|
Co jest lepsze do poszerzenia YFZ: Nowa oś, czy dystanse?
Autor |
Wiadomość |
ksioonc
Rejestracja: 19.09.2005 20:47 Posty: 250 Miejscowość: Warszawa
Quad: KTM 505sx
|
Wysłany: 09.05.2006 14:55
Nie wiem jak w blasterku, ale w YFZ Elka pasuje do seryjnego wahacza
_________________ Pozdrawiam Ksioonc
|
|
|
|
paszczak
Rejestracja: 01.11.2004 21:19 Posty: 178 Miejscowość: Luboń k.Poznania
Quad: TRX450R 05'
|
Wysłany: 17.05.2006 09:35
Nie chciałem już zakładac nowego tematu... znalazłem na allegro "dystanse szpilkowe" http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102299670 jestem Ciekaw czy to faktycznie się nie połamie.. bo masywnoscią to nie grzeszy Faktem jest to iz napewną są lzejsze od tradycyjnych toczonych dystansów, co myślicie?
_________________ -=No Pain... No Gain=-
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.05.2006 14:12
Ja bym się tego bał...w tuningowanych sprzetach na zachodzie dystanse się stosuje, ale takiego wynalazku nie widziałem u nikogo. Nie eksperymentuj z własnym życiem, jak ci odpadnie koło przy dużej prędkości to już nic cię nie uratuje! W tej samej cenie można kupić dystanse "wybrane", wyglądające jak 2 zaokrąglone krzyże złączone razem środkiem - wytrzymałość na ścinanie takich dystansów jest o niebo większa w porówananiu do tego wynalazku...
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
paszczak
Rejestracja: 01.11.2004 21:19 Posty: 178 Miejscowość: Luboń k.Poznania
Quad: TRX450R 05'
|
Wysłany: 17.05.2006 16:15
No ja wiem wiem Nie załozył bym felgi na takie szpileczki. Ale dystansów też nie Kupię... do tokarza i heyah zrobi to za pół ceny.
_________________ -=No Pain... No Gain=-
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 17.05.2006 16:27
To COŚ pasuje nawet do grizlaka Jeden skok na większych kołach i można podziękować
|
|
|
|
gregory
Rejestracja: 08.01.2006 22:20 Posty: 7 Miejscowość: Wrocław
Quad: Honda TRX 400FA
|
Wysłany: 11.11.2006 00:21
Kamikazeeee napisał(a): To COŚ pasuje nawet do grizlaka Jeden skok na większych kołach i można podziękować aXcid napisał(a): Ja bym się tego bał...w tuningowanych sprzetach na zachodzie dystanse się stosuje, ale takiego wynalazku nie widziałem u nikogo. Nie eksperymentuj z własnym życiem, jak ci odpadnie koło przy dużej prędkości to już nic cię nie uratuje! W tej samej cenie można kupić dystanse "wybrane", wyglądające jak 2 zaokrąglone krzyże złączone razem środkiem - wytrzymałość na ścinanie takich dystansów jest o niebo większa w porówananiu do tego wynalazku... paszczak napisał(a): Nie chciałem już zakładac nowego tematu... znalazłem na allegro "dystanse szpilkowe" http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102299670 jestem Ciekaw czy to faktycznie się nie połamie.. bo masywnoscią to nie grzeszy Faktem jest to iz napewną są lzejsze od tradycyjnych toczonych dystansów, co myślicie?
Odświerzam temat - bo się wkurzyłem czytając te teoretyczne wywody .......
Rzadko tu zaglądam, ale dość szczegółowo i właśnie się natknąłem na w/w opinie...
Kamikazee - miałeś je założone, połamałeś, czy w ogóle skaczesz na Grizzly ??
Wytrzymałość jednej takiej szpilki to 2,5 tony na ścinanie i 3 tony na gięcie - a w pojeżdzie ważącym najwyżej 330 kg - np. Polaris - masz ich 16 szt...
Jakbyście przeglądali nie tylko to ubogie Forum (bez urazy, ale ilość użytkowników jest niewielka), ale strony z USA - to wiedzielibyście, że ten patent jest tam stosowany już od prawie 5-ciu lat !!!
Rzeczy wytrzymałe nie muszą być masywne..
Jeżdżę na nich Hondą 400 Rancher (265kg) - nawet w 2 osoby już ponad rok i nic się nie dzieje !!
Chcecie szczegółów - to pytajcie autora ogłoszenia ew. można zapytać tych , co kupili - ich dane są na Allegro !!
Pozdrawiam....
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 11.11.2006 08:57
Gregory ton twojej wypowiedzi może wskazywać na to, że albo tym handlujesz albo masz coś wspólnego ze sprzedającym - po co tyle jadu ??? .... uwierz czytamy fora amerykańskie - nie jesteś jedynym na tym forum, który zna jezyk Szekspira
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 11.11.2006 10:16
Problem w tym gregory, że niektórzy z nas bywają w Stanach i siedzą w tym sporcie parę lat - jakoś do tej pory nie spotkałem tych dystansów nigdy i nigdzie na żywo, ani w sklepach, ani na sprzecie - a gdyby było to takie popularne to nie sądzisz że gdzieś w realu powinno się na nie trafić
Ponadto chciałbym nadmienić że akurat to że sprzęt waży około 300 kg, to wcale nie znaczy że z taką siłą obciążone są dystanse. Nie wliczasz tu olbrzymiej siły tarcia (zwłaszcza na zakrętach!), energi kinetycznej pchającej quada do przodu podczas hamowania, a w trakcie skoku olbrzymich przeciążeń działających na cały układ amortyzujący - niefortunne lądowanie z większej wysokości może kosztować ośkę, która ma raczej "nieco" większą wytrzymałość na ścinanie i gięcie niż w/w dystanse. Nie wspominam już o takich sytuacjach jak trafienie w ukryty korzeń, zawadzenie o pień drzewa czy w ostateczności uderzenie w drugiego quada (miałem już do czynienia z sytuacją gdy człowiek wyjeżdzał ze skrzyżowania jednym quadem, i puknął delikatnie szybko przejeżdząjącego innego quada w bok, konkretnie w koło - efekt? skrzywiona końcówka osi. Nie był to chińczyk
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
Ostatnio zmieniony przez aXcid 11.11.2006 10:49, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 11.11.2006 10:42
Ja również się z tym nie spotkałem, ale może ktoś z forum to widział i napisze coś więcej. Chociaż przy tak małej liczbie użytkowników raczej w to wątpie. Ciężko będzie namówić i wytłumaczyć komuś, że te szpileczki są lepsze od dystansów...
P.s. Skacze na Grizzlym dość wysoko, zresztą nie tylko na Grizzlym.
|
|
|
|
gregory
Rejestracja: 08.01.2006 22:20 Posty: 7 Miejscowość: Wrocław
Quad: Honda TRX 400FA
|
Wysłany: 11.11.2006 15:04
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 11.11.2006 15:14
.... i czego to dowodzi ?
... tylko tyle, ze jakis sklep netowy w stanch ma w ofercie takie dystanse szpilkowe ...
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 11.11.2006 18:41
Nie tylko sklep, ale nawet producent
To nie o niedowiarstwo chodzi, tylko o czysta prostą kalkulację. Co będzie wytrzymalsze, 4 pręciki grubości 2 cm, czy monolit w kształcie koła z wywierconymi 4 ciasnymi otworami?
Jesli dostałbym do rączki pełną specyfikację materiału z którego jest to zrobione, lub dał to do Instytutu na badzania niszczace i otrzymałbym stamtąd wyniki tychże badań, to wtedy będe przekonany. Ładnie pisać każdy umie, a zdecydowanie wolę zawierzyć własne zycie i zdrowie masywności, niż cudzym obietnicom...
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Yerz
Rejestracja: 26.09.2006 17:07 Posty: 160 Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 450R
|
Wysłany: 11.11.2006 18:53
Szczerze mówiąc, przymierzam się do zakupu dystansów na tył, o grubości 1 cal na strone jesłi takie w ogóle robią, bo mam oś +4 cale durablue, a przecież nie kupię nowej osi, skoro ta jest idealna, tylko wahacze mam teraz dłuższe (+3 cale na stronę) i chcę, żeby był tak samo szeroki przód i tył, a jeszcze a propos tych dystansów, to jakoś bardziej ufam grubej płytce z mocnego aluminium, niż kilku szpilkom...
Pozatym na zwykłych dystansach jeździ duuuużo więcej ludzi, różnicy w cenie nie ma albo nawet te zwykłe są tańsze, a wolę nie eksperymentować ze swoim zdrowiem/życiem i wybrać to, co już sprawdziło się w quadach...
PZDR
_________________ If I'm Going To Hell, I'm Going On My TRX 450R !
|
|
|
|
Radek :)
Rejestracja: 10.04.2005 13:52 Posty: 690 Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
|
Wysłany: 11.11.2006 20:45
Yerz, mysle ze jesli masz os +4 w zupełności Ci ona wystarczy, a to że przod jest tak samo szeroki jak tył nic w/g mnie nie daje jeśli jest to różnica 2 cali a quad jest poszerzony i obnizony... wiekszość quadów do Motocrossu ma przod szerszy od tylu. Z tego co wiem przechylanie się samej oski, w niewielkim stopniu nie ma znaczenia dla pozycji calego pojazdu. Przyklady - http://www.atvpolska.pl/photo.php/galeria/1704 http://www.atvpolska.pl/photo.php/galeria/1682
|
|
|
|
gregory
Rejestracja: 08.01.2006 22:20 Posty: 7 Miejscowość: Wrocław
Quad: Honda TRX 400FA
|
Wysłany: 11.11.2006 21:51
Yerz napisał(a): Pozatym na zwykłych dystansach jeździ duuuużo więcej ludzi, różnicy w cenie nie ma albo nawet te zwykłe są tańsze, a wolę nie eksperymentować ze swoim zdrowiem/życiem i wybrać to, co już sprawdziło się w quadach... PZDR A skąd mieli wcześniej jakiś wybór ?? No i jak są tańsze, to po co przepłacać ?? - odpowiedź prosta ; kupujesz zwykłe .... aXcid napisał(a): Nie tylko sklep, ale nawet producent To nie o niedowiarstwo chodzi, tylko o czysta prostą kalkulację. Co będzie wytrzymalsze, 4 pręciki grubości 2 cm, czy monolit w kształcie koła z wywierconymi 4 ciasnymi otworami? Jesli dostałbym do rączki pełną specyfikację materiału z którego jest to zrobione, lub dał to do Instytutu na badzania niszczace i otrzymałbym stamtąd wyniki tychże badań, to wtedy będe przekonany. Ładnie pisać każdy umie, a zdecydowanie wolę zawierzyć własne zycie i zdrowie masywności, niż cudzym obietnicom...
Jasne !! Tylko jak kalkulujesz, to rób to rozważnie - nie bardzo rozumiem dlaczego ufasz bardziej monolitowi w kształcie koła - to on Twoim zdaniem trzyma felgę przy piaście ?? Czy też może szpilki ?? Monolit służy wyłącznie do zdystansowania, a kólko trzymają owe szpilki - popatrz proszę na to , z czego są wykonane właśnie szpilki - jak ludzie mogą ufać szpilkom wykonanym z drutu zbrojeniowego - nie wiem. ale to nie moja sprawa... Apropo's instytutu - są takie wyniki, niektóre dane przytoczyłem już wcześniej...
Panowie - na koniec jeszcze - nie chodzi mi o to, co jest lepsze. Każdy kupuje to, na co go stać i co woli.. Ale chodzi mi o to, że w tym poście psioczycie na coś, czego nie znacie, czego nie widzieliście, nie próbowaliście na tym jeździć, nie zapytaliście o opinie tych, co używają... Każdemu z Was się wydaje, albo sądzi, kalkuluje, itd. I z linku, który podałem widzi sklep internetowy albo producenta..
Zapominacie o jednym, prawie każdy quad produkowany jest w Ameryce (tej czy tamtej), w tym również japońskie. Tam też ATV zostało wymyślone.. Prawie wszystkie profesjonalne akcesoria - jak Dura Blue, czy Elka są ze Stanów... Czyż nie ?? Z tego linku wynika mianowicie taka sprawa - jeśli jest coś na rynku w stanach nie może być takie, jak tu piszecie - może być brzydkie, ładne, czarne lub białe - ale nie może być NIEBEZPIECZNE !!!
To wszystko - dzięki za uwagę, jeśli kogoś uraziłem, to przepraszam - na tym kończę ten temat z mojej strony >>>>>>
|
|
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 132 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|