Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Czy ktoś używał coolantów typu Water Wetter?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 18:39



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Czy ktoś używał coolantów typu Water Wetter? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 18.07.2006 10:26 
Czy ktoś używał coolantów typu Water Wetter?
Pojawiają się informacje o przegrzewaniu się quadów lecie i w związku z tym mam pytanie, czy ktoś używał kiedys takich prepraratów do chłodnicy jak Water Wetter, który w okolicach punktu wrzenia usuwa bombelki powstające przy styku chlodziwa ze ścianką chłodnicy i przez to stabilizuje pracę płynu chłodzacego?

kilka linków:
http://www.racerpartswholesale.com/redtech3.htm
http://www.racerpartswholesale.com/redline3.htm


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 18.07.2006 10:57 
znalazłem polski tekst:

WaterWetter® to unikalny środek nawilżający do systemów chłodzenia, który obniża temperaturę chłodziwa nawet o 20 oC.

Tego ciekłego produktu można używać do zwykłej wody w celu ochrony silników wyścigowych przed rdzą i korozją, gdyż posiada znacznie lepszą charakterystykę przewodnictwa ciepła niż środki zapobiegające zamarzaniu oparte na glikolu. Można go także dodawać do nowego lub używanego płynu zapobiegającego zamarzaniu w celu poprawienia wymiany ciepła w systemach etylenowych i propylo-glikolowych. Można go stosować do nowoczesnych systemów wykonanych z aluminium, żeliwa, miedzi, mosiądzu i brązu.

Nadaje się do pracy z wszystkimi płynami przeciwzamarzającymi, w tym z płynami o przedłużonym okresie użytkowania. Po dodaniu do zwykłej wody lub chłodziwa glikolowego RED LINE ® WaterWetter® zapewnia lepsze nawilżenie powierzchni metalowych oraz doskonale zapobiega korozji.

W samochodzie zazwyczaj najsłabiej chronionym układem jest układ chłodzenia. Konserwowanie jego jest całkiem proste i zazwyczaj wystarcza przeprowadzić konserwację raz do roku, lecz większość posiadaczy samochodów nigdy regularnie nie wymienia płynu w chłodnicy ani nie uzupełnia środków antykorozyjnych, co jest potrzebne dla sprawnej pracy silnika. Właściwa konserwacja układu chłodzenia jest bardzo ważna w większości nowoczesnych silników, w których zastosowano aluminium, bowiem bardzo łatwo ulega korozji, nawet szybciej niż cynk, który jest powszechnie stosowany jako anoda zabezpieczająca. Jedyną właściwością, jaka umożliwia zastosowanie aluminium w układzie chłodzenia, jest fakt, że w odpowiednich warunkach tworzy się na nim cienka warstwa ochronna uniemożliwiająca niekontrolowaną korozję w obecności kwasów czy zasad. Słaba ochrona przed korozją doprowadza do rozpuszczania aluminium na powierzchniach odbijających ciepło, co osłabia ściany całego układu chłodzenia, obudowę pompy wodnej oraz współpracujące powierzchnie uszczelki głowicy. Produkty procesu korozji tworzą następnie osad na powierzchniach o niższej temperaturze, jak np. w przewodach chłodnicy, które charakteryzują się słabymi właściwościami przewodnictwa ciepła, powodując znaczące obniżenie zdolności chłodzenia całego systemu.

RED LINE® WaterWetter® zapewnia odpowiednią ochronę antykorozyjną wszystkich metali powszechnie stosowanych w układach chłodzenia, w tym aluminium, żeliwa, stali, miedzi, mosiądzu i ołówiu. W porównaniu z 50% roztworem antyzamarzających płynów glikolowych / chłodziw w wodzie, woda ma dwa razy wyższą zdolność przewodnictwa ciepła. Większość samochodów osobowych posiada system chłodzenia zaprojektowany tak, by wystarczająco odprowadzał ciepło w normalnych warunkach pracy, stosując roztwór glikolu w wodzie 50/50.

Jednakże w przypadku silników do samochodów wyścigowych, zastosowanie wody i WaterWetter® pozwala zmniejszyć rozmiar układu chłodzenia, co przekłada się na mniejszy opór czołowy oraz niższą temperaturę pokrywy głowicy silnika, nawet w porównaniu do użycia samej wody; a to z kolei oznacza, że można zastosować większe przyspieszenie zapłonu i poprawić moment obrotowy silnika.

Podsumowanie zalet RED LINE® WaterWetter®:
- Poprawia dwukrotnie właściwości nawilżania wodą
- Poprawia wymianę ciepła - Obniża temperaturę głowicy
- Wpływa na przyspieszenie zapłonu i zwiększenie momentu obrotowego
- Redukuje rdzewienie, korozję i elektrolizę
- Zapewnia długoterminową ochronę przed korozją
- Czyści i smaruje uszczelki pompy wodnej
- Zapobiega tworzeniu się piany
- Obniża korozję kawitacyjną
-Tworzy kompleksy z wodą twardą zmniejszając powstawanie zgorzeliny

Uwaga: Oczywiscie nie mam zadnych zwiazkow z producentem ani dealererm tego specyfiku!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 18.07.2006 11:10 
Jeszcze akcent humorystyczny:
W USA cena: 8USD
W Polsce: 75zł
Butelka:12oz/335ml

Mieszamy zazwyczaj wode z WaterWeter 50%-50%, lub z Glikolem, lub z wodą i glikolem.

Ciekawy wykres szybkosci oddawania energii (stygniecia) przy wykorzystaniu różnych płynów chłodzacych:
Image


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 18.07.2006 11:13 
Tego typu specyfiki sa takze uzywane do chlodzenia procesorow kompow. Tak jak kiedys rozmawialismy, srednio wierze w takie specyfiki, lepiej kupić nakladke, na filtr oleju posiadajaca przewody i chlodnice oleju. Do tego wymarzony filtr oleju z mozliwoscia czyszczenia wkladu firmy ScottPerformance. Jestem przekonany, ze chlodnica sporo pomoze w obnizeniu temperatury calego ukladu.
Image
Image
Cooolery:
http://www.atvproducttests.com/kohleroilcoolermod.htm
http://www.atvpt.com/permacool.htm


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 18.07.2006 11:18 
Tak, tylko z tym jest sporo chrzanienia się. Gdybym miał Bombą 800 jechac na pustynię to pewnie bym to zrobił. jeżeli jednak zostaje w naszym pieknym kraju i chodzi mi przede wszystkim o to, zeby wiatrak się tak czesto nie włączał czy ew. jego zawalenie błotem i calej chlodnicy nie zatarło mi szybko silnika, WW, może być niezłym rozwiązaniem. Do tego jeszcze CENA!


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 18.07.2006 11:53 
Wierzysz w magie? Ja niestety nie. Chrzanienie się? Adapter mocujesz tak jak filtr. Jedynie trzeba poprowadzic przewody i zamocowac chlodnice! Mowimy o realnym, przetestowanym rozwiazaniu znanym od kilkudziesieciu lat! Nie o magii w plynie. Bedziesz mial istotna i wydajna poprawe chlodzenia calego ukladu. Poczytaj recenzje i pomiary zrobione pistoletem termicznym danych sekcji i chlodnic - to dziala. Samo powiekszenie ukladu olejowego to takze zwiejszenie jego wydajnosci. Cena. proszę bardzo robimy sami tokarz + przewody+chlodnica 500PLN max. Zreszta z tego co pamietam Permacool kosztuje jakies 300$.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 18.07.2006 11:58 
Shelton napisał(a):
Nie o magii w plynie


Ja tam lubię inny rodzaj "magii w płynie" :uśmiech:


Image

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 18.07.2006 12:06 
coolantem bym tego nie nazwał, nawet dobrze zmrożoną :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 18.07.2006 12:27 
Dobry wybór coolantów do różnych modeli
Image


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 18.07.2006 12:30 
:uśmiech: :uśmiech: :uśmiech:

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 18.07.2006 12:37 
To nie magaia, ale szara rzeczywistosc i ansestezja w plynie.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.08.2005 12:19
Posty: 622
Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
PostWysłany: 18.07.2006 14:04 
Shelton napisał(a):
Tego typu specyfiki sa takze uzywane do chlodzenia procesorow kompow.

Ja tam akurat uzywam woda destylowana+dynagel samochodowy. można się bawic w copale itp. Ale najlepszy jest zwykly plyn samochodowy.

Shelton napisał(a):
Tak jak kiedys rozmawialismy, srednio wierze w takie specyfiki, lepiej kupić nakladke, na filtr oleju posiadajaca przewody i chlodnice oleju.

Racja, cos tam pewno ten specyfik pomoze. Ale wlasnie na przykladzie kompow wiem, ze miedzy np. woda destylowana a plynem chlodniczym w samym odporwadzaniu ciepla istotnych roznic nie ma. Jesli jednak chodzi o zywotnosc przewodow, pomp, odpornosc na korozje elektrolityczna, znacznie lepszy jest plyn. Najlepiej do ATV po prostu wlac markowy plyn chlodniczy, bez zadnych domieszek wody i innego syfu.
A co do chlodnic oleju, takie cos jest bardzo powszechne np. w amerykanskich V8. Na pewno obnizy temperature, wszak olej ma bezposredni styk z silnikiem w srodku.

_________________
www.ciecina.eu


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.07.2004 14:33
Posty: 409
Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
PostWysłany: 10.12.2006 11:23 
Permacool - myślę właśnie o zamontowaniu takiej chłodnicy, wobec czego mam kilka pytań:

1. W jaki sposób zmierzyć o ile należy zwiększyć ilośc oleju w obiegu ? Czy zalać samą chłodnicę czy również przewody doprowadzające ?

2. Po zwiększeniu ilościu oleju jaką wziąć poprawkę podczas jego kontroli, gdyż standardowe min-max już chyba nie będą adekwatne ?

3. Czy zwiększona ilośc oleju w obiegu nie zwiększy czasem jego ciśnienia ? Jaki to będzie miało wpływ na podzespoły ?

4. W którym miejscu najlepiej umieścić chłodnicę ? Czy jeśli ją umiesczę przed chłodnicą cieczy, to niewpłynie to na jej wydajność ?

_________________
...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 10.12.2006 15:51 
Ad 1 i 2. Zmierz min max nadal, chlodnice wypelni pompa oleju, nie trzeba jejnapelniac. Zeby uklad się nie zapowietrzyl, mozesz poluzowac w trakcie pracy na chwile srube na wylocie z chlodnicy.
Ad 3 jesli przewody beda relatywnie krotkie ine pozaginane, nie powinno być problemu ze spadkiem cisnienia w ukladzie.
Ad 4 przed chlodnica cieczy, nadole lub jej gorze, zeby byl swobodny przeplyw powietrza, najlepiej jesli można ja tak ustawic, zeby jak najmniej przeslaniala chlodnice cieczy.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.07.2004 14:33
Posty: 409
Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
PostWysłany: 10.12.2006 18:11 
Ok.
Ale o ile więcej oleju należy zalać w silnik, aby uzupełnić powiększony obieg ?

Aby nie zapowietrzyć układu należy na chwilę poluzować śrubę, czy powinno w tym momencie nastąpić jakieś syknięcię czy coś w tym rodzaju, czy poluzowanie wykonać przed rozruchem silnika czy w trakcie jego pracy, a co gdy wcześniej uszczelnię śrubę ?

_________________
...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.