Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - TRX + dysze + k&n?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 13:53



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
TRX + dysze + k&n? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2009 19:11
Posty: 36
Miejscowość: EZG
Quad: Suzuki "Suzi" Twinpeaks 700
PostWysłany: 09.02.2010 11:26 
TRX + dysze + k&n?
Witam Serdecznie,

Planuję delikatne ulepszenie fabrycznych elementów mojego gada. Mianowicie, myślę o założeniu zestawu dysz dynojet'a:
http://sklep.scigacz.pl/zestaw-dysz-dyn ... 12383.html ,oraz sportowego filtra powietrza:
http://sklep.scigacz.pl/filtr-powietrza ... 20551.html
Czy odczuję dużą różnicę w pracy quada? Przyrost mocy? Jak to wpłynie na eksploatację innych elementów silnika?
Nie wiem czy ma to sens przy pozostaniu na oryginalnym wydechu :?:
Kolega radził mi wyjąć silencer 8) - który mam fabrycznie przykręcony i przyspawany w końcówce tłumika.

Nie jest to jakiś wielki wydatek tych zmian, ale czy myślicie że ma to sens?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 09.02.2010 11:37 
Re: TRX + dysze + k&n?
Ja mam TRX 400ex. Dołożone zostały dynojety. Po to modyfikacji musiałem otworzyć airbox żeby dostarczyć więcej powietrza, tak zostało to zestrojone. Reszta seryjna. Różnica jest odczuwalna, lepiej reaguje na gaz, bardziej ochoczo idzie na gumę. Z tego co wiem taka zmiana nie ma ujemnego wpływu na sprzęt.
Filtra k&n pod żadnym pozorem nie polecam. Poczytaj, było o tym już w kilku tematach. Zabijesz silnik, gra nie warta świeczki. Kup filtr gąbkowy o dobrej przepustowości (twinair, uni lub inny), w cenie tego stożka kupisz dwa lub nawet trzy gąbkowe filtry. Wyjdzie na zdrowie twojej hondzi.
Co do silencera, zwężki, kryzy - jak zwał tak zwał. Jeśli nie jeździsz po torze to uważam za zbędne, robi tylko kupę hałasu. Jeśli nie zmieniasz wydechu, to ja proponuję taki zestaw: dynojety, filtr gąbkowy i otwarty airbox( to już osobny temat, jeśli się na to zdecydujesz postaram się pomóc). Różnicę odczujesz na pewno, oczywiście nie nastawiaj się, że z 300 zrobisz rakietę.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2009 19:11
Posty: 36
Miejscowość: EZG
Quad: Suzuki "Suzi" Twinpeaks 700
PostWysłany: 09.02.2010 12:25 
Re: TRX + dysze + k&n?
Zdaję sobie sprawę że pewnego pułapu nie przeskoczę ;)
Czyli dysze są ok 8) Teraz kwestia filtra. W necie wyskoczył mi jedynie taki:
http://motototo.pl/pli9024758.html
Nie wiem czy to dobra rzecz bo dopiero zaczynam przygodę z quadami. Jeden sklep z gdańska może mi sprowadzi twinair'a, ale to dopiero za... miesiąc! :szok:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 09.02.2010 12:32 
Re: TRX + dysze + k&n?
W tej chwili na alledrogo chyba nie ma żadnego filtra UNI to Hondy. Są jakieś Twinair ale do TRX 400 nie wiem czy pasowałby do TRX 300, cena raczej ok. Ten który Ty pokazałeś też wydaje się dobry, zdaje się że Shelton kiedyś polecał.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2009 19:11
Posty: 36
Miejscowość: EZG
Quad: Suzuki "Suzi" Twinpeaks 700
PostWysłany: 09.02.2010 14:00 
Re: TRX + dysze + k&n?
OK. Natomiast ten "otwarty airbox". Na czym ta modyfikacja polega?
Czytałem na forum że może mieć to niekorzystny wpływ podczas jazdy w błocie ( przy kontakcie z wodą). Nikt jednak nie pisze o co chodzi w samej przeróbce :?:
Mogę pozostać przy zestawie dynojet'a z dobrym filtrem gąbkowym?

-- dodano 09.02.2010 14:00 --

Już chyba wiem 8)
Dynojet + super gąbka + http://www.multi-moto.eu/pl/produkt/186 ... n-air.html

Da radę?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 09.02.2010 18:14 
Re: TRX + dysze + k&n?
Jeśli otworzysz airbox na pewno musisz liczyć się z tym, że woda może dostać się do filtra. Każda siatka przepuści wodę... Te okienka twinair wydają się być dobrym rozwiązaniem bo da się je zaślepić, musisz jednak pamiętać żeby zawsze mieć ze sobą zaślepki. Jeśli założysz w/w okienka lub zrobisz w pokrywce dziurę, którą przesłonisz prefiltrem w warunkach suchych będzie ok. Sam miałem z tym kłopot, po przeróbce i wklejeniu w pokrywkę prefiltra jest dobrze: kamienie , piach nie pchają się do środka.
A filtr z pokrywką czy bez i tak czyszczę często...

przeczytaj ten temat: viewtopic.php?f=29&t=14489&hilit=przer%C3%B3bka+airboxu&start=15
ewentualnie mogę zrobić zdjęcia swojej pokrywki, ale to dopiero koło soboty


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2008 10:00
Posty: 868
Miejscowość: Głogów , Dolnośląskie
Quad: szukam
Poprzednie quady: LTZ, LTR, 2X TRX450r TRX 700 xx :)
PostWysłany: 11.02.2010 21:44 
Re: TRX + dysze + k&n?
Co do filtra to polecam UNi sprawdzony już w dwóch maszynach . Napisz do kolegi Lobosa w sprawie filtra . Wloty twin air są Ok miałem w LTR i się świetnie sprawdzały na długie i pyliste wyprawy ( ale i tak prałem filtr po każdej jeździe ) :D

_________________
BYŁ LTZ,LTR ,2x TRX 450r a Jest TRX 700xx


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 26 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.