Autor |
Wiadomość |
CiaTronic
Rejestracja: 11.12.2009 19:58 Posty: 456 Miejscowość: Radom
|
Wysłany: 19.05.2011 20:47
Re: bioturbo
Chyba, że latamy na wtrysku. Wtedy możemy odpowiednio dobrać dawkę (jednak kto się tego podejmie? Trzeba by mapować w terenie, albo specjalnie dmuchać na quada) Takie zastosowanie ma sens, ale z praktycznego punktu widzenia (łatwo zalać tego typu filtr umieszczony z przodu quada) znacznie lepiej jest tradycyjnie zwiększyć przepustowość wstawiając stożek i wywalając pokrywę filtra (jeśli takową mamy) Kwestią marzeń pozostaje kompresor
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 20.05.2011 11:10
Re: bioturbo
CiaTronic napisał(a): (jednak kto się tego podejmie? Trzeba by mapować w terenie, albo specjalnie dmuchać na quada) kazdy tuner mape zbieramy podczas jazdy a potem korygujemy a co do doładowania to najlepiej deflection zamiast TPS podpinamy do MAP i korekcje robimy na najwyższym ciśnieniu zaleznie od doładowania
|
|
|
|
banshee7banja
Rejestracja: 23.04.2009 16:24 Posty: 329 Miejscowość: Gdynia
Quad: banshee 350 2T & YFZ 450
|
Wysłany: 26.05.2011 14:33
Re: bioturbo
a ja bym zmienił quada na coś mocniejszego z 200 ccm na 450 m obejdziesz się wtedy bez turbo i innych zmian:)
_________________ banshee....to mnie kręci:)
|
|
|
|
cygan70
Rejestracja: 24.05.2011 17:49 Posty: 54 Miejscowość: Górsk
Imię: Piotr
Quad: Loncin desert storm 250 atv
|
Wysłany: 26.05.2011 15:20
Re: bioturbo
Kolego odnośnie turbinek jakich kolwiek wynalazków typu wiatrak między filtrem a gaźnikiem, to wyobraź sobie sytuację kiedy jedna łopatka pęknie lub się wyszczerbi i wpadnie chcąc nie chcąc w dolot to co się stanie w komorze spalania- będziesz miał w najlepszym wypadku skiby na cylindrach jak wielki kanion- do każdego silnika jedyna dobre rozwiązanie to turbo a nie wiatrak niewiadomego pochodzenia.
|
|
|
|
bubbas
Rejestracja: 16.02.2010 21:37 Posty: 86 Miejscowość: stockholm
Quad: DINLI 700+
|
Wysłany: 04.10.2011 20:10
Re: bioturbo
koledzy znalazlem takie rozwiazanie od tematu proszę zajzec sa tam rozne rozwiazania by zwiekszyc moc do silnikow z gaznikiem http://www.knracing.se
|
|
|
|
lamina
Rejestracja: 06.10.2011 09:00 Posty: 10 Miejscowość: Pruszków
Quad: Sportsman 300
|
Wysłany: 06.10.2011 10:03
Re: bioturbo
co do turbinki kowalskiego i podobnych.... w silnikach zasilanych gaźnikiem, stosowanie elementów powodujących zawirowanie powietrza, poprawia mieszanie go z paliwem które jest dawkowane w postaci cieczy.... przy wtrysku efekt jest mnijeszy.... w kilku pojazdach gaźnikowych są nawet na kanale za przepustnicą fresowane takie łopatki/gwinty, podobne do gwintowanej lufy.... zawirowanie powietrza poprawia mieszalność a co za tym idzie jakość spalania, (mieszanka spala się równomierniej) nie należy tu oczekiwać jakiś przyrostów mocy.... ewentualnie minimalny 1-3% wzrost momentu obrotowego..... ale do tego musi być przystosowany układ dolotowy.... sam wiatraczek tylko pogorszy bo zmniejszy średnice dolotu powietrza a jednocześnie będzie powodował że silnik wolniej schodzi z obrotów bo po odjęciu gazu, rozpędem bedzię jeszcze pompował powietrze...
Ostatnio zmieniony przez lamina, 06.10.2011 10:03, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Przemek95
Rejestracja: 13.07.2011 23:43 Posty: 189 Miejscowość: Łódź
Quad: Suzuki LTR 450 + Outlander 800 w planach.... :D
Poprzednie quady: PGO 150 --> Yamaha Raptor 250
|
Wysłany: 09.11.2011 00:02
Re: bioturbo
ale jeśli nawet rozwiercili byśmy gaźnik co spowodowało by większa dawkę paliwa dostarczaną do cylindra i większą ilość powietrza to wydaje mi się że kompresja byłaby zbyt dużo i korbowód miałby problem z podnoszeniem tłoka
_________________ Przemek Cygan ----> http://www.youtube.com/user/libros450?feature=mhee <---- ----> https://www.facebook.com/pages/Suzuki-L ... 0249252231 <----
Ostatnio zmieniony przez Przemek95, 09.11.2011 00:02, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 09.11.2011 10:08
Re: bioturbo
Przemek95 napisał(a): to wydaje mi się że kompresja byłaby zbyt dużo i korbowód miałby problem z podnoszeniem tłoka Wydaje ci się co do rozwiercania gażnika to nic to nie da bo klasyczny gażnik jest podciśnieniowy i niebędzie działał na doładowaniu
|
|
|
|
Przemek95
Rejestracja: 13.07.2011 23:43 Posty: 189 Miejscowość: Łódź
Quad: Suzuki LTR 450 + Outlander 800 w planach.... :D
Poprzednie quady: PGO 150 --> Yamaha Raptor 250
|
Wysłany: 09.11.2011 16:34
Re: bioturbo
co oznacza że gra nie jest warta świeczki
_________________ Przemek Cygan ----> http://www.youtube.com/user/libros450?feature=mhee <---- ----> https://www.facebook.com/pages/Suzuki-L ... 0249252231 <----
|
|
|
|
motosss
Rejestracja: 19.08.2010 13:20 Posty: 192 Miejscowość: Szczecin
Quad: RMZ 450
|
Wysłany: 21.12.2011 21:45
Re: bioturbo
Przemek95 napisał(a): ale jeśli nawet rozwiercili byśmy gaźnik co spowodowało by większa dawkę paliwa dostarczaną do cylindra i większą ilość powietrza to wydaje mi się że kompresja byłaby zbyt dużo i korbowód miałby problem z podnoszeniem tłoka Takie patenty to ja stosowałem. Ale w simsonie Choć nie powiem dobry sprzęt był ;p Ach ten gaźnik 21mm i do tego diabelskie 60cm z 4 kanałami płuczącymi i trzema wydechowymi to była moc
|
|
|
|
Przemek95
Rejestracja: 13.07.2011 23:43 Posty: 189 Miejscowość: Łódź
Quad: Suzuki LTR 450 + Outlander 800 w planach.... :D
Poprzednie quady: PGO 150 --> Yamaha Raptor 250
|
Wysłany: 21.12.2011 22:57
Re: bioturbo
Cytuj: Ach ten gaźnik 21mm i do tego diabelskie 60cm z 4 kanałami płuczącymi i trzema wydechowymi to była moc Jestem ciekaw jak wyglądał kolektor
_________________ Przemek Cygan ----> http://www.youtube.com/user/libros450?feature=mhee <---- ----> https://www.facebook.com/pages/Suzuki-L ... 0249252231 <----
|
|
|
|