz postaram się pomóc). Różnicę odczujesz na pewno, oczywiście nie nastawiaj się, że z 300 zrobisz rakietę.
|
|
|
|
MGQ
Rejestracja: 09.11.2009 19:11 Posty: 36 Miejscowość: EZG
Quad: Suzuki "Suzi" Twinpeaks 700
|
Wysłany: 09.02.2010 12:25
Re: TRX + dysze + k&n?
Zdaję sobie sprawę że pewnego pułapu nie przeskoczę Czyli dysze są ok Teraz kwestia filtra. W necie wyskoczył mi jedynie taki: http://motototo.pl/pli9024758.htmlNie wiem czy to dobra rzecz bo dopiero zaczynam przygodę z quadami. Jeden sklep z gdańska może mi sprowadzi twinair'a, ale to dopiero za... miesiąc!
|
|
|
|
stanisław
Rejestracja: 25.07.2008 11:28 Posty: 775 Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
|
Wysłany: 09.02.2010 12:32
Re: TRX + dysze + k&n?
W tej chwili na alledrogo chyba nie ma żadnego filtra UNI to Hondy. Są jakieś Twinair ale do TRX 400 nie wiem czy pasowałby do TRX 300, cena raczej ok. Ten który Ty pokazałeś też wydaje się dobry, zdaje się że Shelton kiedyś polecał.
|
|
|
|
MGQ
Rejestracja: 09.11.2009 19:11 Posty: 36 Miejscowość: EZG
Quad: Suzuki "Suzi" Twinpeaks 700
|
Wysłany: 09.02.2010 14:00
Re: TRX + dysze + k&n?
OK. Natomiast ten "otwarty airbox". Na czym ta modyfikacja polega? Czytałem na forum że może mieć to niekorzystny wpływ podczas jazdy w błocie ( przy kontakcie z wodą). Nikt jednak nie pisze o co chodzi w samej przeróbce Mogę pozostać przy zestawie dynojet'a z dobrym filtrem gąbkowym? -- dodano 09.02.2010 14:00 --Już chyba wiem Dynojet + super gąbka + http://www.multi-moto.eu/pl/produkt/186 ... n-air.htmlDa radę?
|
|
|
|
stanisław
Rejestracja: 25.07.2008 11:28 Posty: 775 Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
|
Wysłany: 09.02.2010 18:14
Re: TRX + dysze + k&n?
Jeśli otworzysz airbox na pewno musisz liczyć się z tym, że woda może dostać się do filtra. Każda siatka przepuści wodę... Te okienka twinair wydają się być dobrym rozwiązaniem bo da się je zaślepić, musisz jednak pamiętać żeby zawsze mieć ze sobą zaślepki. Jeśli założysz w/w okienka lub zrobisz w pokrywce dziurę, którą przesłonisz prefiltrem w warunkach suchych będzie ok. Sam miałem z tym kłopot, po przeróbce i wklejeniu w pokrywkę prefiltra jest dobrze: kamienie , piach nie pchają się do środka. A filtr z pokrywką czy bez i tak czyszczę często... przeczytaj ten temat: viewtopic.php?f=29&t=14489&hilit=przer%C3%B3bka+airboxu&start=15ewentualnie mogę zrobić zdjęcia swojej pokrywki, ale to dopiero koło soboty
|
|
|
|
Madras
Rejestracja: 13.04.2008 10:00 Posty: 868 Miejscowość: Głogów , Dolnośląskie
Quad: szukam
Poprzednie quady: LTZ, LTR, 2X TRX450r TRX 700 xx :)
|
Wysłany: 11.02.2010 21:44
Re: TRX + dysze + k&n?
Co do filtra to polecam UNi sprawdzony już w dwóch maszynach . Napisz do kolegi Lobosa w sprawie filtra . Wloty twin air są Ok miałem w LTR i się świetnie sprawdzały na długie i pyliste wyprawy ( ale i tak prałem filtr po każdej jeździe )
_________________ BYŁ LTZ,LTR ,2x TRX 450r a Jest TRX 700xx
|
|
|
|